Hond heeft gebeten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
foxy80

Berichten: 7887
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 22:53

Zoolgangster schreef:
@ Irmaz, waarschuwen in plaats van bijten leren, op 10 jarige leeftijd, met mogelijke doofheid, wie weet slechter zicht en misschien pijntjes door ouderdomskwalen? Hmm...


TS, petje af dat je je verantwoordelijkheid neemt en snap totaal niet dat dierenarts hier niet in mee wil "want het staat niet in mijn pc". Mensen genoeg waarbij het net omgekeerd is, hond bijt meerdere keren maar inslapen mag niet.

En zelfs al zou het dier wat mankeren, alle mogelijke kwalen die hier vermeld werden zijn ook niet zo direct op te lossen en al zeker niet bij oudere hond van 10 jaar (doofheid, ouderdomskwalen, slecht zicht, tumor, etc) dus dan blijft het probleem bestaan ondanks goede zorgen. Je bent niet meer op je gemak in je eigen huis. Hopelijk tref je nu wel een DA die wil meedenken.

ZEJA

Berichten: 3106
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 22:58

annibel schreef:
Ik wordt echt een beetje misselijk van deze reacties.
Hoe kun je zonder de hond gezien te hebben en het hele verhaal te weten zeggen; inslapen..
Ik snap dat echt niet.. TS geeft aan dat ze niet precies weet wat haar zoontje heeft gedaan bij de hond. Misschien heeft hij hem wel aan zijn oren getrokken oid.

TS: heb je geen contract bij de hond? De meeste stichtingen werken met een contract, in de contracten van onze honden staat ook dat als het niet gaat de hond altijd terug moet en je de hond nooit om die reden mag laten inslapen.
Ik zou nogmaals de stichting benaderen en het door hun laten oplossen. Er is heus wel iemand die voor de hond kan zorgen.




Sorry een 10 jarige hond nog willen verplaatsten is ook niet erg diervriendelijk.

En helemaal niet als hij doof en blind begint te worden.

TinkerTreas

Berichten: 3695
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-24 23:01

annibel schreef:
Ik wordt echt een beetje misselijk van deze reacties.
Hoe kun je zonder de hond gezien te hebben en het hele verhaal te weten zeggen; inslapen..
Ik snap dat echt niet.. TS geeft aan dat ze niet precies weet wat haar zoontje heeft gedaan bij de hond. Misschien heeft hij hem wel aan zijn oren getrokken oid.

TS: heb je geen contract bij de hond? De meeste stichtingen werken met een contract, in de contracten van onze honden staat ook dat als het niet gaat de hond altijd terug moet en je de hond nooit om die reden mag laten inslapen.
Ik zou nogmaals de stichting benaderen en het door hun laten oplossen. Er is heus wel iemand die voor de hond kan zorgen.


Er zit een contract bij de hond. Maar zij kunnen hem dus niet opvangen.
Dus zou hij bij ons moeten blijven tot hij herplaatst is. En ik vraag me af of hij wel herplaatsbaar is. Het is geen optie dat hij hier nog heel lang kan blijven. Hij zit nu veel in de hal, maar dat is natuurlijk ook geen oplossing voor langere tijd.
Ik doe trouwens niets zonder overleg met de stichting. Maar er moet wel snel een oplossing komen. Want deze situatie is niet goed voor hem.

TinkerTreas

Berichten: 3695
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-24 23:03

ZEJA schreef:
annibel schreef:
Ik wordt echt een beetje misselijk van deze reacties.
Hoe kun je zonder de hond gezien te hebben en het hele verhaal te weten zeggen; inslapen..
Ik snap dat echt niet.. TS geeft aan dat ze niet precies weet wat haar zoontje heeft gedaan bij de hond. Misschien heeft hij hem wel aan zijn oren getrokken oid.

TS: heb je geen contract bij de hond? De meeste stichtingen werken met een contract, in de contracten van onze honden staat ook dat als het niet gaat de hond altijd terug moet en je de hond nooit om die reden mag laten inslapen.
Ik zou nogmaals de stichting benaderen en het door hun laten oplossen. Er is heus wel iemand die voor de hond kan zorgen.




