Hond heeft gebeten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shadow0

Berichten: 43534
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 16:26

Dat vind ik wel heel dapper trouwens, met zo'n filmploeg erbij, en ook wel nuttig waarschijnlijk. Ik had de wendingen in dit topic bijvoorbeeld echt niet zomaar verwacht. Het lijkt zo eenvoudig dat je een dier dat gevaarlijk is uiteindelijk in kunt slapen, en ik dacht echt dat de enige keuze die je moest maken als eigenaar was of je dat wel of niet verantwoord vindt.

Dat dat vervolgens geweigerd wordt en een hond zelfs tegen je uitdrukkelijke wens in weer in de handel komt en doorgeplaatst gaat worden zonder historie, na alle moeite die je hebt gedaan om dit heel verantwoord en zorgvuldig aan te pakken... het lijkt me goed als dat bekend (en daarna gestopt) wordt.

BeFunny

Berichten: 10762
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 16:29

TinkerTreas schreef:
BeFunny schreef:
Prooi agressie hebben meer honden.
Dat is niet iets om een hond voor in te slapen. Dat is iets om rekening mee te houden.

Prooi agressie uit zich alleen als die wat te eten heeft. Heeft dus niets met een loslopende hond te maken. Tenzij hij ook Hond agressie heeft natuurlijk of er eten in het spel is. Maar als ze bij de opvang nu wel een korf om krijgen valt daar nog wel in zekere mate mee te werken.


Hij heeft geen voernijd, hij pakt honden en katten om ze te doden. En toont hier weinig tot geen emotie bij.
Hond pakte hij bij de ruggengraat en kat in de buik.

Maar er is natuurlijk meer met hem, en ik vind het bijzonder dat ze dat na 2 dagen kunnen zeggen dat er niets aan de hand is.
Hij was ongeveer een maand bij mij toen hij voor het eerst beet. Daarvoor was hij een voorbeeldige hond.
Maar dat zullen zij ook wel weten lijkt me, dat een hond op een nieuwe plek niet gelijk zijn normale gedrag laat zien.


Aja. Dat is een heel ander verhaal idd. Het is een antisociale neuroot.

Ik vind wel dat jij erg je best doet. En zou op dit punt zelf ook niet zo goed weten hoe nu verder.

Maar er was een filmploeg bij. Dat maakt dat je iig e.a op beeld hebt. Daarmee moet ook wel iets mogelijk zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110789
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 16:30

Met het promoten/adverteren van de hond zullen ze hem ook wel een andere naam geven etc.
Wat een bizarre wending! Ik hoop maar dat ze niet alsnog bij jou verhaal komen halen wanneer het alsnog mis gaat en dat jij dan niet de gebeten hond (no pun intended) bent. Jij hebt immers keurig netjes gemeldt wat er mis gaat, maar de opvang is nalatig.
Wat dat betreft is dit topic dan wel weer goede documentatie wanneer er bewijs nodig is.

germie

Berichten: 26061
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 16:31

Ik ben wel benieuwd hoe de stichting heet en of dan een buitenstaander het wel kan volgen.

WillemijnL
Berichten: 57
Geregistreerd: 12-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 16:46

Babootje schreef:
TinkerTreas schreef:
Ik zou niet weten of ik hier überhaupt nog iets mee kan. Maar ik denk het niet. Ik heb afstand gedaan van hem, dus ik heb niets meer te zeggen.


Je kan er zeker nog wat mee. De afstand ongedaan maken. Informeer eens bij je rechtsbijstand.
Melding maken bij de dierenbescherming over deze opvang.
En aangifte doen bij de politie. (Of die er nu wat mee doet of niet). En als ze een FB site hebben: maak daarop maar een melding.
TS je hebt voor de makkelijkste weg gekozen en dan is dit het resultaat. Ik vind dat het jouw verantwoordelijkheid en morele plicht is om hier wat aan te doen. Je mag en kan het hier niet bij laten zitten.


De makkelijkste weg? Wat een onzin. TO heeft dit onder druk gedaan en zag eigenlijk geen andere mogelijkheden. En wat onverantwoordelijk om de hond zonder het hele verhaal en vooral zonder de beoordeling van de gedragsdeskundige te herplaatsen. Echt vrij schokkend.

BeFunny

Berichten: 10762
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 16:53

Ik vind ook dat TS al het mogelijke geeft gedaan. Ze heeft afstand moeten doen en daarmee ook de verantwoordelijkheid over gedragen. De dierenarts en huidige opvang kennen het verhaal maar kiezen ervoor om willens en wetens de hond toch te herplaatsen. Ik kan hier met mijn pet niet bij.

