Likmatten en voerpuzzels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 08:15

Super vrolijke bak <3 wat leuk ook die plantaardige butternut als afwisseling!

Animal Event ook voor de deur inderdaad *\o/* ik help op zondag in de stand van Kwispel&Relax, zijn er nog meer mensen zondag? Kom zeker even hoi zeggen :D

Hhilde

Berichten: 7482
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 08:16

Ik zag het al Leo! Wij zijn er zaterdag dus we missen elkaar, maar we gaan wel zeker naar Kwispel & Relax :D

Maartje_M

Berichten: 9404
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 08:21

De kleurtjes maken het inderdaad echt een feestje!

Hier is de pup er. Hij heeft voornamelijk deze bak nu. Zijn maaltjes worden over 3 delen verspreid en hij is echt maar mini dus er gaat niet zo veel in :')
Afbeelding

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 08:22

Leuk!! :D

Aah wat een pluisbolletje Maartje! <3

Maartje_M

Berichten: 9404
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 08:23

Het is inderdaad lekker veel pluis <3
Afbeelding

love_mandy

Berichten: 2957
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 08:40

Wij gaan zondag, maar dat wist je al haha. Ik hoop ook wat nieuwe slofeeders te kopen <3

Zo schattig maartje, die mini porties ook

Maartje_M

Berichten: 9404
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 08:51

hele mini porties inderdaad haha, zeker vergeleken bij onze Ridgeback :+

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 09:04

Wat een leuke pup! Hoe heet hij/zij?
Ik moet nog 11 nachtjes voordat we de pup kunnen halen. Over 10 nachtjes weet ik welke voor ons wordt *\o/*

Zelf beetje ziekjes dus even geen puf om foto's te plaatsen.

Bo_Y

Berichten: 4578
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 09:10

Wij gaan niet naar animal event. Is voor ons heel ver weg. En zaterdag ga ik met mijn zussen en moeder kleding shopen voor de bruiloft van mijn broer.

Maartje_M

Berichten: 9404
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 09:26

idylle schreef:
Wat een leuke pup! Hoe heet hij/zij?
Ik moet nog 11 nachtjes voordat we de pup kunnen halen. Over 10 nachtjes weet ik welke voor ons wordt *\o/*

Zelf beetje ziekjes dus even geen puf om foto's te plaatsen.

Tommy! Een hij dus :D
en leuk, jullie ook een pup! Maar heb je niet zelf mogen kiezen welke je wil dan?

Ik had graag naar animal event gewild met mijn zoon, maar ja, pup he :=

Taifoen

Berichten: 1036
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 10:51

Maartje fijn dat de pup er is! Gefeliciteerd:)

Wij gaan zaterdag naar animal event!

Inderdaad heel blij met de toppings, je bakken worden er heerlijk vrolijk van *\o/*

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 11:40

Maartje_M schreef:
idylle schreef:
Wat een leuke pup! Hoe heet hij/zij?
Ik moet nog 11 nachtjes voordat we de pup kunnen halen. Over 10 nachtjes weet ik welke voor ons wordt *\o/*

Zelf beetje ziekjes dus even geen puf om foto's te plaatsen.

Tommy! Een hij dus :D
en leuk, jullie ook een pup! Maar heb je niet zelf mogen kiezen welke je wil dan?

Ik had graag naar animal event gewild met mijn zoon, maar ja, pup he :=


We hebben laatste keus :+

Maartje_M

Berichten: 9404
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 11:41

oh hahaha dan is het nog even spannend ja! Welk ras?

Hhilde

Berichten: 7482
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 13:46

Elmo kwam pas op mijn pad omdat hij de enige overblijver was, de rest van het nest was al gekozen. Iedereen had getwijfeld tussen Elmo en hun eigen pup, maar qua karakter had de fokker nog geen goede match voor hem gevonden in de pupkopers. Ik had dus ook geen keus, maar het is de meest fantastische hond ooit <3 Niets mis dus met laatste keus haha!

Geniet er van Maartje! :D

Maartje_M

Berichten: 9404
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 13:59

Nu ik er over nadenk, onze Mino was ook de laatste van het nest :+ Bij Tommy hadden we nog keuze uit 2 reutjes en een teefje, maar we wilden geen teefje, dus keuze uit 2. Achteraf had ik liever geen keus gehad, want mijn zoontje (van wie Tommy onofficieel is) heeft een week wakker gelegen omdat hij bang was dat hij het verkeerde hondje had gekozen en dat zijn broertje geen huisje zou vinden :(:)

Wat zijn leuke puzzels voor een pup? De snuffelmat is nog geen succes, want hij knaagt liever aan de mat dan dat hij brokjes zoekt :+ We hebben nu deze maar wil wat variatie aan kunnen bieden. Is dat Pawzler wat?

