Ervaringen met Kerry beagle, hellinikos ichnilatis of andere hounds

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Ervaringen met Kerry beagle, hellinikos ichnilatis of andere hounds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-24 10:53

Sinds een weekje hebben wij onze tweede rescue in huis. Lang verhaal kort. Ruim een jaar geleden ontmoet in Kreta, nooit kunnen vergeten en nu is ze hier :D .

Nou zou het meest voor de hand liggend zijn dat ze een Griekse hellinikos ichnilatis is. Maar toch lijkt ze daar niet helemaal op. Ik neig zelf naar Kerry beagle maar daar is ze misschien weer wat klein voor. Veel mensen denken Beagle mix.

Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met zweethonden en hounds? Ik kan over deze rassen niet heel erg veel informatie vinden dan de basics.

Wat zijn jullie in deze meid?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

eveline_B

Berichten: 2833
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Re: Ervaringen met Kerry beagle, hellinikos ichnilatis of andere hounds

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 11:21

Ik snap wel dat je aan dat ras denkt ze lijkt er op het eerste oog veel op. Mooie dame hoor. Als je het leuk vindt dan kan je een dna-test doen. De betrouwbaarheid hangt er oa vanaf of de rassen die in haar zitten ook geregistreerd staan in die test.
Je zou je vraag ook eens kunnen stellen op hondenforum.nl

Iris82

Berichten: 39857
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Ervaringen met Kerry beagle, hellinikos ichnilatis of andere hounds

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 11:24

Je kunt een honden dna test doen. Soms kunnen ze 100% op een ras lijken en blijkt het toch totaal iets anders doen.

Laatst ook nog een die bijzonder op een bordercollie leek. Bleek deels eskimohond, deels pitbull, deels herder, 10% Australian Shepherd en 5% wolf.

BulletjeBeer

Berichten: 280
Geregistreerd: 25-08-16
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 11:29

Mooie hond! Een Kerry Beagle verwacht ik niet, aangezien deze best zeldzaam zijn en de kans klein is dat deze op Kreta te vinden zijn. Het lijkt me logischer als het een mix is van van alles, met name inderdaad bepaalde type jachthonden. Maar een mooie hond is ze zeker! Je zou een DNA test kunnen doen, maar ik weet niet of die super betrouwbaar zijn

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Re: Ervaringen met Kerry beagle, hellinikos ichnilatis of andere hounds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-24 12:39

Ja daar dacht ik inderdaad ook aan een dna test. Zou dit voor Rubia ook wel willen doen want die is ook geen 100% galgo. Die heeft daar teveel massa voor en staat eigenlijk ook wel heel goed onder appèl.

Weet iemand wat een betrouwbare test is?

Dat Griekse ras komt daar ontzettend veel voor gemixt met andere rassen.

Kerry beagle in Kreta vond ik inderdaad ook bijzonder. Maar wie weet is er ooit iemand geëmigreerd naar griekenland.

Ik weet wel dat er met haar gefokt is. Heeft er iemand hier nog specifiek ervaring met de zweetrassen?