Help!Wie wil een tof hondje! Update: Foto's!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 19:27

Bedankt Mas!
Kezen zijn gewoon geweldig! Rock-on, dudes!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 09:49

we zijn momenteel in dubio tussen 2 huizen
1 midden in het dorp zeer kleine tuin (geen ruimte voor extra beestje!)
1 buiten het dorp met 30 meter tuin (evt wel ruimte voor extra beestje )
als we het huis nemen met de grote tuin dan zal ik mijn man nog eens lief aankijken (Danny wil toch wel graag een hondje en dit is een mooi formaat voor een dwerg!)

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 10:01

och wat een scheetje, hij lijkt erg verel op een hondje die ik in het dierenpension verzorgt hebt.

ik zou hem graag willen hebben maar het kan gewoon echt niet, succes ermee, ik had ook een kleine jackrussel, die moest ook (gratis) weg en die hebben we nooit kwijtgeraakt Boos!

plaats je ook advertenties? of wil je echt dat ie naar een bekende gaat, want dan is het al een stuk moeilijker iemand te vinden,
succes dermee!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 11:15

nickyu schreef:
we zijn momenteel in dubio tussen 2 huizen
1 midden in het dorp zeer kleine tuin (geen ruimte voor extra beestje!)
1 buiten het dorp met 30 meter tuin (evt wel ruimte voor extra beestje )
als we het huis nemen met de grote tuin dan zal ik mijn man nog eens lief aankijken (Danny wil toch wel graag een hondje en dit is een mooi formaat voor een dwerg!)

Een hond zit alleen in de tuin als jij er in zit. En dat is niet veel, gezien de extreem korte zomers hier in Nederland. Het gaat er om wat je met de hond doet: ga je er veel mee wandelen en zo. Wat ik zelf altijd belangrijker vind, is hoe de omgeving er uit ziet van het huis waar je gaat wonen. Is er veel groen, kan de hond er veilig los lopen en evt. rennen? Of heb je er alleen smalle stoepjes waar nog niet eens bomen staan? Dus echt zo'n oude stadse woonwijk waar honden eigenlijk niets te zoeken hebben. Kijk dus liever naar de omgeving. En als die goed is, en ook al is de tuin klein........................... NEEM DAT HONDJE!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 00:02

Ik ben overgelukkig!

Na uitvoerig overleg over en weer, neemt kimmie1 van Bokt, de taak op zich , om van Gino weer een volwaardige Keeshond te maken.

Gino heeft t niet zo goed gehad, bij zijn huidige bazen,en is daardoor hyper geworden.Ik heb Kimmie verteld dat ze zich voorlopig moet voorbereiden op t ergste, nl dat de hond helemaal de weg kwijt is.
Ik geef Kimmie ook een bench mee, zodat zij, haar vriend en Gino, zich tijdig op zichzelf kunnen terugtrekken.Pa Gizmo ligt altijd op zijn rug in zijn bench, daar voelt ie zich helemaal thuis.

kimmie heeft ook een paard, en daar kan Gino mee naartoe.

Ook heeft kimmie alle tijd voor hem.


Ik heb de huidige bazen gebeld dat ik Gino morgen kom ophalen.Ik heb niets gezegd over een nieuw tehuis. Cool

Nu kan Gino lekker 3 dagen bijkomen in zijn ouderlijk huis, waarna Kimmie hem woensdag komt ophalen.

kimmie bedankt, Bokt bedankt. Lovers

kimmie1

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 00:11

Hallo allemaal,
Na er even over nagedacht te hebben, en uitvoerig overleg gehad te hebben met zowel Natasha als mijn vriend, hebben we besloten dat we Gino woensdag op gaan halen. We gaan erg ons best doen om hem een goed leven te geven, en we hopen dat ie er weer helemaal goed bovenop komt en zich weer lekker hond gaat voelen.
Natasha bedankt voor het vertrouwen, we zullen het niet beschamen en je kind goed verzorgen!
We zullen regelmatig foto's maken en je op de hoogte houden hoor, zo blijft ie toch nog een beetje dichtbij.
Als alles goed gaat gaat (wat een zin) Gino mee naar stal, en als mijn paard zo goed beleerd is voor de kar dan kan hij daar ook mee om lekker een ritje te maken.
Liefs Kimmie1

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 00:25

gentille schreef:
och wat een scheetje, hij lijkt erg verel op een hondje die ik in het dierenpension verzorgt hebt.

ik zou hem graag willen hebben maar het kan gewoon echt niet, succes ermee, ik had ook een kleine jackrussel, die moest ook (gratis) weg en die hebben we nooit kwijtgeraakt Boos!

plaats je ook advertenties? of wil je echt dat ie naar een bekende gaat, want dan is het al een stuk moeilijker iemand te vinden,
succes dermee!

Ik wilde idd graag een bekende, of een Bokker.
En het is gelukt! Haha!

