Chippen kat

Moderators: MirandaD, RianneH

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sylvia

Chippen kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 16:21

Wie heeft ervaring met 't chippen van een kat? Ik las daar zojuist wat opmerkingen over in een topic van Elles, en aangezien ik 2 fervente buitenkatten heb...

- is het net als bij paarden 't geval dat zo'n chip kan gaan zweven cq zitten er risico's aan?
- wordt er ech standaard op gecontroleerd wanneer een kat gevonden wordt? Dood, levend of in 't asiel? Word er dus ook gecontroleerd wanneer iemand een gevonden kat naar da of asiel brengt?
- er zit een dierenpaspoort aan gekoppeld, maar welke organisatie geeft dat paspoort uit?
- wat zijn de kosten per kat ongeveer?

Ervaringen met een dergelijke chip zou ik erg graag horen!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:41

Sylvia schreef:
- wordt er ech standaard op gecontroleerd wanneer een kat gevonden wordt? Dood, levend of in 't asiel? Word er dus ook gecontroleerd wanneer iemand een gevonden kat naar da of asiel brengt?

Ja,
afgelopen zondag vonden wij een gewonde aangerede kat op de weg. En toen onderzocht de ambulance meteen met dat apperaat aan om te kijken of de kat een chip had.
Dus waarschijnlijk in die gevallen wel.

Ik heb zelf geen kat, en weet daardoor alleen de prijs van de hond: 25 euro. Knipoog

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 16:43

Dat is te overzien... Moet je daar trouwens een afspraak voor maken of kan dat gewoon tijdens 't spreekuur, gelijktijdig met enten?

Spoiler:

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:47

Ik heb vd week een kat laten ophalen door de dierenambulance en ook die werd netjes gecheckt.

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:47

Sylvia schreef:
Dat is te overzien... Moet je daar trouwens een afspraak voor maken of kan dat gewoon tijdens 't spreekuur, gelijktijdig met enten?

Bij mijn hond heb ik het meteen tegelijk met het enten gedaan.
Die chipjes hebben ze namelijk altijd goed op voorraad.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-04 14:54

Ff schupje naar boven, misschien heeft iemand nog ervaringen/meningen hiermee/over? Ik zit er nl hard over te denken om vanavond naar 't speekuur te gaan en die katten een chip in hun nek te duwen Bloos

@Annelou: Kost overigens € 32,50 inclusief registratie; mijn da heeft nogal eens 'kortingen' als je met meerdere katten komet (zo scheelt tegelijk enten me al 5 tot 10 euro), dus wie weet wordt 't nog wat minder... Lachen

Spoiler:

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 16:51

Ik vind het chippen van katten echt een hele goeie zaak.

Heb een jaar stage gelopen bij een dierenkliniek en als er een aangereden, dode of gevonden kat binnen kwam werd meteen de chip gecontroleerd en zo kon er meteen contact worden opgenomen met de eigenaar.

De chip kan gewoon tijdens het spreekuur worden aangebracht, het is net zoveel werk als bijvoorbeeld een enting, hup naald erin en klaar is kees Knipoog

Kan het dus zeker aanraden, al mijn dieren zijn in elk geval gewoon gechipt Lachen

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-04 20:22

Ik wil ze eigenlijk wel laten chippen (vanavond is 't er weer niet van gekomen Frusty), maar hoe groot is nou eigenlijk de kans dat de dierenambulance gebeld wordt bij een dode kat? De katten die hier aangereden worden worden doorgaans alleen maar platter Misselijk

Controleren ze die chip nou ook bij 't asiel, of weet je dat niet?

Spoiler:

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:55

Ja die controleren ze zeker geweten ook in het asiel Lachen

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 22:03

Bij ons worden aangereden katten eigenlijk altijd netjes verwijderd.

Wat betreft dat zwerven, dat risico is er vrijwel niet omdat de plek anders is als bij een paard. Hoog tussen de schouders. Dit is de beste plek maar uiteraard niet mogelijk bij een paard.
Je hond of kat heeft er ook geen last van na afloop, terwijl een paard een paar dagen stijf kan zijn in zijn hals

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 22:06

I vind chippen een goede zaak.
Risico op zwerven van een chip is tegenwoordig erg klein.
Je kan je kat bij diverse organisaties laten registreren. Via www.chipnummer.nl kan iemand die het dier vindt en de chip leest jouw gegevens vinden.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie