Hond heeft gebeten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petpa

Berichten: 1718
Geregistreerd: 13-07-09

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 11:21

Hond is van Facebook af

StalNollie

Berichten: 9164
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 11:23

Petpa schreef:
Hond is van Facebook af

Nee hoor

TinkerTreas

Berichten: 3721
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-24 11:26

Nee, hij staat er nog op.
Ik weet niet wie het is, die eronder gereageerd heeft. In ieder geval niet iemand uit mijn vrienden/kennissen kring. Dus het zal wel iemand van bokt zijn.

Petpa

Berichten: 1718
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 11:27

StalNollie schreef:
Petpa schreef:
Hond is van Facebook af

Nee hoor


Wat raar... Als ik zijn naam in tik zie ik hem niet meer...

Petpa

Berichten: 1718
Geregistreerd: 13-07-09

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 11:55

Nou... Nog raarder... Hond kan ik weer vinden via Facebook.

Zoolgangster

Berichten: 9711
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 12:01

StalNollie schreef:
Petpa schreef:
Hond is van Facebook af

Nee hoor


Er bestaat een besloten Facebookgroep "Thuis gezocht voor senior honden" Zou hij daarin staan?

NoGo

Berichten: 1902
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 12:05

Geloof er maar op dat deze hond niet met het echte verhaal word geplaatst.
Alleen al het feit dat hij binnen een week geplaatst word met een anderen naam moet toch al genoeg zeggen.
Ik vind het oprecht rot dat er op fb is gereageerd door iemand van bokt, dit maakt dat de TS mogelijk zeker geen afscheid meer mag nemen of een update gaat krijgen.
Voor de hond hoop ik enerzijds dat hij een goed plekje vind maar eerlijk ik heb er een hard hoofd in.
gaat nog maar eens op der handen zitten om niet ook op FB te reageren...

Zoolgangster

Berichten: 9711
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 12:19

NoGo schreef:
Geloof er maar op dat deze hond niet met het echte verhaal word geplaatst.
Alleen al het feit dat hij binnen een week geplaatst word met een anderen naam moet toch al genoeg zeggen.
Ik vind het oprecht rot dat er op fb is gereageerd door iemand van bokt, dit maakt dat de TS mogelijk zeker geen afscheid meer mag nemen of een update gaat krijgen.
Voor de hond hoop ik enerzijds dat hij een goed plekje vind maar eerlijk ik heb er een hard hoofd in.
gaat nog maar eens op der handen zitten om niet ook op FB te reageren...


TS kon sowieso al geen afscheid meer nemen, dus dat maakt niet uit. Ook was er twijfel of het niet beter was voor de hond als TS geen afscheid meer nam. Daar kan ik me iets bij voorstellen, ik heb ooit een mislukte adoptiehond teruggebracht, en daar zei men dat het voor de hond beter was geen afscheid te nemen, maar hem zó bij hun achter te laten. Het is waarschijnlijk dus niet in het belang van de hond om hem nog eens te zien.
Het belang van de nieuwe, nietsvermoedende eigenaren en hun omgeving, is nu meer iets waar ik me zorgen om maak...
Los van het meeleven met TS, die nogal eh... raar (understatement of the year) is behandeld door dierenarts en opvang. Sterkte, TS!

BeFunny

Berichten: 10791
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 13:18

996981 schreef:
BeFunny schreef:
Ik vind de tekst idd wel goed.
Dat ze een rustig huis zoeken zonder kinderen.
Ze laten het verhaal van ts weg maar als hij echt een rustig plekje vind kan het zomaar zijn dat hij ook rustig is zelf en er dus geen problemen hoeven te komen.

Ja en juist als alles goed gaat begint men te denken dat het allemaal wel meevalt. Ach hij is zo lief, gaat vast wel goed met kinderen.


Als die bij mensen zonder kinderen geplaatst wordt en in huis waar het rustig is zou het zomaar eens kunnen dat hij bijv niet overprikkeld raakt en dat er veel meer mogelijk is. Ik zeg maar wat.

996981
Berichten: 9857
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 13:24

BeFunny schreef:
996981 schreef:
Ja en juist als alles goed gaat begint men te denken dat het allemaal wel meevalt. Ach hij is zo lief, gaat vast wel goed met kinderen.