Hee, ik las dat je piano speelt in je profiel, ik ook!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 00:28

he wat verschrikkelijk fijn voor je dat je een goed adres gevonden hebt!!
he heerlijk.. ik wens jullie 3tjes nog een hel fijn leven samen


Desiree schreef:
Een hond zit alleen in de tuin als jij er in zit. En dat is niet veel, gezien de extreem korte zomers hier in Nederland. Het gaat er om wat je met de hond doet: ga je er veel mee wandelen en zo. Wat ik zelf altijd belangrijker vind, is hoe de omgeving er uit ziet van het huis waar je gaat wonen. Is er veel groen, kan de hond er veilig los lopen en evt. rennen? Of heb je er alleen smalle stoepjes waar nog niet eens bomen staan? Dus echt zo'n oude stadse woonwijk waar honden eigenlijk niets te zoeken hebben. Kijk dus liever naar de omgeving. En als die goed is, en ook al is de tuin klein........................... NEEM DAT HONDJE!

'wij zitten "altijd"buiten hele dagen op het landje en als we thuis zijn
in de tuin , zelden binnen
dus .. in voorhout konden we hem ook uitlaten aan de straat en laten spelen in de tuin , in noordwijk kan je op die betreffende lokatie eigenlijk geen hond houden , geen perkjes mag zomers niet op het strand etc etc
maar het bestje heeft gelukkig een goed tehuis gevonden !!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 10:25

Geweldig nieuws dat de hond wegkan bij dat misselijke volk! Goed van je kimmy, ik hoop dat je er zeker geen spijt van zult krijgen en dat je er een fijne hond van kan maken.

Ann

Berichten: 13313
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 10:34

Wat leuk, Kimmy! Ik hoop dat jullie veel plezier gaan hebben samen Lachen
Het is een heel erg leuk hondje.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 10:54

Leuk Kimmy! Heel veel succes met Gino Lachen

Dan hoef ik er iig niet verder over na te denken Knipoog

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 13:14

Wat goed!!!
Wat zal dat een opluchting voor je zijn Natasha!
En Kimmie, top actie van je! OK dan!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 22:22

Nou, ik heb Gino vanmorgen opgehaald, waarna ie de hele dag op stal heeft rondgelopen met pa en ma.
Hij schrokte een grote bak voer op, en lust zelfs droog brood.Hij haarde vreselijk, en is duidelijk lang niet gekamd.Ik heb er een uur over gedaan, maar lang niet alles is er nog uit.

Het valt allemaal wel mee wat betreft zijn gekheid.
Alleen de bench vindt ie nu duidelijk niet leuk meer.
Hij luisterd redelijk tot goed en is heel lief van karakter.
Heeft gewoon los gelopen op en buiten stal.

Het enige wat er is is dat pa jaloers is,of wil laten zien dat HIJ wel de vader en dus de baas is, er zijn al diverse knokpartijen geweest, ook door broer KC hier thuis.

Het klinkt heel raar, maar Gino lijkt oversekst te zijn. Bloos!

Misschien kan Kimmie hem beter laten castreren, al zal zij minder problemen hebben omdat ze verder geen honden heeft.
Verder is Gino waaks, en tegen alle mensen vriendelijk, en heeft nog geen moment heimwee gehad.
Maar hij zit nu natuurlijk wel in zijn ouderlijk huis.

Dat nu helemaal op zijn kop staat...... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 22:50

Ohh, ik ben blij dat hij een goed tehuis heeft,Nu ja krijgt.Ik zat al helemaal te wippen op mijn stoel ik ben gek op kezen .Maar we hebben helaas al drie honden rond lopen en krijgen volgende maand twee poesjes dus mijn man riep NEEEEEE.Met het konijn, wat ik bij je op ben wezen halen gaat het trouwens goed,ze zitten samen schattig te wezen in hun ren ik ben blij dat ze nog niet gevochten hebben.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 22:54

Oversekst?
Waarschijnlijk probeert hij te laten zien dat hij dominant is door op andere honden te rijden.
De hnd is net tegen volwassen aan, die wil hogerop komen in de rangorde. Heel natuurlijk

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 23:04

silvana schreef:
Ohh, ik ben blij dat hij een goed tehuis heeft,Nu ja krijgt.Ik zat al helemaal te wippen op mijn stoel ik ben gek op kezen .Maar we hebben helaas al drie honden rond lopen en krijgen volgende maand twee poesjes dus mijn man riep NEEEEEE.Met het konijn, wat ik bij je op ben wezen halen gaat het trouwens goed,ze zitten samen schattig te wezen in hun ren ik ben blij dat ze nog niet gevochten hebben.

Fijn dat Nijn een goed tehuis heeft!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 23:05

Billy schreef:
Oversekst?
Waarschijnlijk probeert hij te laten zien dat hij dominant is door op andere honden te rijden.
De hnd is net tegen volwassen aan, die wil hogerop komen in de rangorde. Heel natuurlijk


Nou ik weet t niet.
Pa rijd op Gino, en Gino wil dat op KC, die er niet van gediend is.

