Muizentopic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Muizentopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 22:24

Ik wil een muisje!

Dit is een vervolg op het vorige topic (ik wou toen super graag muisjes, maar mocht niet.. maar heb ze toch gekocht).

Ik presenteer u:

DJ!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan.. Hyper!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De kooi:

Afbeelding

Afbeelding

En nog een paar foto's van hun samen..

Afbeelding

Afbeelding


Cool zijn ze hè..

Mikkiej

Berichten: 4201
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 22:33

aah wat een poepies!
zijn ze ook al tam?
ik wil ook muisje maar mag niet heb nog hamster

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 22:54

Ze zijn best tam.. Ze hebben me sowieso nog nooit gebeten.
In het begin waren ze een beetje schuw, maar vooral Hyper die komt tegenwoordig zo op me afgewandelt als ik de kooi open. DJ kan soms nog een beetje schuw zijn, maar ik krijg hem steeds makkelijker te pakken.

Napoline
Berichten: 366
Geregistreerd: 13-06-05

Re: Muizentopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 11:17

Hoi,

Ikzelf heb ook al een aantal muizen gehad. Maar telkens het ongeluk gehad dat ze kanker hadden of een andere ziekte.

Mijn muizen zijn allemaal zeer tam geweest. Liepen los in de kamer en kwamen als ik hen riep. Gingen mee op de fiets (in mijn nek) en naar de winkel.

Wat ik wel merk bij je: (enkele tips kan geen kwaad )

Kartonnen rolletjes is slecht voor je muis. Daar zit lijm in, en hun darmen plakken daarvan toe (heb er een muisje van dood)

Tralies is ook niet goed als kooi: Een muis kan erdoor met zijn hoofd, maar niet met zijn lijf. Gevolg: ze stikken.
De beste kooi voor een muis (plexiglas)
http://www.kapaza.be/detail/1392897/Mui ... antal.html

Positief in je kooi is: dat ze veel hebben om mee te spelen. Is nodig, een muis verveelt zich rap en vraagt wel veel aandacht.
Nog positief, je drinkfles Velen zetten een kommetje water in de bak zelf (slecht: want daarin verdrinken ze).

Nog veel succes met je diertjes En als je vragen hebt: pm me maar.

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 15:30

WC-rollen heb ik er ook niet meer inzitten.. Als ze er op poepen/plassen gaat dat ook gigantisch gauw stinken.

Mijn muizen kunnen echt niet met hun hoofd door de tralies hoor! Ze kunnen goed door kleine kiertjes heen, maar door de tralies dat past echt niet.

Leuk dat jouw muisjes zo tam waren! Die van mij laat ik niet los lopen hoor, denk dat ze dan toch echt wel weg zijn als ik niet oplet..

Mijn zus heeft trouwens ook muizen gekocht.. 3 vrouwtjes, voor een biologie experiment

Heb mijn kooi trouwens naar beneden verhuist, want ze stinken toch best wel.

iig bedankt voor de tips

Napoline
Berichten: 366
Geregistreerd: 13-06-05

Re: Muizentopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:21

Heb nog even opgezocht ivm tralie bij muizen

Mijn voorkeur gaat toch nog naar plexi



Traliekooien zijn geschikt voor muizen, als de afstand tussen de tralies voldoende klein is. Muizen zijn immers meesters in het ontsnappen. De tralieafstand mag maximaal 7mm zijn. Veel hamsterkooien hebben een tralieafstand tussen de 8mm en 1 cm. Deze zijn ongeschikt. Ook al lijkt je muis nog zo groot, door een opening van 1cm komen ze zonder moeite! . Een groot voordeel van kooien (in vergelijking met dozen of glazen bakken) is dat de muizen goed kunnen klimmen (wat hen in een goede conditie houdt) en dat er een goede ventilatie aanwezig is. Let er wel op dat het deurtje goed dicht moet kunnen. Als jij het deurtje met één vinger open krijgt. krijgen muizen hem ook open!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 20:48

Ah dat zijn ze dus? Nou je hebt twee mooie ventjes uitgekozen hoor. En wat wonen ze leuk.

Ruzien ze niet meer?

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 23:45

Jaa dat zijn ze.

M'n zus had vandaag muizen gekocht, maar haar 2 witte muizen waren heel ziek merkte ik vanmiddag op (helemaal verstijfd van de kou, ze bewogen niet meer )..
Ik heb ze toen uit hun kooi gehaald en ze warm gemaakt en goed verzorgd. Nu eten/drinken ze weer (heb ze melk gevoerd met een pipette, zonnenbloempitten gevoerd en onder een warme lamp gelegd in watten). Nu doen ze het weer. Als ik ze niet eruit had gehaald dan zouden ze waarschijnlijk verstijfd zijn van de kou. Ik hoop dat het morgenochend nog steeds goed met ze gaat, als ze morgen nog steeds in leven zijn dan denk ik dat ze wel weer helemaal opknappen.

