Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

windhond schreef:Hoi
Ik heb geen Border maar vind het hele leuke honden. Zouden jullie wat info kunnen geven over karakter, beweging en erfelijke gebreken?
Het is dus wel van belang dat als je een pup koopt deze koopt bij een goede fokker die de ouders hier op heeft laten testen. Geen garantie maar wel de grootste kans op een gezonde hond zeg maar. Anders moet je eens kijken op de site van de rasvereniging: www.bordercollieclubnederland.nl 

nou ja, mn ouders dan
maar ik heb em uitgekozen voor ze en em aan ze gegeven voor mn pa zn 50ste verjaardag
ze wilden er heel graag 1 en nu hebben ze een reutje van 8 weken, Senna
, heb een bruin-witte border collie pup, ze komt over een week thuis.
Haar naam was Sita.windhond schreef:Oke hartstikke bedankt ik ga ff op die site kijken. Wij hebben altijd berghonden en de laatste 2 verloren door HD ben daar dus nogal huiverig voor.
Ukster schreef:mijn hondje ligt tot nu toe nog uitgebreid op zn buik met zn achterbenen languit naar achteren.
dus dat is wel een goed teken van zn heupen
! Beide zijn ook al op flink leeftijd wat inderdaad bijzonder is voor het ras.

Ze moeten wel goed afgericht zijn... en ja, als ik nog een keer geld wil uittrekken voor een echte rashond, zal dat een Border zijn...!
Leuk ding, alleen klein gebleven wegens voedseltekort vroeger (door ziekte). En die heeft ruimte zat
woont op een manege en looopt d'r hele dagen los
)
)