siamees X maine coon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

siamees X maine coon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 19:17

Onze Siamees had per ongeluk de Maine coon gedekt wisten we natuurlijk niet. We hadden nog een siam waar we eigenlijk mee wilde fokken. De maine-coon werd ineens heel dik en na een tijdje nog dikker. Ze kreeg 1 jonkie en die was dus dood geboren. Iedereen teleurgesteld. Ik kon me ook haast niet voor stellen dat er in zo'n dikke buik maar 1 jonkie zat. De kat was nog heel jong dus dan krijgen ze meestal maar weinig jonkies. Toch vond ik 1 jonkie wel erg weinig.

Volgende dag kwam ik thuis van school. Ik dacht dat ik jonge katjes hoorde miauwen. Maar dacht dat ik het me verbeelde omdat ik natuurlijk graag wel jonge katjes had willen hebben. Later hoorde ik weer iets en toen keek ik in het holletje van de krabpaal. Ik zag de Maine-coon erin zitten en wat jonge katjes er achter. Het holletje was best wel krab dus ik belde me moeder op of ze wilde komen. Er lagen ook wat andere dingen in, en het leek of sommige jonkies niet bewogen. Durfde zelf niet met m'n hand erin te gaan dus belde ik m'n tante. Die kwam en heeft de jonkies gered. Het waren er 7 waarvan er maar 3 leefde! sommige waren volgens mij ook nog niet helemaal klaar om geboren te worden. Het waren 4 rode katjes, en de andere cybers, of cybers met wat rood erbij. 2 van de jonkies die nog leefde waren wel aan de kleine kant. Eentje daarvan was ook de volgende dag overleden. Er zat een jonkie bij die echt veel groter was dan de rest.
Hij is de enige die is blijven leven, de andere leefde nog een weekje. We hebben alles er aan gedaan om te zorgen dat ie genoeg dronk (bijgevoerd met een fles) hij had een verstopping. Toen we bij de dierenarts waren was het al te laat.
Vind het wel heel jammer dat er maar 1 is blijven leven. Vind het echt een apart beest. Vraag me nog steeds af hoe die andere eruit zouden zien als ze nog geleefd hadden.

Vraag me ook af of er nog meer mensen zijn met een Siamees X Maine coon.

eerst een foto van de moeder Ginger:

Afbeelding

Afbeelding
tweede nestje(andere kater). 6 overlevende en 1 dode (na een dag)

Afbeelding
De vader Thai.

Afbeelding
half zusje Flame.

Afbeelding
half zusje Punky.

Afbeelding
half zusje Nala.

Afbeelding
half broertje Thomas.

Gizmo

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hij is erg eenkennig. toen hij nog klein was zorgde ik voor hem, gaf hem altijd pap en nam hem voor t eerst mee naar buiten
voor mij is het een speciale kat. Hij is echt vaak bij me, nu ook
hoef hem maar te roepen en hij komt gelijk. Af en toe wel irritant als je wil slapen en er komt een schreeuwende kat binnen (hij heeft zo'n siameze stem dus daar word je wel wakker van)

Afbeelding
onze hele katten familie
Siamees (Thai) is na de zomervakantie ingeslapen. Hij had een ziekte die siamezen vroeger hadden...daar mag nu niet meer mee gefokt worden, hoop dat gizmo het niet krijg . Heb deze collage gemaakt voor m'n moeder

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 23:42

Mooie katten, arme Thai en jij, veel sterkte! Die collage is mooi!

Natascha

Re: siamees X maine coon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 11:49

Wat een lekkere kattenbende. Leuke combi trouwens, echt een siamees koppie. Wij krijgen binnenkort een birmaan/mainecoon katje in huis. Ook een ongelukje maar wel een lief ongelukje

tjaanie_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:18

wouw die collage is super echt leuk gedaan
mooie katten ook

_Rijkie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:21

Is Gizmo ook een raskat?
Die collage is mooi hoor
Zou ook wel zoveel katten willen

TessavE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 21:01

De Maine coon vind ik echt een mooie!

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 21:18

Mooie katten zeg! Vooral Thai *kwijl*

elmiran

Re: siamees X maine coon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 14:11

Gizmo is ook een raskat alleen heeft het ras geen naam vind gewoon dat een Siamees X Maine coon ook een raskat is
wij noemen het een siamcoon