Als die bij mensen zonder kinderen geplaatst wordt en in huis waar het rustig is zou het zomaar eens kunnen dat hij bijv niet overprikkeld raakt en dat er veel meer mogelijk is. Ik zeg maar wat.

En die ene keer dat de hond dan toch in aanraking komt met een kind kan het dan toch makkelijk weer fout gaan.

BeFunny

Berichten: 10791
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 13:28

996981 schreef:
996981 schreef:
Ja en juist als alles goed gaat begint men te denken dat het allemaal wel meevalt. Ach hij is zo lief, gaat vast wel goed met kinderen.


En die ene keer dat de hond dan toch in aanraking komt met een kind kan het dan toch makkelijk weer fout gaan.


Ja dat is waar.
Hopen maar op verantwoordelijke mensen die begrijpen dat dat niet kan met Mokie.

Tancreda4

Berichten: 24088
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 17:12

Ik snap niet zo goed waarom een bokker zich geroepen voelt op fb te reageren, terwijl diegene zelf 0.0 de hond of TS kent. Hopelijk krijgt ts daar verder geen ellende van.

Ts, heel veel sterkte. Een moeilijke keuze hem af te staan, en helemaal als hij wordt herplaatst zonder het gehele verhaal. Je hebt goed gehandeld naar wat in je macht lag. Hopelijk vinden ze of een huisje waar hij idd het gedrag niet gaat vertonen, of vind hij op een definitieve manier rust.

:(:)

DuoPenotti

Berichten: 29979
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 17:21

Jee. Wie is die bokker?
Dat kan echt niet. Of ts moet dit gevraagd hebben. Maar ook dan is het niet netjes.

TinkerTreas

Berichten: 3721
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-24 17:36

Nee, ik heb niet gevraagd om een reactie erbij te zetten.
En ik heb geen idee wie het is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110798
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 17:40

Ik ben ook benieuwd wie deze bokker is. Aparte reactie.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33855
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 17:43

Ik heb de bokker gevonden; echter is deze inactief en dus denk ik een meelezer.

Little_Gift
Berichten: 1785
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 18:30

Schandalig hoe enkele Bokkers met hun reacties op fb het voor dit arme wezentje onmogelijk maken een goede thuis te vinden en hem zo alle kansen ontnemen!

Jullie zouden zich diep moeten gaan schamen!
Ook dit wezentje verdient tenminste de kans... Jullie vertellen er ook geen volledig verhaal bij, enkel dat hij bijt... En dat hij gaat om te doden!
Jullie hebben dit zelf ook maar van horen zeggen en waren er niet bij!
Erger nog... ook jullie laten maar een deel van het verhaal horen want de omstandigheden worden ook door jullie weggelaten dus jullie zijn geen haar beter dan waarvan jullie de stichting beschuldigen!

anjali
Berichten: 15184
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 18:41

Little_Gift schreef:
Schandalig hoe enkele Bokkers met hun reacties op fb het voor dit arme wezentje onmogelijk maken een goede thuis te vinden en hem zo alle kansen ontnemen!

Jullie zouden zich diep moeten gaan schamen!
Ook dit wezentje verdient tenminste de kans... Jullie vertellen er ook geen volledig verhaal bij, enkel dat hij bijt... En dat hij gaat om te doden!
Jullie hebben dit zelf ook maar van horen zeggen en waren er niet bij!
Erger nog... ook jullie laten maar een deel van het verhaal horen want de omstandigheden worden ook door jullie weggelaten dus jullie zijn geen haar beter dan waarvan jullie de stichting beschuldigen!

Het is fijn dat je het voor de hond opneemt. Echter, een " arm wezentje" zou ik deze hond niet willen noemen.Het is geen zielig kuikentje maar een hond met een serieus gedragsprobleem met bijtincidenten. Het is heel onverantwoordelijk om deze hond te herplaatsen zonder het eerlijke verhaal erbij. Daar heeft de hond ook niets aan want als hij bij een nieuwe eigenaar weer en mogelijk erger de fout in zou gaan dan moet hij daar toch ook weer weg. Neem jij hem dan @Little Gift , jij bent erg begaan met de hond en voelt er kennelijk een klik mee. Overigens voor de goede orde, ik behoor niet tot degenen die er iets over op Facebook hebben geplaatst.

germie

Berichten: 26068
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 19:02

Ik heb op facebook niet gereageerd.
Weet ook niet wie wel.
Ik heb de hond wel.zien staan in een groep. Maar nu zie ik hem niet meer.

sasja0705
Berichten: 2053
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 19:17

Ik vind het apart, dat dus juist worden uit mijn post hier gebruikt werden...

