aparte begroeting van hond, herkenbaar?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

aparte begroeting van hond, herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 20:05

Onze *tegen andere mensen&dieren vrij dominante* reu is met 20 maanden oud gecastreerd toen we hem uit het asiel haalden, nu zijn we 1,5 jaar verder en kunnen wij alles met de hond.
hij wordt helemaal gek van blijheid als ie 1 van onze auto's hoort aankomen en wil altijd ff uitgebreid knuffelen als we net thuiskomen.Hij is braaf als hij alleen thuis is, maar heeft opnieuw wat bevestiging nodig als we dan weer thuiskomen, na een minuut of 5 is het goed en ligt hij weer te snurken op de bank

maar als hij zich druk maakt dan zie je zn 2 zwellichamen heel goed zitten, Bjorn dacht eerst dat ie niet goed gecastreerd was
ook als we thuiskomen zie je dat ze helemaal opzwellen(hij gaat altijd op zn rug liggen moet je zn buik kriebelen dus ja dan is t goed in beeld
als 1 van ons thuis is en de ander komt thuis doet hij het trouwens ook!

maar wat is de reden dat hij dat doet?
het is wel een hond van uitersten, dus dat hij zn blijheid zo extreem toont past er wel bij, maar ik ken geen enkele andere hond die dit iedere keer doet als zn baasje thuiskomt!

Cemlys

Berichten: 14969
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:28

de onze heeft het een keer gehad wel niet toen we thuiskwamen maar gewoon ook een keer toen ie op zn rug lag en toen merkte ik het ook op. Hij is ook gecastreerd maar geen idee of het daarmee te maken heeft. Na een tijdje is het weer weg, dus geen zorgen over maken.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 21:29

ja het schijnt notmaal te zijn dat ze soms opzwellen, maar dat het standaard gebeurd asl wij thuiskomen dat heb ik echt nog nooit gezien bij een andere hond

iemand zei al dat de hond zich dan juist stoer en dominant tov ons opsteld, terwijl hij ook gewoon op zn rug gaat liggen wat juist onderdanig is.

Cemlys

Berichten: 14969
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:34

dominantie heeft er volgens mij niets mee te maken, het heeft denk ik enkel met blijdschap te maken wann jullie thuiskomen. Ik heb het iig nog niet gemerkt als we thuis komen maar het kan dus. Hij gaat bij ons enkel niet op zn rug liggen dus ik kan het niet zien en het is niet iets wat ik standaard controleer als ik thuis kom

Rowy

Berichten: 639
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Hapert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:15

Joep, het hondje van sophie waar ik op gepast heb had dat ook, als ik of sophie binnenkwam. Het liefst rijd ie nog tegen je aan ook , wat ie niet mag, maar toch.

Unfaithful

Berichten: 6027
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Delft

Re: aparte begroeting van hond, herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 09:41

Ik heb een teefje die ook altijd helemaal druk wordt als ze ons hoort/ziet aankomen. Die heeft dan weer geen probleem met zwellichamen, zoals vanzelfsprekend maar wordt ook altijd helemaal druk..

Calanddra

Berichten: 14122
Geregistreerd: 27-02-03

Re: aparte begroeting van hond, herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 09:47

Miiss_Siisii schreef:
Ik heb een teefje die ook altijd helemaal druk wordt als ze ons hoort/ziet aankomen. Die heeft dan weer geen probleem met zwellichamen, zoals vanzelfsprekend maar wordt ook altijd helemaal druk..


de hond van n vriendin van mij is precies t zelfde Hij is niet echt vriendelijk tegen vreemde mensen, tegen mij in te begin ook niet. Nu kent ie me en als k dan kom is hij echt zo vrolijk! En bij iedereen in t gezin daar nog veel erger. Vooral als je in de middag daar komt, na school. Hij zit dan als een gek te piepen en de blaffen, om je heen te draaien ed ook als je maar even op de wc heb gezeten kan hij al helemaal vrolijk reageren. Net alsof het heel lang geleden is dat ie je voor t laatst heeft gezien