Kleine grote verandering; pup erbij.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 21:09

Jammer Lukasje.
Wat menselijke huisgenoten betreft maakt de voorgeschiedenis van een windhond zelden wat uit mbt klik. Daarom zijn afgedankte galgos uit de opvang relatief zo populair. Ook daar kunnen we er zó van krijgen maar... en deze kan ik overal meenemen <3

Mbt intelligentie is het nu eenmaal zo dat het afgezet wordt tegen voor in de moderne westerse samenleving handige/bruikbare eigenschappen.
Nu moet ik opmerken dat déze wel erg ges is. Mogelijk omdat hij niet helemaal zuiver op de graad is ;) Is mijn vijfde windhond en heb zoals ik opmerkte ervaring met veel rassen/pups.

Lukasje
Berichten: 11307
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Kleine grote verandering; pup erbij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 21:32

Tja en toch, ik kon werkelijk álles met het italiaantje, voor mij was hij heel erg lief. Maar met mijn man ging het echt niet. Hij kon hem niet eens de lijn aan de halsband vastmaken. Was ik niet thuis, verstopte de hond zich boven. Op latere leeftijd begon het italiaantje mijn man zelfs te bijten. Oók atypisch, maar het was wel zo. Dus resultaat: nooit meer een windhond voor mijn man.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 22:10

Lukasje schreef:
Tja en toch, ik kon werkelijk álles met het italiaantje, voor mij was hij heel erg lief. Maar met mijn man ging het echt niet. Hij kon hem niet eens de lijn aan de halsband vastmaken. Was ik niet thuis, verstopte de hond zich boven. Op latere leeftijd begon het italiaantje mijn man zelfs te bijten. Oók atypisch, maar het was wel zo. Dus resultaat: nooit meer een windhond voor mijn man.


Oeffff inderdaad zeg :roll:
Volkómen atypisch.
Bepaald onleuk trouwens een bijterige windhond ook een mini Het zijn regelrechte krokodillen met een wolvengebit als je het met zeg een Franse Buldog vergelijkt.
Begrijpelijke reactie van jouw man maar wel wat érg breed generaliserend helaas: Er zijn tenslotte ook valse vrouwen ;) O:)
Serieus, als je bij de westerse varianten blijft zijn ze in de regel ongelooflijk genereus met aanhankelijkheid en toewijding. Jullie hebben de zeldzame uitzondering al gehad dus succes gegarandeerd zou je zeggen.

Giácomo is gelukkig eerder overdreven onbevangen vrij naar iedereen en idem gul met aanhankelijkheid naar bekenden. Vriendinnen zijn zoals opgemerkt tot emotioneel gék met hem. Ik houd zijn duimnagels extra kort en bot om onbedoelde krassen te voorkomen. Dat is een goed voorbeeld trouwens. Zelfs als hij heel wild is met spelen kan ik hem oppakken: ´Rustig, zit´ met het tangetje in de hand en hij laat ze knippen. ´Klaar´ en hij ontploft! in wild spelen.

Nét even rust weer trouwens. Pffff. Was koffie aan het zetten vanaf vers malen en dat is een heel ritueel met mijn halve eeuw oude italiaanse stoomapparatuur. Hij erbij in de keuken. Heel geïnteresseed en mét bal uiteraard. Even negeren en wég... Ergens een schoen halen of de trap op. Niet met dat als doel maar dan heeft hij mijn aandacht. Ja, ik ben al goed getrained.
Maar goed mijn overheerlijke bak klaar en een brandy erbij. De volgende uitdaging. Hij mag NOOIT ook maar IETS als wij eten of drinken maar ja ik vind het duidelijk lekker dus ... Hoezo niet intelligent? Wát een creatieve truukendoos _O- Strikt volhouden en prijzen als hij rustig gaat zitten.
Nu is hij ´UIT´ en op zijn eigen doek op de bank naast lief gesnuggled. Hij kent ook dát woord trouwens; ´snuggle!´ en hij gooit zich opvouwend tegen haar aan op zijn doek <3

p.s. mbt halsband ben ik vorige week naar een ´martingale´ overgegaan. Zie de foto met spullen. Hij heeft dat alleen buiten om.