Ik wil misschien haar muizen overnemen en mijn muizen terug brengen, want haar muizen zijn vrouwtjes en die stinken toch een stuk minder. Want opzich vind ik Hyper en DJ hartstikke lief, maar ik ben ook weer niet 100% gehecht aan ze ofzo.. En omdat ik met die muizen van m'n zus bezig ben geweest ben ik daar aan de andere kant wél weer een beetje gehecht aan geraakt.

Jolindaa_

Berichten: 450
Geregistreerd: 24-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 23:51

kizz_rianne schreef:
Jaa dat zijn ze.

M'n zus had vandaag muizen gekocht, maar haar 2 witte muizen waren heel ziek merkte ik vanmiddag op (helemaal verstijfd van de kou, ze bewogen niet meer )..
Ik heb ze toen uit hun kooi gehaald en ze warm gemaakt en goed verzorgd. Nu eten/drinken ze weer (heb ze melk gevoerd met een pipette, zonnenbloempitten gevoerd en onder een warme lamp gelegd in watten). Nu doen ze het weer. Als ik ze niet eruit had gehaald dan zouden ze waarschijnlijk verstijfd zijn van de kou. Ik hoop dat het morgenochend nog steeds goed met ze gaat, als ze morgen nog steeds in leven zijn dan denk ik dat ze wel weer helemaal opknappen.

Ik wil misschien haar muizen overnemen en mijn muizen terug brengen, want haar muizen zijn vrouwtjes en die stinken toch een stuk minder. Want opzich vind ik Hyper en DJ hartstikke lief, maar ik ben ook weer niet 100% gehecht aan ze ofzo.. En omdat ik met die muizen van m'n zus bezig ben geweest ben ik daar aan de andere kant wél weer een beetje gehecht aan geraakt.


Vind je het niet een beetje gemeen om ze terug te brengen?!
Die muizen van je zus waren toch voor een experiment? Wat voor experiment?

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 00:04

Je hebt er wel gelijk in, dat het gemeen is. Ik moet er dan ook wel ff over nadenken of ik dat wel ga doen. Aan de andere kant weet jij niet hoe mannetjes muizen ruiken en vooral m'n ouders/zus zijn er niet blij mee...

Het experiment: een doolhof waar de muizen doorheen moeten lopen. Ze gaat de muizen een paar keer door het doolhof heen laten lopen (aan het eind doet ze wat lekkers) en dan kijken of ze na een paar keer sneller de weg kunnen vinden. Dus of muizen een goed geheugen hebben.

De muizen van m'n zus zijn trouwens ook heel lief. Zou toch ook zielig zijn als die over 2 maanden terug naar de dierenwinkel moeten?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 09:03

Ik snap niet dat je beestjes zomaar weg kunt doen.. Je hebt toch voor ze gekozen? En dan mannetjes meer stinken dan vrouwtjes wist je van tevoren.

Jolindaa_

Berichten: 450
Geregistreerd: 24-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 13:40

kizz_rianne schreef:
De muizen van m'n zus zijn trouwens ook heel lief.

Jouw muizen zijn toch ook lief?

kizz_rianne schreef:
Zou toch ook zielig zijn als die over 2 maanden terug naar de dierenwinkel moeten?

Dus je vind het niet zielig om je eigen muizen weg te doen?

Sammm schreef:
Ik snap niet dat je beestjes zomaar weg kunt doen.. Je hebt toch voor ze gekozen? En dan mannetjes meer stinken dan vrouwtjes wist je van tevoren.

Daar ben ik het mee eens, je gaat ze toch niet zomaar weer weg doen?

Liset468
Berichten: 29
Geregistreerd: 17-09-05

Re: Muizentopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 13:49

wat heeft hyper een mooi kleurtje!! echt superlief, en leuk dat je zoown adventure-kooi voor ze gemaakt hebt, je ziet ook wel eens kids die ze stiekem kopen en dan in een plastic bak met voer en 1 huisje pleuren maar ze zien er leuk uit hoor!!

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 16:10

Snap jullie ook en ik wist dat mannetjes konden stinken maar had het niet zo erg verwacht... Ik wou in eerste instantie ook vrouwtjes nemen maar dan loop je het risico dat je ze zwanger koopt...

Sowieso moeten er weer muizen terug naar de dierenwinkel, óf die van m'n zus gaan terug, of de mijne en dan neem ik de muizen van m'n zus over... Het zijn allemaal hele lieve muisjes, maar die mannetjes stinken verschrikkelijk en de vrouwtjes niet.. Dus dan is het best logisch dat ik toch voor de vrouwtjes kies?

Jolindaa_

Berichten: 450
Geregistreerd: 24-04-05

Re: Muizentopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 18:35

Maar waarom zijn jouw muizen dan niet gebruikt voor dat experiment? Dan hadden er ook geen muizen bij hoeven komen en dus ook weer niet terug gedaan.

