Muizentopic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Napoline
Berichten: 366
Geregistreerd: 13-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 15:18

Sammm schreef:
kizz_rianne schreef:
Je kan ook hun ballen zien hoor. .

Inderdaad, bij mannetjesmuizen is dat echt duidelijk te zien hoor!


Wel, dan had ik een speciaal manneke zu :p Maar bij deze weet ik dat ook weer Dacht dat dit enkel te zien was bij ratten en hamsters. Het is wel ook een feit dat ik enkel jonge muizen gehad heb (en steeds pech gehad heb ermee). Als ze jong zijn kun je dat nog niet goed zien. Moet je kijken onder hun staart. Juist toch?

Jolindaa_

Berichten: 450
Geregistreerd: 24-04-05

Re: Muizentopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:11

Ik kan de foto's niet zien.

Nannes

Berichten: 4314
Geregistreerd: 04-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Muizentopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:15

ik ook niet, komt door mijnalbum.nl

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:04

Je moet kijken hoe ver de geslachtsopeningen bij elkaar vandaan zitten.

Hier een voorbeeldje van syrische hamsters:
Afbeelding

Bij jonge dieren is het inderdaad wat moeilijker te zien.[/quote]

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:29

Ik vind dat je heel erg aansteld.
Elk beest gaat wel stinken en tja ... dan moet je ze niet op je kamer zetten.
Als jij later kinderen neemt maar ze zijn bijv. afentoe vervelend doe je ze toch ook niet weg.
Het is gewoon een kwestie van 2x per week verschonen ofzo.
Ik heb een konijn en hamster om me kamer nou ik ruik ze niet konijn heb een speciale bak en die leeg ik 2x per week en schoon stro 1x in 2 weken.
Hamster doe ik 1x in 2 weken ideaal hoor ze stinken niet eerst wel.

crazy_funky

Berichten: 6196
Geregistreerd: 25-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:18

ik loop stage op een proefdierenbedrijf op de afdeling muizenfokkerij (nee ze doen op die afdeling GEEN expirimenten ) en het geslacht kun je het beste, bij jonge dieren, zien op een leeftijd van 1 week.. daarna als ze 3 a 4 weken zijn, en bij oudere mannetjes van ong 1,5/2 maanden kun je de ballen zien, dan worden ze hier ook in de fok gezet... dus bij een vrouwtje gezet..

we hebben hier ook verschillende kleuren,.. witte en black six = zwarte muisjes, en bruine, en koemuisjes = zwart witte , en creme kleurige, en grijze.. (aah die zijn zoooo schattig! )

helaas maak ik het ook mee dat vrouwtjes en/of mannetjes de jongen opeten,.. maar dat is meer dat het jong dan iets mankeert.. net als alle dieren dat doen in het wild..

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 00:51

xxxvagoxxx schreef:
Ik vind dat je heel erg aansteld.
Elk beest gaat wel stinken en tja ... dan moet je ze niet op je kamer zetten.
Als jij later kinderen neemt maar ze zijn bijv. afentoe vervelend doe je ze toch ook niet weg.
Het is gewoon een kwestie van 2x per week verschonen ofzo.
Ik heb een konijn en hamster om me kamer nou ik ruik ze niet konijn heb een speciale bak en die leeg ik 2x per week en schoon stro 1x in 2 weken.
Hamster doe ik 1x in 2 weken ideaal hoor ze stinken niet eerst wel.


2x per week hok veschonen doe ik al maar dat is zelfs niet eens genoeg.. na 3 uur ruik je ze al hartstikke!
ik heb ook een mannetjes konijn, die ruik je inderdaad niet.. was ook een van de redenen waardoor ik dacht dat het bij muizen ook wel zou meevallen.. nou niet dus
vindt trouwens een beetje rare vergelijking.. kinderen en muizen zit toch wel verschil tussen
maar heb het idee alsof jullie nu net doen alsof ik niks om dieren geef, terwijl ik juist absoluut gek ben op dieren! alleen zitten m'n ouders/zus constant te zeuren dat het stinkt (niet alleen in m'n kamer maar die hele verdieping..) en ik zorg er heus wel voor dat ze niet als slangenvoer eindigen hoor!

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 00:55

Napoline schreef:
Wel, dan had ik een speciaal manneke zu :p Maar bij deze weet ik dat ook weer Dacht dat dit enkel te zien was bij ratten en hamsters. Het is wel ook een feit dat ik enkel jonge muizen gehad heb (en steeds pech gehad heb ermee). Als ze jong zijn kun je dat nog niet goed zien. Moet je kijken onder hun staart. Juist toch?


Juist!

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 15:39

kizz_rianne schreef:
xxxvagoxxx schreef:
Ik vind dat je heel erg aansteld.
Elk beest gaat wel stinken en tja ... dan moet je ze niet op je kamer zetten.
Als jij later kinderen neemt maar ze zijn bijv. afentoe vervelend doe je ze toch ook niet weg.
Het is gewoon een kwestie van 2x per week verschonen ofzo.
Ik heb een konijn en hamster om me kamer nou ik ruik ze niet konijn heb een speciale bak en die leeg ik 2x per week en schoon stro 1x in 2 weken.
Hamster doe ik 1x in 2 weken ideaal hoor ze stinken niet eerst wel.


2x per week hok veschonen doe ik al maar dat is zelfs niet eens genoeg.. na 3 uur ruik je ze al hartstikke!
ik heb ook een mannetjes konijn, die ruik je inderdaad niet.. was ook een van de redenen waardoor ik dacht dat het bij muizen ook wel zou meevallen.. nou niet dus
vindt trouwens een beetje rare vergelijking.. kinderen en muizen zit toch wel verschil tussen
maar heb het idee alsof jullie nu net doen alsof ik niks om dieren geef, terwijl ik juist absoluut gek ben op dieren! alleen zitten m'n ouders/zus constant te zeuren dat het stinkt (niet alleen in m'n kamer maar die hele verdieping..) en ik zorg er heus wel voor dat ze niet als slangenvoer eindigen hoor!


