Hoe kijken jullie tegen de dierenambulance aan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 12:38

Dennis, dat klopt. Vogels en sommige andere zwerdieren moeten gevangen zijn voordat we komen.
Anders maak je gewoon te vaak mee dat de dieren weg zijn als je komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 13:47

Lindy schreef:
Idd, ik kan me dan in ons geval ook geen enkele melding herinneren die we niet hebben gereden.
We doen dit werk dankzij de donateurs, dus als er mensen bellen, en onze hulp vragen, dan zijn we daarvoor.
Zelfs al zou het in onze ogen nutteloos zijn. (mier klem tussen de tegels Tong uitsteken)
Maar ik kan me ook geen enkele melding herinneren die zelf eigenlijk nutteloos vonden. Kleinere dieren hebben net zoveel recht op hulp als grotere, en zwerfdieren net zoveel als dieren met een eigenaar.



Echt?!?! Belachelijk zeg!!! Daar kan ik me nou echt kwaad om maken Boos!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 13:50

van AM -> BB Lachen

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 14:56

Ik heb laatst een gewonde eekhoorn van de weg af gehaald, wist echt niet wat ik met het beest aan moest en heb de dierenambulance gebeld, maar die kwam daar dus niet voor. Wat bleek: een eekhoorn mogen ze niet ophalen omdat het blijkbaar een beschermd dier is (nooit geweten!), maar ik kreeg wel keurig netjes het telefoonnummer van de eekhoornopvang en die heeft 'm opgehaald.

Niet gekomen, toch goed geregeld dus.

Toen wij nog een hond hadden en m'n oma daar op paste in de vakantie is de dierenambulance ook 2 keer gekomen om de hond naar de dierenarts te brengen. Mijn oma rijdt geen auto en kon dat dus niet zelf. Zonder de dierenambu was het waarschijnlijk slecht afgelopen!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 15:34

Euhm Sorane, heb je het goede stukje gequote? Verward

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 17:43

Sorane schreef:
Echt?!?! Belachelijk zeg!!! Daar kan ik me nou echt kwaad om maken Boos!


Dit snap ik niet?

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 23:24

Ik denk dat het de bedoeling was om mijn bericht daarvoor te quoten. Knipoog

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 23:39

De dierenambulance heeft wat mij betreft z'n nut al lang en breed bewezen.

Wat ik echter niet begrijp is dat ze geen subsidie van de gemeente krijgen. Als er bijvoorbeeld een dode kat of hond langs de weg ligt, dan zorgt de dierenambulance ervoor dat het dier wordt opgehaald (eigenlijk een taak van de gemeente), er wordt gechecked of het gechipt is en zo niet dan blijft het dier 14 dagen in een koelcel zodat mensen die hun kat kwijt zijn hier hun dier kunnen identificeren.

Petje af voor alle vrijwilligers die zich dus geheel belangeloos voor de dieren inzetten OK dan!

Tancreda4

Berichten: 24061
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 10:22

Ohhh, ik heb wel eens de dierenbescherming gebeld hoor...

Ik had samen met mijn vriendin een hond gevonden, die is door de dierenbescherming opgehaald.
Wat ik ERG jammer vond, is dat ze ons niet op de hoogte hebben gehouden hoe en wat met de hond (of zijn baasje was terug gevonden)...
Dat hadden ze namelijk wel beloofd - alle gegevens opgegeven en ze zijn weggereden met de belofte: "We houden jullie op de hoogte over hoe en wat". Nooit wat gehoord... erg jammer, maar ik kan ook wel begrijpen dat het op deze manier natuurlijk niet altijd makkelijk is.

Een katje hebben we door de dierenbescherming laten ophalen: deze had ik onderkoeld en ondervoed midden in het weiland in the middle of nowhere gevonden, meer dood dan levend (niesziekte en dergelijke). Die zouden ze waarschijnlijk uit zijn leiden verlossen met een spuitje...

Ik heb ook wel eens gebeld over een eend met een gebroken vleugel = ze zijn nooit gekomen...

Ook een keer gebeld omdat ik een dode kat had gevonden. Het dier lag echter in het water, en zo te zien al ruime tijd (het vel hing eraf zal maar zeggen...) dus ik heb hem er zelf niet uit gehaald. (wat moest ik dan? Kat die zo van ontbinding is met de handen uti het water halen?! ). We hebben hem met wat takjes omgedraaid, en zo een zo uitgebreid mogelijk (zover mogelijk) signalement opgemaakt. Dierenbesdcherming gebeld en door gegeven (ook de plek waar hij te water lag). Het bleek overigens de kat van de kinderboerdrij te zijn waarschijnlijk, die aan het meer grenst waar ik hem heb gevonden...

