Ook IK krijg het fotovirus te pakken... :D

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chann

Ook IK krijg het fotovirus te pakken... :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 19:25

Naja, ik had er eigenlijk nooit aan gedacht, maar nu wil ik óók mijn diertjes even op 't internet plaatsen
Ik heb 2 Chihuahua's: Edi (kortharig, wit, 11 maanden) en Luna (Langharig, beige-bruin, 15 weken). Beiden vrouwtjes met stamboek.
Edi heet eigenlijk Edelweis, dat is haar stamboeknaam, zo zouden wij haar overigens nooit genoemd hebben... Daarom Edi, afkorting, wat we wél leuk vinden klinken. ('t Is 'n aparte naam, dus wel even wennen. )
We waren van plan met beiden te gaan fokken zodra ze oud genoeg zijn, nl. 1,5 jaar. Maar helaas, dit kan niet gebeuren; Edi heeft iets aan haar gewricht in haar achterpoot, waar ze geen last van heeft maar het is een ervelijke aandoening waardoor we niet mogen fokken. Het is ook totaal niet gevaarlijk, en er is zelfs kans dat het door veel spieren kweken weer overgaat, of tenminste... Ze hupst met haar achterpoot af en toe, die ze dan niet optilt, door ruimte in haar kniegewricht. Gelukkig heeft ze er totaal geen pijn in.. Luna heeft hier geen last van en met haar gaan we dan ook (als alles wel goed gaat) fokken wanneer ze oud genoeg is.
Ook hebben we maar liefst 6 chinchilla's! Het begon met 2 volwassen Chinchilla's: Knabbel (mannetje) en Babbel (vrouwtje). Deze kregen hun 1e 2 jonkies, Ukkie en Beertje, die inmiddels verkocht zijn. Enige maanden later kwam er een 2e kleintje: Kruimeltje (Afk: Krumpie). Dit is een mannetje, die we nog willen verkopen. Inmiddels is hij bijna volwassen en kan hij al even bij zijn ouders weg, maar op dit moment willen we dat niet meer, omdat we 14 december nog 3 kleintjes vonden! Het komt niet erg vaak voor dat een Chinchilla 2 jonkies krijgt, 1 is het gemiddelde, maar 3 is wel erg veel! Wij waren erg verbaasd, maar hebben wel meteen wat lieve foto's van de kleintjes.
Ze zijn gedoopt als Kwik, Kwek en Kwak.
Ook hebben wij 1 kater, Smokey, echt míjn lievelingetje.

Dus hier dan maar wat foto's, kunnen jullie mijn schatjes bekijken.

Edi is gek op de Chinchilla's, en wil altijd met ze spelen. Gaat ze likken, en heel nerveus naar ze doen. Heel leuk om te zien altijd:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ook de Chinchillakooi is interessant, Edi gaat op de rugleuning van de bank zitten om de chinnie's in de gaten te houden...
Afbeelding
Afbeelding

Dit is 1 van de kleintje Chinchilla's op de hand van m'n broer:
Afbeelding

En hier met z'n 3e naast elkaar op mijn hand, Van links naar rechts: Kwik, Kwak en Kwek. Koppies naar de camera.
Afbeelding
Even iets dichterbij:
Afbeelding
En nóg dichterbij:
Afbeelding

Luna van bovenaf:
Afbeelding
Opgetild door m'n moeder:
Afbeelding
Hoofdje
Afbeelding

En hier m'n superknappe kat: Smokey!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wat 'n modelletje hè?

En, wat vinden jullie?
Sorrie voor zoveel foto's in 1 bericht (A)
Meer foto's volgen nog
(Van de volwassen Chinchilla's en wat meer van Edi en Luna)

x Chantal
Laatst bijgewerkt door Chann op 20-12-05 19:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 19:27

Tem; hoort hier niet, en een beetje dubbel.
Wel leuke beestjes

Chann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 19:31

Oh, dubbel ... Oeps... Nu niet meer
Even ge-edit.

Vigour

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 19:52

Dit hoort idd bij Beestenboel

Wel leuke foto's hoor!

Belker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 20:10

Verplaatst naar BB

xxkimmyxx

Re: Ook IK krijg het fotovirus te pakken... :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 20:23

leuke hondjes en superlieve chins! heb er zelf ook 3 ook bij ons begon het met een mannetje(standaard) en een vrouwtje(wit) en we hebben nu al 2nestjes van 2 gehad. 2keer 2jongetjes 1wit en 1grijs en daar hebben we nu ook 1tje van gehouden zit nog altijd bij zen mama en papa in hok(weet dat het eigelijk niet mag maar ze zijn zon leuk trio en papa en zoon vechten echt nooit en zijn beste vrienden dus...wrm niet) maar er komen weer jongen aan en dan zetten we de jongens wel apart 2jongen komt denk ik wel vaak voor hoor, dacht dat dat het gemiddelde was maar drie is inderdaad redelijk veel. heb een vriendin gehad met !4! jongen dat was pas druk! ze moest dan ook 1jong met de papfles opvoeden omdat de mama niet genoeg melk had. n

Manon_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 20:24

Aaah lief zeg
Leuk dat je hond ook die beestjes leuk vind
Mooie kat trouwens

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 20:35

leuke beesies!
vooral die baby-chinchilla's
die hond houd alles wel goed in de gaten he

vlieland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 22:33

ik vind die chinchilla's egt zoo lief!!

