SPOED!!! Baby kat van 3-4 weken doodziek!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Soprano

SPOED!!! Baby kat van 3-4 weken doodziek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 18:54

Ik, mijn zus en mijn mama helpen elke zondag in dierenasiel. Nu kwamen er mensen die 'zogezegd' (kan wel waar zijn maar er stond wel speciaal kittenbrokjes en kitten natvoer bij Afbeelding ) een kitten hadden gevonden. Vrijwilgers gaan zien en het beestje maar amper 3-4 weken geschat. Het ging een spuitje krijgen aangezien ze nog veel te klein was. Toen waren wij gaan zien en opslag verliefd geworden. We hadden besloten om haar een kans te geven. Ze mocht mee maar mag niet blijven aangezien we echt al te veel dieren hebben!

In het begin was het een echte ramp om haar eten te geven we hadden speciale kittenmelk voor moederloze kittens gekocht en een speciaal papflesje. Maar eten wou ze niet. Ze heeft toen tot 2 keer toe in een 'coma' gelegen. Op advies van de DA hebben we suikerwater gegeven en ze was opslag weer beter! Nu ging het goed met haar en dronk om de 3-4 uur 15 ml! Alleen van kittenbrokjes kreeg ze zware diarree dat hebben we zojuist ondervonden... Ze heeft vanochtend kittenbrokjes gegeten en kreeg diarree. Voor de rest van de dag was ze actief. Maar nu ligt ze apatisch voor zich uit te staren, beweegt amper, reageert op niets meer, geeft over en heeft terug zware diarree. We zjn terug begonnen met suikerwater te geven(wat tot nu toe geen verbetering opleverd) maar weet iemand wat we nog kunnen doen en ervaring heeft met het opvoeden van moederloze kittens?

Dit is ze ( We hebben haar Muis genoemd )
Afbeelding

Afbeelding

En samen met onze hond die haar wat mee opvoed:
Afbeelding

Eowyn3003

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:56

Ooh wat een schatje, maar ik weet niet veel van kattenopvoeding (bij mijn weten kan je katten niet echt opvoeden ! ) maar misschien eens naar de DA gaan voor meer info?

Anoniem

Re: SPOED!!! Baby kat van 3-4 weken doodziek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:59

Gaat eens op google zoeken naar een mevrouw die dickey heet ik denk dat je bij moederloze kittens moet googelen .Maar zelf zou ik nu direkt naar de dierenarts rijden waarschijnlijk heeft ze een infectie en als je niet gelijk reageert heb je kans dat ze op een paar uur dood is.Ik heb het verledn jaar zelf mee gemaakt met een moederloos nest.het is een schatje.

Hobby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:00

Er zijn verschillende opvangcentra die jonge katjes opvangen. Ik ken er één in Nederland die erg veel ervaring heeft met de opvang van jonge moederloze kittens. Hun website is www.kolderkatjes.nl. Je kunt misschien contact met ze opnemen en vragen wat je het beste kunt geven/doen. Kijk anders even op internet voor een opvang in België. Veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:06

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:11

Bel anders dit nr. *************.Dit is het telf.nr van iemand die poezenopvangt en heel veel weet. Ik zou even bellen als ik jou was ze nemen op met dierenthuisje ik denk dat ze Sonja heet.Ze woont bij mij in Brecht
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 27-10-05 02:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tel. nr. verwijderd

XxXLienkeXxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:52

wat triest zeg!

Gelukkig willen jullie haar nog een kans geven.. Hopelijk gaat ze het redden... En je hond geeft haar warmte en daar zal ze wel steun aan hebben.

Ik weet weinig van katten dus zou je niet kunnnen helpen maar wil je toch succes wensen en ik hoop dat het goed komt...
Tis echt een mooi katje trouwens.

leaapje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:55

hoi ik werk op een kattenopvang de kolderkatjes
stuur me een pm en ik kan zo het katje overnemen als je wil ze krijgt daar alle aandacht en zorg want dit kan je zelf echt niet zelfs ik zou dit niet alleen kunnen terwijl ik toch wel redelijk veel weet van katten ik weet dat je het liever zelf doet zou ik ook willen maar dat lukt je denk ik niet hoor sorry
mischien is het wat ver rijden maar we kunnen natuurlijk of allebij de helft rijden denk er over na en stuur een pm

sopper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:56

IK heb geen idee wat je moet doen, maar ik vind het zo leuk om die grote hond het dat kleine katje te zien liggen..