Ik kan het heel goed begrijpen als TS zegt ik moet nu echt afstand doen van de situatie zodat ze er ook weer goed kan zijn voor haar gezin waar ze ook verantwoordelijkheden heeft.

Sansevieria
Berichten: 4215
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 17:12

Wat een bizarre wending van dit topic.

Een DA die zo iets achter je rug om bekokstoofd, moet je toch niet aan denken.

Babootje

Berichten: 26414
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 17:13

Babootje schreef:
Je kan er zeker nog wat mee. De afstand ongedaan maken. Informeer eens bij je rechtsbijstand.
Melding maken bij de dierenbescherming over deze opvang.
En aangifte doen bij de politie. (Of die er nu wat mee doet of niet). En als ze een FB site hebben: maak daarop maar een melding.
[quote="WillemijnL"]
De makkelijkste weg? Wat een onzin. TO heeft dit onder druk gedaan en zag eigenlijk geen andere mogelijkheden. En wat onverantwoordelijk om de hond zonder het hele verhaal en vooral zonder de beoordeling van de gedragsdeskundige te herplaatsen. Echt vrij schokkend.[quote]

TS had m niet naar een opvang hoeven doen en gelijk een afstandsverklaring tekenen. Dat vind ik onverantwoordelijk met zon hond. Dat is mijn mening. Dan ben je de regie kwijt. Ze had m ook naar een kennel kunnen brengen. En van daaruit naar een oplossing kunnen zoeken. Dat kost wel geld. Een DA laat een hond meestal wel inslapen als er een advies ligt van een gediplomeerde geregistreerde gedragsdeskundige. Ik weet niet of de betrokken dame dat ook is. Maar ook het advies van een gediplomeerd gedragskundige kost aardig wat geld. We horen het verhaal nu van 1 kant. Maar ik krijg de indruk dat geld hier het grootste probleem is. En niet alleen van de kant van de opvang.

Babootje

Berichten: 26414
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 17:17

Sansevieria schreef:
Wat een bizarre wending van dit topic.

Een DA die zo iets achter je rug om bekokstoofd, moet je toch niet aan denken.


Dat geloof ik ook niet

BeFunny

Berichten: 10762
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 17:18

Ts heeft hem niet naar een opvang gebracht maar naar de dierenarts.
Ts wilde de hond laten inslapen (wat vooraf ook de afspraak was als ze een verklaring had van een gedragsdeskundige dat dit het beste was voor de hond)
De dierenarts heeft geregeld dat hij eerst een test onderging, opzich is dat niet vreemd.

Wat wel vreemd is dat is dat ze niks van het verhaal mee gaan geven aan de potentiële nieuwe eigenaar. Dat is iets waar TS ook geen rekening mee heeft gehouden want dat verwacht je niet.

Dit is m.i onverantwoord van de da en de opvang waar die nu verblijft. En is vragen om problemen ik vind dat nalatig.

Maar hier kan ts niks aan doen.

De hond kon bij TS niet blijven dus hoe eerder zij afstand kon doen hoe beter. En dit was eigenlijk dus juist haar beste optie.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 02-05-24 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Nyaleti

Berichten: 6303
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 17:18

Sansevieria schreef:
Wat een bizarre wending van dit topic.

Een DA die zo iets achter je rug om bekokstoofd, moet je toch niet aan denken.


Hoezo dierenarts die het bekokstoofd? Ik snap niet wat de dierenarts hier mee te maken heeft.

BeFunny

Berichten: 10762
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 17:21

Nyaleti schreef:
Sansevieria schreef:
Wat een bizarre wending van dit topic.

Een DA die zo iets achter je rug om bekokstoofd, moet je toch niet aan denken.


Hoezo dierenarts die het bekokstoofd? Ik snap niet wat de dierenarts hier mee te maken heeft.


De dierenarts heeft dit geregeld.
Niet ts. Ts heeft de hond afgestaan aan de dierenarts.

Sansevieria
Berichten: 4215
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 17:22

Wat BeFunny zegt.
Dit dus, zo had ik het tenminste wel begrepen.

BeFunny

Berichten: 10762
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hond heeft gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 17:25

Ts heeft dus bij de dierenarts een afstands verklaring getekend omdat de dierenarts het niet verantwoord vond om de hond weer met ts mee naar huis te laten gaan.
Dus ze kreeg hem ook niet meer mee ;)

Dan heeft de dierenarts m.i hier ook zorg te dragen dat er verantwoord verder doorgegaan wordt.

