Hoe kijken jullie tegen de dierenambulance aan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
madonya

Berichten: 895
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 21:45

hallo allemaal, mijn ouders zijn allebei vrijwilligers bij de dierenambulance hier in helmond en ze doen gewoon hartstikke goed werk, 24 per dag staan ze klaar voor alle dieren afgelopen weekend nog zijn ze met een hoop mensen de bossen ingegaan om hondjes te gaan zoeken die gedumpt waren door een broodfokker is hier ook bij omroep brabant op tv geweest heeft ook in de kranten gestaan, altijd staan mijn ouders klaar en natuurlijk ook alle andere vrijwilligers, mijn moeder heeft de site gemaakt voor de dierenambulance www.dierenambulancehelmond.nl het is echt de moeite waard om eens een kijkje te nemen om te zien wat het allemaal inhoud ook hebben ze sinds kort de jeugd dierenambulance iedere zaterdag komen de kinderen bij elkaar en leren heel veel o.a ehbo en ze maken leuke uitstapjes e.d, mijn twee kids gaan heel erg graag (ook natuurlijk voor opa en oma), neem vooral even een kijkje op de site en zie wat voor werk ze allemaal verrichten OK dan!

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 16:57

Ik bel de dierenambulance wel eens als ik ergens een dood dier langs de weg zie liggen (meestal katten).

Maar ze hebben mij ook geholpen toen mijn oudere kat 's avonds laat niet goed werd, ze viel van de vensterbank en bleef met haar ogen rollend en bekkie open op de grond liggen. In panniek heb ik toen de dierenambulance gebeld en die zijn gekomen. Voor mijn kat was het helaas te laat, ze was al 16 en de meneer vertelde dat ze een hart aanval had gehad. Dit kon hij zien aan de kleur van haar tong. Ik heb toen met die meneer meteen kunnen regelen dat ze er voor zorgde dat ze naar een crematorium ging en ze namen haar meteen mee.

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 19:12

stef schreef:
Toevallig werkt een collega van mij bij de dierenambulance. Als ik soms haar verhalen hoor vraag ik me echt af hoe sommige mensen het in hun hoofd halen....

Een hondje aan de vangrail van de rijksweg vast gebonden
3 cavia's in een rioolput gedumpt, etc


Zo heb ik er ook nog wel een paar.

-2x achter elkaar een stoel op een jong poesje laten vallen. (heeft het helaas niet gered.
-8 weken oud poesje tussen de deur, rug gebroken. In laten slapen.
-Mensen die over hun eigen hond of kat heenrijden.
-Met de vakantietijd vissen we vaak allerlei dieren op die op allerlei manieren zijn verdronken door hun eigenaar.
-Puppy in vuilcontainer gedumpt
-Dieren die in brand gestoken worden, of als voetbal worden gebruikt
-Meneer in duivendrecht die in z'n tuin katten levend aan het fileren is, de vriezer lag al vol met katten.

En zo kan ik helaas nog wel even doorgaan Scheve mond

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 11:04

Robyn schreef:
-8 weken oud poesje tussen de deur, rug gebroken. In laten slapen.
-Mensen die over hun eigen hond of kat heenrijden.


En dat met opzet?

Gwendolynn

Berichten: 220
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 12:26

Ik heb het afgelopen jaar vaak die dieren ambulance gebeld, een keer voor een kat waar een paard op had gestaan, een nest muizen, een ekster, een pauw en een baby egel. De ekster en de egel heb ik echter zelf opgevoed want het opvang centra waar de ambulance mee werkt was dicht en als de diertjes daar op hadden moeten wachten waren ze al dood geweest.
Ik vind het geweldig dat ze er zijn maar het hangt er wel van af wie er op rijdt, de ene zet zich 100% in en de andere hangt liever op de bank, maar zij blijven nuttig

Ik hoop dan ook zeker wat opvang werk te kunnen doen

In mijn profiel zie je foto's van de ekster en egel

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:04

Lindy schreef:
En dat met opzet?


Nee niet met opzet, maar het is wel ontzettend sneu voor het beesje.
Vooral omdat het vaak domme onoplettendheid is.

eljubo

Berichten: 2201
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:44

Ik vind het goed dat ze er zijn. Maar vaak willen ze de dieren niet ophalen. Ik snap dat de ambu veel dingen aan hun hoofd hebben, maar toch...dan moeten ze geen beloftes zo waar maken via sites etc. Je verwacht er veel meer van dan het is. Maar toch is het wel goed dat ze er zijn hoor Lachen

eljubo

Berichten: 2201
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:46

madonya schreef:
afgelopen weekend nog zijn ze met een hoop mensen de bossen ingegaan om hondjes te gaan zoeken die gedumpt waren door een broodfokker is hier ook bij omroep brabant op tv geweest heeft ook in de kranten gestaan,


Dat klopt, echt een &%$$##@ streek dat die ^#@ broodfokker ze in Stiphout los heeft gelaten Huilen

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:00

Dat de dierenambulance er is, vind ik perfect, maar die eikel bij ons uit Bussum zal ik echt nooit meer bellen als er wat is.
Ik bel tegenwoordig met de ambulance uit Hilversum mocht het nodig zijn, die zijn vriendelijk en vooral voor het dier. Nee, sorry ik heb geen goed woord voor die ouwe uit ons dorp..

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 14:42

ik woon in de provincie Zeeland,Zuid-Beveland,en naar mijn weten is er hier geen diern Abulance!
maar ik vind het heel goed werk,want het zijn toch allemaal maar weer vrijwilliger die dit werk doen!
petje af dus!