Alvast te reserveren; Syrische hamsters

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Alvast te reserveren; Syrische hamsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:12

Alvast te reserveren van het nestje Knorretje X Peachy

Knorretje is een duifgrijze langharige man.
Afbeelding

En Peachy, een kortharig wit vrouwtje met hele lichte cremekleurige vlekjes. (Zit hier in een vervoersbakje, niet dat je denkt dat ze maar zo'n kleine kooi heeft )
Afbeelding

Het zijn beide mooie, gezonde en lieve hamsters, met een gouden karakter.

Wat er uit komt is nog een beetje een verrassing. De kleurtjes van de ouders van deze hamsters zijn niet bekend.
Ik ben persoonlijk geen voorstander van het fokken met hamsters waar je geen achtergrondinformatie van hebt, maar in dit geval is het niet anders, dit is voor een schoolproject en als ik dit niet doe kan ik mijn diploma wel vergeten.

We hebben ze gisteren bij elkaar gehad, Peachy liet het dekken wel toe maar ik heb toch het idee dat ze niet 'optimaal' willig was. Du we gaan nog even weer proberen of ze nog weer willig wordt, zo niet dan is ze hoogstwaarschijnlijk al wel drachtig.

De dracht duurt 16 dagen, en daarna blijven de jongen nog minimaal 4 weken bij de moeder alvorens ze op geslacht gescheiden worden. Na ongeveer 5 week mogen ze naar een nieuw huisje.

Ik vraag een kleine bijdrage voor de hamsters (€4), niet om er aan te verdienen maar om er zeker van te zijn dat er goed over de aanschaf wordt nagedacht, en omdat ik niet wil dat ze bij de slangen terechtkomen.

Ik woon in de provincie Groningen en zou daar misschien in overleg een hamstertje kunnen komen brengen (ligt er wel aan waar je woont). En anders moet je zelf voor vervoer zorgen zodat je er een kunt komen ophalen. Ik en mijn vriendinnen wonen een beetje 'verspreid' door Groningen (Baflo, Scheemda, Finsterwolde) en je zou ze dus bij een van ons op kunnen komen halen.

Alleen voor een goed tehuis!!

Heb je verder nog vragen over syrische hamsters of over het nestje, stuur gerust een pb!!

Sting

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:44

En als je in Eelde woont wil ik hem wel meenemen .

Echt spannend wat eruit komt! Al zal het wel een lichte kleur zijn .
Bij ons kan het echt een toverbal worden! Ook wel leuk!

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:01

agoshie.
Maar als het voor een project voor school is, dan heb je vast geleerd hoe het tabellenschema werkt bij het fokken en de kleuren.
Waterdicht is het niet als je er niet veel verstand van hebt, maar wel leuk om het eens te gaan bekijken, mist je weet hoe de ouders eruit zien. Is leuk om achteraf te zien wat eruit komt en of je berekeningen kloppen.
Succes met het vinden van een goed huisje

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 15:41

Kimberley77 schreef:
agoshie.
Maar als het voor een project voor school is, dan heb je vast geleerd hoe het tabellenschema werkt bij het fokken en de kleuren.
Waterdicht is het niet als je er niet veel verstand van hebt, maar wel leuk om het eens te gaan bekijken, mist je weet hoe de ouders eruit zien. Is leuk om achteraf te zien wat eruit komt en of je berekeningen kloppen.
Succes met het vinden van een goed huisje

Om die kruissingsschema's gaat nou net het hele project.

Maar het is niet met zekerheid te zeggen aangezien de ouderdieren niet bekend zijn.

elmiran

Re: Alvast te reserveren; Syrische hamsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 19:20

Wat lief. Zou er zo eentje willen maar weet niet of t van me moeder mag

Anoniem

Re: Alvast te reserveren; Syrische hamsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:28

elmiran schreef:
:D Wat lief. Zou er zo eentje willen maar weet niet of t van me moeder mag

Je kunt altijd vragen toch? Wie kan zo'n schattig diertje nou niet weerstaan.

Hier nog twee foto's van vandaag van het vrouwtje:

Afbeelding

Afbeelding

Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 18:13

het zijn echt hele mooie diertjes zeg! ik zou er graag een willen, maar denk niet dat mijn huisbaas er blij mee zal zijn

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 10:04

Nou van een hamster heeft toch niemand last? Over het algemeen mag je op kamers/ in een flat waar je geen dieren mag hebben wel hamsters. De buren zullen er iig geen overlast van hebben en ze ruiken ook niet.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:10

Ze is vandaag 4 gram aangekomen ten opzichte van vrijdag. Een goed teken dus! Nu maar hopen dat ze morgen niet willig wordt.

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:28

Jammer dat je in Groningen woont, kom daar voorlopig toch niet.
Over twee weken wel iemand uit Groningen.
Anders had ik er eentje genomen.
Vraag me af wat eruit komt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 09:16

Abalaydi schreef:
Jammer dat je in Groningen woont, kom daar voorlopig toch niet.
Over twee weken wel iemand uit Groningen.
Anders had ik er eentje genomen.
Vraag me af wat eruit komt.

Ik snap je post niet helemaal? Over twee weken wel iemand uit Groningen?
Als je echt interesse hebt valt er misschien wel wat te regelen.
Er zijn inmiddels 6 gereserveerd (waarvan een aantal onder voorbehoud, als er een bepaalde kleur bij zit).

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 11:58

Inmiddels zijn er 7 gereserveerd

xXIris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:20

leuk, ik ben er toevallig vandaag zelf achter gekomen dat mijn hamster zwanger was en die heeft vandaag jonkies gekregen