Mijn eigen katten gaan gelukkig netjes op de bakken hier in huis, maar helaas zijn hier veel katten in de buurt en die doen prinsheerljk hun behoefte op mijn net vorig jaar aangelegde kunstgras.
Ik ben een tijd niet in de tuin geweest en heb door een uitbouw geen zicht op het gras. Er liggen wel 20 drollen in verschillende stadia. Sommigen zijn verregend en andere heb ik gelukkig nog makkelijk weg kunnen halen.
Punt 1: hoe ga ik het kunstgras in hemelsnaam weer schoon krijgen van die uitgelopen en verregende drollen
Punt 2: wat kan ik doen zodat die beesten stoppen met hun behoeftes op het gras te doen. Kan ik het ergens mee inspuiten ofzo?
Het is speelgras voor mijn zoontje, dus het moet echt weer schoon en ook schoon blijven.
Schoon krijgen,geen idee,maar katten houden niet van felle geuren,daarom mss azijn rondspuiten?kost niet veel
_Aurora_
Geplaatst: 05-04-18 12:28
Gadver wat smerig zeg. Daar zou ik ook echt niet blij mee zijn.
Wij hebben ooit een pup gehad die poepte op het kunstgras en dat rook je een half jaar later nog. Dat had ik weggehaald en met schoonmaakaizin erop gedaan. Dat werkt dus in ieder geval niet.
Goed schoonspuiten en dan kattenschrik van ecostyle er op. Dat spul werkt hier in de tuin super. Wel ruikt je tuin naar knoflook
Kaka
Geplaatst: 05-04-18 12:37
Gadver, hoe bedenken die beesten het. Graaft ook niet lekker, zou je zeggen.
Qua schoonmaken: goed schoonspuiten met een stevige straal water.
Qua weghouden: wij hebben een tijd lang gehad dat er een kat onder onze carport poepte, te ranzig, lucht bleef er ook zo lekker hangen. Niets werkte (knoflook, cacaodoppen, prikkertjes, koffieprut und so weiter), behalve deze: http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... pray/27378 Sindsdien geen poepje meer gezien.
Dorien66
Geplaatst: 05-04-18 12:59
Weet je zeker dat het katten zijn? Het is nogal uitzonderlijk dat een kat op (kunst)gras poept, ze willen normaal gesproken altijd graven. Egels zijn wel bekende graspoepers, en een egeldrol wordt vaak verward met een kattendrol. Het is wel handig zeker te weten wie je bestrijdt
Ik zou ook kijken of het naast schoonspuiten ook gedesinfecteerd kan worden. In (katten)poep kunnen allerlei ziekteverwekkers zitten waarvan je niet het risico wil lopen dat je kind daar mee in contact komt.
Houdt er daarbij rekening mee dat katten gek zijn op chloor. Dus schoonmaken met bleekwater trekt de katten alleen maar meer aan. Je zou allesreiniger met soda of Dettol oid kunnen proberen. Geen idee hoe je kunstgras daar op reageert...
Liselot
Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-18 13:25
Dorien66 schreef:
Dat je vlakbij/in de stad zit, zegt niks, egels wonen ook graag in de stad. Maar goed, als je tuin 100% afgesloten is, dan zullen het wel katten zijn.
Er zit een schutting met poort rondom, dus inderdaad rondom afgesloten.
Roodvos: het moet inderdaad ook gedesinfecteerd worden, had zelf Dettol in gedachten Maar moet het er eerst nog af zien te krijgen zonder dat de hele tuin onder de kattenstront zit
Uhm egels lijken log maar kunnen zelfs langs bakstenen omhoog klimmen... vlak die dieren niet uit
Maar kunnen ook goed van een kat zijn. Lang niet alle katten begraven hun ontlasting poepen boven de grond kan ook afbakenen van territorium zijn bijv. Mijn kat ging vaak mee op zeedijk wandeling met de honden. Dan deed ze haar behoefte ook gewoon zo op het gras. Terwijl ze in de kattenbak het wel deed begraven
soesie
Geplaatst: 05-04-18 23:05
Etherische olie op je grasmat druppelen. Of nog beter...eronder. Zo komt je kindje er ook niet mee in aanraking. Katten hebben een hekel aan kruidnagel-olie, pepermunt olie, en tea tree olie. Maar net wat je in huis hebt, of waar je makkelijk aan kunt komen. Het werkt echt! de katten zullen waarschijnlijk je tuin niet meer opzoeken...
Nagini
Geplaatst: 05-04-18 23:35
Ik zou ook hogedruk proberen.
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 06-04-18 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Quote verwijderd
Ik kan me voorstellen dat het vervelend is maar moest er ook wel om glimlachen. Mijn ouders hebben ook veel last van katten in de tuin,dat komt omdat de meeste stadstuinen in stenen oases zijn veranderd ,dus vinden ze de mooie aangelegde tuin van mijn ouders een verukking.
Kan je geen stroomdraadje bovenlangs je schutting maken TS ?
Ik zou een stroomdraad boven de schutting maken. Katten zijn vies dus dan kunnen ze niet meer bij je tuin om er te kakken.
IMJ
Geplaatst: 06-04-18 21:57
Knap irritant! Met 1 draadje red je het alleen niet. Moet ook een aarde draad bij omdat ern kat niet als een paard maar de pootjes op de grond staat maar aan je hek hangt.
Er bestaan een soort bewegingssensoren die water spuiten.. maar ja. Jij hebt dan dus wel de kosten voor andermans dieren..