WillemijnL
Berichten: 57
Geregistreerd: 12-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 17:27

TS had m niet naar een opvang hoeven doen en gelijk een afstandsverklaring tekenen. Dat vind ik onverantwoordelijk met zon hond. Dat is mijn mening. Dan ben je de regie kwijt. Ze had m ook naar een kennel kunnen brengen. En van daaruit naar een oplossing kunnen zoeken. Dat kost wel geld. Een DA laat een hond meestal wel inslapen als er een advies ligt van een gediplomeerde geregistreerde gedragsdeskundige. Ik weet niet of de betrokken dame dat ook is. Maar ook het advies van een gediplomeerd gedragskundige kost aardig wat geld. We horen het verhaal nu van 1 kant. Maar ik krijg de indruk dat geld hier het grootste probleem is. En niet alleen van de kant van de opvang.
[/quote][/quote]

Ik heb werkelijk nog niets gelezen dat over geen geld kwijt willen zijn gaat. TO heeft toch echt een gedragsdeskundige ingehuurd, onderzoeken laten doen en extra gedokt voor de afstand en evt inslapen. De dierenarts hield zich niet aan de afspraak dat inslapen een optie was als er iets uit die onderzoeken kwam, anders was dat zonder twijfel gebeurd. En alsof kennels voor het oprapen liggen, dan had TO ‘m toch echt eerst mee moeten nemen naar huis. Naar een hartstikke bange zoon. Strak plan wel.

BeFunny

Berichten: 10762
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 17:28

Bij een afstandsverklaring moet je ook geld betalen trouwens om afstand te doen.

Vaak is die afstandsverklaring dan van de Dierenbescherming of van de opvang waar de hond heen gaat waar wat regeltjes in staan.

Ts heeft met de da de afspraak gemaakt afscheid te kunnen nemen.
Wat een kuststreek dan dat dit nu zo loopt.

TinkerTreas

Berichten: 3720
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-24 17:30

Babootje schreef:
TS had m niet naar een opvang hoeven doen en gelijk een afstandsverklaring tekenen. Dat vind ik onverantwoordelijk met zon hond. Dat is mijn mening. Dan ben je de regie kwijt. Ze had m ook naar een kennel kunnen brengen. En van daaruit naar een oplossing kunnen zoeken. Dat kost wel geld. Een DA laat een hond meestal wel inslapen als er een advies ligt van een gediplomeerde geregistreerde gedragsdeskundige. Ik weet niet of de betrokken dame dat ook is. Maar ook het advies van een gediplomeerd gedragskundige kost aardig wat geld. We horen het verhaal nu van 1 kant. Maar ik krijg de indruk dat geld hier het grootste probleem is. En niet alleen van de kant van de opvang.
[/quote]

Het kost 500 euro om Yvette te laten komen en dan nog de dierenarts kosten voor de röntgenfoto 's. Als het geld een probleem was, had ik Yvette sowieso niet kunnen laten komen. Een heel bijzondere aanname....

cursebreaker

Berichten: 11543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 17:33

Er word door sommigen inderdaad wel heeeel makkelijk gepraat mbt wat TS wel allemaal niet goed gedaan heeft en anders had moeten doen.

Deze wending had TS imo niet kunnen voorzien, tenzij je op voorhand er vanuit gaat dat iedereen altijd liegt. Maar ik zou in die situatie in principe ook in overleg met die DA dit gedaan hebben waarschijnlijk. Als je op dat punt daar staat met de hond en je denkt dat je een oplossing gevonden hebt.

De hond zat nu in spoed opvang via de DA zodat er aan de hand van pijnstilling gekeken kon worden wat dit nog voor effect zou hebben op de hond (nav de medische check) en eventueel nog een extra assessment zodat de DA zelf nog meer kon uitsluiten en vooralsnog zag het ernaar uit dat de hond erna ingeslapen zou worden. Dat TS dan 2 dagen later te horen krijgt dat zij het advies van Yvette onzin vinden en de hond gewoon willen gaan herplaatsen Zonder het hele verhaal erbij, had toch niemand kunnen voorzien? Dat is gewoon zo’n bizarre wending en verwacht je toch ook niet van een DA in kwestie ook. Nav hoe TS tot nu toe alles geschreven heeft hier in het topic, zou ze de hond echt niet afgestaan hebben als ze ook maar enig idee had dat dit zou gaan gebeuren. Het is Jammer dat daar zo op nagetrapt en veroordeeld word nu. Makkelijk praten voor een ander.

Nu achteraf gezien… die DA zal het idd al gepland hebben, want niet voor niks dat TS die verklaring zo snel moest tekenen ook zodat ze geen zeggenschap meer zou hebben. De DA is er schijnbaar heilig van overtuigd dat de hond dus prima plaatsbaar is, ondanks de geschiedenis en assessment van Yvette en is daar niet transparant in geweest want anders had TS nooit getekend.