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:58

Even langs de DA om haar te laten controleren.

Verder stoppen met brokjes etc. Overzetten op poedermelk uit het flesje met druivensuiker! Zo heb ik mijn kat ook zijn jonge weken doorgekregen

Succes!!

Ow, en zorgen dat ze warm blijft he! Ik zie dat de hond dat doet, deed mijn doggie ook.

leaapje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:06

meiden het heeft geen nut om over te gaan op poeder sorry!! maar het kitten heeft diarree en gaat dood als er nog meer aan gefrunnikt wordt echt waar doe haar naar een goeie!!! opvang aangezien ze apatisch is (zoals je zegt)waarschijnlijk moet ze aan de sonde gebeurt bij ons in de opvang ook

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:19

leaapje schreef:
meiden het heeft geen nut om over te gaan op poeder sorry!! maar het kitten heeft diarree en gaat dood als er nog meer aan gefrunnikt wordt echt waar doe haar naar een goeie!!! opvang aangezien ze apatisch is (zoals je zegt)waarschijnlijk moet ze aan de sonde gebeurt bij ons in de opvang ook

Mijn kitten heeft precies hetzelfde doorstaan, heeft ook nog een bloedvergiftiging gehad en leeft nog steeds.

En waarom? Juistem, omdat ik ben overgegaan op flesjes met poedermelk en druivensuiker.

leaapje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:24

dan heeft die geluk gehad maar over het algemeen is het het beste om het aan iemand over te laten die er veel verstand van heeft er zijn al heel wat kittens onder mijn handen doodt gegaan omdat mensen te laat waren met hulp inschakelen ik zeg dit niet om jullie kwaad te maken ofzo hoor maar omdat het waar is maar ze mag het van mij blijven proberen hoor succes ermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:32

Leaapje je hebt gelijk, maar ze woont te ver van veenedaal .Als ze contact met die mevrouw uit Brecht op neemt komt het goed.Het Kittens is waarschijnlijk uitgedroogt en moet onderhuids vocht gespoten krijgen om het te overleven.Als ze mij een pb stuurt wil ik ook helpen mijn vriendin is DA.Maar ze laat verder niks van zich horen dus mischien zijn ze met het kitten al naar een dierenarts.

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:32

Wij hebben 2 kittens gehad van 3 weken en die hebben het super overleefd. Ze zijn op straat geboren en aangezien de moeder ziek was een geen melk meer mocht geven hebben wij ze groot gebracht.
Het zachtste kattenvoer voor de jonge kittens gegeven op een lepeltje, water in het begin met een spuitje idem met kattenmelk.
Later ook kittenbrokjes gegeven en uiteindelijk konden ze zelfstandig eten.
Na het eten de buik met een vochtig washandje masseren zodat je de darmen activeerd, normaal doet de moederpoes dit met wassen. In het begin hadden ze bij ons last van harde poep zeg maar en je zag dat ze het er moeilijk mee hadden maar nadat we het met een washandje deden was het vrijwel over.
Verder goed warm houden en inprecipe om de paar uur eten geven, ook 's nachts.
Als je er zelf geen tijd voor heb omdat te doen is het verstandig om hem naar een opvang te doen waar ze er veel verstand van hebben.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:55

silvana schreef:
Leaapje je hebt gelijk, maar ze woont te ver van veenedaal .Als ze contact met die mevrouw uit Brecht op neemt komt het goed.Het Kittens is waarschijnlijk uitgedroogt en moet onderhuids vocht gespoten krijgen om het te overleven.Als ze mij een pb stuurt wil ik ook helpen mijn vriendin is DA.Maar ze laat verder niks van zich horen dus mischien zijn ze met het kitten al naar een dierenarts.

