Konijn jonkies

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:39

door_ schreef:
Ja, ik snap dat ook niet.
Ik heb liever een goed konijn waar medisch gezien nix mis mee is en die goed met mijn vrouwtje op kan schieten, dan een gratis konijntje!


Ohh je hoort mij niet zeggen dat er iets mankeert met die Gratis af te halen konijnen in Den Haag.
Ze zijn 100 % gezond en echt helemaal nagekeken, dus dat is het niet.

Ik zou eerder bang zijn dat mensen dan maar te snel een konijn halen zonder te beseffen dat dat beestje ook veel verzorging nodig heeft.

Ik ben op een dag nog meer tijd aan mijn konijnen kwijt dan aan mijn paard Knipoog

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:41

door_ schreef:
Ja, ik snap dat ook niet.
Ik heb liever een goed konijn waar medisch gezien nix mis mee is en die goed met mijn vrouwtje op kan schieten, dan een gratis konijntje!



Tja waren alle mensen maar zo

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:17

ik heb ook 2 konijnen,een mannetje en een vrouwtje,en nog steeds geen jongen !
vrouwtje is een aantal keer schijnzwanger geweest,
en nu denk ik dat ze gewoon onvruchtbaar is,
het mannetje bevrucht haar ook bijna nooit meer.
mocht het zo zijn dat ze WEL nog een nestje krijgt,dan zet ik ze daarna apart,of laat ik hem castreren..

_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:20

waarom laat je hem niet nu al castreren?
Je hoeft toch niet perse een nestje?

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:02

Saskia9 schreef:
ik heb ook 2 konijnen,een mannetje en een vrouwtje,en nog steeds geen jongen !
vrouwtje is een aantal keer schijnzwanger geweest,
en nu denk ik dat ze gewoon onvruchtbaar is,
het mannetje bevrucht haar ook bijna nooit meer.
mocht het zo zijn dat ze WEL nog een nestje krijgt,dan zet ik ze daarna apart,of laat ik hem castreren..



Ik zou maar niet te hard denken dat ze onvruchtbaar is Verward Je hebt het wel over konijnen he Haha!
Ik snap ook niet waarom je het mannetje nu niet laat castreren scheelt je een hoop gedonder als je wel jonge konijntjes hebt. Je raakt ze echt niet zomaar kwijt hoor, hoop mensen zeggen, als je een nest hebt, dat ze wel wat jonge konijntjes willen hebben. Maar zijn ze oud genoeg om bij de moeder weg te kunnen hebben ze ineens geen interesse meer

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 00:39

MISTRAL94 schreef:
Ik zou maar niet te hard denken dat ze onvruchtbaar is Verward Je hebt het wel over konijnen he Haha!
Ik snap ook niet waarom je het mannetje nu niet laat castreren scheelt je een hoop gedonder als je wel jonge konijntjes hebt. Je raakt ze echt niet zomaar kwijt hoor, hoop mensen zeggen, als je een nest hebt, dat ze wel wat jonge konijntjes willen hebben. Maar zijn ze oud genoeg om bij de moeder weg te kunnen hebben ze ineens geen interesse meer


Precies, en dat is ook de reden dat ik nog steeds 2 konijntjes heb zitten van een ongepland nestje.
Iedereen wilt er eentje maar als ze eenmaal oud genoeg zijn om op hunzelf te gaan wonen willen de mensen niet meer.
En mensen nemen eerder een konijntje van 6 weken ( wat ik dus veels tevroeg vind) dan eentje van 5 maanden terwijl dat nog helemaal niet oud is!
Maar ik moet zeggen dat ik ook eens, jaaaren geleden, een mannetje en een vrouwtje bijelkaar gehad heb ( nooit geweten Haha! ) en die hebben 2-3 jaar bijelkaar gezeten en nog nooit een nestje gehad, dus het zou kunnen.

_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 15:41

Maar je kunt het beter voor zijn dan achteraf met de kleine nijnen omhoog zitten!

