Verdorie, met een van de pup's gaat het helemaal niet goed..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Verdorie, met een van de pup's gaat het helemaal niet goed..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 10:39

Een van de gevlekte puppy's gaat heel slecht. Het was de grootste die geboren werd, maar heeft waarschijnlijk vruchtwater of melk in haar longen gekregen, wat volgens de dierenarts fataal kan zijn voor zo'n hummeltje. En zoiets gaat heel snel.
Ze pruttelde af en toe, en gister viel het me op dat ze inene broodmager was! Meteen de dierenarts gebeld en langsgegaan met de pup.
Hij gaf ons heel weinig hoop mee...
Ze heeft antibiotica gehad en een vochtinfuus. Arm diertje, 2 keer een grote naald in d'r kleine lijfje.
Ze drinkt nu heel erg veel bij haar moeder, en ik zorg dat ze er continu aanligt, de andere pup's lijken wel rolmopsen, dus die kunnen af en toe wel even zonder, en die liggen toch alleen maar te slapen
Ze heeft een enorme vechtlust, en dat is juist zo zielig, want haar lijfje wilt niet. Ze is echt heel mager en zwak, maar drinkt echt alsof haar leven eraf hangt (die hangt er ook vanaf).
Ik lig er s'nacht naast bij met mijn matras en ga om de 2 á 3 uur kijken, en leg haar dan weer aan een tepel.
Ook staat de warmte lamp continu aan en ligt er een kersenpittenzak in de werpkist waar ze lekker allemaal opkruipen als moeders het even zat is.

Heel erg spannend dus, ik hoop zo dat die kleine uk het gaat redden! Het is echt hartverscheurend...

Iemand nog tips?

Wendy_Komen

Berichten: 6310
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 10:50

In eerste plaats wil ik je heeel veeel sterkte wensen!! Als dat jonge spul ziek is, is zowat het ergste wat je kan gebeuren.

Ik denk dat je al het goede al doet. Goed warm houden, en zorgen dat ze genoeg drinkt! Het kan handig zijn om meerdere pups aan te leggen zodat de melk goed op gang komt! Dat hebben wij toen ook gedaan! (hadden pleegpuppies waarvan er 1 broodmager was dat hij kwam).
Wat ik je nog wel kan aanraden, als je dit nog niet doet, om elke ochtend en avond te wegen. Zo heb je een goed idee of ze afvalt of aankomt. Dit doen we met kittens in de begin periode ook altijd!

Heel veel sterkte toe gewenst!!

halibut
Berichten: 1320
Geregistreerd: 23-09-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 11:29

Heb erg veel bewondering voor je Ga zo door en ik zal hier ook voor t kleintje duimen.

Sterkte!

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 11:56

wegen en eventueel bijvoeren met poedermelk

Tal
Berichten: 605
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Verdorie, met een van de pup's gaat het helemaal niet go

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 12:01

Aah, kleine humpie! Meer dan wat je nu doet, kan je denk ik niet doen.
Sterkte!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Re: Verdorie, met een van de pup's gaat het helemaal niet go

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 13:05

Ze leeft nog steeds!
Ze ziet er echt brood en brood mager uit, is vel over been, maar het is zo'n vechtertje!!
Ze drinkt alsof haar leven eraf hangt, en duwt met haar kleine lijfje zo haar broertjes en zusje weg...ongelooflijk...Het lijkt wel een iniminie pittbulletje...
Ik hoop zo dat ze het overleeft! Dan blijft ze bij ons, dan is het echt ons wonderhondje!

Tal
Berichten: 605
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Verdorie, met een van de pup's gaat het helemaal niet go

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 13:11

Gelukkig leeft het Humpie nog! Ik dacht al dat het fout gegaan was, omdat je niet meer gereageerd had.
En nu hopen dat het Humpie weer wat dikker gaat worden! Kan ze mooi bij jullie blijven wonen.

(Wij hebben ook een paar keer een nest gehad, oa Jack R. Echt zo lief en klein die puppen.)

luuntje

Berichten: 13984
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 14:39

Gelukkig dat ze nog leeft.
Arm hummeltje zo klein en dan al moeten vechten voor je leven.

