nou, net gaasje eraf gehaald... en toen zag ik pas wat een jaap het was!!! ik dacht een klein sneetje, maar het is echt minstens 3 centimeter lang, dwars over het hele kussentje, en minstens een centimeter diep...
Het begon ook weer meteen lichtjes te bloeden en het gaasje was helemaal vastgeplakt. Heeeeeeeel voorzichtig losgetrokken.
Pap had het helemaal niet goed schoongemaakt, want er zat nog een wat harder stukje gras echt erin! Die heb ik er ook ehel voorzichtig uitgehaald. Nog een keer goed gecontroleerd, en we hebben er alsnog maar een keer ontsmet en nogmaals met een verbandje eromheen.
ook hebben we hem een slaappilletje gegeven (die we normaal voor oud en nieuw hebben... hij is heel bang voor het vuurwerk), in de hoop dat hij dan vannacht te suf is om het eraf te knouwen. Gaasje is overigens niet alleen goed om het bloed op te vangen, maar het voorkomt ook dat hij zijn tenen spreid! (dat deed hij de hele tijd, daarmee ging de wond helemaal open!)
Ik schrok er echt van.. dacht dat het een klein ondiep sneetje was... maar heel het kussentje ligt in tweeen!