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 19:09

Ze wouden 3 muizen gebruiken omdat de resultaten dan betrouwbaarder zijn. Als ze een extra mannetje opeens bij mijn mannetjes zouden zetten dan zou dat mannetje waarschijnlijk aangevallen worden door mijn muizen... Dus nu hebben ze een hele kooi gekocht met speelattributen, voer en 3 vrouwtjesmuizen.. Als het experiment klaar is kunnen ze alles weer terugbrengen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 19:58

kizz_rianne schreef:
Ik wou in eerste instantie ook vrouwtjes nemen maar dan loop je het risico dat je ze zwanger koopt...


Als je ze in een DW koopt wel, maar als je ze bij een ervaren fokker weghaalt niet..

Ik kan opzich wel begrijpen dan je liever vrouwtjes hebt, maar aan de andere kant moet je je bedenken dat je niet voor niets deze muisjes hebt genomen. Ik vind ze heel erg schattig en ik vind het echt prachtig hoe ze wonen (als je nagaat dat veel mensen muizen in laboratoriumbakken houden zonder speelgoed..)
Als je ze dan toch weg wilt doen, dan zou ik op zoek gaan naar iemand die ze graag wil hebben en niet terug brenegn naar de DW. Dan weet je nooit waar ze terechtkomen en eindeigen ze misschien wel als slangenvoer...

Maargoed dat is natuurlijk je eigen keuze.

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Muizentopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:01

Hej,
Ze zijn zeker leuk! Waar ik alleen een beetje voor op zou passen als ik jou was, is dat ze niet ontsnappen. Wij hebben hier nl wilde muizen gehad, die door de kleine maat kippengaas heenkropen. Het was even persen, maar het lukt e ze wel. Maar ze zijn wel heel leuk.
Groetjes, mij

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 20:52

Ontsnappen zal niet lukken... Ik heb een kooi met redelijk fijne tralies.

Ik zit op dit moment rond te vragen of er nog iemand muisjes wilt. Ik kan ze bij iemand kwijt die ze aan een slang kan geven, maar dat wil ik zelf echt niet!! Er is misschien in de buurt iets van een asiel waar ik ze heen kan brengen.. Denk namelijk dat vriendinnen van mij ook niet graag stinkende (mannetjes) muizen willen hebben.

Ik snap iedereen heel goed als die zegt dat ik er dan maar beter over na had moeten denken.. Ik vind het ook niet leuk als ik ze weg moet doen, dus op dit moment weet ik het ff niet.

Maar ik heb een groter probleem gevonden: 1 van m'n zus de muizen is een mannetje. Bij de 2 albino muisjes zie ik duidelijk tepels op hun buik, maar bij het bruine muisje zie ik toch echt balzakken...

Jolindaa_

Berichten: 450
Geregistreerd: 24-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 22:13

kizz_rianne schreef:
Ontsnappen zal niet lukken... Ik heb een kooi met redelijk fijne tralies.

Ik zit op dit moment rond te vragen of er nog iemand muisjes wilt. Ik kan ze bij iemand kwijt die ze aan een slang kan geven, maar dat wil ik zelf echt niet!! Er is misschien in de buurt iets van een asiel waar ik ze heen kan brengen.. Denk namelijk dat vriendinnen van mij ook niet graag stinkende (mannetjes) muizen willen hebben.

Ik snap iedereen heel goed als die zegt dat ik er dan maar beter over na had moeten denken.. Ik vind het ook niet leuk als ik ze weg moet doen, dus op dit moment weet ik het ff niet.

Maar ik heb een groter probleem gevonden: 1 van m'n zus de muizen is een mannetje. Bij de 2 albino muisjes zie ik duidelijk tepels op hun buik, maar bij het bruine muisje zie ik toch echt balzakken...


Ik zou je muizen wel willen hebben, maar het mag niet, en ookal zou het wel mogen, je woont te verweg.
Heb je ook foto's van de muizen van je zus?

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 22:24

Ja die heb ik. Momentje hoor.

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 22:32

Afbeelding
Toen ze ziek waren..

Afbeelding
Halfdood..

Andere heb ik nog niet.

Napoline
Berichten: 366
Geregistreerd: 13-06-05

Re: Muizentopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 09:39

Euhm, van een muis kan je geen balzakken zien

Ik weet niet wat het wel is, wat je dan ziet. Maar,

Bij vrouwtjes is de afstand tussen het poepgaatje en de geslachtsopening kleiner (ongeveer 5mm) dan bij een mannetje (ongeveer 15mm). Soms kan je het geslacht ook zien door een lichte druk met je duim op de onderbuik uit te oefenen. Dan zie je namelijk een piemeltje verschijnen als het een mannetje is, en als je niets ziet is het een vrouwtje.

Afbeelding

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 13:43

Je kan ook hun ballen zien hoor. Fatima wordt op dit moment terug gebracht naar de winkel en wordt omgeruild voor een vrouwtje.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 14:22

kizz_rianne schreef:
Je kan ook hun ballen zien hoor. .

Inderdaad, bij mannetjesmuizen is dat echt duidelijk te zien hoor!