Ik vind het wel een goede tip om haar elke ochtend en avond te wegen. Dan kan je zien of ze is aangekomen of afgevallen.

Loesss

Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 14:50

Och gossie... wat erg om zo'n kleintje zo te zien vechten!

Sterkte! En zorg inderdaad dat het hondje goed warm blijft!

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 18:14

Aah wat zielig zeg.
Je kan niks meer doen dan wat je nu al doet, alleen afwachten.
Heel veel sterkte, ik duim mee dat de pup het redt!

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 20:08

luuntje schreef:

Ik vind het wel een goede tip om haar elke ochtend en avond te wegen. Dan kan je zien of ze is aangekomen of afgevallen.


Liever nog ieder uur wegen.
Is het gehemelte wel helemaal gesloten?
Sterkte.

Soraya92

Berichten: 2421
Geregistreerd: 15-11-04
Woonplaats: Zwaag,Noord-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 21:01

ik hoop het ook ze vecht wel door

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 21:05

Heel veel sterkte, ik zal duimen voor de kleine

Allejandro
Berichten: 18540
Geregistreerd: 21-09-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 12:06

Ik duim ook voor de kleine.
Kleine Fighter de 2e

luuntje

Berichten: 13984
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 12:55

En hoe gaat het nu met de pup?
Begint ze een beetje aan te sterken?

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 00:40

gabyfedde schreef:
luuntje schreef:

Ik vind het wel een goede tip om haar elke ochtend en avond te wegen. Dan kan je zien of ze is aangekomen of afgevallen.


Liever nog ieder uur wegen.
Is het gehemelte wel helemaal gesloten?
Sterkte.



Geen idee? Daar heb ik de DA ook helemaal niet over gehoord? Hoe check ik dat dan?

Ik moest idd ook denken aan Fihgter, dit is ook echt een pittbull in een heel klein mager lijfje.
Het lijkt goed te gaan, maar echt aankomen doet ze (nog) niet.
Morgen bellen we de DA weer om te vertellen hoe ze het maakt, en tegen zijn verwachting in nog leeft en vecht. Ben benieuwd.
We hebben puppy melkpoeder gehaald voor de zekerheid, maar daar staat heel onduidelijk op hoeveel je nu eigenlijk moet geven en hoe je het klaarmaakt qua verhoudingen etc.

We zijn al een naam aan het bedenken. Het moet een heeeel speciale zijn, en liefst vernoemd naar een vechter, in de zin van, vechter voor het leven.

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 01:30

welk merk poeder heb je?

baroen

Berichten: 3115
Geregistreerd: 23-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 03:04

Citaat:
Liever nog ieder uur wegen.
Is het gehemelte wel helemaal gesloten?
Sterkte.



Citaat:
Geen idee? Daar heb ik de DA ook helemaal niet over gehoord? Hoe check ik dat dan?[/b]

Ik moest idd ook denken aan Fihgter, dit is ook echt een pittbull in een heel klein mager lijfje.
Het lijkt goed te gaan, maar echt aankomen doet ze (nog) niet.
Morgen bellen we de DA weer om te vertellen hoe ze het maakt, en tegen zijn verwachting in nog leeft en vecht. Ben benieuwd.
We hebben puppy melkpoeder gehaald voor de zekerheid, maar daar staat heel onduidelijk op hoeveel je nu eigenlijk moet geven en hoe je het klaarmaakt qua verhoudingen etc.

We zijn al een naam aan het bedenken. Het moet een heeeel speciale zijn, en liefst vernoemd naar een vechter, in de zin van, vechter voor het leven.



sorry ik moet weer even reageren.. ik ga er van uit dat de DA dit wel heeft gecheckt , dus dat dit het probleem niet is... maar dit is 1 van de dingen die je MOET weten wanneer je een nest fokt... het is nl niet rasgebonden... het komt gewoon voor.. dat jij uberhaupt niet weet hoe je dit checkt of kunt zien zegt voor mij genoeg....

het checken is simpel, je voelt.. je voelt het, een gespleten verhemelte is een niet dicht verhemelte...

baroen

Berichten: 3115
Geregistreerd: 23-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 03:10

Citaat:
We hebben puppy melkpoeder gehaald voor de zekerheid, maar daar staat heel onduidelijk op hoeveel je nu eigenlijk moet geven en hoe je het klaarmaakt qua verhoudingen etc[/b]
.