Ik vind het een goed iets, de dierenambulance! In mijn ogen doen ze goed werk! Hier boven dan wat eigen ervaringen, maar heb ook wel eens docu's gezien, verhalen van vriendinnen die een dagje mee zijn gegaan...

Heb overigens ooit eens een aanrijding van een hond gezien, toen was de dierenambulance redelijk snel ter plekke (gelukkig aan de juiste kant van Alphen).

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 10:45

Tancreda, jammer dat je daar niks meer van gehoord hebt.
Kan me voorstellen dat je graag wilt weten hoe het is afgelopen.
Mensen vragen ons ook vaak of we ze willen bellen over hoe iets is afgelopen met een dier. Dan zeggen we altijd dat ze ons kunnen bellen, want wij hebben het zo druk, dat we er niet aan denken om die en die mensen nog even terug te bellen. Maar mensen mogen ons altijd daarover bellen, en dan kunnen we precies vertellen wat er verder met het dier gebeurd is. Lachen
maar goed, als mensen beloven iemand op de hoogte te houden, moeten ze dat ook doen.

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 16:44

Ik heb nog nooit problemen gehad met de dierenambulance.

Ik heb ze al een aantal keer gebeld of ze een jong musje konden ophalen. Ze kwamen telkens binnen een uur het beestje ophalen!.
Ook hebben ze een keer een loslopende hond opgehaald toen we belde.

Ik ben erg blij dat de Dierenambulance er is! Haha!

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:16

Mijn moeder/vader, of in ieder geval iemand hier thuis heeft ook een keer de dierenambulance gebeld.
Er zat een reiger voor onze deur, die met zijn poten verstrikt zat in een touw ofzo, geen idee hoe hij daar aan kwam.
Hij bleef maar voor onze deur staan, en staan, en staan... dus de dierenambulance gebeld, en die is hem gewoon netjes komen ophalen Lachen

Erg goed dus..

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 00:53

Tja, ik werk zelf al 3 jaar bij de dierenambulance Amsterdam. Ik kan dus moeilijk zeggen dat het geen nut heeft. Haha!

Al moet ik zeggen dat het verschil in dierenambulances nog veel te groot is. Wij zijn echt een organisatie die echt heel erg veel aan kwaliteit hecht, maar soms heb ik een beetje het idee dat sommige dierenambulances het niet zo nauw nemen daarmee, dat vind ik echt heel erg jammer. Als iemand namelijk 1x een slechte ervaring heeft gehad denken de mensen dat het overal zo loopt.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:54

Ik heb een tijdje bij de dierenambulance van de regio Rivierenland.
ik vind het heel mooi werk. Je red allemaal dieren en je bent er steeds mee bezig. We hadden echt alle soort dieren. Echt leuk! Zelfs een keer een schildpad die ze hadden gevonden.. Verward Maar jah!

Joets

Berichten: 1630
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:06

Vorige week nog..
Een vriend van mij haalde me op om uit te gaan..
Op de heenweg had hij een kat aangereden, recht voor het huis van een andere vriendin van me.
Ik woon er niet zo ver vandaan dus hij mij eerst op gehaald en toen samen naar die kat gaan kijken..
Lag nog steeds op dezelfde plek, kon dus niet meer lopen.
Bij mijn vriendin naar binnen gegaan en dierenambulance gebeld.
"Ja bel de dierenkliniek van horst maar even op"

Uhm oké, dat dus gedaan.

"Ja bel de dierenambulance maar, dan komen die wel"

Ook dat weer gedaan.
Zolang met ze aan de telefoon gehangen omdat ze niet wouden komen..
het was een harstikke lieve huiskat.
Maar toen kwam die vriend van me naar binnen dat t beestje al dood was.. ik heb die mensen even flink laten weten wat ik er van vond..

Vond het belachelijk dat ze neit voor dat beestje kwamen..

Ze zullen best eens goed werk doen, maar dan nog!

paardjuh

Berichten: 3987
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Vasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:29

ik vindt het opzich wel goed wat ze doen Lachen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:38

Ik vind dat ze goed werk doen, maar als ik soms de verhalen hoorde op het asiel hoe het eraan toeging en de niet al te snuggere mensen van de ambu hier meemaakte, had ik er niet zoveel vertrouwen in. Scheve mond
Ik heb ze ook een keer 's morgens gebeld voor een overreden kat (al dood), kwamen ze 's avonds nog een paar keer de weg afrijden maar toen was die kat allang weg.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 23:28

andalusier schreef:
Ik heb de dierenambulance een keer gebelt voor een verwaarloosde wond van een shetlander. Die pony had een grote wond op zijn voorbeen, zag er zo vies uit. De boer van wie die pony is staat bekend als iemand die niet echt goed voor zijn beesten zorgt. Hij geeft ze wel eten enzo, maar zodra een pony iets heeft wacht hij rustig af tot het over gaat. Net zoals die wond dus, die pony had moeite met lopen en na 2 dagen zag de wond er nog niet verzorgd uit. Ik belde dus de dierenambulance en weet je wat die tegen mij zeiden: daar kunnen wij niks aan doen, we mogen niet aan boerderijdieren zitten. Mensen uit de buurt hebben al vaak de politie gebelt, maar de poltie zegt dat ze niks kunnen doen.


