Pinguin gevonden!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paardenmaf

Pinguin gevonden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 22:59

Mensen wat mij nu weer eens is overkomen..... Haha!

Gisteren rijdt ik in volle galop over het strand lekker in de kustlijn, rijdt ik bijna over een pinguin!!!!!

Ik geloofde mijn eigen ogen Wow! niet dus ik een volte ingezet en ging het object nog eens nader bestuderen. Toen ik terug was bij het unindentifeded swimming object, kwam er een golf en nam het zoo mee.

Je gelooft 't of niet, hij ging op zijn buikje koppie de lucht in en probeerde mee te drijven..... het was echt een PINGUIN!!!! Gestoord Naaahhhhhh ik dacht dat ik gek werd.

Maar goed het diertje zag er uit alsof 'ie al een eindje in de tunnel des levensende was dus ik proberen er vlak bij te komen, met een paard dat niet stil kan staan!!

Gelukkig vond Igor het diertje reuzeinteressant en stopte er zijn grote snuit lief naar toe, hij vond het echt geweldig!!! Hihihihi mister pinguin greep hem nogwel steeds in zijn neusvleugel!!Maar dat vond Igor niet erg!!

Het beestje was zo verzwakt dat ik hem gelukkig zo kon pakken. (stond toen wel in 10 cm. water) Tsja en daar sta je dan met op je ene arm een pinguin en de andere arm een paard dat het liefst bij de pinguin op schoot sprint omdat 'ie het zo'n leukerdje vind!

Maarja ik kwam natuurlijk nevernooit niet meer op Igor want ik moest pinguin goed vasthouden en zorgen dat 'ie niet zou bijten....

Gelukkig kon een vriendin naar het strand komen met de auto en zij heeft het diertje naar het vogelopvang/asiel gebracht.

Daar was niemand aan wezig en dan moet je een gevonden vogel in een kooi naast de ingang zetten.

We vonden het zo zielig voor hem omdat het zoooooo bbbrrrrr koud was, dat we maar besloten de beheerder op te bellen.
Het duurde kweenie hoelang tot mijn mams eindelijk een telefoonnummer kon vinden, de politie en dierenambulanche wisten het ook niet. Ja staat het onder stichting in telefoonboek. Anyway wij bellen, antwoordapparaat. Je moes het beest maar afgeven in dat hok en er een briefje bij doen.

Ik baalde echt stevig het was echt zooooo koud daar!!! Dus ik besloot een briefje erbij te gaan leggen en thuis de naam van de beheerder in het telefoonboek op te zoeken want dat had ik van de dierenbescherming gekregen.

kom ik daar met mijn briefje ligt het diertje dood in dat hok met een laagje rijp over hem heen........................

Echt ik had er zo de PE in!! moest gewoon even ervan huilen!! Omdat er nergens een telefoonnummer staat aangegeven en het dus opnvindbaar is omdat het ipv onder asiel onder stichting houtsnip staat..... is het beestje al overleden.... mss ander ook wel maar dan had ie het tenminste niet zo koud gehad!!!

leannetje

Re: Pinguin gevonden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 23:21

ooh wat sneu, en raar trouwens dat ze daar dan geen nummer ofzo hebben hangen voor noodgevallen!?

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 00:23

Wat een bizar verhaal (dat je zomaar een pinguin tegenkomt bedoel ik dan).

Wat ontzettend sneu dat hij is overleden! Maar jij hebt er iig alles aan gedaan om hem te redden.

Vind het ook een beetje raar dat ze geen nummer voor noodgevallen hebben...Dat je hem daar dan maar in een hokje moet zetten, ik zou dat niet kunnen (geen verwijt hoor, maar ik ben af en toe een beetje een pennymeisje Knipoog ).

Onthoud iig maar waar dat telefoonnummer precies staat...dan heb je de volgende keer misschien meer geluk.

Heel veel sterkte hoor! Snap dat je er behoorlijk van baalt! (en das nog zacht uitgedrukt). Maar je hebt het iig geprobeerd! petje af hoor OK dan!

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 01:30

Vind het ook erg slecht van hun dat ze dan geen telefoonnummer vermelden voor noodgevallen.

Je hebt er in ieder geval veel aangedaan omdat beestje te helpen.

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 02:56

Haha, heb ik ook een keer gehad, zo'n 2 jaar geleden! Heb ik het beestje ook naar de vogelopvang gebracht. Grappig. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 03:20

Ik vraag me af waar die vandaan kwam.

Jammer dat ie het niet gehaald heeft Ach gut Maar je hebt iig je best voor hem gedaan. Je moet maar zo denken: pinguins zijn gemaakt om bij heel koud weer in het water te liggen, dus als hij al zo verzwakt was had hij vast al iets onder de leden.

Maar sneu is het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 09:37

Wauw een pingping! Haha!

Sneu dattie is overleden, maar je moet maar zo denken: Je hebt het in ieder geval geprobeerd. En denk ik beter dat hij daar overlijdt dan aangespoeld op het strand.

Vraag me trouwens af waar hij vandaan zou zijn gekomen? Tis wel een heel eind zwemmen vanaf het zuidelijk halfrond. Of zou hij stiekum uit Artis zijn ontsnapt? Clown

Len

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 10:30

Een pinguin! Stoer dat je die tegen kwam!
Jammer dat die overleden is

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 11:00

Das wel heel bijzonder! het is inderdaad een beetje ( zachtjes uitgedrukt) stom dat die vogelopvang geen nood-nummer heeft. Boos! dat moet elke fatsoenlijke opvang toch hebben?