Sorry een 10 jarige hond nog willen verplaatsten is ook niet erg diervriendelijk.

En helemaal niet als hij doof en blind begint te worden.


We weten niet zeker of hij doof begint te worden, maar dat idee kregen we een paar weken geleden. Blind of slecht zien zijn geen aanwijzingen voor.
Maar ik ben het met je eens dat ik hem liever niet zou herplaatsen ivm leeftijd en verleden.

rocky_1995

Berichten: 658
Geregistreerd: 22-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 23:05

annibel schreef:
Ik wordt echt een beetje misselijk van deze reacties.
Hoe kun je zonder de hond gezien te hebben en het hele verhaal te weten zeggen; inslapen..
Ik snap dat echt niet.. TS geeft aan dat ze niet precies weet wat haar zoontje heeft gedaan bij de hond. Misschien heeft hij hem wel aan zijn oren getrokken oid.

TS: heb je geen contract bij de hond? De meeste stichtingen werken met een contract, in de contracten van onze honden staat ook dat als het niet gaat de hond altijd terug moet en je de hond nooit om die reden mag laten inslapen.
Ik zou nogmaals de stichting benaderen en het door hun laten oplossen. Er is heus wel iemand die voor de hond kan zorgen.



Een hond leeft in het hier en nu. De kans is groot dat die meer stress ervaart van herplaatsing, dan als ze rustig wegglijden in een eeuwige slaap. En ja dit klinkt wellicht cru, maar soms is inslapen diervriendelijker dan maar willen slepen met zo'n dier met de vraag waar die terecht komt. Ik heb kort nadat onze andere hond door ouderdom hebben moeten laten inslapen ook toe moeten kijken hoe onze herplaatser van 2,5 onder narcose ging voor foto's met de wetenschap dat als er wat gevonden werd, hij niet meer wakker zou worden uit de narcose. Gelukkig is er niets gevonden. Maar het onder narcose brengen ging zo rustig en vredig. Hem weer naar een ander huisje doen had voor hem veel traumatischer en stressvoller geweest. En ja ik laat een dier ook niet zomaar inslapen, maar soms kunnen we keuzes ook vermenselijken vind ik.

dollyspikkel

Berichten: 1044
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 23:06

Andere dierenarts zoeken, ik ken er verschillende die zo’n hond wel zouden inslapen.

ZEJA

Berichten: 3106
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 23:07

Mijn excuses dan waarschijnlijk alleen doof.

Maar ik ben gewoon voorstander van een hond van 10 jaar met zo'n verleden nog ergens anders te plaatsten.

Dan kan de dood ook een verlossing voor de hond zijn.

Hettieheks
Berichten: 1252
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 23:11

Neem contact op met Cindy van Dorst. Dierbare ontmoetingen. De organisatie had je daar ook op kunnen wijzen. Belachelijk dat ze dat niet doen.

Ik vind het knap dat men vanaf het beeldscherm kan zien wat er moet gebeuren bij deze hond. Daar hebben we gewoon te weinig informatie voor. Een gedragstherapeut… iedereen kan en mag zich zo noemen. Hier moet iemand bij met verstand van zaken.

Ts, ik kan me voorstellen dat je compleet het vertrouwen kwijt bent. Maar echt neem contact op met Cindy. Je mag mij ook een pb sturen dan kijk ik wie er in jou omgeving zit.

Furst
Berichten: 628
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 23:14

Ik ga waarschijnlijk heel cru klinken, maar wellicht hebben jullie de signalen niet gezien. Die hond bijt niet voor zijn lol en daar zit ALTIJD een reden achter. En sorry, maar zo'n kind zal waarschijnlijk wel uitdagen bij de hond en dan kan die bijten. Ik weet dat dit niet is wat jij wil horen, maar toch zeg ik dat. Net zoals bij paarden is er altijd een reden waarom zo een dier iets doet.

In dit geval zou ik inslapen ook opteren voor dit dier. Al wat was het maar om hem rust te gunnen.