En verder weet idd niemand hoeveel TS daadwerkelijk uitgegeven heeft al of niet - ook Yvette zal niet gratis zijn gekomen. Maar ze is niemand uitleg schuldig over haar financiën in deze kwestie; haar daden laten toch wel meer dan genoeg zien imo met hoe ver ze is gegaan nu. EDIT: ah ik zie nu dat TS al wat meer uitleg gegeven heeft hierover. Maar ja, bijzondere aannames worden er gemaakt zeg.

En alsof kennels idd voor het uitkiezen zijn. Zie ze maar te vinden, die zo met spoed zo’n potentieel gevaarlijke hond opvangen asap. Plus dat de gemiddelde kennel niet bepaald een rustige omgeving is, wat deze hond heel hard nodig heeft. Het is dat die DA zelf een korte lijn had met iemand (en ja nu denk ik gevoelsmatig dat dit idd gewoon echt bewust zo gespeeld is vanuit de DA en deze dit al meteen van plan was op deze manier omdat ze de hond duidelijk niet wilde laten hemelen en dus eerst nog wilde kijken of hij herplaatsbaar zou kunnen zijn ondanks de al aanwezige assessment van iemand als Yvette), maar ik gok dat je bij de meesten een telefoon op de hoorn gelegd krijgt al heel snel en echt niet welkom bent - en dat imo überhaupt geen goede optie was ivm de problematiek welke de hond heeft met andere honden.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 02-05-24 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Nyaleti

Berichten: 6303
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 17:47

BeFunny schreef:
Nyaleti schreef:

Hoezo dierenarts die het bekokstoofd? Ik snap niet wat de dierenarts hier mee te maken heeft.


De dierenarts heeft dit geregeld.
Niet ts. Ts heeft de hond afgestaan aan de dierenarts.


Ja, dat begrijp ik.
Maar ik zie niet wat de dierenarts te maken heeft met de opvang. En al helemaal niet wat de dierenarts te maken heeft met het feit dat de opvang dus het dier zonder eerlijk verhaal weer ter adoptie wilt zetten.

Ik had via PB gevraagd naar welke opvang de hond is en ik snap de dierenarts dat hij die opvang als betrouwbaar ziet.

Ik lees geen enkele aanleiding om te denken dat de dierenarts en opvang in een complot zitten om geld te verdienen over de rug van de hond.

Dat er gezegd wordt dat de opvang dat doet, ja logisch. Daar is aanleiding voor om dat te denken en ik vind het ook enorm bizar wat hier gebeurt. Maar ik snap niet wat de dierenarts er nu nog mee te maken heeft.
(Staat los van m'n mening dat de DA de hond niet wilde euthanaseren).

BeFunny

Berichten: 10762
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 17:53

Wat betreft dat complot dat zie ik ook niet.

Maar die leuke dierenarts die vond het onverantwoord om de hond weer mee te geven aan ts (en terecht)
Dan lijkt het mij dat het ook onverantwoord is om dat niet te vermelden bij de nieuwe potentiële eigenaar. Daar kan de dierenarts wel op aandringen. Dat is naar mijn idee ook echt hun plicht. Eigenlijk hadden ze de hond gewoon naar het hiernamaals moeten helpen. Geen gezeul neer met die hond en geen gevaar meer door de hond.en dat is toch ook de dierenarts die dat niet wil doen.

Ts heeft iig alles gedaan wat in haar macht ligt en dat die wordt neergezet als onverantwoord vind ik dus niet terrecht.

Shadow0

Berichten: 43534
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 18:28

Nyaleti schreef:
Ja, dat begrijp ik.
Maar ik zie niet wat de dierenarts te maken heeft met de opvang. En al helemaal niet wat de dierenarts te maken heeft met het feit dat de opvang dus het dier zonder eerlijk verhaal weer ter adoptie wilt zetten.


De dierenarts zou daar wat mij betreft wel wat van moeten vinden - die heeft zelf deze opvang geregeld. Bovendien denk ik dat integere dierenartsen hun idee over een dier 'redden' van euthanasie misschien ook moeten heroverwegen, want als je denkt dat er zorgvuldige opvang is maar in werkelijkheid blijkt dat zelfs bij een opvang die betrouwbaar lijkt de geschiedenis van zo'n dier wordt weggemoffeld om weer herplaatst te worden, hoe goed ben je dan werkelijk met dierenwelzijn en je verantwoordelijkheid bezig?

Wildgirl

Berichten: 11677
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 18:41

Doubtless schreef:
Wildgirl schreef:
Ik snap oprecht niet dat deze keuze gemaakt is.