Arm dier. Maar jij hebt in ieder geval gedaan wat je kon. Trouwens erg grappig dat je paard hem zo leuk vond!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 11:02

Ja vind het schandalig dat ze je letterlijk en figuurlijk samen met je kleine vriendje in smoking in de kou hebben laten staan.

Je hoeft jezelf iig niks te verwijten.

ps denk dat je de enige bent op bokt die kan zeggen dat haar paard pinguinproof is!!!!! Haha!

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 11:07

Ah gossie, wat zielig zeg Huilen en wat stom dat er gewoon niemand te bereiken is Boos!. Waarom ben je dan een dierenopvang, dieren worden 24 uur per dag ziek. Moest in het ziekenhuis een keer gebeuren zeg dat je wordt binnengebracht en de dokter niet wil komen Boos!. Dat zou toch een mooie boel worden.
In ieder geval sterkte ermee Ach gut

AimeeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 12:01

Aaaah arm beessie, die was zeker een heel eind van huis. Ach gut

Wel een lesje voor dat opvangcentrum; altijd bij de deur een lijst hangen waar adressen en nummers staan voor noodgevallen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 12:09

Agossie zielig beestje. Denk alleen niet dat het een pinguin geweest is want die komen hier echt niet voor. Het zal wel een zeekoet geweest zijn die komen vaker voor bij de kust. Heb hieronder even een plaatje gezet van een zeekoet.

Wel jammer dat er niemand aanwezig was op het vogelasiel. Als het goed is komen ze wel vaak controleren of er volgens zijn binnengebracht ook s'avonds dat was tenminste zo op het vogelasiel waar is stage heb gelopen.

zeekoet:
Afbeelding

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 12:23

Wat een belevenis!! Wat goed dat je paard er zo rustig bij bleef.
Je hebt in iider geval je uiterste best gedaan, alleen hoogst vervelend dat ze jou( en zeker de vogel) dan bij de volgelopvang letterlijk en figuurlijk in de kou laten staan

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:18

Ahhhh, vind het wel een erg zielig verhaal ..... Huilen ......

Maar je hebt je best gedaan, een echte dierenvriend OK dan!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 14:40

raar!!

Ik vind het ook geen prettig idee, om een half dood vogeltje in een kooi daar neer te zetten hoor!

Is bij ons in de buurt ook zo, vind het maar raar...

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 14:41

Zo als het een pinguin was dan was die wel een eindje verdwaald. Je hebt toch in elk geval je best gedaan om het diertje te helpen. Wel stom dat er geen nummer hangt voor in noodgevallen.

DragonFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 14:48

God wat een verhaal zeg! Echt heel sneu dat ie dood is gegaan. Maar zie het maar zo, je hebt meer dan je best ervoor gedaan om hem te redden... meer heb je niet kunnen doen.

Ik vind het trouwens wel stom dat ze geen nummer voor noodgevallen op de deur ofzow hebben hangen hoor!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 14:49

Topic verplaatst naar Beestenboel.

narretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 16:01

Ik denk idd dat je in de war bent met een zeekoet Knipoog . Ik weet niet waar je hem gevonden hebt maar langs de kust Bergen/Schoorl/Petten en Hargen enzo spoelen ze de laatste tijd veel aan. Ikzelf heb er vorige week maar liefst 2 gevonden op het strand van Petten op verschillende dagen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 17:55

Idd heel erg raar dat die vogelopvang er niks mee deed. Ik zou denk ik een briefje in de kooi hebben gelegd met de mededeling dat ie bij mij thuis zat Knipoog
Wel erg sneu dat ze hem gewoon dood hebben laten gaan (al zou zon beestje er eigenlijk wel regen moeten kunnen, maar als ie al zo verzwakt is....)

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 17:57

wouww, wat een verhaal!
idd wel héél erg dat ie overleden is...

paardenmaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 11:54

narretje schreef:
Ik denk idd dat je in de war bent met een zeekoet Knipoog . Ik weet niet waar je hem gevonden hebt maar langs de kust Bergen/Schoorl/Petten en Hargen enzo spoelen ze de laatste tijd veel aan. Ikzelf heb er vorige week maar liefst 2 gevonden op het strand van Petten op verschillende dagen.

Hoek van Holland.
Mmm een zeekoet, hij had een andere vorm snavel... misschien was het hem ook wel hoor, i.i.g. hoort hij hier niet echt thuis..... we denken dat we er nog een gezien hebben toen we s avonds in op het strand reden het was moeilijk te zien in het donker maar het had dezelfde vorm. En als er elders ook meer aanspoelen.....

Triest hoor...... ik heb ook niets van meer van die lui gehoord. dinsdag ben ik vrij en dan ga ik zelf even bellen of ze een kleine verklaring hebben.... DE KNURFTEN!!!! Boos!

paardenmaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 11:55

zeekoet:
Afbeelding

Haha! lijkt op een pinguin toch? hihi, komen ze hier voor of zijn ook deze diertjes een beetje verdwaald???

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 18:45

hammie schreef:
Het zal wel een zeekoet geweest zijn die komen vaker voor bij de kust.