Konijntje ziek...kan niet meer hard voedsel eten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:17

marleendv_88 schreef:
Wat is Soja

Nou zo erg heeft ie het nog niet iig...hij kan zelf nog wat voedsel naar binnen krijgen

Dat met die ogen heb ik vandaag ook gedaan...3 x met gekookt water en dan schoon gedept...dat helpt indd echt wel volgens mij!
Het zag er iig al iets beter uit net...


soja word ook wel es gebruikt bij het bakken van brood.. (speciaal brood) het is een soort poeder bij een natuurwinkel kan je het zeker weten kopen.

Dat met dat oog werkt zowel bij mijn konijn als bij mn pony.. succes met konijntje

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 21:49

T beestje is naar de DA gweest vandaag.
Was een lieve DA ze heeft t konijntje helemaal onderzocht...
Tanden kunnen indd het probleem niet zijn...
Hij was ook uitgedroogd...kwam omdat ie nu weer niet wilde drinken...

Hij is aan het infuus geweest om vocht binnen te krijgen, heeft een antibiotica spuitje gehad, drankje met antibiotica mee, oogzalf en vloeibaar voedsel...

Ik hoop dat hij zich beter gaat voelen door de antibiotica..dat gebeurt wel vaker bij hem nl. en dat hij dan weer gaat eten en iig drinken...

Ga zo nog ff bij hem kijken en kijken of ie water wil, hoewel ik denk dat hij wel even genoeg vocht heeft maar toch...

Niet zo heel goed allemaal nu maar hij het moet natuurlijk eerst allemaal even gaan werken.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 21:59

Met een spuitje kun je hem een beetje helpen drinken. Gewoon wat water in zijn mondje spuiten.

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 23:01

Indd...dat moet ik ook doen. Het vloeibare voedsel moet ook zo in zijn mond gespoten worden en hij vind het helemaal niks en is nog steeds benauwd

Ben benieuwd of die er boven op komt...denk dat ik hem nu maar ff met rust laat want dat lijkt me ook wel gezond

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:22

Een tip;
die wortelprut van ovarit (ja, babyvoeding) schijnt goed te zijn en is gemakkelijk op te nemen in de spuit. Voer hem zeer geregeld. Anders worden de darmen lui en houden ze er mee op.

Let er ook op dat hij niet afkoelt. Een ziek konijn kan moeilijk zelf zijn warmte reguleren. Soms moet je ze helpen met een kruikje of warmte lamp.

freaky

Berichten: 638
Geregistreerd: 15-03-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 14:19

Inderdaad Olvarit wortel voor hele jonge baby's heb ik ook moeten geven aan mijn zieke konijn. Konijnen hebben hele gevoelige darmen die continu aan het werk moeten zijn, anders houden ze er inderdaa mee op.

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 17:19

Hij eet wel wat hooi en stro...maar hij vertikt het om zijn brokjes te eten en hij is nog steeds heel benauwd...

Ik denk dat het einde verhaal wordt...als het beestje niet meer fatsoenlijk kan ademen....

Ik zag hem daarnet wel uit zichzelf drinken, dat is op zich goed maar verder....

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 01:58

Nog ff de hoop erin houden! Ik hoop echt dat 'ie er weer bovenop komt..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:46

Ik ben er ook bang voor. Een konijn wat benauwd is is er moeilijk bovenop te krijgen. DAarnaast slaat anti biotica ook heel moeilijk aan bij konijnen op de een of andere manier.

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:59

Vertel eens hoe het met hem is vandaag.. Of leeft 'ie niet meer..

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 23:54

Hij is er weer...hij heet weer...hij durft weer zijn ren in en hij drinkt ook nog
Hij heeft het weer geredt...alleen nou het oogje nog (die is ontstoken) Hij is ook een beetje blind, hij ziet iig niet veel meer.
Vandaag mocht ie weer ff rennen in de tuin...had een week stil gezeten en hij rende even heel snel een rondje door de tuin en toen hoorde we pok...was ie tegen de paal aan gebotst

Volgens mij is dat wel een echt vechtertje dat konijntje zeg! Hij is al vanaf dat ie 5 was benauwd en bijna elk jaar ziek geweest en steeds met dit kuurtje komt ie er weer...

Ik ben iig blij dat ie nu weer eet en zelf drinkt
Het is goed geweest om hem dag en nacht vocht te geven met vloeibaar voedsel

Maar ik sta er eerlijk gezegt echt van te kijken hoe dit beestje het nog vol houdt...maar ben wel blij dat hij er nog is

Anti biotica slaat bij heel veel konijnen van wat ik hoor ook heel moeilijk aan indd...maar bij deze blijkbaar niet want dit is volgens mij al zijn 10e kuurtje ofzo...niks sterker gemaakt ofzo
Een konijn van een vriendin van mij was 5, was ook verkouden enzo maar die gaf het gelijk op...

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 00:02

Gelukkig dat het nu weer goed gaat. Als een konijn het naar zn zin heeft heeft 'ie ook reden om voor z'n leven te vechten.. Dus hij heeft het vast super bij jou.

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 00:10

Haha ja misschien wel Hoewel hij nu wel een beetje opstandig wordt als ie zijn medicijnen moet...want nu vind ie het wel weer genoeg geweest

Tis ook wel een beetje een bijzonder konijntje voor ons hier allemaal in huis...het was mijn eerste "eigen" konijntje
Vroeger had ie zijn eigen vrouwtje alleen die is er niet meer, ze hadden heel veel baby nijns gekregen en we hebben nog een hele mooie van dat ras waar hij de vader van is en daar fokken we nu weer mee met een nieuw vrouwtje...
Maar omdat hij er al zo lang is hier is iedereen gek op dat beestje...

Dat vind ik op zich wel apart

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 12:45

Je hebt mazzel gehad. Ik denk dat hij er nu wel door komt.