Mijn stoere, luie boxer Spike

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Mijn stoere, luie boxer Spike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 20:15

Dit is mijn lieve, luie, stoere boxer Spike {vandaar mijn naam Spikers}. Spike is inmiddels al 8 jaar en is zeer lief tegen mensen en paarden hij houd af en toe wel van een robbertje vechten met andere honden maar heeft ook wel zijn vriendjes. Hij is super in lui zijn en een beetje de stoere macho uithangen op het erf. Spike is gek op kinderen en heeft niet door dat hij met zijn 40 kilo te groot en te zwaar is voor kleine mensjes.

Ben ik niet knap?
Afbeelding

Zit ik zo goed?
Afbeelding

Hoezo lui, ik waak over het huis.
Afbeelding


He kijk ik knipoog naar jou.
Afbeelding

Mlies
Berichten: 14150
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:26

Wat een leukerd Haha! En wat een stoere naam Haha!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:29

wat een lekker ding zeg die Spike. Mijn zusje heeft er ook een, ook zo'n grijs bekkie, die is al 10. Niet banketstaaf bedoeld hoor maar kan je hem niet beter ietsje dunner houden qua gewicht, is wellicht wat beter voor zijn gewrichten etc. Zelf heb ik ook een hond van 8 (een Rottweiler) die probeer ik goed op gewicht te houden. Zijn ribben zijn wel te voelen maar niet te zien, scheelt een stuk in het meezeulen voor hem. Veel plezier met je hond.

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 20:39

Dat dunner houden is moeilijk bij hem want er zit niet veel aktie in en hij is van hemzelf al breed dus veel kan er niet af maar ik moet zeggen hij is nog steeds gezond en mankeert niks.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:47

Dat had de hond van mijn vriendin ook, maar toch is hij volgens mij bij de rug duidelijk iets te breed, dat heeft bij Spike niet alleen met de bouw te maken volgens mij. Mijn vriendin heeft hem na aandringen van mij op zijn schildklier etc. laten testen en daar uit bleek dat die niet goed werkte. De hond is nu een stuk beter op gewicht maar toch moet ze goed oppassen. Het is gewoon niet goed voor het gestel dat overgewicht zowel voor mens als dier. Misschien wordt hij wel wat actiever als hij minder mee hoeft te tillen
Van die schildklier zie je in principe ook niet veel op het gewicht na dan. Het is maar een tip, ik zal verder niet meer offtopic gaan, het blijft een leuke hond en een mooie kleur voor een boxer Lachen

smax
Berichten: 3139
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 20:28

Haha! In het echt is ie veel mooier en op de foto`s ziet iedereen er toch 5 kilo zwaarder uit Lachen

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 20:33

Just goed bedoeld Knipoog