Ik heb sinds een maand een nieuwe kat (gecastreerd mannetje van naar schatting 3 jaar oud). Vlak nadat we hem geadopteerd hadden begon hij te niezen met af en toe wat licht gekleurd snot. Verder was hij wel gewoon actief, ging naar de bak, dronk goed, at goed (al had hij weinig interesse in eten).
De dierenart heeft hem toen onderzocht met de volgende resultaten; 4,5 kg (volgens haar 1 kg te licht). Longen klonken goed, hart leek een ruisje te hebben. Geen worming oid in de ontlasting. Geen verhoging. Geen beestjes in de oren.
Ze heeft hem toen een penicilline injectie gegeven en cefadroxil druppels. Elke dag 1ML voor 10 dagen.
Helaas begon hij alleen maar meer te niezen en zijn snot werd groener. Soms maakte hij me 's nachts wakker omdat hij zo moeilijk zat te ademen. Dus we zijn nadat de cefadroxil op was weer teruggegaan. Weer geluisterd e.d. Precies hetzelfde verhaal. Niks aangekomen, maar ook niet afgevallen. Hij heeft weer een penicilline injectie gekregen en een combinatie van Baytril en Temaril pillen meegekregen.
Na een week op zijn nieuwe medicijnen gaat het alleen maar slechter. Hij niest verschrikkelijk veel en er komt dik groen snot uit zijn neusje. Soms lijkt het alsof hij bijna stikt, dan zit zijn neusje weer vol en dan probeer hij het door te slikken. Hij is nog wel actief, eet zelfs iets meer, maar zijn vacht lijkt een beetje dof te worden (misschien omdat hij aan het verharen is). We zouden maandag terug gaan, maar we hebben dit kunnen verzetten naar woensdag (dan is er ook een andere dokter) want dit kan zo niet langer. Als hij dan nog steeds niet beter wordt dan gaan we naar een andere DA, maar dan moet hij wel een half uur of langer in de auto en dat is natuurlijk niet optimaal.
Het wordt een erg dure grap zo en hij wordt alleen maar zieker. Ik wil niet dat ze nog meer medicijnen voorschrijft zonder eerst tests te doen, maar kan dat met katten? En wat voor tests dan? Ik vraag in ieder geval of ze zijn snot naar het laboratorium kan sturen om te zien wat hij heeft. Wat kan ik nog meer vragen? Of voorstellen?
Nog even wat achtergrond data: hij komt van de kattenopvang dus er is niks bekend van voor hij bij hun kwam. Toen ze hem vonden/kregen woog hij minder dan 3kg. Hij is toen direct tegen FVRCP gevaccineerd en getest voor FLV en FIV (beiden negatief). Hij heeft sinds die tijd (nog bij hun) drie keer dezelfde symptomen gehad. Toen behandeld met baytril en interferon (1e keer), clavamox, kenalog en polyflex (2e keer).
Help.