Tips om kat panacurpillen te geven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amber_anne

Berichten: 6943
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Tips om kat panacurpillen te geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 20:58

Ik wilde ook een pillen schieter aanraden, hebben we hier ook gebruikt voor een moeilijke kat

Heb je al geprobeerd om de pil gewoon op de grond te laten vallen? Dat heeft hier gewerkt :roll: :=

tyleysmiley

Berichten: 1898
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 21:00

Als ik mijn drie katten ontworm,doe ik de pilletjes in een vijzel en stamp dat helemaal fijn..Dan prak ik dat onder een klein beetje vlees en ze smikkelen heel hun bakje leeg.

eveline_B

Berichten: 2833
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 21:25

Hannanas schreef:
Die van 500 kopen en dan op maat snijden.

Dat was ik nog vergeten te zeggen. Ik gebruik inderdaad kleinere stukjes van die grote pillen. Dan hoef je in verhouding minder te geven om aan dezelfde hoeveelheid werkzame stof te komen.

Katyatje

Berichten: 1866
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 22:35

Ik heb hier ook een kat waarbij ik onmogelijk pillen binnen krijg. En die eet enkel harde brokken dus mengen onder eten is ook geen optie.
Wat ik deed was de pil pletten, mengen met vloeibare snoep (zo weinig mogelijk), kat klem tussen de benen, bovenlip omhoog trekken en de pasta in de mondhoek duwen/smeren. Restjes smeer ik aan de voorpoten en likt ze uiteindelijk zelf op bij het wassen. Leidt vast tot wat verlies tov een volledige pil inslikken maar liever dat dan niks.

assebassie
Berichten: 1251
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 09:43

Katyatje schreef:
Ik heb hier ook een kat waarbij ik onmogelijk pillen binnen krijg. En die eet enkel harde brokken dus mengen onder eten is ook geen optie.
Wat ik deed was de pil pletten, mengen met vloeibare snoep (zo weinig mogelijk), kat klem tussen de benen, bovenlip omhoog trekken en de pasta in de mondhoek duwen/smeren. Restjes smeer ik aan de voorpoten en likt ze uiteindelijk zelf op bij het wassen. Leidt vast tot wat verlies tov een volledige pil inslikken maar liever dat dan niks.

Net zoiets als ik doe.
Je kan ze ook in een handdoek doen om te voorkomen dat ze je krabben.
Of in hun nekvel pakken zodat ze slap worden.
En/of een pillenschieter gebruiken maar dat werkt alleen met kleine pilletjes.

ikkedus
Berichten: 3301
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Tips om kat panacurpillen te geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-24 16:04

Ze krabben of bijen gelukkig totaal niet. En ik kan ze ook gewoon vasthouden. Ik zet ze met hun achterwerk tegen mijn lijf en de bankleuning en ga dan aan de slag.
Het geworstel betreft vooral het openwerken van de bekkies, het achterover houden van de koppies en steeds weer die pil terugwurmen. Ik krijg er zelf al pijn in mijn nek van bij het idee.
De pillenschieter is helaas vandaag nog niet in aantocht.

Slmt9

Berichten: 4836
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Tips om kat panacurpillen te geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 17:19

Je kan bij de action of AH de Yum's of de Freija sticks kopen, dan kan je het nu gelijk geven.

Momo94
Berichten: 1120
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 17:47

Easypil en anders een pillen schieter.
Onze Bono was ook een drama, zelfs met de easypil. Toen had ik bij mijn leverancier een pillenschieter besteld en dit had ik veel eerder moeten doen. Dit ging zo snel dat het bijna stressloos was. Bono blij en ik blij. *\o/*

ikkedus
Berichten: 3301
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Tips om kat panacurpillen te geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-24 18:23

Ik hoop het. Ik hoop het echt.