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 23:17

Ik sta perplex om het massale afmaak advies. Wauw

We weten niet eens of kind de hond getriggerd heeft (maak ik op uit het verhaalvan TS). Nee, en op de eerste plaats hoort een hond niet te bijten, maar afmaken vind ik te ver gaan. Haal er maar eens een goede therapeut bij. En laat die maar eens aan de slag gaan ermee.

Bah, ik ben echt helemaal misselijk. Die hond kan er ook niets aan doen waar die terecht gekomen is en wat er gebeurd is in zijn leven.

Sabri

Berichten: 1403
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 23:18

Misschien contact opnemen met https://www.stichtinganimalsfaith.nl/
Of anders misschien contact opnemen met Stichting Zilver(bv via facebook ) of deze soms ervaring heeft met dit soort gevallen/jullie stichting. Klinkt niet goed dat je eigen stichting nl geen onderdak biedt, zelfs niet in geval van mogelijk anders inslapen.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 23-04-24 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

troetjoek
Berichten: 163
Geregistreerd: 08-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 23:19

Neem eventueel contact op met norma miedema
Op facebook
Wellicht kan zij de hond opvangen ze vangt vaker honden op die een bijt verleden hebben gehad.

Ik vind inslapen ook niet eerlijk

TinkerTreas

Berichten: 3695
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-24 23:20

Hettieheks schreef:
Neem contact op met Cindy van Dorst. Dierbare ontmoetingen. De organisatie had je daar ook op kunnen wijzen. Belachelijk dat ze dat niet doen.

Ik vind het knap dat men vanaf het beeldscherm kan zien wat er moet gebeuren bij deze hond. Daar hebben we gewoon te weinig informatie voor. Een gedragstherapeut… iedereen kan en mag zich zo noemen. Hier moet iemand bij met verstand van zaken.

Ts, ik kan me voorstellen dat je compleet het vertrouwen kwijt bent. Maar echt neem contact op met Cindy. Je mag mij ook een pb sturen dan kijk ik wie er in jou omgeving zit.


Bedankt voor de tip. Maar we gaan echt niet verder met Mo.
Ik ben altijd hartstikke allert op het gedrag van mijn zoontje als hij bij de honden is. Hij is 8 jaar, geen 3 ofzo. Maar ik kan dus ook niet even naar de wc gaan met hond en kind in de huiskamer. Dat is geen leefbare situatie voor ons.
De hond gaat niet veranderen, maar mijn zoontje ook niet. Ik vind het risico te groot.

prugelpiet

Berichten: 12569
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 23:21

Je kan rond bellen tot je een dierenarts hebt gevonden, maar ik zou je aanraden het via een gedragstherapeut te spelen. Via bijvoorbeeld Tinley. Die kunnen ook een advies tot euthanasie geven waar dierenartsen wat sneller in mee gaan.

Ik ben verbaasd over de hoeveelheid mensen die hier beweren dat er zoveel dierenartsen zijn die op basis van een verhaal wel even een dier zouden dood spuiten. Ik vraag me ook af of zoveel dierenartsen dat ook daadwerkelijk voor een wildvreemde zouden doen zonder verklaring of de hond ook maar een beetje te kennen.

Ik snap heel goed dat je deze hond niet meer in huis wilt hebben.

TinkerTreas

Berichten: 3695
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-24 23:24

Sabri schreef:
Misschien contact opnemen met https://www.stichtinganimalsfaith.nl/
Of anders misschien contact opnemen met Stichting Zilver(bv via facebook ) of deze soms ervaring heeft met dit soort gevallen/jullie stichting. Klinkt niet goed dat je eigen stichting nl geen onderdak biedt, zelfs niet in geval van mogelijk anders inslapen.


Ik heb niet bij de stichting gezegd, dat hij wordt ingeslapen als ze geen opvang plek bieden.
Ik heb bij de dierenarts besproken of het niet beter zou zijn om hem in te laten slapen. De dierenarts gaf aan dit niet te willen doen.
Mijn gevoel is dat ik hem liever in zou laten slapen dan herplaatsen, vanwege zijn leeftijd en verleden vind ik het niet eerlijk om hem te herplaatsen.
Maar nogmaals, ik doe niets buiten de stichting om.