Mijn Depri kwam gewoon uit een dierenwinkel, ze zeiden dat ze een dwergje was, maar achteraf was ze gewoon nog veeeeel te jong.....een en al bot, en pas een week of vier!
Ik haal nooit meer een konijn bij een dierenwinkel!!!!!!!!!!!!!!

En zou ook nooit zelf gaan fokken!
Het gaat heel slecht met de konijnen in nederland....ze kunnen 11 jaar worden, maar in nederland wordt een konijn gemiddeld maar 3, omdat ze slecht verzorgd worden, helemaal alleeen in een hokje naar de muur zitten te kijken enz enz.

Dus mensen!
Neem een konijn uit de opvang en ga alsjeblieft NIET zelf fokken!!!!!!!!!!!!!!!!!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 15:43

door_ schreef:
Dus mensen!
Neem een konijn uit de opvang en ga alsjeblieft NIET zelf fokken!!!!!!!!!!!!!!!!!



OK dan! TJAKKA OK dan!

_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 15:46

Cinzano schreef:
Ohh je hoort mij niet zeggen dat er iets mankeert met die Gratis af te halen konijnen in Den Haag.
Ze zijn 100 % gezond en echt helemaal nagekeken, dus dat is het niet.

Ik zou eerder bang zijn dat mensen dan maar te snel een konijn halen zonder te beseffen dat dat beestje ook veel verzorging nodig heeft.

Ik ben op een dag nog meer tijd aan mijn konijnen kwijt dan aan mijn paard Knipoog


Nee, dat bedoelde ik ook niet hoor!
Konijnenopvang, daar zeg ik niks over behalve dat die mensen geweldig werk doen!
Ik bedoelde al die advertenties op internet met :"gratis af te halen konijntjes"

En inderdaad, de verzorging van konijnen kost tijd!
Maar als je t goed doen, krijg je er heel veel voor terug!!!!!!!!!!!!!!!

Twee konijnen die zo ingebrurgerd zijn in je huis dat ze de stroopwafels van tafel jatten, haha! Tong uitsteken

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 16:00

door_ schreef:
En inderdaad, de verzorging van konijnen kost tijd!
Maar als je t goed doen, krijg je er heel veel voor terug!!!!!!!!!!!!!!!

Twee konijnen die zo ingebrurgerd zijn in je huis dat ze de stroopwafels van tafel jatten, haha! Tong uitsteken



Heerlijk toch, van die ondeugende nijnen Tong uitsteken Lovers

_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 16:05

Ja, cool!
Ik ben helemaal verliefd op ze!
Lovers

Lekker eigenwijs......en slim!
Volgens mij beseft bijna niemand hoe slim konijnen zijn!
Als ik de koelkast open doe, zitten ze al in de groentela, ze proberen op de kast te klimmen, want daar liggen de snoepjes, en als ze aandacht willen.....jatten ze toch gewoon de post die je net aan het lezen ben? Haha!

_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 16:06

Ja, cool!
Ik ben helemaal verliefd op ze!
Lovers

Lekker eigenwijs......en slim!
Volgens mij beseft bijna niemand hoe slim konijnen zijn!
Als ik de koelkast open doe, zitten ze al in de groentela, ze proberen op de kast te klimmen, want daar liggen de snoepjes, en als ze aandacht willen.....jatten ze toch gewoon de post die je net aan het lezen ben? Haha!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 16:08

Lijkt wel of jij het over mijn konijnen hebt

_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:31

Tong uitsteken

Te gek!
Hoeveel heb jij dr dan?

Ik heb het duo jut en jul, hahah!

Ze zijn erg op elkaar ingespeeld, zo van: äls jij dr nou afleidt, doe ik snel iets stiekems!

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:32

wat leuk! jonkies! haha ik heb zelf ook een konijn, maar mijn moeder wil geen jonkies erbij :'( jammer he Scheve mond

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:33

Ik heb 2 hangoorkonijnen, echt een stel (man en vrouw, wel geholpen allebei Knipoog ) voor foto's kan je in mijn profiel kijken.
Het vrouwtje is bij mij altijd de initiatief neemster en dan komt de vent er vaak achteraan.
Ook als zij ergens opspringt.... gaat er weer vanaf, dan gaat het mannetje dat later ook proberen, alleen vaak durft hij er dan nietmeer vanaf te springen... OEPS toch wel hoog, ha ha
Geinig stel!! Lovers

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:34

mickey1989 schreef:
wat leuk! jonkies! haha ik heb zelf ook een konijn, maar mijn moeder wil geen jonkies erbij :'( jammer he Scheve mond



Wees blij!!! Je moeder is verstandig!!!
Er zijn al genoeg van die "voor de leuk"-nestjes!!