Ik vind gewoon dat je dieren hetzelfde moet behandelen als mensen.

NuggT

Berichten: 5498
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Delft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 15:47

Gefelicimuis.
Leuke muisjes hoor, echt poepig.
Veel plezier met ze.

Hoe oud worden ze eigenlijk?

Jolindaa_

Berichten: 450
Geregistreerd: 24-04-05

Re: Muizentopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 17:08

Waar heb je de kooi eigelijk gekocht? Welk merk? En hoeveel kostte die?

Kims

Berichten: 977
Geregistreerd: 29-11-04

Re: Muizentopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 21:41

Heyhoi.

Ik heb een vraagje over de aanschaf van muizen en ik dacht, laat ik dat es in dit forum plaatsen

Ik ben dus van plan om muizen te kopen, maar nu lees ik overal dat je ze beter niet alleen in een kooitje kan stoppen. Ik heb ooit een mannetjesmuis gehad (die uiteindelijk is opgegeten door mn kat ) en die stonk nogal, dus ik wil graag 2 vrouwtjesmuizen. Moeten die uit hetzelfde nest komen? of hoeft dat niet persé?
Moeten het jonge muisjes zijn om ze tam te krijgen? of lukt het wel met veel aandacht? Is het niet zo, net als bij parkieten, dat als je er 2 neemt ze niet aan je gehecht raken?

tnx alvast

crazy_funky

Berichten: 6196
Geregistreerd: 25-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 21:44

o ze tam te krijgen kun je ze het beste op jonge leeftijd (speenleeftijd=3 weken) kopen/nemen..
vrouwtjesmuizen hoeven niet per se van het zelfde nest te komen, mannetjes trouwens ook niet, als je ze samen in een schone kooi/bak stopt, moet het 8 van de 10 keer goed gaan!

en het ligt er maar net aan hoeveel aandacht je eraan besteed, per muis enz..

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 01:55

Ik heb besloten om mijn muizen in elk geval voorlopig even te houden.. (kan het inderdaad niet maken ze zomaar weer weg te doen )

mijn hok is merk 'Gabber' gekocht bij TIP dierenspeciaalzaak in Nieuwegein voor €37,95

ik heb mijn 2 muizen tegelijkertijd gekocht uit hetzelfde nest, aangezien ik bang was dat ze anders zouden gaan vechten..
mijn zus heeft 3 vrouwtjes muizen waarvan 1 achteraf een mannetje bleek te zijn.. die heeft ze nu ingeruild voor een nieuw vrouwtje (in het begin was het ff wennen aan elkaar, ze gingen 1x vechten (nix ernstigs) en nu gaat het goed).. alleen hopen dat we geen nestje(s) krijgen strax zitten we hier op eens met een stuk of 20 muizen

crazy_funky

Berichten: 6196
Geregistreerd: 25-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 16:15

haha nou dat merk je over 3 weken wel he
als er opeens van die roze wormpjes in het hok liggen.. haha..

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 16:17

Tsja.. En wat moet je dan.. Gelukkig zijn dat niet mijn muizen, maar die van m'n zus.

Deez

Berichten: 116
Geregistreerd: 28-11-05
Woonplaats: Heeze

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 16:17

Blegh..! ik ben bang van muizen.. Haha.. Vooral van die staart..

crazy_funky

Berichten: 6196
Geregistreerd: 25-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 16:20

haha.. eerst moest ik ook niet zoveel van die dingen hebben, maar nu ik ermee werk kijk je toch heel anders er tegenaan.. vind ik dan.
ik kan ze zo hanteren dat ze me niet bijten, zodat ik vanalles met ze kan doen, dus word je minder bang..
en die staart vind ik wel het minst "eng" van heel dat diertje.. tanden vind ik erger, die kunnen je bijten

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 16:27

Staart is eerder vies.. Die kunnen ze namelijk door hun eigen plas heen slepen enzo...

crazy_funky

Berichten: 6196
Geregistreerd: 25-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 16:31

haha ja ok dat wel..
laatst bij mijn stage mannetjes die erg gevochten hadden, de hele staartwortel kapot en de kont ook vette wonden.. ie dat was pas vies om te zien!
die moetsen dus helaas afgevoerd worden..

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 16:34

Wat voor stage doe je dan?

crazy_funky

Berichten: 6196
Geregistreerd: 25-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 16:35

in een proefdierencentrum in leiden.
ik zit op de afdeling muizenfokkerij,. dus doe geen expirimenten..
alleen bloed afnemen, jonge muizen spenen, nieuwe fokjes bij elkaar zetten, oude uit elkaar halen.. enz..
echt leuk hoor!

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 16:37

En wat houdt dat proefdierencentrum dan verder in?

Ik ben namelijk hartstikke tegen het gebruik van proefdieren.

crazy_funky

Berichten: 6196
Geregistreerd: 25-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 16:44

ik heb opzich ook niets met proefdieren hoor!
het is dat het moet en ben blij dat ik op de afdeling fokkerij zit!

maar op andere afdelingen doen ze onderzoeken op levers en longen en tumoren, wat het precies verder inhoud weet ik niet..
ook doen ze onderzoeken met vissen op lepra dacht ik... en op malaria muggen..

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 19:52

Okeej.. En mag ik vragen bij welke studie die stage dan hoort? Iets met dier verzorging ofzo?