Dubbele heupkopresectie hond, volgtopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Dubbele heupkopresectie hond, volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 07:16

Ze loopt weer een stukje beter lijkt het!
Mss nog een idee: eens kijken of het helpt om haar achterhand voor of na het lopen een beetje ontspannen met een warme pakking. Warme handdoek bijv. Dat kan mss wat spanning wegnemen. Of een warm dekje nu op met buiten lopen.

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-24 17:18

Even een korte tussentijdse update...

Het opnieuw starten met de metacam, en de gabapentine door blijven geven gaf geen verschil. Behalve dat mevrouw weer niet meer wilde eten, lopen en drinken. Na 2 weken gestopt met de gabapentine en ze werd meteen weer vrolijk en levendig! Na een week zijn we paar dagen op vakantie geweest en... zo suf... ik was de metacam vergeten.
Even aangekeken maar we zagen totaal geen verschil in met of zonder metacam. Dus de metacam bij thuiskomst ook niet weer opnieuw opgestart.

Nu wachten tot we kunnen starten met de hydrotherapie volgende week. Hopelijk helpt dat haar echt! Ze duikt momenteel wel echt elke sloot, plas, watertje enz enz in om een rondje te poedelen, dus dat is alvast fijn en kan zeker geen kwaad! Lena heeft het badseizoen voor geopend verklaard. Resulteerde gisteren wel in het feit dat ik een natte voet moest halen omdat mevrouw in een sloot was gedoken waarvan de kant te stijl was voor haar om er weer zelfstandig uit te klimmen, en ik, zonder 1 voet in die sloot, haar niet te pakken kon krijgen....

Ach, je moet er wat voor over hebben he hahaha

Enige wat ons voor nu echt opvalt is dat dr haren vanaf dr schouder over de gehele rug helemaal naar 1 kant groeien. Zou dat kunnen komen door haar scheve en kromme houding? Heb het echt nog nooit gezien!

Zal vanavond even kijken of ik een foto-tje kan uploaden ervan.

Momenteel wandelen we rustig verder, gemiddeld half uurtje per keer, soms wat korter, soms wat langer, en ze houd het allemaal prima vol zo, probeert soms zelf al een soort van te rennen, al lijkt dat echt nog nergens op hahaha

Sabri

Berichten: 1395
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 10:49

Dank voor de update! Wat fijn dat hij niet perse de medicatie moet waar hij niet lekker van werd. En wat super dat jij zelf wil zwemmen, dat is ook voor zijn revalidatie denk ik top!
Zou de haargroei ook door het littekenweefsel kunnen komen?

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Dubbele heupkopresectie hond, volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-24 12:27

Afbeelding

Zou nog een foto toevoegen van d'r haargroei. Bij deze...

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Dubbele heupkopresectie hond, volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 13:04

Fijn dat ze zich zonder medicatie duidelijk happier voelt. En als ze zo gek op water is, zal ze die hydrotherapie een feestje vinden. Ik geloof ook dat je daar nog voordeel uit kan halen. Toen ik in het Waterhof ging met onze vorige hond, heb ik daar positieve verhalen gehoord van andere baasjes. Mss weet de fysio daar wel het antwoord op de gekke haargroei ?

Zoolgangster

Berichten: 9597
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 13:58

Lukasje schreef:
Fijn dat ze zich zonder medicatie duidelijk happier voelt. En als ze zo gek op water is, zal ze die hydrotherapie een feestje vinden. Ik geloof ook dat je daar nog voordeel uit kan halen. Toen ik in het Waterhof ging met onze vorige hond, heb ik daar positieve verhalen gehoord van andere baasjes. Mss weet de fysio daar wel het antwoord op de gekke haargroei ?


Ik heb het bij een kat gezien... dat is helaas zo gebleven.

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-24 14:05

Zoolgangster schreef:
Lukasje schreef:
Fijn dat ze zich zonder medicatie duidelijk happier voelt. En als ze zo gek op water is, zal ze die hydrotherapie een feestje vinden. Ik geloof ook dat je daar nog voordeel uit kan halen. Toen ik in het Waterhof ging met onze vorige hond, heb ik daar positieve verhalen gehoord van andere baasjes. Mss weet de fysio daar wel het antwoord op de gekke haargroei ?


Ik heb het bij een kat gezien... dat is helaas zo gebleven.


Als dat het ergste is, kan ik daar mee leven!

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 23:44

Crista schreef:
[ [url=m/CCs7lt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zou nog een foto toevoegen van d'r haargroei. Bij deze...


