Mijn Beestenboel thuis.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xox

Berichten: 2680
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Ochtrup (D)/Enschede

Mijn Beestenboel thuis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 14:28

Hoi allemaal.

Daar ik geen foto's in mijn profiel kan krijgen. Dacht ik. Ik open een topic en stel jullie mijn andere 4 beners thuis voor.

1) Lyco-Max Beuszen von Elsgraben. Een anderhalf jarige Duitse Herder reu. Ik doe africhting (IPO) met hem.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

2) Xox Beuszen von Elsgraben. Is ongever 16 weken oud en van merk ook Duitse herder. Ze is een teefje en gaat ook de africhting in met mijn man.

Afbeelding

Afbeelding

3) Bionda von Meiseneck. Ook Duitse herder en een teefje. We moesten haar helaas laten inslapen een paar maanden geleden. Zij heeft alles gehaald wat er te halen valt in de africhting en heeft meerdere nesten gehad. Zij was een geweldige liefe hond.

Afbeelding

4) Mitzy. Onze stalkat. Een gecastreerde poes. (Ja, ze is alles kwijt). Hoe oud ze is weten we niet. Ze kwam als wilde kat aanlopen en we hebben haar tam gekregen.

Afbeelding

We hebben ook nog een dwergkonijn, die heet Rambo maar heb ik zo geen foto van.

_Kimberley

Berichten: 5090
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: den helder

Re: Mijn Beestenboel thuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 18:30

ahh wat leuk

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Mijn Beestenboel thuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 18:42

Wat onwijs gaaf, Duitse Herders met lange haren
Als onze hond (Tervurense Herder, 15 jaar) het loodje legt, willen we ook weer een Duitse....

Xox

Berichten: 2680
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Ochtrup (D)/Enschede

Re: Mijn Beestenboel thuis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 18:51

Was eigenlijk niet de bedoeling dat hij lange haren zou krijgen maar vindt het eigenlijk heel mooi.

Genee

Berichten: 6071
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Mijn Beestenboel thuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 20:48

Erg mooie honden & een gezellige kat

Bonny
Berichten: 4731
Geregistreerd: 20-11-04
Woonplaats: Twente

Re: Mijn Beestenboel thuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 21:13

Wat een beestenboel...
Maar doet die kat nou de Spaanse pas of lijkt dat maar zo?

Bestek

Berichten: 3167
Geregistreerd: 04-05-05

Re: Mijn Beestenboel thuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 21:17

Die kat met dat pootje
onze kat kan zitten op comando, ook wel gaaf..
En wat ontzettend cool zeg, die trainingen met jullie honden.. De fokker van onze boxer heeft dit ook gedaan met de vader van onze hond, en hij heeft de onze ook wel eens getraind daarmee.. alleen mn ouders hebben er niet zo veel mee..

Xox

Berichten: 2680
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Ochtrup (D)/Enschede

Re: Mijn Beestenboel thuis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 21:36

v0sj schreef:
Wat een beestenboel...
Maar doet die kat nou de Spaanse pas of lijkt dat maar zo?



Jaaah, nu je het zegt, ze kan dat . Ze deedt dat omdat ik haar een longeer zweep voorhield. Dat touwtje eronder aan, dat doet het hem

Xox

Berichten: 2680
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Ochtrup (D)/Enschede

Re: Mijn Beestenboel thuis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 21:39

Dieuwke1989 schreef:
Die kat met dat pootje
onze kat kan zitten op comando, ook wel gaaf..
En wat ontzettend cool zeg, die trainingen met jullie honden.. De fokker van onze boxer heeft dit ook gedaan met de vader van onze hond, en hij heeft de onze ook wel eens getraind daarmee.. alleen mn ouders hebben er niet zo veel mee..


Jammer dat je dat met je Boxer niet doet. Ze vinden het zo geweldig. Morgenvroeg gaan we weer. Ik heb net de spullen ingepakt (lijkt wel concour af en toe, 6 uur opstaan enzo) De hond zit nu voor de deur te wachten, daar blijft ie zitten tot morgenvroeg.

Jammer dat je ouders het niet zo vinden. Hebben veel mensen. Ze denken vaak dat het zielig is voor de hond.

Bonny
Berichten: 4731
Geregistreerd: 20-11-04
Woonplaats: Twente

Re: Mijn Beestenboel thuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 12:28

Xox schreef:
v0sj schreef:
Wat een beestenboel...
Maar doet die kat nou de Spaanse pas of lijkt dat maar zo?