Klopt ook dierenambulance mag niet zomaar op prive terreinen hoogstens met politie begeleiding en dat is dus zelden of nooit.
Hierboven genoemd is meer een zaak voor de dierenbescherming deze kunnen meer doen.
Helaas is de dierenambulance in Nederland niet hetzelfde als animalcops op tv die gewoon een deur in schoppen om een dier te redden die verwaarloosd wordt.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 23:29

ellenlouise schreef:
De dierenambulance heeft wat mij betreft z'n nut al lang en breed bewezen.

Wat ik echter niet begrijp is dat ze geen subsidie van de gemeente krijgen. Als er bijvoorbeeld een dode kat of hond langs de weg ligt, dan zorgt de dierenambulance ervoor dat het dier wordt opgehaald (eigenlijk een taak van de gemeente), er wordt gechecked of het gechipt is en zo niet dan blijft het dier 14 dagen in een koelcel zodat mensen die hun kat kwijt zijn hier hun dier kunnen identificeren.

Petje af voor alle vrijwilligers die zich dus geheel belangeloos voor de dieren inzetten OK dan!


Onze dierenambulance heeft verschillende afspraken met verschillende gemeentes, wij halen dan ook alleen kadavers op in gemeente Venlo waarvoor wij dan ook een jaarlijks vergoeding krijgen. Dus er zijn zeker afspraken gemaakt met de gemeentes.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 23:46

Ook ik heb een kleine 2 jaar bij de DA gewerkt, en wel de DA Eindhoven e.o. Erg leuk, veel van geleerd en idd een erg nuttige organisatie. Hoewel het bij eindhoven wel echt vriendjes politiek is. Ook lopen er idd soms echt vreemde vogels tussen, maarja, als je moet draaien op vrijwilligers heb je soms weinig keus, vrijwilligers liggen tenslotte niet voor het oprapen.

Dus, mocht je van dieren houden en er graag veel over bij willen leren, je wordt niet misselijk van gewonde of dode dieren, word dan vrijwillger! Echt een aanrader!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:24

Ik heb ook een keer de dierenambulance gebeld.
Er was een aangereden kat de tuin in komen strompelen en binnen een half uur waren ze terplaatse om de kat op te halen.
Echt heel netjes

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:11

ik ga mijn donatie dit jaar maar eens verhogen. Lachen ik heb laatst een kitten gevonden en de mensen die op de ambulance rijden verzorgen heel veel beesten gewoon in huis. ik heb met eigen ogen gezien hoeveel goed en liefdevol werk ze verrichten.... dierenambulances verdienen meer dan ze nu krijgen!!

lisa_pluisje
Berichten: 1354
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 13:13

Twee maanden geleden lag mijn Bullmastiff reu Brammetje, ineens dood in de tuin.
Had een hartstilstand gekregen.
Ik heb toe de dierenzambulance gebeld en ze kwamen hem voor een prikkie halen.
Misschien niet zo fris maar ik was er heel gelukkig mee aangezien het 30 graden was geweest de dag dat hij stierf en geloof me een dode hond van 73 kilo ruikt dan echt niet naar madeliefjes.
Scheve mond

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 21:02

Ik heb er tot nu toe nog geen slechte ervaringen mee. Voor zover ik weet zijn ze drie vogels bij mij thuis komen afhalen! Een kan ik me niet precies meer herinneren. Maar een ervan was een eend. Die ik doodziek uit de sloot heb gehaald. Bleek een soort virus te zijn, dus die hebben ze helaas moeten afmaken. Dat beestje zou niet beter meer worden.
En pas geleden nog heb ik reddingactie babyduif gehad..Tong uitsteken Dat beestje was denk ik uit het nest gevallen. Het arme uilskuiken waggelde het kanaal nog in ook.
Dus ik heb in de prikkels gelegen om dat beestje eruit te vissen. Die zijn ze de volgende dag ook gewoon netjes komen ophalen.
Ze zouden hem groot brengen tot hij oud genoeg zou zijn. En hem weer uit zetten op de plek waar we hem gevonden hadden. Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 21:04

Toevallig werkt een collega van mij bij de dierenambulance. Als ik soms haar verhalen hoor vraag ik me echt af hoe sommige mensen het in hun hoofd halen....

Een hondje aan de vangrail van de rijksweg vast gebonden
3 cavia's in een rioolput gedumpt, etc