Natuurlijke vlooienmiddelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Natuurlijke vlooienmiddelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-24 12:42

Ik heb 3 jeukhonden ze hebben dus snel last van jeuk. Ik merk dat alleen gif werkt tegen de vlooien en dat geef ik dus ook,wat ik ook geef is biergist en karnemelk en ik smeer hun buik in met kokosolie. Bij 1 hondje heb ik nu ook een keramische kralen ketting om gedaan.omgevingsspray gebruik ik ook, hebben jullie nog tips?

Pippa13

Berichten: 352
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 13:02

Hebben je honden jeuk of echt vlooien?
Als ze echt vlooien hebben moet je ze toch echt gaan behandelen volgens advies van de dierenarts. En ook je hele huis goed aanpakken. Vlooien gaan overal tussen en in zitten. Het probleem is niet zo zeer de levende vlooien zelf, maar de eitjes die ze leggen. Die zijn nogal hardnekkig. Dus met een middel van de dierenarts je honden behandelen, en daarnaast goed wassen.
Pas als je honden en huis vlooien vrij zijn kun je gaan kijken naar natuurlijke preventieve middelen.

Als je honden alleen veel jeuk hebben, zou ik eens gaan kijken of het niet een allergische reactie is op iets wat je ze geeft of gebruikt in huis.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-24 13:05

1 heeft af en toe een vlo de rest niet, hij heeft ook een vlooienallergie. Ik geef een goed middel tegen de vlooien, en toch heeft hij er soms 1.Ik merk dat gif tegen de vlooien hem ook jeuk geeft.

pluisje88

Berichten: 8080
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Natuurlijke vlooienmiddelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 13:12

Maar als ze amper vlooien hebben en toch jeuk waarom zou je ze dan behandelen met gif tegen vlooien? Dan behandel je toch de jeuk? Vlooien behandeling tegen jeuk gaat natuurlijk niet helpen als er geen vlooien zijn..

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-24 13:14

Als ik niet behandel op tijd dan krijgen ze allemaal vlooien, de katten worden ook op tijd behandeld. Ik hoor wel eens van mensen dat ze nooit wat hoeven geven.

Pippa13

Berichten: 352
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 13:15

En heb je een band wel eens geprobeerd in plaats van druppels of pillen? Sommige honden kunnen seresto of scalibor beter verdragen. Die keramische kralen zijn onzin, dat is echt een broodje aap verhaal.
Als de vlooienbanden voor jouw hond ook nog jeuk geven dan zou ik eens kijken naar een natuurlijke spray (van Keetjes bevoordeeld) of knoflookbonbons?
Je hond te vaak wassen kan ook irritatie veroorzaken. Als ik jou was zou ik ook voorzichtig zijn met de karnemelk of andere zuivelproducten van koemelk, veel honden kunnen hier niet goed tegen en dat veroorzaakt ook jeuk.

pluisje88

Berichten: 8080
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 13:16

En gewoon een vlooienband om doen? Ik heb eerst ook natuurlijke dingen gegaan en druppels, pipetjes en weet ik veel wat. De laatste jaren toch een vlooienband om gedaan, alleen van het voorjaar tot het najaar (vooral tegen teken, de seresto) en dat beviel veel beter. Hond vond het ook veel minder erg. Die druppels vond hij dramatisch.

Nyaleti

Berichten: 6188
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 13:40

Hoe kan het dat je vlooien ziet ondanks het behandelen?
Een vlo is er nooit. Er zijn er altijd véél meer.
Dus behandelen als een vlooien plaag anders kom je er nooit vanaf. Alles behandelen met correcte middelen van de dierenarts. Direct weer behandelen als het uitgewerkt is. (Meestal na 1 maand, enkele middelen werken langer) En niet wachten tot je weer een vlo ziet. Dit minimaal 6 maanden.

Alles! wassen. Alle kiertjes in sprayen met vlooien spray en veel stofzuigen. Hoevaak etc krijg je online wel gevonden. Honden en katten ideaal gezien ook kammen met een vlooien kam of wassen.

De hond met vlooienallergie een tekenband (van Seresto) om doen, dat is het enige wat helpt met een vlooien allergie. De rest niet.

Hoe erg is de jeuk? Wat krabben of hele lijf jeukt? Open plekken? Rode huid?

Edit: welk middel heb je gebruikt voor zowel honden als de katten?

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-24 14:34

Ik heb een vlooienmiddel van de dierenarts gebruikt ik weet even de naam niet. Krabben doet hij over zijn hele lijf gelukkig krabt hij zichzelf niet open. Ik geef ze iedere 4 weken het vlooienmiddel.

pluisje88

Berichten: 8080
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 14:38

Probeer maar eens gewoon een seresto en stop met de rest. Denk dat dat een hele verbetering oplevert. Moet je wel even kijken hoe dat zit met katten. Aangezien ik ergens heb gehoord dat sommige stoffen niet lekker gaan met katten.

Nyaleti

Berichten: 6188
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 14:44

Toch geen Frontline? Dat werkt heel slecht en toch zijn er helaas nog dierenartsen die dat verkopen..

Ik zou ze Stronghold of Credelio geven. Die werken het beste. In iedergeval wat anders dan wat je altijd hebt gebruikt want dan werkt duidelijk niet.