We zijn al een naam aan het bedenken. Het moet een heeeel speciale zijn, en liefst vernoemd naar een vechter, in de zin van, vechter voor het leven.


ten eerste had je dat al in huis moeten hebben voordat het nest geboren werd... en staat het er onduidelijk op? dan heb je een vaag merk... op elke correcte puppymelk poeder staat de juiste dosering.. welk merk is het?
[/quote]

luuntje

Berichten: 13984
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 08:34

Hopelijk krijg je de dierenarts snel te pakken.
Ik denk dat hij/zij je wel goede adviezen kan geven.

Wat wegen betreft zou ik gewoon een keukenweegschaal gebruiken. En op een papier datum, tijd en gewicht noteren.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Re: Verdorie, met een van de pup's gaat het helemaal niet go

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 15:17

Baroen, kun je je vervelende reacties voor je houden?
Alsof iedereen die een nestje fokt met hun hond, een volleerd fokker moet zijn?
Ik heb imo mijn best gedaan, en neem gewoon aan dat de dierenarts mij voldoende info geeft?
Ik heb dit nestje omdat onze beide honden niet geholpen zijn, en we graag een nestje wilden van onze Cockers.
Van een ervaren fokker en van de dierenarts kregen wij vooral te horen, dat alles vanzelf gaat en wijst, en dat het bijna altijd goed gaat.
Hoe moet ik nu weten dat een gehemelte open is/ kan zijn als niemand mij voorgelicht heeft? Alsof dat voor mij dan een algemeen begrip is dat ik hoor te weten??
Dat betweterige gel*l is erg irritant, vooral de manier waarop het gezegd wordt! Alsof ik maar wat aan rommel en een dom wicht ben die maar wat doet.


De andere pups zien er supergoed uit, en ook de teef zelf ziet er topfit uit.
Ik kan voor de volle 100% zeggen dat ik goed ben voor mijn dieren, en dat ik dat met hart en ziel doe.

Voor alle duidelijkheid: Ik vind alle tips e.d. zeer welkom, omdat dit voor ons ook maar de 1e keer is.

De pup lijkt steeds beter te gaan, drinkt heel goed, en Lissy is erg lief voor haar. Ze kruipt lekker tegen de rest van de pups, en is verder heel sterk. Kruipt goed en duwt met gemak de anderen weg van een tepel als dat moet
We hebben hoop!
Laatst bijgewerkt door Anneke op 21-11-05 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 15:18

Fijn dat het al beter gaat.
Ik vind die opmerking van Baroen zachtgezegd ook niet zo aardig.

leaapje
Berichten: 169
Geregistreerd: 01-10-05
Woonplaats: veenendaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 17:06

hoi hoi

wat een ukkie dat gaat zeker niet lekker vergeleken met de rest
mischien kan je AD proberen wij gebruiken het bij de kittens maar ik denk dat het bij de pups ook wel kan koop je bij de da is wel redelijk prijzig hoor maar het is wel goed spul hou me op de hoogte sterkte

luuntje

Berichten: 13984
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 08:20

We zijn alweer een paar dagen verder.
Ik ben erg benieuwd hoe het nu met de pup gaat.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Re: Verdorie, met een van de pup's gaat het helemaal niet go

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 14:25

Verdorie, het ging zo goed... Ze ligt op sterven...
Ik vind het afschuwelijk, het is zo oneerlijk!!!! Ze heeft zo hard gevochten, en ze wilt zó graag, maar haar zieke lijfje kán gewoon niet meer, ze is moe gestreden...
Die kleine krummel, zo brutaal zoals ze haar broertjes en zusjes aan de kant duwde met haar kleine bottige lijfje, om maar te drinken, echt een vechter.
Bah, ik vind het zó erg, ze is zo speciaal, en zo mooi...
Je ziet haar liggen, en je kunt niets meer doen... Melk wilt ze niet meer, ze is gewoon te zwak...