Tieneke

Berichten: 21686
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 23:29

Ik zou enkel en alleen herplaatsen naar een therapeut die weet wat ie doet en die ervaring heeft met dergelijke gevallen. Als dat niet kan, zijn de mensen in zijn omgeving en bijgevolg hijzelf een vogel voor de kat wanneer hij verkeerd terecht komt.

Voor wie inslapen misselijkmakend vindt: neem jij de hond op? Nee? Iedereen heeft wel een reden om dat niet te doen of te willen. Maar ondertussen zit TS wel met een onhoudbare situatie waar niemand mee opschiet. Natuurlijk is het een jammere uitkomst, dat zeker.

Eventueel nog eens een therapeut laten komen inderdaad, waardoor je ofwel misschien een manier kan vinden om het tij te keren, ofwel sterker staat voor inslapen.

Hettieheks
Berichten: 1252
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 23:34

Nou sorry TS, maar ik geef nergens aan dat je verder met hem moet gaan. Maar je hebt wel direct acute veiligheidstips nodig. Juist voor je zoon en ook voor de hond. De dierenarts zal dit niet zomaar doen en zal dat kunnen verklaren.

Ik snap dat alle vertrouwen weg is, en dat je er geen zin meer in hebt. Maar niets doen is geen optie.

En mogelijk vind een erkende therapeut het heel logisch om hem in te laten slapen. Maar die zal dan toch de hond moeten zien. Op bokt kunnen we dat niet bepalen.

Een hond en een kind horen ook niet alleen te zijn.

In Nederland zijn op jaarbasis 150.000 gemelde bijtincidenten. De helft hiervan zijn kinderen. In 97% van die gevallen staat een ouder er bovenop en is er wel degelijk sprake van signalen maar wordt dit niet herkend.. is dat erg? Kunnen we dat men kwalijk nemen? Nee wel het wanbeleid van de overheid waarin alles maar kan en mag organisaties die zonder verstand van zaken honden maar bij Jan en allemaal plaatsen..

Neem iemand in de arm die je hierbij kan helpen, die weet wat ze doet en die het hele gezin hierbij kan helpen. Ook als herplaatsen of inslapen in deze noodzakelijk is.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 23:34

TinkerTreas schreef:
Hettieheks schreef:
Neem contact op met Cindy van Dorst. Dierbare ontmoetingen. De organisatie had je daar ook op kunnen wijzen. Belachelijk dat ze dat niet doen.

Ik vind het knap dat men vanaf het beeldscherm kan zien wat er moet gebeuren bij deze hond. Daar hebben we gewoon te weinig informatie voor. Een gedragstherapeut… iedereen kan en mag zich zo noemen. Hier moet iemand bij met verstand van zaken.

Ts, ik kan me voorstellen dat je compleet het vertrouwen kwijt bent. Maar echt neem contact op met Cindy. Je mag mij ook een pb sturen dan kijk ik wie er in jou omgeving zit.


Bedankt voor de tip. Maar we gaan echt niet verder met Mo.
Ik ben altijd hartstikke allert op het gedrag van mijn zoontje als hij bij de honden is. Hij is 8 jaar, geen 3 ofzo. Maar ik kan dus ook niet even naar de wc gaan met hond en kind in de huiskamer. Dat is geen leefbare situatie voor ons.
De hond gaat niet veranderen, maar mijn zoontje ook niet. Ik vind het risico te groot.


Je hebt groot gelijk.
De hond leeft in het nu, niet met de gedachte 'wat staat me te wachten'.
Herplaatsen lijkt mij ook zeker geen optie gezien zijn leeftijd en rugzak. Is hartstikke sneu.
En wat is het alternatief? De hond altijd muilkorven in huis of opsluiten? En altijd de angst dat ie toch een keer grijpt?
Ik zou een andere dierenarts bellen.
Sterkte! Ondanks dat je een verstandige keuze maakt blijft het verdrietig natuurlijk.