Allemaal halsbandjes is ook ideaal. Die werken ook direct voor 6 maanden (als ik het goed zeg). Maar in iedergeval voor de gene met een allergie een bandje.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-24 15:19

Seresto werkte helaas ook niet,nee het is geen ftontline want dat werkt al jaren niet meer.

Nyaleti

Berichten: 6188
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Natuurlijke vlooienmiddelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 16:03

Ik heb echt nog nooit gehoord dat Seresto niet werkt :=

pluisje88

Berichten: 8080
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 16:05

Nyaleti schreef:
Ik heb echt nog nooit gehoord dat Seresto niet werkt :=


Ik ook niet :o ging als een speer hier. Elk jaar van maart tot september om, geen vlo, teek of wat dan ook te zien.

Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Natuurlijke vlooienmiddelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 16:10

Als je hond jeuk blijft houden ondanks seresto dan ben ik toch bang dat er wat anders speelt dan vlooien helaas...

Pippa13

Berichten: 352
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 16:20

Dat zou niet moeten kunnen. Heb je al je dieren na het vinden van de vlooien gewassen met vlooienshampoo en daarna allemaal een seresto band omgedaan? Je moet je bedenken dat je een week of 2 na een besmetting nog steeds een keer een vlo kan vinden. Echter moet je goed consistent zijn in de behandeling. Dus niet alleen je huisdieren wassen en daarna behandelen, maar ook je hele huis aanpakken. Anders is het dweilen met de kraan open. Tip: als je de seresto banden omdoet en een stuk af moet knippen, kun je eventueel een deel in de stofzuiger doen en onder/tussen de kussens van de bank. Als je honden veel zwemmen of lang in de regen lopen, kun je er ook vanuit gaan dat de banden minder lang helpen.
Mijn vraag is eigenlijk, hoe consistent ben je geweest met de behandeling en/of preventie?

Goof

Berichten: 28805
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Natuurlijke vlooienmiddelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 16:22

Dus je hebt 1 hond de ooit 1 vlo had, maar je hebt 3 honden met jeuk.
Is dit topic om de jeuk op te lossen of zoek je alternatieven om vlooien aan te pakken?

Heb je überhaupt al uitgezocht waar de jeuk vandaan komt?
Leuk, je karnemelk en kokosolie, maar misschien is een onderzoekje nu stap 1.

BigOne
Berichten: 38282
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Natuurlijke vlooienmiddelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 16:30

Even alle zooi ( vooral dat extra spul) weglaten , huis heel goed stofzuigen , drie weken elke dag .
En bij de dieren dagelijks de ouderwetse vlooien kan gebruiken.

Thorn2006

Berichten: 875
Geregistreerd: 03-01-09
Woonplaats: Er gaat niks boven Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 16:32

95% van de populatie zit in de omgeving en niet op het die zelf. Misschien daar meer de nadruk op leggen!!

Tieme
Berichten: 4957
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 16:49

Je hebt meerdere honden met jeuk en maar 1 hond heeft af en toe een vlo en de rest niet?
Daar geloof ik helemaal niks van. Ik zou er maar vanuit gaan dat je andere honden ook jeuk hebben door vlooien.
En het is geen EEN vlo. Als je een vlo ziet dan kan je er vanuit gaan dat je hele huis eronder zit. Wat je werkelijk ziet lopen is vaak maar het topje van de ijsberg. Meestal ligt het hele huis onder de eitjes en vlooien.

Je hebt het alleen over spul wat je voor je honden hebt gebruikt. Maar heb je toen ook de omgeving behandeld?
Gespoten in huis? Alles goed gezogen en alle kleedjes gewassen?

Ik gebruik niet preventief vlooienmiddel. Alleen zo nodig en ik moet zeggen dat we hier zelden tot nooit vlooien hebben. " even afkloppen" :')
Toevallig vorige zomer vlooien gehad toen de honden bij iemand huis waren geweest waar ze vlooien hadden. 3 maanden adventix druppels gegeven en elke dag alles gezogen (wat ik sowieso altijd al doe) en ze waren er binnen een paar weken vanaf.
Oh en de kleedjes gewassen en anti vlooienspray gespoten.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-24 17:12

Met jeuk bedoel ik snel jeuk van allerlij factoren zoals voeding en huismijten en grasmijten.

Goof

Berichten: 28805
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 17:17

marleen_usar schreef:
Met jeuk bedoel ik snel jeuk van allerlij factoren zoals voeding en huismijten en grasmijten.


Dus je behandelt ze voor vlooien?
Zou je dan de voeding en andere factoren niet eens aanpakken?

Lukasje
Berichten: 11274
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Natuurlijke vlooienmiddelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 17:31

Sorry maar ik begrijp niet zo goed wat nu de vraag is eigenlijk :o? . Wat heeft het vlooienmiddel te maken met de jeuk van voeding, huisstofmijt e.a. ?

Nyaleti

Berichten: 6188
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 17:35

Ja dan werkt een vlooien middel niet. Misschien Advantix voor de grasmijt. Kun je navragen bij je dierenarts maar denk het niet.

Terug naar de dierenarts dus. Andere voeding (hypoallergeen van de dierenarts of als je beter voer wilt: nieuw eiwit zoals vis, hert, konijn, lam. Mogelijk werkt een Cytopoint injectie voor de mijten.