Nou inderdaad zeg. Je zou je moeten schamen Wildgirl. Uit alle reacties van TS blijkt dat ze haar verantwoordelijkheid wilde nemen. En heeft genomen.


Dan verschillen wij van mening over de definitie van "je verantwoordelijkheid nemen".
En, helaas gaat dat bijna altijd ten koste van het dier, zo ook nu.
Deze hond gaat zonder een eerlijk verhaal erbij nu herplaatst worden. Een hond met een medisch dossier, een hond met mogelijk pijn.
Dat had allemaal niet gehoeven als TS de hond nog een nachtje in de gang had gehouden en vandaag euthanasie had geregeld bij een andere DA.
En nee, dat is niet batchen richting TS want ik geloof oprecht dat ze het er lastig mee heeft.
Anderzijds mis ik bij haar een stukje realiteitszin. Afstand van de hond doen en dan nog een keer langs om afscheid te nemen?
Dat arme, arme dier gaat van hot naar her. Ik heb hier echt geen woorden voor. Heel bokt slaat op tilt wanneer iemand een ziek en gevaarlijk paard de handel in drukt maar dat kan bij een hond wel? En daar is het één en al begrip want 't zoontje is bang :7
Schiet mij maar lek.

XladyX

Berichten: 1365
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 18:54

Nu doe je net of TS dit bewust kiest Wildgirl. TS wou juist de hond laten inslapen, het is juist de opvang die ondanks alle bekende info de hond “de handel in drukt” TEGEN de wil van TS in die met haar rug tegen de muur is gezet door de dierenarts en afstandsverklaring. Zoals jij nu reageert is niet chique en aardig respectloos naar TS toe, die deze situatie ook absoluut niet heeft gewild maar de hond mee terug nemen was ook geen optie. In plaats van TS beschuldigen en de grond in stampen, zou het een ieder sieren om TS goede raad te geven. Was het handig hoe het ging? Nee! Kan TS dat nu nog veranderen? Ook nee, je kunt alleen vooruit en proberen een oplossing te vinden voor huidige situatie
Laatst bijgewerkt door XladyX op 02-05-24 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

WillemijnL
Berichten: 57
Geregistreerd: 12-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 18:58

Pfff net alsof TO dit zo wil. Die wilde toch echt haar verantwoordelijkheid nemen. Je vergelijking slaat echt nergens op, Wildgirl. Als het een paard was geweest had ze ‘m vast naar de slacht gebracht. Alsof bij paarden de veearts ‘m overneemt en belooft er een goede opvang verantwoordelijk voor te maken. Om nog maar te zwijgen van het verschil tussen een paard op stal of een hond in je huis. Maar ik zie dat je aardig in je eigen gelijk ingegraven zit en liever nog even doorhakt op een TO die dit beslist niet zo gewild had.

Babootje

Berichten: 26414
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 19:04

Babootje schreef:
TS had m niet naar een opvang hoeven doen en gelijk een afstandsverklaring tekenen. Dat vind ik onverantwoordelijk met zon hond. Dat is mijn mening. Dan ben je de regie kwijt. Ze had m ook naar een kennel kunnen brengen. En van daaruit naar een oplossing kunnen zoeken. Dat kost wel geld. Een DA laat een hond meestal wel inslapen als er een advies ligt van een gediplomeerde geregistreerde gedragsdeskundige. Ik weet niet of de betrokken dame dat ook is. Maar ook het advies van een gediplomeerd gedragskundige kost aardig wat geld. We horen het verhaal nu van 1 kant. Maar ik krijg de indruk dat geld hier het grootste probleem is. En niet alleen van de kant van de opvang.


TinkerTreas schreef:
Het kost 500 euro om Yvette te laten komen en dan nog de dierenarts kosten voor de röntgenfoto 's. Als het geld een probleem was, had ik Yvette sowieso niet kunnen laten komen. Een heel bijzondere aanname....


Dat zou best kunnen, maar wie is Yvette? Is het een zelf benoemd gedragsdeskundige of iemand die hier ook echt voor heeft geleerd? Dat zie ik nergens. Dierenartsen accepteren niet zomaar iemand en dat snap ik ook. Zelfs geen Cesar Milan. Zo is het in NL nu eenmaal geregeld.

Je had ook voor opvang in een kennel kunnen kiezen en van daaruit kijken naar een goede oplossing. Kennels te over. Dan had je de hond ook niet mee naar huis hoeven nemen. Dan had je gewoon zelf de regie kunnne houden. Genoeg alternatieve oplossingen.

Ik blijf dit echt een heel raar verhaal vinden.