Ik begrijp nu waar t woord "kezen"vandaan komt! Haha!

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 23:08

Je gooit een rangorde door elkaar door er een nieuwe reu bij te zetten.
Die rangorde moet opnieuw vastgesteld worden. Riijden is een vorm van dominantie, je hebt nog mazzel dat ze elkaar niet in de haren vliegen om de rangorde vast te stellen.
Pa laat dus zien dat hij dominant is over Gino, Gino wil dat over KC (reu of teef?), maar die erkent de dominantie van Gino nog niet. Als je dus een conflict krijgt, zal dat tusssen Gino en KC gebeuren, omdat die even oud zijn, en dus even hoog in de rangorde staan, maar ze willen beide opklimmen.

kimmie1

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 23:11

Hoi daar, fijn om te lezen dat Gino nu bij jou is natasha. Ik hoop dat ie een beetje tot rust kan komen tot woensdag, dan weer een andere omgeving. Arm beest. Maar denk dat ie het best naar zijn zin gaat krijgen hier. Misschien een voordeel dat we hier geen mannelijk hondje hebben lopen, dus geen rangorde probleem denk ik (zal mijn vriend alvast waarschuwen hihi) maar denk echt dat het heelmaal goed gaat komen hoor.
Groetjes Kimmie1

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 23:13

Billy schreef:
Je gooit een rangorde door elkaar door er een nieuwe reu bij te zetten.
Die rangorde moet opnieuw vastgesteld worden. Riijden is een vorm van dominantie, je hebt nog mazzel dat ze elkaar niet in de haren vliegen om de rangorde vast te stellen.
Pa laat dus zien dat hij dominant is over Gino, Gino wil dat over KC (reu of teef?), maar die erkent de dominantie van Gino nog niet. Als je dus een conflict krijgt, zal dat tusssen Gino en KC gebeuren, omdat die even oud zijn, en dus even hoog in de rangorde staan, maar ze willen beide opklimmen.



Niet in de haren vliegen?
De vlokken vliegen me hier rond de oren, en de huiskamer is helemaal wit!Ik heb een vroege kerst dit jaar.

Verder denk ik dat je gelijk hebt.Maar hoort bij dominantie / rangorde dan dat hele ritueel incl. verharde delen?
Maar ik wilde Gino ff "hond"laten worden in de 3 dagen dat ie nog bij mij is, dus wil t ze even uit laten zoeken.
KC Is ook een reu, moeder Kaatje laten ze allemaal met rust.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 23:15

kimmie1 schreef:
Hoi daar, fijn om te lezen dat Gino nu bij jou is natasha. Ik hoop dat ie een beetje tot rust kan komen tot woensdag, dan weer een andere omgeving. Arm beest. Maar denk dat ie het best naar zijn zin gaat krijgen hier. Misschien een voordeel dat we hier geen mannelijk hondje hebben lopen, dus geen rangorde probleem denk ik (zal mijn vriend alvast waarschuwen hihi) maar denk echt dat het heelmaal goed gaat komen hoor.
Groetjes Kimmie1

Hahaha, ja als je vriend maar niet jaloers wordt!

Tot rust komen hier is niet helemaal het juiste woord, maar hij is woensdag iig al niet zo druk meer bij jou........ Knipoog

En hij heeft al lang genoeg in een te kleine bench gezeten.

mas76
Berichten: 49
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 23:53

Geweldig dat er een nieuw huisje voor hem is !!!
kan ik ook eindelijk ophouden met zeuren bij moeders...!!(zie vorige reactie)
Kimmie 1 veel plezier met je nieuwe maatje, laat je af en toe eens weten hoe het gaat?
groetjes mas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 14:23

Volgens mij is hij tegen woensdag uitgeput.en kimmy denken dat ze een lekker rustig hondje krijgt Tong uitsteken

kimmie1

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 17:12

Haha ik ben op het ergste voorbereid hoor, daar heeft natasha wel voor gezorgd. Heb vandaag trouwens even inkopen gedaan: borstel en kam gehaald, kluifjes, vlooien spul, wormen spul, etensbakken, hard voer en vlees voer, een stoere halsband, een uitrolriem en een touwspeelding. Volgens mij zijn we nu helemaal voorbereid.
Groetjes Kimmie1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 17:48

Je boft hoor kimmie,wij hebben jaren kezen gehad en ik zou ze zo weer nemen en dat blaffen viel wel mee.Als ze blafte riep ik gewoon: gedaan!
En dat hielp meestal.Ze weten dat je ze gehoord hebt.Het voordeel vond ik altijd dat het geen weglopers waren en geen jagers.De mijne waren wel eenkennig ze zouden een vreemde niks doen waren zelfs vriendelijk maar op afstand.Mee wandellen met iemand die ze niet kende deden ze niet.Dus je moet hem denk ik wel de tijd geven om zich thuis te voelen.Ik ben benieuwd hoe het gaat,laat je nog iets weten als je hem gehaald hebt.