Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cardy schreef:Raam 24/7 openlaten zou ik het liefst willen doen, helaas zit er onder het raam onze aanbouw en inbrekers zijn daardoor zo binnen. We zitten in een rustige buurt, maar zijn al gewaarschuwd voor verschillende inbraken in de buurt.
Hoor ervoor maken zodat ie wel open kan blijven als we er zijn, is uiteraard wel mogelijk.
Cardy schreef:Ze krijgen Purizon brokken en Cosma natvoer (adult en kitten), dus daar ligt het niet aan. Ik heb een vrij sterke reuk, maar anderen bevestigen ook dat ze "de katten ruiken". De geur is het meest in die kamer, maar trek door naar de gang en naar beneden/boven.
In deze specifieke kamer helaas geen luchtroosters, raam staat wel op een kiertje (genoeg om wat te ventileren, te weinig voor inbrekers).
Heb "AH Schep & schoon grof" en van de week "AH Schep & schoon blue signal" gehaald. Die laatste heeft blauwe korrels erin zitten.
Voorheen ging ik zowat over mijn nek met schoonscheppen (daarom ook niet meer gedaan in het oude huis haha), maar het ruikt dus niet meer zo erg en kan er dus wel beter tegen. Nu is alleen de geur niet meer alleen bij de bak, maar door het hele huis.
Moet er wel bij zeggen dat we voorheen met 2 katten 1 kattenbak hadden, met deksel en filter (die overigens nog nooit vervangen was). Nu 3 kattenbakken zonder deksel voor 3 katten.
kiwiwitje schreef:Wij gebruiken de Peewee kattenbakken. Zijn wat duurder in aanschaf, maar veel zuiniger ga je ze niet vinden. De Peewee kattenbak gebruikt houtkorrels.
Cardy schreef:Het is bij ons gelukkig niet zo dat het echt naar poep en plas ruikt, het is denk vooral de geur van het grit i.c.m. niet genoeg ventileren?
Soort muffige geur, kan het niet goed uitleggen. Je ruikt ze iig nooit als ze net naar de kattenbak zijn geweest en je kan veilig erboven hangen als je het schoon schept.
Komt het dan vooral door de soort grit dat ik gebruik? Dat dit toch anders gaat ruiken omdat deze gebruikt wordt door de katten?
Het liefst blijf ik een open bak gebruiken, merk dat ze dit erg waarderen. Vooral de oudere kat is positief veranderd sinds we het zo doen.