Jaaah, nu je het zegt, ze kan dat . Ze deedt dat omdat ik haar een longeer zweep voorhield. Dat touwtje eronder aan, dat doet het hem



oooh wat gaaf zeg Leuk dat ze dat kan

_Elise

Berichten: 1463
Geregistreerd: 31-12-04

Re: Mijn Beestenboel thuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 12:59

wat leuk al die beesten thuis
lekker veel honden en die poes lijkt net van : kijk uit of ik krap je
groetjes elise

SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Re: Mijn Beestenboel thuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 15:25

Leuke foto's zeg! Dat trainen lijkt me inderdaad leuk voor ze. Vertel eens wat erover?

Manon_S

Berichten: 4674
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Mijn Beestenboel thuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 15:44

Mooie beesten
Die kat is ook lief

Xox

Berichten: 2680
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Ochtrup (D)/Enschede

Re: Mijn Beestenboel thuis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 19:14

Sandertjuh schreef:
Leuke foto's zeg! Dat trainen lijkt me inderdaad leuk voor ze. Vertel eens wat erover?



Jaah. Wat zal ik er eens oververtellen. . We beginnen altijd met speuren. je maakt zelf een spoor of een ander doet dat voor je. Op dat spoor liggen verschillende voorwerpen die de hond moet aanwijzen door af te gaan als hij deze vindt. Er zitten allerlei hoeken in zo'n spoor en later moeten ze ook over de weg door sloten, enz.

Dan doen we appél. Dat is een soort dressuur. De hond moet aan de voet volgen. En dan allerlei oefeningen zoals zitten op commando waarbij de baas weg loopt. Af als de baas weg loopt en dan voorkomen als de baas roept. Op commando staan blijven. Vooruit sturen van de hond, enz, Ook moet de hond een blok hout apporteren over de grond, een haag en een schutting.

Dan het pakwerk. De hond moet eerst revieren. Hij rendt dan op commando naar de pakwerk die achter een verstek staat. Dan moet hij aanblaffen en zo gauw de pakwerker beweegt mag de hond bijten. Dan moet de hond op commando los laten. En zo gauw de pakwerker weer beweegt weer bijten. Als het ware bewaken van de boef. Ook moet de boef getransporteerd worden waarbij deze uitbreekt en de hond hem weer ophaalt.

Dit is het in een kort verhaal. Zal zo even wat foto's plaatsen dan is het misschien duidelijker

Xox

Berichten: 2680
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Ochtrup (D)/Enschede

Re: Mijn Beestenboel thuis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 19:25

Sandertjuh schreef:
Leuke foto's zeg! Dat trainen lijkt me inderdaad leuk voor ze. Vertel eens wat erover?



Jaah. Wat zal ik er eens oververtellen. . We beginnen altijd met speuren. je maakt zelf een spoor of een ander doet dat voor je. Op dat spoor liggen verschillende voorwerpen die de hond moet aanwijzen door af te gaan als hij deze vindt. Er zitten allerlei hoeken in zo'n spoor en later moeten ze ook over de weg door sloten, enz.

Dan doen we appél. Dat is een soort dressuur. De hond moet aan de voet volgen. En dan allerlei oefeningen zoals zitten op commando waarbij de baas weg loopt. Af als de baas weg loopt en dan voorkomen als de baas roept. Op commando staan blijven. Vooruit sturen van de hond, enz, Ook moet de hond een blok hout apporteren over de grond, een haag en een schutting.

Dan het pakwerk. De hond moet eerst revieren. Hij rendt dan op commando naar de pakwerk die achter een verstek staat. Dan moet hij aanblaffen en zo gauw de pakwerker beweegt mag de hond bijten. Dan moet de hond op commando los laten. En zo gauw de pakwerker weer beweegt weer bijten. Als het ware bewaken van de boef. Ook moet de boef getransporteerd worden waarbij deze uitbreekt en de hond hem weer ophaalt.

Dit is het in een kort verhaal. Zal zo even wat foto's plaatsen dan is het misschien duidelijker

Xox

Berichten: 2680
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Ochtrup (D)/Enschede

Re: Mijn Beestenboel thuis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 19:35

Sorry. Dat was dubbel post.

Afbeelding
Hier ben ik met Max aan het speuren.

Afbeelding
Hier heeft hij een voorwerp gevonden

Afbeelding
Dit is het apporteren over de haag

Afbeelding
Het aanblaffen in het verstek. Mijn vriend is vandaag voor het eerst pakwerker geweeest,

Afbeelding
Bijten

Afbeelding
Transport

Afbeelding
Nog eens pakwerk

Afbeelding
Mijn Maxje met pakwerk

Zo ik hoop dat jullie nu een beetje een beeld hiervan hebben. Nog even de site van de vereniging waar we trainen www.nbgdegrensstreek.nl

Xox

Berichten: 2680
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Ochtrup (D)/Enschede

Re: Mijn Beestenboel thuis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 22:46

Nou wat vindt je ervan?