Chann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 22:57

Dankje

@xxkimmyxx: Oh, ik heb altijd gehoord/gelezen dat gemiddeld 1 is Naja, 2 kan ook wel. Enne... Ik zou wel uitkijken als je de zoon bij de ouders houdt, want ze hebben vrij snel inteelt... Dus dat is wel oppassen.. Dat is eigenlijk de enige reden waarom je ze niet bij elkaar zou kunnen houden, want mannetjes en vrouwtjes vechten over het algemeen nooit met elkaar.. Wij halen de vader en broer van de kleintjes dan ook niet weg, omdat ze gewoon samen kunnen gaan. Ons (bijna opgegroeide) jong is nog niet vruchtbaar, dus het kan nog geen kwaad dat hij bij zijn ouders zit. Maar hij moet binnenkort wel verkocht gaan worden, dus moeten we daar maar even wat voor gaan doen.

@Manon_s & Mikkiej: Die honden zijn allebei gek op de chinchilla's! Als we de kooi verschonen gaat het hok open, en ben je bovenin bezig dan staat Edi onderaan tegen de kooi om te zorgen dat ze d'r daar niet uitgaan... Dat is echt lief Maar Luna is zelf nog zo jong, dat ze niet voorzichtig is, en als ik met de baby's in m'n handen zit en Luna zit bij me op schoot, gaat ze altijd opdringerig happen... Meestal niet echt bijten, maar ze pakt de haartjes vast en begint te trekken... En denk niet dat ze dat zo fijn vinden, Kwik, Kwek en Kwak...
Oja, en ik vind mijn kat zelf ook heel mooi... Ben echt gék op 'm, en 't is wel grappig... Want hij lijkt zo'n lief knuffelkatje, maar hij vertrouwt alleen mijn moeder en mij; zelfs m'n broers en m'n vader niet! Dus bij ons komt hij altijd knuffelen en bij hun is hij altijd bang.

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 17:11

Leuke foto's en mooie kat! Chinchilla's zien er echt schattig uit als ze jong zijn zeg!

xSemmiex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 17:47

Lieve diertjes hoor

Chann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 21:25

Dankje

@Semmie: Alvast gefeliciteerd.

Chann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 08:01

Niemand meer?

MissJapke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 10:32

die hond is echt superschattig!
en die mini-chinchilla'tjes ook

Chann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 13:13

Dankje

Chann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 13:21

Nog iemand...?

joortje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 15:08

Oh gos luna wat een dotje
de andere beestje zijn ook liief
leuke fotos hoor

Chann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 12:07

Luna is idd echt 'n bolletje 'wol' 't Is alleen wel zielig voor Edi, als we uitlaten gaan ze Luna altijd aandacht geven, en iedereen negeert Edi... Dan gaat die blaffen om ook aandacht te krijgen en zitten de mensen te zeuren dat ze druk en lawaaiig is enzo.. >;) Best wel zielig...

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 13:58

Aaahh wat lief

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 16:59

Ik wil ook Chinchilla's, vind ze zoooo lief!
De hondjes + poes zijn ook kjoet!

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 17:28

Chinchilla's.
Ik ben helemaal weg van die dieren.

Chann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 12:35

We gaan misschien de Chinchilla's (allemaal! Met kooi en al ) verkopen... Niet omdat we ze niet leuk vinden ofzo, maar we hebben allemaal niet zoveel tijd en ze krijgen niet zo heel veel aandacht... Op dit moment kunnen ze dan niet weg, vanwege de jonkies die eerst groot genoeg moeten zijn, maar binnenkort gaan we wat 'adverteren'...
Iemand die nu misschien al interesse heeft voor bijvoorbeeld Knabbeltje en Babbeltje? (Vader en moeder dus)...
We willen ze wel met 'tweeën' weg, zodat er geen alleen zit... En er kunnen geen mannetjes bij vrouwtjes, behalve Knabbel en Babbel, want dan is er kans op inteelt..

__PrinCes

Re: Ook IK krijg het fotovirus te pakken... :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 16:07

lieve fot0's vooral dat h0ndje vink erg leuk

Chann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 17:45

Niemand misschien interesse voor de Chinchilla's...?