meer mensen met een wolfsgrauwe keeshond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuperRoos

meer mensen met een wolfsgrauwe keeshond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 16:47

ja, dat is eigenlijk mijn vraag
wij hebben er dus 1, een aantal jaar geleden midden in de nacht gevonden, we hebben haar gehouden want niemand kwam voor dr in het asiel
bijna iedereen met een keeshond die wij spreken zegt dat deze honden echt maar 1 baas hebben en die altijd willen beschermen, en desnoods ook in de aanval gaan, dat is bij die van ons dus ook het geval

vroeg me af of mensen hier ook zo'n keeshond hebben of kennen en of het karakter ook zo is

ik lees het wel

Borisje_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 18:28

Wij hebben er een gehad. die was ook erg beschermend. als er visite kwam moesten die eerst een koekje geven anders accepteerde ze geen bezoek. Onze hond had het niet echt van 1 baas maar wel heel erg beschermend voor het hele gezin. Als nog vragen heb of dergelijk hoor ik het wel.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 20:18

Ik heb twee Middenslag Keeshonden, een zwarte en een witte, beide teefjes en 6 jaar oud.
Trixie, de witte, is een allemansvriendje maar Bowie, de zwarte, is erg eenkennig en helemaal "mijn" hondje. Bowie is erg fel tegen onbekende mensen en is idd erg waaks op haar manier (veel blaffen Clown ).

Ik vind het geweldig leuke hondjes, Trixie is erg lui en slaapt bijna de hele dag. Bowie is erg energiek en is de hele dag in de weer door met de kinderen te spelen, ze ligt ook meestal tussen het speelgoed te slapen.

We hebben een boot, en de vakanties zijn altijd dolle pret, ze zijn alle twee gek op water.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 15:34

Ik heb een middenslag witte keeshond, een reu van 8 jaar. Hij is erg waaks (met andere woorden; blaft de heleeee dag bij alles wat ie ziet en hoort) en hij is ook erg beschermend tegenover ons gezin...

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 15:36

thanx voor de reacties, over het algemeen zijn ze gek op water ja, dat hoorde ik ook,
nou, die van ons dus niet, zelfs niet als haar baasje, mn moeder dus (de enige die ze als baas ziet) het water in gaat, dan gaat ze staan gillen langs de kant

met wandelen ook, als mn moeder thuis is gaat ze gewoon op dr rug liggen en gaat ze niet mee, als je dan een keer streng bent trekt ze de lip op enzo, haha ik pak dr wel door dan en met mij gaat ze soms wel mee, maar niet ver, jaja leuk gezinshondje

ook gilt ze het hele huis bij elkaar als mn moeder weg is en wil dan wel is kwaad in het kussen van mn vader gaan zitten bijten

borisje, dat met zo'n koekje dat werkte hier ook in het begin, nog wel een beetje maar dr zijn ook mensen met koekjes die ze wel wil grijpen als we niet opletten,
als ze zitten is er vaak niks meer aan de hand, maar als ze mn moeder aan willen raken ofzo, nou, berg je maar

we hebben ook een ketting aan de muur, voor als het echt niet anders kan, heeft ze al wel 1,5 jaar niet aangelegen dus het gaat wel wat beter

maarja, verder niemand met een wolfgrauwe kees, of wat voor namen ze nog meer kunnen hebben, haha