Zo heftig zeg. Wat gaat daar in het lijf allemaal om. Normaal zie je dan bijv op een plek net wat meer krullen, maar dit is hele andere koek. Dat kan idd door compensatie en fascia dat vast gaat zitten en of andere problemen. Ik zou dit zeer serieus nemen, en flink in de smiezen houden maar dat doe je al :)

Er naar streven dat de vacht weer goed komt, betekend een blijer lijf. Hopelijk is de fysio genoeg munitie om dat te bereiken.

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-24 23:19

Hannanas schreef:
Crista schreef:
[ [url=m/CCs7lt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zou nog een foto toevoegen van d'r haargroei. Bij deze...


Zo heftig zeg. Wat gaat daar in het lijf allemaal om. Normaal zie je dan bijv op een plek net wat meer krullen, maar dit is hele andere koek. Dat kan idd door compensatie en fascia dat vast gaat zitten en of andere problemen. Ik zou dit zeer serieus nemen, en flink in de smiezen houden maar dat doe je al :)

Er naar streven dat de vacht weer goed komt, betekend een blijer lijf. Hopelijk is de fysio genoeg munitie om dat te bereiken.


Vastzittende fascia had ik nog helemaal niet bij stil gestaan.... Vriendinnetje van me doet fascia behandelingen bij paarden, zal haar morgen eens vragen of ze een hond ook aan zou durven....

Damelza

Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Re: Dubbele heupkopresectie hond, volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 09:57

Wellicht nog iets van probiotica geven of iets wat het lijf vanbinnen even kan helpen alles op te ruimen, die pijnmedicatie is ook niet niks :)

Succes alvast bij de fysio!

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 19:46

Hmm fijn dat ze weer monterder is en idd wel heel vreemd (en interessant) mbt de haargroei. Zou natuurlijk een goeie verklaring kunnen zijn als er een relatie is met die fascia; klinkt wel logisch ook eigenlijk! Heel benieuwd wat de fysio kan doen en hoop dat de aqua ook een plekkie heeft binnenkort. Het is wat met die wachtlijsten. Had je dat geweten dan had je je vast al eerder aangemeld -O- .

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Dubbele heupkopresectie hond, volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 13:42

Inmiddels 2x naar Nanda in Moordrecht geweest. beide keren high laser therapie gehad en in de hydro trainer gelopen. Laatste keer ook fysio gehad.

We zien wel iets verbetering maar het is echt heel minimaal....

Als ze heel rustig loopt zie je het nauwelijks, hoe harder ze loopt hoe manker ze is.

Nanda "hoopt" dat het "slechts" te snelle en heftige verkleving van het bindweefsel is waardoor ze zo moeilijk loopt...

Dinsdag gaan we er weer heen....

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Dubbele heupkopresectie hond, volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 11:49

Beetje verbetering is tóch positief. Lange adem nodig hoor…en gelukkig hebben jullie die ;-) .

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 12:32

Fijn dat er alsnog een minimale verbetering is, ook al wil je als eigenaar natuurlijk graag meer verbetering zien.

Wordt zoiets eigenlijk vaker aan beide kanten tegelijk gedaan? Ik weet van meerdere honden dat het herstel eigenlijk heel vlot ging, maar die waren aan 1 kant geopereerd.

Geef je iets ter ondersteuning van de spieropbouw?

Hettieheks
Berichten: 1252
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Dubbele heupkopresectie hond, volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 13:33

Kleine stapjes zijn ook stapjes. Maar zo tergend langzaam is natuurlijk vreselijk. Heb het met een gastgezin gehad wat we begeleid hebben. Dat heeft 9 maanden geduurd voordat ze zei… ja nu is ons hondje er weer door.

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-24 22:27

@susanne het wordt wel vaker aan 2 kanten tegelijk gedaan, maar meestal wordt sowieso maar 1 kant geopereerd.

Geven nu alleen keratine en wat vitamine e en selenium om verzuring te verminderen.
Omdat ze die poot zo weinig belast durven we d'r niks te geven voor extra spieropbouw. Want dan wordt de andere kant óók weer sterker...
Dus in overleg met de dierenarts nog even geen supplementen of anabole ofzo..

@hettieheks had die een zelfde operatie ondergaan? Of iets anders?

Moet wel zeggen dat ze sinds vandaag ineens een stuk levendiger is, en beter loopt! Zal zo even kijken of ik een filmpje kan uploaden.

