Veilige 24-7 halsband voor Tractive tracker?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissWeenie

Berichten: 357
Geregistreerd: 28-01-14

Veilige 24-7 halsband voor Tractive tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-24 11:33

Sinds een aantal maanden hebben wij 2 nieuwe herplaatsers in huis. Moeder en dochter, 4 en bijna 1 jaar oud, middelgroot en superlief! Maar: dochter blijkt een ontsnapper/klimmer/houdini.

Ze is ontzettend slim, nieuwsgierig en onderzoekend en klom met 8 maanden al over 1.80m heen, de hoogte van het gaashekwerk waarmee ons hele perceel is omheind. Voor wijlen onze herder was dit zelfs prima, we heb dit hekwerk ook gelijk laten plaatsen toen we er kwamen wonen zodat de honden altijd lekker en veilig buiten konden struinen. Maar onze puber pub is zo flexibel/atletisch qua bouw, het is net een kat/vos als je haar ziet gaan :') Op zichzelf bewonderenswaardig, maar niet handig: ik ben bang dat ze een keer onder een auto komt wanneer ze ontsnapt en gaat. We hebben alles al zo goed en kwaad extra ontsnappingsproof gemaakt en houden haar buiten in de gaten, maar ze is écht een pro…

Voor mijn eigen gemoedsrust wil ik haar nu toch een tracker omdoen, mocht ik haar toch kwijtraken. Maar het idee van standaard een halsband om, staat me wat tegen. Ze draagt normaal een tuig met uitlaten en verder niks. Ik ben vooral bang dat ze, in haar onderzoekende modus, een keer ergens achter blijft hangen en zichzelf zo kan verstikken. Dus eigenlijk moet het een halsband zijn welke bijvoorbeeld bewust breekt bij druk, bestaat zoiets? Of juist wat flexibel. Maar als hij juist te los/flexibel is, wurmt ze zich waarschijnlijk eruit en heeft de tracker nog geen zin :o

Iemand een goed idee voor een lichte en veilige halsband?