Temeraire

Berichten: 3532
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 23:34

Is het idee om weer een gedragstherapeut te laten komen voor een nieuwe beoordeling en advies?
Mocht de therapeut adviseren tot inslapen dan kan je met dat advies naar een dierenarts.
Bij een ander advies kan de stichting er misschien nog wat mee.

pateeke
Berichten: 2220
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 23:35

De hond is al 10, kans is reeel dat er ouderdomskwalen zijn. Bovendien, honden die slechter horen of zien kunnen ook sneller zonder waarschuwen aanvallen. De wereld is immers een stuk bedreigender als je niet goed hoort en ziet en je dan plots aangeraakt oid wordt. Dat is voor de hond gewoon heel erg schrikken op zo’n moment. Daarbij heeft de hond ook een behoorlijke rugzak, afgaande op wat TS schrijft. De vraag is hier denk ik dan ook vooral: hoeveel levenskwaliteit heeft de hond nog? Wat is de impact van herplaatsen op de hond? Ik denk dat dat niet onderschat mag worden wat dat met een hond doet. In gevallen als deze is inslapen - hoe jammer dat ook is - gewoon de beste optie, ook voor de hond.:.:

TinkerTreas

Berichten: 3695
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-24 23:37

Palmera schreef:
Ik sta perplex om het massale afmaak advies. Wauw

We weten niet eens of kind de hond getriggerd heeft (maak ik op uit het verhaalvan TS). Nee, en op de eerste plaats hoort een hond niet te bijten, maar afmaken vind ik te ver gaan. Haal er maar eens een goede therapeut bij. En laat die maar eens aan de slag gaan ermee.

Bah, ik ben echt helemaal misselijk. Die hond kan er ook niets aan doen waar die terecht gekomen is en wat er gebeurd is in zijn leven.


Vindt jij het niet vervelender voor de hond om hem uit zijn vertrouwde omgeving te halen en weer te herplaatsen?
Dit is een oprechte vraag trouwens.

Of bedoel je dat wij met de gedragstherapeut aan de slag moeten met de hond?

De kans is inderdaad aanwezig dat mijn zoon de hond getriggerd heeft, op welke manier dan ook. De hond heeft zich in ieder geval genoodzaakt gevoelt om te bijten. En dat doet hij niet zomaar.
Eigenlijk zou mijn zoon dan met de therapeut aan de slag moeten gaan over hoe hij de honden moet benaderen en hoe hij zich moet gedragen bij de honden.

In principe weet hij dit ook prima, maar het gebeurt regelmatig dat hij impulsief iets doet. En op dat moment denkt hij niet aan de manier waarop het hoort. Of aan de gevolgen die het kan hebben.
Dus dat is gewoon heel erg lastig.
Mijn 2 oudere kinderen konden zich op 8 jarige leeftijd prima aan de "honden regels" houden. Maar hij kan dat niet.

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 23:38

Palmera schreef:
Ik sta perplex om het massale afmaak advies. Wauw

We weten niet eens of kind de hond getriggerd heeft (maak ik op uit het verhaalvan TS). Nee, en op de eerste plaats hoort een hond niet te bijten, maar afmaken vind ik te ver gaan. Haal er maar eens een goede therapeut bij. En laat die maar eens aan de slag gaan ermee.

Bah, ik ben echt helemaal misselijk. Die hond kan er ook niets aan doen waar die terecht gekomen is en wat er gebeurd is in zijn leven.


Hoewel ik blij ben met de keuze mogelijkheden die wij voor onze dieren hebben betreft leven en dood ben ik het wel deels eens met bovenstaande. Dit topic bewijst op een of andere manier weer dat de goddelijke mens boven een dier staat. Zelfs als niet zeker is of de mens (kind) zelf schuldig is aan het incident. Ik snap dat je je zoon verkiest maar moet de hond (waar jij ooit ook voor koos) dan dood?
Waarom zou het niet kunnen liggen aan jullie energie, aandacht en triggers dat de hond bij jullie bijt?
Voor hetzelfde geldt zoekt een dame op leeftijd een maatje en is die vibe voor het dier zo anders dat ie helemaal opbloeit.
Ja het dier is 10 en ja de kans bestaat dat ie bijt. De kans bestaat ook dat je morgen een trap krijgt van je paard... Ik vind het afmaak idee ook erg makkelijk gedacht. Alsof tijd en moeite erin stoppen om de juiste match te vinden geen zin meer heeft want hij bijt. Nee hij is een hond en wij mensen verwachten daar dingen van maar letten vaak niet op.

troetjoek
Berichten: 163
Geregistreerd: 08-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 23:43

Ik vind er wat van.
Ik heb de liefste hond die je je kan wensen en toch beet ze me een keer in het gezicht.met een wondje op mijn neus tot gevolg
Haar schuld nope mijne.
We waren touw aan het trekken beetje stoeien. En ik doe mijn hoofd naar voor richting het speeltje meestal geef ik haar tijdens het spelen een kus op haar kop.