Lukasje
Berichten: 11307
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Kleine grote verandering; pup erbij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 22:53

Ja wat mij betreft mag er gerust nog eentje komen hoor, al zou ik zelf nu eerder kiezen voor een whippet of kruising italiaan x whippet. Wie weet, ooit …

vopo914

Berichten: 310
Geregistreerd: 31-07-14
Woonplaats: 't hoge noord'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 23:54

Huertacilla....wat een ontzettend mooi hondje zeg..... geweldig!!
Die foto waar een deel van die groene auto op staat....is dat een Jimny??

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 23:56

Lukasje schreef:
Ja wat mij betreft mag er gerust nog eentje komen hoor, al zou ik zelf nu eerder kiezen voor een whippet of kruising italiaan x whippet. Wie weet, ooit …



Tatáá ;)



Nee geen Jimny; een ´99 Wagon R+

Afbeelding

vopo914

Berichten: 310
Geregistreerd: 31-07-14
Woonplaats: 't hoge noord'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 23:59

Ha...nouja wel een Suzuki.. :D :D
Mooie kleur trouwens groen onze 914 is ook groen

maar je pup is echt een plaatje

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-24 00:51

vopo914 schreef:
maar je pup is echt een plaatje



en op maat van zijn vervoer


Afbeelding


;) :D

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-24 11:32

-6 hier vanmorgen dus zijn rode jas óver zwart T-shirt. Geen probleem door/over stijf wit bevroren groen.

Autos ook stijf wit dus hem weer even naar binnen gezet.

Esmeralda gestart en in de zon gerold.
Naar binnen en... hij lag al anticiperend op meegaan te rollen op de bank voor de kachel.
Stuiterbal maar wel helpen met kleding aantrekken <3 en ik hen honderd kusjes gekregen bij rinzepinzen :D _O-
Autootje is inmiddels ontdooit, voor de deur gereden en lief draagt prinsje naar zijn rijtuigje _O-
Trots als een aap met zeven staarten parmantig naast me op zijn doek op de stoel naar de locale venta voor :9k

Straks naar het dorp voor een wandeling door het centrum en wat van de zon genieten op een terras.
Hij heeft dan al voorpret over het markeren van het parkje met de palmen.
Vervolgens onbevangen vrolijk mensen en honden kijken vanaf het terras. Hij is met de baas en tóch sneller dus wie maakt hem wat?!
Jaja, een hondenleven :D

Lukasje
Berichten: 11307
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Kleine grote verandering; pup erbij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 23:05

Klinkt niet slecht :D

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Kleine grote verandering; pup erbij.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-24 14:33

Was weer top vandaag; vette regen en prinsje bleef keurig pal naast me. Onder de paraplu! Jaja, dom izzie nie.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 15:53

Huertecilla schreef:
Donja schreef:
Wil zelf in mei weer naar de monografica en pakken er weer een paar dagen malaga bij is de bedoeling.


Is dat weer in Ubrique?

Ik woon op steenworp afstand van:

https://fac.es/img/noticias/3293-xxv-fe ... rchido.jpg

Ga er meestal even langs om de wandeling van rehalas door het centrum met afschieten van trabucos te zien.

De geiten/schapenhouders hebben/fokken alleen honden in functie van het drijven/hoeden. De twee waterhonden welke ik had waren cadeau van zo´n buur. De afstamming was net als de schapen van die man sinds ´altijd´ de Sierra de Loja. Inderdaad jammer dat de taak een oneigenlijke extra eis erbij heeft gekregen, ze daarom minder functioneren en het nu naar tentoonstellingshonden verschuift.
Kon van een andere buur een border collie pup krijgen uit het nestje wat hij gefokt had. Ik laat hem al 20 jaar op ons land met zijn kudde na het oogsten en hij bood het gelíjk aan toen de laatste Frenchie ingeslapen moest worden.
Dit jaar konden we door het uitblijven van regen pas extreem laat inzaaien dus Giácomo heeft nog nét een paar keer met de schapen en de honden kunnen kennismaken. Was hilárisch :D


