voetenfase bij kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

voetenfase bij kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 13:37

Mijn maine coon van bijna een jaar zit momenteel in de voetenfase. Voeten beloeren en aanvallen, zich nestelen in schoenen en tenen likken. Jaja, hij heeft een echte voetenfetish Haha! . Onze jonge mainecoon/boskat van 6 maanden die we een tijdje in huis hadden kreeg op een gegeven moment hetzelfde. Onze oudere mainecoon boskat kreeg op een gegeven moment ook zoiets wat ook weer vanzelf overwaaide. de schoenentic bleef.
Ik ben nog geen ervaren kattenmens omdat ik met honden opgegroeid ben maar is dat normaal ofzo dat katten een voetenperiode krijgen? Ik moet er vreselijk om lachen, maar aanvallen mag hij echt niet. Ik moet altijd vreselijk lachen als de maine coon onder de bank ligt te loeren en gekke geluidjes maakt, maar daar moet het maar bij blijven.
Hebben jullie katten dit ook?

Niets zo charmant als een paard in her land.


DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 13:50

Ja, de meeste katten hebben dit wel een tijdje. Je moet het wel afleren, wij deden het altijd met een plantenspuit. Gewoon water op ze spuiten als ze weer op je voeten afkomen. Een goede diervriendelijke oplossing.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 14:10

Mijn kittens hebben ooit een grote badslipper verwoest... een wat oudere poes wil nog steeds doldraaien bij het voet-aaien en dan gaan trappelen enzo, maar het in je 'voeten' hangen dat is er snel uit gegaan Tong uitsteken
Mijn 2 poezen hadden geen voetenperiode, maar wel een 'heup' periode, ze klommen het liefst via mijn broekspijpen tot aan de heup zodat ze op het aanrecht konden kijken... needless to say, was dat afgelopen toen ze dat een keer probeerden bij een panty Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 14:53

een plantenspuit helpt bij hem niet. Hij is gek op kliederen met water. Ik geef hem nu een tik op zijn kop op zijn "emmetje" (de M op zijn voorhoofd). De andere katten in huis lellen hem daar ook altijd en daar heeft hij heilig ontzag voor. Niet hard hoor, maar wel consequent. Hij doet het bij ons al minder maar weet het precies als er bezoek komt. Laat hem maar uitkuren op de birmanen of zijn "lolstok" (zweep met veren eraan, is hij helemaal gek op). Maar die schoenentic vind ik wel heel bizar om te zien. Zo'n grote kat helemaal in je laars gepropt Haha! Ik zal er vannavond eens een foto van maken.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 16:53

ja de kittens van de buurman ook.. ong. 4 weekjes die gaan nu ook op je schoenen zitten.. een heel leuk gezicht maar oppassen dat je niet ineens gaat lopen haha Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 141 bezoekers