En hap opeens tsja eigen fout. Niet die van haar ze zat vol in het spel.

Vertrouw ik haar nu niet meer?
voor de volledige 100% vertrouw ik haar en zo betrouwbaar is ze ook

Waar ik geen vertrouwen in heb ? Kinderen en mijn hond. Waarom ? Kinderen kunnen zomaar ineens je hond pijn doen, of iets doen waardoor je hond snept,bijt,oid.

En de hond is altijd de schuldige.

Ook al heeft het kind de hond zoveel pijn gedaan de hond had niet mogen snappen, happen,bijten.

Wie weet of de hond wel gegromd heeft vooraf, of een andere waarschuwing want niemand was erbij.

Ik heb geen kinderen maar als er kinderen in de buurt zijn let ik altijd extra op.!
Niet voor de kinderen.. maar voor mijn hond want zij is altijd de schuldige

TinkerTreas

Berichten: 3695
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-24 23:46

Hettieheks schreef:
Nou sorry TS, maar ik geef nergens aan dat je verder met hem moet gaan. Maar je hebt wel direct acute veiligheidstips nodig. Juist voor je zoon en ook voor de hond. De dierenarts zal dit niet zomaar doen en zal dat kunnen verklaren.

Ik snap dat alle vertrouwen weg is, en dat je er geen zin meer in hebt. Maar niets doen is geen optie.

En mogelijk vind een erkende therapeut het heel logisch om hem in te laten slapen. Maar die zal dan toch de hond moeten zien. Op bokt kunnen we dat niet bepalen.

Een hond en een kind horen ook niet alleen te zijn.

In Nederland zijn op jaarbasis 150.000 gemelde bijtincidenten. De helft hiervan zijn kinderen. In 97% van die gevallen staat een ouder er bovenop en is er wel degelijk sprake van signalen maar wordt dit niet herkend.. is dat erg? Kunnen we dat men kwalijk nemen? Nee wel het wanbeleid van de overheid waarin alles maar kan en mag organisaties die zonder verstand van zaken honden maar bij Jan en allemaal plaatsen..

Neem iemand in de arm die je hierbij kan helpen, die weet wat ze doet en die het hele gezin hierbij kan helpen. Ook als herplaatsen of inslapen in deze noodzakelijk is.


Ik zag in je link dat het om een gedragstherapeut gaat, die gespecialiseerd is in de combinatie honden en kinderen. Vandaar dat ik ervan uit ging dat je me adviseerde om met een gedragstherapeut aan de slag te gaan.
Maar dat wil ik dus niet meer. Hij gaat hier sowieso niet blijven, dus ik ga ook niet met een gedragstherapeut aan de slag.

En bokt kan het inderdaad niet bepalen wat we met de hond moeten doen. Maar de verschillende reacties helpen me wel om het ook van een andere kant te bekijken.

Tancreda4

Berichten: 24055
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 23:50

Lastige kwestie hoor, het is toch je kind... maar wel met Hutcherson eens.

Ook snap ik een DA wel dat ze niet zomaar inslapen. Je kan t ook verzinnen omdat je geen zin meer in je hond hebt, je moet je ogen de kost geven hoevaak dat nog gebeurd helaas... misselijkmakend en niet iets waar een DA DA voor is geworden, gezonde dieren op commando afmaken. Daarom snap ik je DA ook als er niet eerder incidenten van bij hen bekend zijn.

Herplaatsen is ook wel echt een ding en impact... dus of dat zo fair is twijfel ik ook aan... dat maakt t wel lastig.

Is de stichting niet in staat te bemiddelen? DA geen tips verder?