Onze gekke honden...

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sann__
Berichten: 395
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Zutphen, Gelderland

Onze gekke honden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 21:44

wat ik vandaag toch heb meegemaakt!!!

Ik was bij mijn vader (ouders gescheiden ) en daar wonen ook 2 van m'n 3 honden: Spike(y) en Joe (y). M'n vader en ik gingen met de honden naar het bos, en ik hield Spike aan de riem en m'n vader Joe.Plots schiet er een konijntje voor onze voeten het pad over, de bosjes in. Spike en Joe zijn Rhodesian Ridgebacks (jachthonden) Dus ze begonnen gelijk te trekken, en te blaffen. M'n vader kon Joe nog wel houden (hij is de sterkste) maar Spike trok zo hard dat de riem uit m'n handen gleed!!! Dus Spike maakt van de gelegenheid gebruik en schiet achter het konijn de bosjes in! En ik der ook achteraan, en maar roepen: " Spike!! terug komen!! Spike!! " maar die gekke hond blijft maar door rennen, en ik dus ook.En ineens.... brand er een lichtje in me op! Ik en m'n vader hebben altijd honden-koekjes in onze jas zak als we de honden uitlaten en we hebben ze geleerd dat als we " Koekje!! " roepen dat ze dan komen (meestal) dus ik roep keihard : " Koekje!!!!!!!! " en ja hoor, Spike stopt, en dribbelt rustig naar me toe alsof er niks aan de hand was!! Ik pakte snel de riem en gaf hem een half koekje, daarna kwam ik de bosjes weer uit en zei m'n vader doodleuk:

" volgende keer wat beter vasthouden "


is er ook wel eens zoiets bij jullie gebeurd??

Sindbad

Berichten: 1860
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Beerta (Gr)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 22:03

oops.. zou je maar gebeuren.. zo bijna je hond kwijt..
is bij ons een keertje ook zo'n soort iets gebeurt.. reden met de paarden buiten.. gingen naar het bos. de honden liepen los mee. sparky (border collie) en athos (hollandse herder)
wat ziet athos. jahh hoor.. ook een konijn over het akker heen rennen. op naar de bossen.. hij er achter aan. wij roepen.. komt niet. hij rent ook tussen de bomen door. nou, sparky vond het er wel leuk uit zien. en rende er maar een beetje laat achter aan. uit eindelijk kwam athos weer terug. sparky kwam nog net terug. zou de paarden nooit in de steek laten
maar athos had gelukkig het konijn niet te pakken gehad.. was denk in een holletje geschoten.. gelukkig heeft ie het nooit weer gedaan

Sann__
Berichten: 395
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Zutphen, Gelderland

Re: Onze gekke honden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 22:11

jah nou, ik hoop dat het nooit meer gebeurd!!!

cesara

Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: velp

Re: Onze gekke honden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 18:09

ja dat is wel schrikken als dat gebeurt gelukig. kwam die weer terug

onze honden jagen ook. en hebben een keer bij de dijk ( waar we nou niet meer wandelen door dit) een wilden haas gevangen.

ik was aan het wandelen met de honden. ziet een van onze kooikers in eens die haas lopen. ik denk dat die niet helemaal gezond was.
ze sloten de haas in. en mira die pakte hem de haas en die was best groot. en toen gingen ze er met ze`n allen aan te trekken.gelukig kwam toen onze rotweiler en die schuden hem doodt. ik renden er naar toe en riep de honden . maar was te laat, het gebeurden allemaal zo snel dat ik niet goed kon in grijpen. ik helemaal in paniek. en kon het niet aan zien.
ik heb er wel nachtmeries over gehad echt eng om te zien