GPS-tracker kat, of tuin nog meer catproof maken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nyaleti

Berichten: 6152
Geregistreerd: 05-04-10

Re: GPS-tracker kat, of tuin nog meer catproof maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 20:40

Wat betreft de trackers:

Ik heb de Tractive cat mini, heb er 2 mee lopen. Eentje is een klein ding, tenger poesje. Beide kende het halsbandje al goed en hebben echt geen kick gegeven toen ik voor het eerst de tracker om deed. En nu nog steeds niet. Heb echt niet het idee dat het in de weg zit.

Ze staat hier wat in elkaar gedoken, ze is gewoon in verhouding :+ weegt nu max 3,5kg.
Afbeelding

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48407
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: GPS-tracker kat, of tuin nog meer catproof maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 20:44

wat een leukerd Nyaletti! Dank voor je foto :)

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 21:40

Ik heb dit:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Schuin naar binnen en dan 60cm breed gaas.
De steunen zijn zelf gemaakt met strips vd bouwmarkt, stuk goedkoper dan speciale 'kattenbeugels' (3,- per stuk tegen ca 30,-) en net zo effectief

Emj_23
Berichten: 1184
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: GPS-tracker kat, of tuin nog meer catproof maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 21:46

Ik heb het systeem van protectapet. Ik heb eerder andere netten gehad, maar dat hield mijn actieve abessijn niet binnen. Dit systeem gaat al een 1,5 jaar goed, en ze probeert het echt wel…

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48407
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 23:47

Dank jullie! Manlief heeft een bestelling gedaan.. hij gaat gaas en beugels op de schutting doen… ik had liefst ook schrikdraad gedaan, maar hij geen “dubbele beveiliging”.. ikmzal een foto delen als het klaar is :D

MirjamRobin

Berichten: 226
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 13:23

Waar hebben jullie besteld, Banjer? Ik ben heel benieuwd of het gaat werken bij jullie. Wij staan hier ook op het punt om de tuin catproof te maken, maar hebben ook één poes die het haar persoonlijke missie gaat maken om uit de tuin te ontsnappen :=.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48407
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-24 13:46

Mijn man is naar de Gamma in Appingedam gereden… hij gaat na het weekend bezig… voor nu is het kattenluik geblokkeerd met een plank, krukje en 5 zakken fibre beet van Pavo, 18 Plus muesli en Seniores Priores, dus hij kan echt niet naar buiten :+

dierenfan
Berichten: 9618
Geregistreerd: 27-02-10

Re: GPS-tracker kat, of tuin nog meer catproof maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 14:05

Werkt de aanpassing onvoldoende dan zou ik petsafe onzichtbare omheining eerder nemen dan gps tracker. Als ze eenmaal weten waar ze binnen moeten blijven kan dat systeem vaak weer af. Soms ook niet mijn main coon heeft er jarenlang mee gelopen en was voor alle partijen een fijne oplossing. Ons terrein was destijds zodanig dat anti ontsnap omheining verder geen optie was

MirjamRobin

Berichten: 226
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 14:27

Banjer schreef:
Mijn man is naar de Gamma in Appingedam gereden… hij gaat na het weekend bezig… voor nu is het kattenluik geblokkeerd met een plank, krukje en 5 zakken fibre beet van Pavo, 18 Plus muesli en Seniores Priores, dus hij kan echt niet naar buiten :+


Haha dat klinkt als een solide barricade :') . Oké ik ben benieuwd, hopelijk is het de oplossing voor jullie.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: GPS-tracker kat, of tuin nog meer catproof maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 14:38

Dat klinkt als een kat die zichzelf een hersenschudding gaat beuken tegen een kattenluikje Banjer :=

Petsafe....mja ik heb deze in een vlaag van verstandsverbijstering gekocht vorig jaar ofzo. Maar die ligt hier nog nieuw te zijn want ik heb er eigenlijk geen vertrouwen in. Ik zie vooral gebeuren dat ze och over de grens heen knallen en dan vervolgens niet terug durven. Of door de schok zeg maar, juist weg knallen en zo floep onder een auto van de schrik....

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48407
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-24 17:55

Update: Happy is vandaag voor het eerst weer in de tuin geweest en hij was heel beteuterd dat hij er niet uit kon :+ maar daarna was hij blij dat hij er weer in kon :D

Dit is het uiteindelijk geworden… niet mijn voorkeur, maar manlief wou her per se zelf doen, en dit heeft hij ervan gemaakt. De balken bovenop de boekensteunen zijn ongeveer 50cm. Voor nu lijkt het iig te werken :)

Afbeelding

Helemaal blij dat hij weer in de tuin kon… en uitgeteld weer binnen :D

Afbeelding

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: GPS-tracker kat, of tuin nog meer catproof maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 18:13

Hier enkel ervaring met de paw-tracker maar die vond ik echt niet fijn.
Beloofd heel wat, je moet een abbonement nemen want er zit een pre-paid simkaartje in.
Dan zou, wanneer je kat gevonden wordt, je kunnen bellen via de tracker met de persoon in kwestie.
Helaas bleek het geluid bij mijn tracker niet te werken, en ook het tracken klopte voor geen meter, ik kreeg telkens een melding dat Jinx de straat had verlaten, terwijl ze gewoon op bed lag :')