Wat te doen aan stelende kat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Re: Wat te doen aan stelende kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:41

Consequent zijn. Niet alleen jij, maar iedereen in jouw huishouden anders lukt het nooit. Mijne sprong eerst ook op de aanrecht, nu bijna niet meer. Als hij het wel doet hoef ik maar naar de vloer te wijzen of hij staat al schijnheilig naast me.

Zorg er in ieder geval voor dat je er vroeg bij bent. Laat nergens dingen liggen en zorg ervoor dat alles op tafel binnen armbereik is. Als hij dan toch op tafel/de aanrecht springt kan je hem van de tafel duwen voordat hij iets kan stelen. Spreek een signaal af dat iedereen gebruikt. Ik zeg altijd streng "down" en tegelijkertijd klap ik één keer in mijn handen en laat dan één hand afzakken waarmee ik naar de vloer wijs. In het begin is dat een beetje moeilijk omdat je tegelijkertijd dat kat van de aanrecht moet duwen, maar het kan wel.

Als er voor hem geen belonging (= eten) in zit houdt hij er vanzelf mee op.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:51

daffodil schreef:
Een kat opvoeden is het moeilijkste wat er is, denk dat het zinvoller is te zorgen dat hij nergens meer aan kan komen....


Hier ben ik het mee eens. En stiekum moet ik er ook altijd wel om lachen (vooral om dat verhaal van die koelkast-kat!)

Hard nee! roepen en alles opbergen. Ik zal mijn kat nooit slaan, vergeleken met mensen zijn ze best klein en daarnaast is stemverheffing een grotere straf voor ze.

Mijn kat mag niet op het aanrecht maar als we per ongeluk een pan jus laten staan dan kun je er donder op zeggen dat ze er uit gaat lopen vreten. Als ze likkebaardend uit de keuken komt ga ik ook echt niet meer boos worden. Heeft geen zin maar herinnert me er wel weer aan dat ik niet moet vergeten de deksel op de pan te doen.

Het is gewoon beter om slimmer te zijn dan je kat dan om 'm zo hard mogelijk op z'n sodemieter te geven. Maar da's mijn mening.

Daantje1981

Berichten: 2911
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Renswoude

Re: Wat te doen aan stelende kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:09

Volgens mij ben ik de enige met een goed opgevoede kat

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 20:27

Quellian schreef:
Zal ik nog eens wat ergs vertellen...?

Mijn katten maken kasten open... Ze trekken mijn hele kledingkast leeg, elke dag weer... Plunderen de keukenkastjes en voorzien zichzelf (en de honden) van voer. Ze doen het alleen als ik niet thuis ben of als ik in bed lig... Moet binnenkort dus echt van die kinderklemmen gaan halen.


Deze kat is echt niet snugger genoeg om keukenkastjes open te krijgen Erg slim is hij niet. Als er bijvoorbeeld eens een pak brokjes op de grond staat of zoiets (open), kan hij er een hele tijd omheen draaien, maar hij komt echt niet op het idee om met zijn pootje in de opening te hengelen of het pak om te gooien. Het enige wat hij kan verzinnen is heel hard miauwen als er iemand langs loopt en kopjes geven.....
Het heeft ook tijden geduurd voor hij wist hoe hij weer uit de kattenbak kon komen, hij had wel door dat hij er aan de ene kant in kon, maar eruit Ook niet proberen tegen het deurtje aan te duwen maar gewoon heel hard schreeuwen. We hebben hem na een avondje weg ook al eens uit de kattenbak gevist, geen idee hoe lang hij er al in gezeten had.
Hij voorziet zichzelf wel van hondenvoer. Hij is de enige kat, verder hebben we 3 honden. Hij jaagt 2 van de honden gewoon weg bij hun bak, komt heel stoer aanlopen met een hoge rug, oren plat en *MEP* *MEP* Als dat niet direct werkt bijt hij in hun neus.... 1 hond lukt het niet bij, dat is ons kleinste hondje, nauwelijks groter dan de kat. Die geeft hem genadeloos op zijn flikker als hij vlak bij haar bak komt. Dat is ook gelijk de enige in huis waar Poes respect voor heeft....

