(bijna) blinde pup- kans op een dierwaardig leven ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mist

Berichten: 9495
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

(bijna) blinde pup- kans op een dierwaardig leven ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 19:26

Hai,

Bij ons op het asiel hebben we een pup die blijkt aan 1 oog helemaal blind te zijn, de ander ziet hij waarschijnlijk wel "iets" uit.

Heeft iemand hier ervaring mee ? heeft zo'n dier kans op een "normaal" leven ?

Wij twijfelen heel erg ! we willen hem een kans geven maar in hoeverre is het realistisch ?

Volgende week wordt er trouwens uitgebreid onderzoek gedaan of het te opereren is of zo....maar toch hoor ik graag ervaringen !

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: (bijna) blinde pup- kans op een dierwaardig leven ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:28

Hej,
Blinde honden hebben gewoon kans op een dierwaardig bestaan. Net zo geod als de rest. Een hond is ook heel erg op zn neus gericht. En wij kennen honden die blind zijn, maar het heel erg goed doen. Gewoon laten hobbelen hoor
Groetjes, Barbara

Mist

Berichten: 9495
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 19:51

Ja, en dan nog een goed tehuis zoeken, wat voor 100% gezonde honden al moeilijk genoeg is. Er worden er 35.000 per jaar ingeslapen in Belgie !

Wat zijn de ervaringen met blinden honden ? (en dan bedoel ik niet oude honden die staar hebben etc., daar hebben we zelf genoeg ervaring mee) worden ze doorgaans geaccepteerd door andere honden bijvoorbeeld ?

dit is een pup he ! die net als de andere pups wil rennen en spelen maar gewoon in volle vaart tegen een blinde muur botst en geloof me, dat is heel zielig om te zien hoor !

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: (bijna) blinde pup- kans op een dierwaardig leven ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:54

Dat huis zoeken is idd moeilijker, maar het is wel een pup.. En meestal trekken mensen wel naar pusp. De blinden honden die wij kennen, zijn goed geaccepteerd. En op tv was laatst een blinde doberman, en die had een andere erbij. Dat wsa niet noodzakelijk maar toch. Die andere had een bel om, en die blinde rende daar vrolijk mee los. T is maar om een voorbeeld te geven.
Groetjes, Barbara

M_en_M
Berichten: 1059
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: in friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:01

bij me ouder s in het dorp woont ook een blinde hond en de baas was de heletijd aan het knippen met zijn vinder en zo dra die stopte met knippen stopte de hond ook en die liep gewoon los en ik denk als je een pup dat al of iet anders van af het begin leert kan die nog best een goed leven krijgen maar heel veel sterkte er mee en hoop dat die een een nieuw huis krijgt waar die nog een heeel mooi leven krijgt

Mist

Berichten: 9495
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 21:16

Goed nieuws ! hij is geplaatst bij hele lieve mensen die er veel tijd in willen steken