Ze gebuikt d'r staart veel minder voor het evenwicht en als ze rustig loopt zie je er zelfs "bijna niks" meer aan!

Dinsdagavond bij Nanda geweest en daarna wilde ze sinds donderdag echt niet meer als 10 minuten lopen, ging zitten/liggen en staken. Zó niet Lena! Hoopte écht dat het vette spierpijn was, dus veel gemasseerd enzo. Ze sliep ook veel, en was echt beetje down. Kon d'r draai in d'r mand niet lekker vinden en bleef steeds maar verliggen.

En gisteren is ze de hele dag met mij mee op pad geweest (met paard lief). Heeft veel in/bij de auto gelegen (op een dik kleed, of op de achterbank) en heeft die dag weinig geslapen (ze is vrij oplettend als we niet thuis zijn, houd continu alles in de gaten). Ze was in de avond helemaal gesloopt!

En vanmorgen stond ze ons kwispelend op te wachten in de woonkamer. "Rende" op haar manier naar buiten en begon met stokken te gooien enzo. Ging zelfs in staking! Maar niet omdat ze niet verder wilde, maar juist omdat ze niet naar huis wilde!

Geen idee of spierpijn zó lang door kan werken (dinsdagavond behandeld, en zondag weer "de oude") maar was echt fijn om d'r zo te zien!



Hier de beloofde filmpjes.

In een rustig tempo


En hier in een "drafje"

Hettieheks
Berichten: 1252
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Dubbele heupkopresectie hond, volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 08:11

Ja dat was dezelfde operatie. Wel aan één kant hoor. Spierpijn kan zolang doorwerken. Ik moet hier altijd een aantal dagen rustig aan doen na een behandeling. Osteo zegt 3 tot 5 dagen in ieder geval aangelijnd houden. Mijn hond kan meestal op dag 4 weer los. Laatste keer duurde het wat langer toen was er meer spanning.

Fijn dat het een stuk beter gaat! Hopen dat ze die trend voorzet!

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-24 15:24

Inmiddels 3 behandelingen fysio, high laser en hydro achter de rug en man, wat bizar hoe veel verschil dit kan maken!

We zijn er nog lang niet hoor, maar ben nu al zo blij met wat ze laat zien.

Zijn van 6 tot 8x per dag 10 minuten wandelen toch terug gegaan naar 1 of 2x een half uur wandelen en de overige rondjes wat korter want mevrouw was niet te genieten! Bleef ons maar uitdagen, naar de voordeur rennen, piepen, blaffen, ze was echt ontevreden.

Nu we in de 2e ochtend ronde een half uur lopen is ze veel meer tevreden weer.

Zal zo nog even filmpjes plaatsen van gisteren.

1.

2.

grace1989
Berichten: 818
Geregistreerd: 10-01-10

Re: Dubbele heupkopresectie hond, volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 23:34

Wauw wat een positief verschil!

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Dubbele heupkopresectie hond, volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 00:49

Idd, ze loopt al opmerkelijk beter!

Hoeveel beurten werden er geadviseerd of werd er vooraf niets aangegeven?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 02:56

Zo, dat scheelt inderdaad al een hele hoop!
Wat goed! *\o/*

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-24 09:52

Lukasje schreef:
Idd, ze loopt al opmerkelijk beter!

Hoeveel beurten werden er geadviseerd of werd er vooraf niets aangegeven?


Nee, vooraf niet over gehad. Was zelfs de vraag of het überhaupt iets ging doen! Maar gelukkig slaat het goed aan.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 12:58

Super! Gaat het nu nog weer weer een stap beter?

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Dubbele heupkopresectie hond, volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-24 20:35

Momenteel blijft ze weer een beetje steken in herstel. Maar zit nu ook 1 malig 4 weken ipv 2 weken tussen de fapraak bij de fysio.

Zij hadden het mega druk, ik zelf ook volle agenda, dus kon helaas even niet anders.

Ze heeft we d'r levenslust weer helemaal terug, springt, blaffen en rent op haar manier als een puppy in het rond.

Heel eerlijk? Ze is denk ik zelfs nog wel joliger als vóór de operatie.

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Dubbele heupkopresectie hond, volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 22:25

Jeetje ik zie nu je filmpjes van 21 maart, wow! Geweldig dat het zo goed helpt. OK nu dan even een terugslag maar straks weer stapjes vooruit. Heel fijn dat je het idee hebt dat ze zich beter voelt als vóór de operatie. Ze had toen ws pijn toch?