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:47

hahaha Supertje, ik moet wel lachen om die kat van jou! Lijkt bijna wel een kat met een identiteitscrisis. Heb je een foto van hem??

Mijn kat is momenteel haar brokjes een beetje zat. Krijgt altijd harde brokken en 1x per week vis. En ik merk wel dat ze nu gewoon zin heeft in wat anders en meer probeert te jatten. Ik zal eens een ander merk halen. Maar dat zal bij jou kat wel niet werken vrees ik

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re: Wat te doen aan stelende kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 15:26

Helpt het niet als je wat etenswaren royaal met sambal volsmeert? Lijkt mij, dat ie dat dan snel afleert, als ie z'n schattige poezensmoeltje daaraan brandt
En voor de koelkastopeners: stroomdraadje langs de rand?

Rafaela

Berichten: 6291
Geregistreerd: 09-11-04
Woonplaats: Heerlen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 15:28

lijkt wel op mijn katje
maar die steelt sla en eet het dan met moeite op, ik wil haar dan straf geven, maar vervolgens (als ze het heeft gepakt en zit en op te eten) ligt mijn moeder in een deuk (kijk die kat eet sla whahah),
zegt ze nee, laat mara je hoeft hara niet te straffen.

wat is het toch een schatje. Ik vind mijn kat toch een grote etterbak

Rafaela

Berichten: 6291
Geregistreerd: 09-11-04
Woonplaats: Heerlen

Re: Wat te doen aan stelende kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 15:30

Elles schreef:
Helpt het niet als je wat etenswaren royaal met sambal volsmeert? Lijkt mij, dat ie dat dan snel afleert, als ie z'n schattige poezensmoeltje daaraan brandt


wij hebben 2 katten, van 1 staat het verhaaltje hierboven :p.

maar pas maar op met die sambal hoor
onze opa die maakte vroeger altijd heeleee pittige makreel met sambal, soort indisch ofzo, nou de andere kat die Vrat der buik daar letterlijk mee vol, was niet de bedoeling. maar we waren even met iets anders bezig en toen zat zij opeens aan die vis te lebberen

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Wat te doen aan stelende kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 11:11

Elles schreef:
En voor de koelkastopeners: stroomdraadje langs de rand?


De bagagespin was de beste oplossing imo, hij gaf het toen ook verrot snel op! Jammer genoeg heb ik Gerrit niet meer, die is na een aantal jaren ingeslapen. Nu heb ik er nog maar één, Elmo, en die wil alleen maar lief gevonden worden....Elmo zou niet weten hoe hij iets moest jatten, laat staan wat hij er daarna mee zou moeten doen! Ik heb hem wel eens sardines gegeven, daar heeft hij heel raar naar staan kijken, van wat is dit??? Daarentegen vind ik wel regelmatig half afgevreten vogellijkjes in de tuin, dus ergens diep in Elmo zit nog een stukje moeder natuur......

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:05

mijn jonge kater pakte steeds de dopjes van het bakje voor mijn contactlenzen, meestal lagen ze onder het bed...ik draai de dopjes er nu op en moet nu om de paar weken nieuwe haarelastiekjes, waar ie die laat...?

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 14:46

Goh, ik ben nu even heel blij met mijn kat, echt een sul. Maar wel lief.
Alleen als er niemand thuis is en ontbijttafel niet is opgeruimd, wil hij wel eens van de kaas vreten of aan boter likken of chocopasta

Hij komt ook nooit op aanrecht, goed opgevoed heh

Duhelo

Berichten: 28577
Geregistreerd: 29-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 19:48

haha, die kat in die kattenbak

wij hebben hier ook zon dom beest lopen.
speelt nooit, maar 1 X in de 2 maanden speelt ze eens met een balletje, of een colaflesdop, om na 5 seconden te stoppen
wel heeft ze iedere avond samen met de hond haar zotte uurtje, de hond begint sprintjes te trekken, en de kat erachter
komt wel een halfuur achter, maargoed.
van de kattenbak: zij gaat er gewoon niet in met deurtje, dus het deurtje is eruit