Snee in voet kussentje van onze hond --> bloeden!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Snee in voet kussentje van onze hond --> bloeden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 22:10

Ik kwam met mijn hond terug van het uitlaten toen straks. En Ik had het niet meteen door, maar binnen een minuut lag de hele woonkamer vloer onder de rode bloeddruppels. Dus wij balou naar de deurmat gestuurd hem op zijn rug gelegd en even gekeken. Zit er echt een snee van 1 a 1,5 centimeter lang in het kussentje van zijn poot. Zeg maar in de zool, niet in de tenen.

Het bloedde echt gigantisch. Pap heeft het eerst ontsmet, maar het bleef bloeden. Uiteindliejk hebben we ter nood oplossing er maar een verbandje omheen gedraaid. Niet echt proffesioneel gedaan, maar er zit iig iets omheen om het bloed op te vangen.

We hebben dit nu iig even laten zitten. En we gaan later vanavond het los maken om even te kijken of het gestopt is met bleoden en hoe erg het nu eigenlijk is.

Is het vanavond niet beter dan gaan we morgen zowiezo even langs de dierenarts...

Maar mijn vraag is nu eignelijk, heeft er iemand ervaring met wondjes in kussentjes? Ik heb namelijk het gevoel alsof dat stukken huid zijn dat niet zomaar en zo makkelijk heelt. En ik ben nu eigenlijk benieuwd of we het goed hebben aangepakt, of dat er dingen zijn die we beter kunnen doen.

Kijk nu nog naar de dierenarts gaan we niet aan beginnen, daar is het veel te laat voor. Maar goed, als we nu meer kwaad doen dan goed, dan wil ik het wel graag weten!

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 23:06

Weken in de biotex, daar wordt het mooi schoon vanl Verder kan je er niet zo heel veel aan doen. Goed schoonhouden, en in de gaten houden.

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 00:25

je hebt er goed aan gedaan om het te binden
gewoon morgen nog eens ontsmetten en de dag erna is dat al terug dicht

Shiloh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 01:04

nou, net gaasje eraf gehaald... en toen zag ik pas wat een jaap het was!!! ik dacht een klein sneetje, maar het is echt minstens 3 centimeter lang, dwars over het hele kussentje, en minstens een centimeter diep...

Het begon ook weer meteen lichtjes te bloeden en het gaasje was helemaal vastgeplakt. Heeeeeeeel voorzichtig losgetrokken.

Pap had het helemaal niet goed schoongemaakt, want er zat nog een wat harder stukje gras echt erin! Die heb ik er ook ehel voorzichtig uitgehaald. Nog een keer goed gecontroleerd, en we hebben er alsnog maar een keer ontsmet en nogmaals met een verbandje eromheen.

ook hebben we hem een slaappilletje gegeven (die we normaal voor oud en nieuw hebben... hij is heel bang voor het vuurwerk), in de hoop dat hij dan vannacht te suf is om het eraf te knouwen. Gaasje is overigens niet alleen goed om het bloed op te vangen, maar het voorkomt ook dat hij zijn tenen spreid! (dat deed hij de hele tijd, daarmee ging de wond helemaal open!)

Ik schrok er echt van.. dacht dat het een klein ondiep sneetje was... maar heel het kussentje ligt in tweeen!

BrankaZ

Re: Snee in voet kussentje van onze hond --> bloeden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 01:38

Wondjes aan voetzooltjes zijn erg gemeen. Het beste kan je tot het goed heelt 2x per dag in een soda- of biotexbadje weken en als je de hond uitlaat goed verbinden en een schoentje (zijn van die speciale te koop) erom heen doen.
Onze jongste heeft doordat er in zijn wond iets was blijven zitten behoorlijk lang mee rondgelopen destijds. Moest zelfs door de d.a. verwijderd worden omdat het niet goed heelde.

Steff_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:28

Mijn pup heeft ook een behoorlijke snee in zijn voetzool gehad. Ik deed het 2 x per dag in soda weken, en met uitlaten een schoentje voor honden aan.

Shiloh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 15:32

Mijn vader is vanmorgen mee naar de dierenarts gegaan.

Die heeft Balou volledig onder narcose gebracht, heeft de wond schoongespoeld, ontsmet en vervolgens gehecht. De hechting zit ik ook heel diep (aangezien de wond ook heel diep was) ... Hij heeft eropnieuw verband opgedaan, en Balou heeft nu zo'n enorme kap rond zijn hoofd... (die kap is ECHT groot, bij de kleinere maat kon hij nog aan zijn poot komen ) ... Die kap moet hij 10 dagen omhouden, en over 10 dagen mogen ook de hechtingen eruit. Het verband mag er over 5 dagen af, mits het er goed uit ziet. En hij krijgt nu 2 pillen per dag, antibiotica kuur...

Hij ligt nog helemaal voor pampus in zijn mand nu... zielig hondje hoor!

