Knorretje is een duifgrijze langharige man.

En Peachy, een kortharig wit vrouwtje met hele lichte cremekleurige vlekjes. (Zit hier in een vervoersbakje, niet dat je denkt dat ze maar zo'n kleine kooi heeft

Het zijn beide mooie, gezonde en lieve hamsters, met een gouden karakter.
Wat er uit komt is nog een beetje een verrassing. De kleurtjes van de ouders van deze hamsters zijn niet bekend.
Ik ben persoonlijk geen voorstander van het fokken met hamsters waar je geen achtergrondinformatie van hebt, maar in dit geval is het niet anders, dit is voor een schoolproject en als ik dit niet doe kan ik mijn diploma wel vergeten.
We hebben ze gisteren bij elkaar gehad, Peachy liet het dekken wel toe maar ik heb toch het idee dat ze niet 'optimaal' willig was. Du we gaan nog even weer proberen of ze nog weer willig wordt, zo niet dan is ze hoogstwaarschijnlijk al wel drachtig.
De dracht duurt 16 dagen, en daarna blijven de jongen nog minimaal 4 weken bij de moeder alvorens ze op geslacht gescheiden worden. Na ongeveer 5 week mogen ze naar een nieuw huisje.
Ik vraag een kleine bijdrage voor de hamsters (€4), niet om er aan te verdienen maar om er zeker van te zijn dat er goed over de aanschaf wordt nagedacht, en omdat ik niet wil dat ze bij de slangen terechtkomen.
Ik woon in de provincie Groningen en zou daar misschien in overleg een hamstertje kunnen komen brengen (ligt er wel aan waar je woont). En anders moet je zelf voor vervoer zorgen zodat je er een kunt komen ophalen. Ik en mijn vriendinnen wonen een beetje 'verspreid' door Groningen (Baflo, Scheemda, Finsterwolde) en je zou ze dus bij een van ons op kunnen komen halen.
Alleen voor een goed tehuis!!
Heb je verder nog vragen over syrische hamsters of over het nestje, stuur gerust een pb!!