Hmhm, mijn kitten heeft ook een spuit vocht gehad, maar daarna is het echt beropwaarts gegaan

TopLadyI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 09:49

Hopelijk komt het allemaal goed met haar!
Ze is echt lief, succes ermee!

fluffie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:30

Hoi, ik ben de zus van soprano en kom even melden hoe het met ons katje gaat! ze is er weer helemaal bovenop met druivensuikerwater! ze drinkt nu weer lekker melk en slaapt op de hond zijn buik! we stoppen enkele dagen met droge brokjes en als ze wat is aangesterkt krijgt ze geweektje brokjes (die verteren beter) we steken er echt hééél veel tijd in (jaja ook snachts) maar helemaal naar nederland rijden willen ze hier thuis nooit doen! dat was ook de bedoeling niet toen we ze mee uit het asiel namen, ze stond namelijk klaar om naar da DA te vertrekken voor spuitje en wij gingen gewoon proberen om ze er door te krijgen! we hopen dus dat het lukt! heel hard bedankt voor de reacties allemaal, tof dat jullie zo meeleven! heel veel groetjes en ik laat nog wel iets weten! daaag

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 11:48

Echt súper dat jullie je zo inzetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:54

Ik zou geen brokjes geven maar speciaal kitten voeding van wiskas dat maak je plat met wat water (paardrupjes en een vork).Waar we ook heel veel katjes mee door hebben gekregen is olvarit Babyvoeding en heel bizar dat lusten ze dus graag .maar dat is goed voor de darmpjes.
Veel sucses met het Kitten.
En geen echte melk geven ,maar ik neem aan dat je dat wel weet.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 12:58

silvana schreef:
Ik zou geen brokjes geven maar speciaal kitten voeding van wiskas dat maak je plat met wat water (paardrupjes en een vork).Waar we ook heel veel katjes mee door hebben gekregen is olvarit Babyvoeding en heel bizar dat lusten ze dus graag .maar dat is goed voor de darmpjes.
Veel sucses met het Kitten.
En geen echte melk geven ,maar ik neem aan dat je dat wel weet.

Dank je voor de tips! De brokjes die we hebben zijn speciaal voor kittens en de melk is speciaal voor moederloze kittens...

Zoals mijn zus al zei heeft het druivesuikerwater effect gehad. Vandaag heeft ze al een beetje melk willen drinken en dat is tot nu toe goed binnengebleven

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 21:22

Ok nu even terug een verslagje: Momenteel gaat het super met Muis! Ze drinkt nu 20 ml per keer (en ze krijgt om de 2/3/4 uur eten, ze geeft zelf aan wanneer ze honger krijgt ) Ze geeft niet meer over en heeft geen diarree meer. Ze is heel actief en achtervolgt ons door heel het huis. Nu hopen dat ze zo blijft

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 21:51

Aaah ik krijg hier echt ff kippevel bij.
Zelf ben ik ook vrijwilligster in een dierenasiel, daar hebben we ook veel te maken met dit soort gevallen, het enige dat je kan doen is blijven proberen met voeden en warm houden enz.
Heel aandoenlijk allemaal en helaas gaat het te vaak ook niet goed.
Maar wat super dat het met dat geweldige witte hummeltje beter gaat zeg! het klinkt er echt naar dat ze er bovenop gaat komen!
Ik hoop het zo voor jullie en haar! Good job!

Wat een ontzettend lieve foto's trouwens, echt zo schattig!

aniekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 20:32

ach dit is echt een schatje.. ik hoop dat ze het red

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 20:47

Het zou kunnen dat ze iets van suikerziekte heeft omdat ze op dat suikerwater wel reageert.. Maar aangezien ze er nu nie meer op reageert weet ik het ook niet. Je kan het ook proberen met opvolgmelk voor mensen baby's Nutrilon heet dat heet van Nutricia.. Daar hebben wij al verschillende jonge beestjes mee op de been gekregen..
3 - 4 weken is hardstikke jong, tenminste is nog aan mama gebonden. Ik denk helaas dis dit mooie meisje het niet makkelijk gaat redden.
ik zou een DA raadplegen, wat het beste voor haar is..
Succes ermee..