Lisanne1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:35

Ik denk dat je er iig niet veel aan kan doen, maar je moet het zowieso goed schoonhouden!

swoeky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 23:30

ik heb dit paar weken geleden ook bij mijn hond gehad alleen niet zo groot, hechten wilde de DA niet doen omdat de hond dan op de knoopjes liep van de hechtingen en hij had het dicht gelijmd 2 dagen later was het weer open maar gelukkig bloedde het niet meer, ik heb het inderdaad ook 2x daags in de biotex laten weken. is het nu pas dicht aan het gaan dus duurt echt lang voordat het helemaal genezen is maar dat wist je zelf al.

ook hadden we een sok mee gekregen met zo'n schoentje eraan zodat de wond niet smerig zou worden en dat het de stoten op zou vangen tijdens het lopen maar dit was echt niks waard, dat schoentje zakte elke keer helemaal af, bleef echt niet goed zitten. nu is het misschien heel erg zielig maar ik heb haar in huis gewoon lekker op de ''blote'' poten laten lopen en ik heb haar zeker ander halve week niet uit gelaten, alleen maar achter het huis met elke keer een schone doek erom. dat was een stuk makkelijker dan die '' schoen''

mijn tip is: hou het goed schoon maar zorg er ook voor dat de wond niet te nat blijft.

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 23:35

eerst nu even flink ontsmetting, dan kan je hond wel wat piepen maar liever dat die nu even miept omdat je het schoonmaakt dan dat het later ontstoken is.
Dan even iets van een watje(beetje vochtig maken anders gaat het plakken of van die watten make-up doekjes zeg maar. en dan verband helemaal om de poot en de hond merust laten. MOrgen even mee naar de DA. Als het nodig is zal die het evt. hechten en anders zalf of zoiets mee geven. Maar wel morgen even naar de Da gaan!

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:28

Goh het was dus wel erger dan je dacht zeker he?
Goed dat hij een bezoek aan de dierenarts heeft gehad.
Deze wond was dan diep...maar ik vind evengoed dat honden veel bloeden als ze iets aan hun poten hebben....toen mijn vader bij het nagelknippen (per ongeluk uiteraard) ietsje te ver knipte bij de hubertusklauwen van mij hond bleef het ook de hele dag heel erg bloeden.

Shiloh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 16:13

vanmorgen was het verband er zomaar afgeschoven we hebben er zelf maar weer een nieuw verband omheen gelegd.

Balou werd ook echt DOOD en DOOD ongelukkig van die kap de hele dag rond zijn hoofd, en met uitlaten schoot dat ook totaal niet op.

We hebben nu besloten dat we de kap alleen maar op doen als we hem niet in de gaten kunnen houden. Anders is hij zo verschrikkelijk beperkt in zijn bewegingen....

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:22

Ja daar heb je gelijk in hoor, zolang je 'm goed in de gaten houdt is het wel prettiger voor de hond ook
Eén van onze katten moest ook eens een kap op, 10 dagen lang, nou die hebben we er ook heel snel vanaf gehaald hoor...arme beest raaktehelemaal ontspoort ervan en daarbij accepteerde haar kitten haar niet meer, dus ja het is eht 1 of het ander he.
Maar hou je hond goed in de gaten dan komt het helemaal in orde.

Shiloh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 16:28

Overigens liep een andere hond ook mank en was ook ergens in gaan staan. Dus waarschijnlijk heeft er echt iets scherps gelegen. Als het nou even een beetje rustig is buiten, ga ik zeker even kijken... straks trappen alle honden erin.

Sindbad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:22

mijn ene hond sparky had dat een paar jaar terug. alleen was het geen snee. wij waren op vakantie en kennisen paste op hem. ze hadden hem zoals wij ook doen mee naar de manege genomen. maar nee wat doen hun. ze laten hem met ons paard los in de bak. dus hij blaffend er heen. jolly rent naar hem toeen stond toen per ongeluk op zijn poot
hun ermee naar de DA kussentje open gesprongen. hij mocht niet op de stenen rennen. en zo min mogelijk lopen.
geneest ook niet al te snel omdat ze er op blijven lopen.
en mijn andere hond athos had het 1 maan geleden. wij waren weer op vakantie geweest. halen honden uit tijdelijk opvang tehuis. hij liep wat mank. ze zeiden dat hij een wondje tussen zijn tegen had. ik kom thuis uit school. en ik zag dat het vel van zijn kussen helemaal los hing.
dus wij ermee naar de DA van dat opvang tehuisje .. hun zeiden. dat is niet bij ons gebeurt. maar wij hadden hem nog maar een middag thuis. en anders zou er allemaal bloed liggen en de wond nog vers zijn. dus moest bij hun gebeurt zijn.
wij verband om heen gedaan. is nu al wel weer heel. al hoewel hij heel gek doet altijd. heel veel rennen over straat enzo.
maar gewoon de tijd geven te genezen.