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:44

veel te veel zelfs, kijk een op www.bunnybin.nl 't is wel reclame mar voor een goed doel Haha! lees ook waarom je geen nestjes moet 'laten maken'.

_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 13:32

mickey1989 schreef:
wat leuk! jonkies! haha ik heb zelf ook een konijn, maar mijn moeder wil geen jonkies erbij :'( jammer he Scheve mond


Nee, niet leuk, jonkies.....
Ja wel leuk, maar of het ook zo leuk voor die jonkies is als ze wat groter zijn, is maar de vraag!

saskiatjuh
Berichten: 4
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Konijn jonkies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 14:42

Ik wil niet moeilijk doen maar ik heb ook 3 konijntjes 2vrouwtjes en een mannetje ik heb OOK nestjes (3 momenteel een konijn die effe moeilijk deed en 2 nestjes achter elkaar had in 2 weken dusja) het is moeilijk om ze weg te krijgen maar dat is enkel omdat mensen die dus met kleintjes blijven zitten ze een goed tehuis willen geven!!!

ik zit nu dus met redelijk veel kleintjes waarvan ik er 1 of misschien 2 ga houden er hebben er al 4 een goed tehuis en ik blijf verder zoeken ik heb ook 2 konijntjes uit neen dierenwinkle gehaalt die waren dus gewoon veel te jong en zijn na een weekje gestorven dusja nie zow leuk ik wil wel zeggen dat het niet zo erg is dat je nestjes hebt als je er maar voor kijkt dat ze een goed tehuisje krijgen ik heb er dus nog enkele ze kosten wel€5 omdat wij ze ook de hele tijd verzorgen en met het geld gaan we dan de 2 mannetjes castreren zodat ze niet vechten en er geen nestjes meer komen!!!

greetzz saskia

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Konijn jonkies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 14:43

Beetje oud topic hoor Knipoog

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Konijn jonkies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 15:49

gaat niet over paarden. Verplaatst naar beestenboel.

Ookami

Berichten: 2489
Geregistreerd: 09-11-04
Woonplaats: Fukuoka, Japan

Re: Konijn jonkies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 16:13

Wij hebben ook kleine konijntjes Haha!
Het zijn vier schatjes van nu bijna 2 maand

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Konijn jonkies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:40

als er dan zoooooooveel konijntjes over zijn en zoooooveel mensen die graag van hun konijn af willen

waarom heb ik dat op dit topic geen reacties gehad >>>??
viewtopic.php?f=73&t=378238

ook nog reactie gestuurd naar een opvang maar nooit geen reactie terug gekregen ,..

er is trouwens een konijntje onderweg van mijn vriendin , beestje zat daar goed maar alleen en vrij weinig aandacht dus die komt hier gezellig heid brengen , dus ik ben ondertussen (bijna) voorzien

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Konijn jonkies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 11:02

He, wat leuk.
Wat ik alleen een beetje vaag vindt:
Je zegt dat ie na 2 weken een nestje maakte. Het duurt gemiddeld zo'n 4-5 weken voor de jongen geboren worden, en het nest maken ze pas een dag oid van tevoren.

Een beetje dikker zou kunnen, ivbm aanleg melkklieren, denken dat ze zwanger is, meer eten ed.
Misschien toch schijnzwanger? Of is er daadwerkelijk een rammelaar bij geweest?

Iig, een nestje jonge konijnen is super-leuk. Je hebt van tevoren al deels bedacht waar ze naartoe gaan, dus je doet het niet op de manier van: alles door mekaar, en maar doorfokken.Daardoor komen dus wel de opvangcentra vol... Scheve mond
Veel succes ermee