Kerstboom en katten... oplossing?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Kerstboom en katten... oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 14:08

Ja ik weet het, ben al heeeeel erg vroeg met mijn Kerstboom verhaaltje, maar ik had het er laatst toevallig al over met familie...

Wij kunnen eigenlijk onmogelijk een kerstboom nemen ivm de katten. Het eerste jaar dat we ze hadden, lagen steevast elke avond de (plastic!) balletjes op de grond... het tweede jaar hebben we dus al geen boom meer genomen, en vorig jaar vraten ze de slingers op, die vonden we later in stukjes in de kattenbak terug Boos! Ook nog eens gevaarlijk dus!

Wie heeft een oplossing? Ik kan hem nergens neerzetten waar ze niet bijkunnen, ze kunnen namelijk overal bij. Zou een kunstboom helpen?

Ik wil graag een kerstboom... Verdrietig

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 14:11

Bij een vriendin thuis hadden ze altijd een klein kerstboompje op de schoorsteenmantel oid staan Lachen
Maar ik denk dat jij een grote boom wil Haha!

Denk niet dat een kunstboom de oplossing is, het gaan de katten toch om het spelen met wat erin hangt

Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 14:21

katten uit de kamer houden! Dat lijkt me de enige oplossing.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 14:25

Dat is dus geen oplossing... we hebben een open trap, dan zouden ze dus alleen in de hal mogen.

We hebben ook geen schoorsteenmantel waar een boompje op zou passen. Wel een oude stookkachel, maar daar kunnen ze via dit bureau opspringen!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 14:33

Herkenbaar, met 7 katten en een hond heb ik kerstversiering maar opgegeven Schijnheilig

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 14:43

wij hebben hetzelfde probleem,onze kat frommel is altijd zeer gefascineerd door onze kerstboom,en springt er dan ook graag elke keer weer in ( net als het omhoog klimmen bij de kozijnen van de deuren Haha! )
Wij hangen de versiering maar wat hoger,en onderin niet breekbare dingetjes.
Ook zetten we de kerstboom in een wat grotere pot,zodat de aanloop als iets moeilijker wordt.
Ook hebben we een kleinere boom genomen en die zetten we meestal boven op zo'n houten slee,het is wat verbeterd maar ze zit er altijd onder te loeren.
Als dit allemaal niet helpt kun je misschien 2 mini boompjes ergens in de kamer plaatsen op niet bereikbare plekken?

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 15:55

Wij zitten met het zelfde, alleen wij kunnen de woonruimte afsluiten van de woonkeuken dus overdag gaat die deur ook echt dicht.
Die van ons hebben een keer de hele boom met inhoud naar benden gehaald.
Gelukkig hebben wij daar dus een oplossing voor, ik zou zo gauw voor jullie ook niks weten.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 17:28

Ben ook heel benieuwd hoe dat met onze poezel gaat. Ze zal er wel bang voor zijn... Rolleyes

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 18:21

Dé reden waarom ik ook al drie jaar geen kerstboom meer heb gehad. Bovendien zou ik niet weten waar ik 'm neer zou moeten zetten. Dus neem ik buiten een boom, die in het zicht staat, waar ik lichtjes in doe.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 21:20

Misschien kan je strikjes van stof in de boom doen.
Of denne-appeltjes, eventueel kan je die eerst een kleurtje geven.
Wij zetten de boom wel in een grote bak, formaat speciekuip, zodat ze hem niet omver kunnen gooien.
Als dat allemaal niets is kan je ook mooie takken aan de muur hangen en die volhangen, daar kunnen ze dan niet bij.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 23:38

Onze honden stonden toen wij een echte boom hadden 24 uur per dag met de neus vol in de takken de lekkere geur op te snuiven.
Of ze liepen er onder door, en dan viellen al die naalden naar benden.
Hier en daar wilde ook nog wel eens een plastic (ja wij hebben ook plastic ballen Tong uitsteken lekker makkelijk) bal naar beneden vallen dus hebben we nu een echte neppert Haha!

Geen gesnuif meer in de boom, er valt niets van af als ze er onderdoor lopen en je kunt de takken zo buigen dat ballen niet snel meer vallen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 19:21

peper rond de boom strooien..help zeker *LOL*

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 19:27

ik heb zolang ik katten in huis heb geen kerstboom meer neergezet.
Ik hang van die nep-kerstslingers aan de gordijnroe en hang daar lampjes en ballen in, daar gaan ze niet in hangen, dat is te hoog.....

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 19:50

Ik heb altijd van die kleine beertjes met kerstmutsjes op in de boom hangen, vaak worden ze toch wel 1 voor 1 vermoord maar dat is niet zo erg. Verder doe ik ipv. slingers van die kralenkettingen die zijn niet zo makkelijk op te eten, en ook veel minder schadelijk als ze het toch opeten.

amandatjuh88
Berichten: 1318
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:48

geen kerstboom nemen Tong uitsteken
nee zou het eerlijk gezecht niet wete..
onze kat at er alleen aan..

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:51

Geen kerstboom idd Schijnheilig Ik heb zelf een kunstboompje (aangezien hij op mijn slaapkamer staat) en op zich valt de schade mee. Vooral in het begin wil hij nogal eens omvallen omdat poeslief eronder probeert te liggen; wat dus niet past. De boom in de woonkamer - het ene jaar echt, het andere jaar nep - is erg geliefd bij de andere katten, maar die staat zo stevig dat ie niet omvalt en erin hangen doen ze niet.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 13:07

Kunstboom, best een flinke, onderin geen slingers, geen ballen (behalve die hele kleintjes met lusjes) geen lampjes, wel beertjes en ander onbreekbaar spul.... werkt hier prima, de katten slaan de beertjes uit de boom, de rest laten ze met rust en ook geen naalden overal Lachen

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 14:24

Ik heb 3 katten en ook altijd een grote echte kerstboom. Ze talen er niet naar. Het is wel leuk om er onder door te lopen, maar ja, daar hangen toch geen kerstballen. De laagst hangende kerstballen zijn voor de zekerheid wel altijd plastic kerstballen en geen slingers onderin. Voor je weet maar nooit, je moet het natuurlijk niet gaan uitlokken. Schijnheilig
Maar klimmen doen ze zeker niet!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 15:03

Klimmen hebben de mijne ook nooit gedaan Lachen maar geef mijn rode poes een opgerold sok of een mini pluchen beest en ze is gek Haha! Daarnaast moest de boom ook baby-proof zijn toendertijd Knipoog

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 15:42

nou je erover begint moet ik ook eigenlijk al wel lachen. Vorige jaren ging het goed omdat we een nette kat hadden maar we hebben nu een losgeslagen Maine Coon die echt overal aan wil zitten. Ik denk dat ik maar vast plastic ballen ga zoeken. De boom is al wel van plastic maar ik vrees ook het ergste voor d eballen Knipoog

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 14:11

Dat is de reden dat wij geen kerstboom binnen hebben.
Alleen een boom buiten met lampjes en een lichtslang in de heg.
Binnen wel wat niet-sloopbare-kerst-versiering en een iniminikerstboompje op het dressoir.
Ik moet zeggen dat het veel makkelijker is, het scheelt gedoe met de katten en je vind niet in juni nog eens de naalden onder de bank Haha!
Geen zooi en veilig voor de katten Knipoog

Anders moet je cat-away eens proberen, is eigenlijk voor katten in de tuin, maar misschien helpt het ook wel om je boom heen. Kanje krijgen bij de welkoop

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 12:05

geen kerstboom of geen katten
kort maar krachtig hgihi