Gisteren rijdt ik in volle galop over het strand lekker in de kustlijn, rijdt ik bijna over een pinguin!!!!!
Ik geloofde mijn eigen ogen

Je gelooft 't of niet, hij ging op zijn buikje koppie de lucht in en probeerde mee te drijven..... het was echt een PINGUIN!!!!

Maar goed het diertje zag er uit alsof 'ie al een eindje in de tunnel des levensende was dus ik proberen er vlak bij te komen, met een paard dat niet stil kan staan!!
Gelukkig vond Igor het diertje reuzeinteressant en stopte er zijn grote snuit lief naar toe, hij vond het echt geweldig!!! Hihihihi mister pinguin greep hem nogwel steeds in zijn neusvleugel!!Maar dat vond Igor niet erg!!
Het beestje was zo verzwakt dat ik hem gelukkig zo kon pakken. (stond toen wel in 10 cm. water) Tsja en daar sta je dan met op je ene arm een pinguin en de andere arm een paard dat het liefst bij de pinguin op schoot sprint omdat 'ie het zo'n leukerdje vind!
Maarja ik kwam natuurlijk nevernooit niet meer op Igor want ik moest pinguin goed vasthouden en zorgen dat 'ie niet zou bijten....
Gelukkig kon een vriendin naar het strand komen met de auto en zij heeft het diertje naar het vogelopvang/asiel gebracht.
Daar was niemand aan wezig en dan moet je een gevonden vogel in een kooi naast de ingang zetten.
We vonden het zo zielig voor hem omdat het zoooooo bbbrrrrr koud was, dat we maar besloten de beheerder op te bellen.
Het duurde kweenie hoelang tot mijn mams eindelijk een telefoonnummer kon vinden, de politie en dierenambulanche wisten het ook niet. Ja staat het onder stichting in telefoonboek. Anyway wij bellen, antwoordapparaat. Je moes het beest maar afgeven in dat hok en er een briefje bij doen.
Ik baalde echt stevig het was echt zooooo koud daar!!! Dus ik besloot een briefje erbij te gaan leggen en thuis de naam van de beheerder in het telefoonboek op te zoeken want dat had ik van de dierenbescherming gekregen.
kom ik daar met mijn briefje ligt het diertje dood in dat hok met een laagje rijp over hem heen........................
Echt ik had er zo de PE in!! moest gewoon even ervan huilen!! Omdat er nergens een telefoonnummer staat aangegeven en het dus opnvindbaar is omdat het ipv onder asiel onder stichting houtsnip staat..... is het beestje al overleden.... mss ander ook wel maar dan had ie het tenminste niet zo koud gehad!!!