Lukasje
Berichten: 11337
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 14:00

Gefeliciteerd Maartje, wat een schattige pup!

@ idylle, laatste keuze betekent helemaal niets hoor. Bij mijn vorige hond wilde ik per se een teef en er was er ook maar 1 over. Dat was ze dus. Mijn soulmate.
Het is me even ontgaan maar welk ras verwacht jij?

Ik ga vrijdag naar Animal Event. Zin in! Uiteraard gaan we bij Kwispel&Relax langs. Met dit topic in het achterhoofd hoop ik leuke/interessante dingen te scoren. Sowieso staat hond verwennen op plan nummer 1 :D .

Lukasje
Berichten: 11337
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 14:03

Maartje_M schreef:
Nu ik er over nadenk, onze Mino was ook de laatste van het nest :+ Bij Tommy hadden we nog keuze uit 2 reutjes en een teefje, maar we wilden geen teefje, dus keuze uit 2. Achteraf had ik liever geen keus gehad, want mijn zoontje (van wie Tommy onofficieel is) heeft een week wakker gelegen omdat hij bang was dat hij het verkeerde hondje had gekozen en dat zijn broertje geen huisje zou vinden :(:)

Wat zijn leuke puzzels voor een pup? De snuffelmat is nog geen succes, want hij knaagt liever aan de mat dan dat hij brokjes zoekt :+ We hebben nu deze maar wil wat variatie aan kunnen bieden. Is dat Pawzler wat?


Ach, wat aandoenlijk van je zoontje!

Qua puzzels durf ik niks te zeggen maar ik zet regelmatig hersenwerkjes in. Echter in onze opleiding gebruikte ze bij pups geen voer/snoepjes bij de hersenwerkjes, althans de eerste 5 maanden niet.

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 14:19

Ik zou nu nog niet puzzelen met de pup, lekker gaan materialen leren kennen en wel simpele enrichment zoals likmatje, wobble enz. Je kunt bijvoorbeeld laten snuffelen aan en tussen allerlei materialen. Het boek Hersenwerk voor Honden is onwijs leuk en gaat ook uitgebreid in op pups. Aanrader :j
Echt puzzelen zoals pawzler is nog wat stapjes te ver, daar zou ik later mee starten. Er is al zo veel te leren en ervaren voor ze :D

Maartje_M

Berichten: 9404
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 14:49

oh naar dat boek ga ik even kijken, thanks! Is het een beetje toegankelijk geschreven? Zou leuk zijn als onze (pientere) 9-jarige er zelf ook wat uit kan halen

Bo_Y

Berichten: 4578
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 15:29

Wij hebben beide honden niet gekozen. Beide zijn op basis van de karakters geplaatst.

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 15:47

Maartje_M schreef:
oh naar dat boek ga ik even kijken, thanks! Is het een beetje toegankelijk geschreven? Zou leuk zijn als onze (pientere) 9-jarige er zelf ook wat uit kan halen


Ik vond het heel leuk en makkelijk geschreven, en er staan sowieso veel foto's en plaatjes in. :j

Maartje_M

Berichten: 9404
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 15:59

ik heb hem besteld :D

love_mandy

Berichten: 2957
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 16:23

Ik vind hem inderdaad ook heel toegankelijk geschreven (ofja ik moet hem zelf ook echt nog uit gaan lezen)
Met Odin zijn we begonnen met de Wobble, een likmatje, een snuffelmat en een makkelijk speeltje waarde voertjes uitrollen. Bijvoorbeeld brokjes in een Kong , hier ging hij dan mee rollen/gooien en dan vielen de brokjes er uit. Dat was voor Odin genoeg.

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 21:00

We krijgen een teckel. Vind het ook zeker niet erg hoor om laatste keuze te hebben. Tuurlijk heb ik een voorkeur, maar ze zijn allemaal schattig.

Je kunt van trixi dacht ik in verschillende moeilijkheidsgraad puzzels krijgen. Erg leuk om te doen.

Tip van het boek is fijn, ga hem ook aanschaffen voor de pupper.

Ted heeft vanavond weer een likmat gehad met vlees en geiten yoghurt , aangezien ik vergeten was groenten eruit te halen :+ m'n hoofd zit nog steeds vol met watten :roll: helaas geen foto.

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 07:21

Afbeelding
Vandaag kvv in z'n avocado likmat met sperziebonen en geiten yoghurt. Denk dat hij blij is :D