Nee, niet in Ubrique. Ik moet de definitieve bevesiging nog krijgen, maar als het goed is, is het dit jaar in Villa del Rio (Cordoba)

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Kleine grote verandering; pup erbij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 16:45

Windhonden zijn mega slim, die weten ook prima hun baas te trainen :+

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-24 18:45

Donja schreef:
als het goed is, is het dit jaar in Villa del Rio (Cordoba)


Dat is wat verder het binnenland in, maar Málaga luchthaven nog steeds de luchthaven.

Is fluks 2.5 uur van Málaga als er geen oponthoud is de stad uit, bij Las Pedrizas of onderlangs Córdoba.
Beetje vreemd stadje/dorp; heel atypisch vormt de agrarische sector slechts 20% van de economische productiviteit. Was voor Covid een centrum van meubelproductie en traditioneel zijn er veel pottenbakkers/keramiekfabrieken (vanwege de lokale klei).

@Warboel; mijn salukis waren meesters in de G&G oefening ´blijf uit zicht´; ik bleef met hen uit zicht _O-

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Kleine grote verandering; pup erbij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 20:42

Ik kan me dat voorstellen ja _O- Saluki's zijn zo geweldig, die denken echt dat ze god himself zijn :D

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-24 01:49

Warboel schreef:
Ik kan me dat voorstellen ja _O- Saluki's zijn zo geweldig, die denken echt dat ze god himself zijn :D


Ik had er nochtans heel fijne, lieve honden aan. Ik zou zó weer een setje willen als de samenleving er tolerant en groot genoeg voor zouden zijn. Maar, niet dus. Kan gewoon niet zoals ik woon. En daarbij is het huidige formaat een dimensie handiger.
Zó blij met dit kereltje. Net de laatste hoektand eruit moeten helpen. Wil daar eigenlijk nooit aan zitten maar deze was omgeklapt tegen het verhemelte aan en hij had er al de hele dag echt last van. Zat echter nog verbazend vast en ik moet stévig trekken. Niets naar doen, piepje, tand eruit en hij geeft kusjes. Huppelt enthousiast achter me aan voor een mini kattebrokje als beloning. ´Zit´, brokje, helemaal blij en wil snuggelen. Daar krijg je gewoon haast natte ogen van.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-24 13:29

Verrassing bij de meubelzaak aan het plein; olie op linnen:


Afbeelding


Komt eind van de maand met nieuwe sofa mee.
´Oh dan kunnen we ook wel een nieuwe lamp...´ zegt residente vriendin.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 01:59

Testrit met auto van zoon na verversen olie/filter:


Afbeelding

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-24 17:12

In de zon op een terras met prinsje op schoot


Afbeelding

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Kleine grote verandering; pup erbij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 18:40

Wat een ontzettend leuk prutske <3
Veel geluk met hem!

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 20:50

Sammyoo schreef:
Wat een ontzettend leuk prutske <3
Veel geluk met hem!


Dank je.
Vandaag ´portretje´ opgehangen *D


Afbeelding

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 12:49

zó´n lekker vrolijk en aanhankelijk, welgemanierd hondje dat ik de kleine prins óveral mee naartoe neem.

Hier op de bank leeuwen op de Serengeti aan het kijken


Afbeelding


Omdat het zo´n lief menneke is, is een vriendien van me door hem geïspireerd voor keramiek. Ruwe opzet van het werk in uitvoering:


Afbeelding

Apple

Berichten: 76208
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Kleine grote verandering; pup erbij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 13:01

Wat een leuk hondje heb je daar :-) Die oortjes :-)

Mooi handzaam formaat inderdaad, kan lekker overal mee naar toe :-)

pinto_1

Berichten: 2566
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 13:24

Och wat een schatje is het toch ook. Superlief koppie. <3

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-24 12:53

Ojee, wolven op TV :D


Afbeelding