Wie ever die bokkers waren... het was beter ( en chiquer) geweest om die dame die Mowglie op fb gezet heeft, even in pb/messenger te benaderen.
Of tenminste hier in het topic even eeb waarschuwing te plaatsen

Zoolgangster

Berichten: 9711
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 23:54

Ik was het in ieder geval niet. Ik heb die hele hond niet eens terug kunnen vinden. Ik weet alleen wel dat als iemand in mijn kennissenkring met die hond aankomt ik die persoon zou waarschuwen, gewoon wat er van bekend is. Die hond heeft wel een kind in het gezicht gebeten, hond had ook kunnen janken of piepen of weglopen, mocht dat jongetje hem aangeraakt hebben.

Zoolgangster

Berichten: 9711
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 00:10

Little_Gift schreef:
Schandalig hoe enkele Bokkers met hun reacties op fb het voor dit arme wezentje onmogelijk maken een goede thuis te vinden en hem zo alle kansen ontnemen!

Jullie zouden zich diep moeten gaan schamen!
Ook dit wezentje verdient tenminste de kans... Jullie vertellen er ook geen volledig verhaal bij, enkel dat hij bijt... En dat hij gaat om te doden!
Jullie hebben dit zelf ook maar van horen zeggen en waren er niet bij!
Erger nog... ook jullie laten maar een deel van het verhaal horen want de omstandigheden worden ook door jullie weggelaten dus jullie zijn geen haar beter dan waarvan jullie de stichting beschuldigen!


Dit wezentje verdient de kans om nog een kind in het gezicht te bijten volgens jou?
Nee, mensen hebben het RECHT op een eerlijk verhaal. De hond die TS haar zoon in het gezicht beet, had ook, mocht dat jochie aan hem gezeten hebben, kunnen piepen, janken, of weglopen! :)*

In plaats daarvan beet hij in zijn gezicht.
Mocht je denken dat honden alleen maar bijten als een kind aan ze zit, vergeet het maar. Ik heb een hond een kind zien grijpen, terwijl dat kind in het gras op de grond zat, rustig spelen met een zandvormpje, keek niet naar de hond, riep niet naar de hond, deed niets tegen de hond, en ineens greep de hond het kind in de rug/nek.
Kennissen van me hadden een hond die ook een kind, zonder dat het iets deed met de hond, in de nek greep.
Ik heb een aanval gezien door een NS Duck tolling retriever, op mijn dochter. Ze stond bij de bushalte met haar rug naar de hond. Niet kijken naar de hond, niets zeggen tegen de hond, hij viel zó op haar aan, in het voorbij lopen. Kon gelukkig tegengehouden worden.

Dat iemand zich ermee heeft bemoeid kan ook voorkomen dat een nietsvermoedend iemand die hond in huis haalt en vergeet dat de kleinkinderen volgende maand op visite komen uit de VS. Of dat de buurkinderen af en toe een bal uit de tuin halen.

StalNollie

Berichten: 9164
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 01:00

Owjee als er over een paard wat verzwegen word dan moet het aan de grote klok gehangen worden en nu betreft het een hond en dan moeten mensen zwijgen!

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 01:12

Ik vind het wel ongepast dat bokkers zonder dat ze de hond in kwestie zelf hebben gezien op basis van horen zeggen dit op facebook zetten. Je was er niet bij en de gezinssituatie waarin deze hond zat was ook niet zo goed stabiel te noemen(teveel prikkels voor deze hond).

Doubtless

Berichten: 8512
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 07:02

StalNollie schreef:
Owjee als er over een paard wat verzwegen word dan moet het aan de grote klok gehangen worden en nu betreft het een hond en dan moeten mensen zwijgen!


Helemaal mee eens. Dat asiel moet zich schamen dat ze niet direct transparant zijn en de manier waarop ze nu mensen warm proberen te maken met een zielig verhaal.