Vlees/pate voor katten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 19:54

kiwiwitje schreef:
Rebel; kip gaat hier het hardst :')
Pens eten de honden ook slecht. Inmiddels voeren we geen smuldier meer maar kivo. Daar eten de katten alles van. Pens halen we alleen niet dus dat eten ze dan ook niet.


Hee! Nog een kivo'er.

Wij geven ook vlees van Kivo. Ik haal een keer in de drie maanden twee dozen gemixte diepvriesworsten. Precies twee diepvrieslades vol. En onze katten lusten het allemaal (de hond is pietleuteriger).
's Morgens een bakje vlees waar ze om schreeuwen. 's Avonds een bakje brokjes van Iams, voor de gesteriliseerde kat.
Ze doen het er goed op. Maar toch zou ik voor de brokken nog wel eens over willen stappen naar iets beters. Als ik overtuigd ben.

kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 22:03

Pikkepor schreef:
kiwiwitje schreef:
Rebel; kip gaat hier het hardst :')
Pens eten de honden ook slecht. Inmiddels voeren we geen smuldier meer maar kivo. Daar eten de katten alles van. Pens halen we alleen niet dus dat eten ze dan ook niet.


Hee! Nog een kivo'er.

Wij geven ook vlees van Kivo. Ik haal een keer in de drie maanden twee dozen gemixte diepvriesworsten. Precies twee diepvrieslades vol. En onze katten lusten het allemaal (de hond is pietleuteriger).
's Morgens een bakje vlees waar ze om schreeuwen. 's Avonds een bakje brokjes van Iams, voor de gesteriliseerde kat.
Ze doen het er goed op. Maar toch zou ik voor de brokken nog wel eens over willen stappen naar iets beters. Als ik overtuigd ben.

Yes de honden en de katten. Vorige week o.a. daarvoor een grotere vriezer aangeschaft. (500 liter.. :D )
Wij redden het met 2 honden en 3 katten om 1 rol per dag (500 gram) te gebruiken. Omdat ze bij ons deels brok en deels kvv krijgen.
Wij halen meestal 1 doos kip, 1 doos compleet en de rest gemixt volgens mij. Zo halen we dan 3 dozen. (dacht ik hoor. )

TheJokerr
Berichten: 2774
Geregistreerd: 25-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 02:38

nontie schreef:
TheJokerr schreef:
Onze kat krijgt Ecostyle brokken, deze hebben ook een natvoerlijn.

Het is alleen nog niet heel bekend en niet in alle winkels beschikbaar

Maar onze kat doet er goed op, haar ontlasting stinkt niet en is ook veel minder dan bijv bij Royal Canin of Prins.



Is dat toevallig deze? https://www.discount4pets.nl/ecostyle-v ... 400gr.html

Jup!

Supervixen

Berichten: 12840
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Vlees/pate voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 05:43

Bij mij krijgen ze alleen brok (1 kat, 1 poes). De dierenarts zei ook dat dit eigenlijk het beste is voor het gebit.
Ivm blaasgruis bij onze kater krijgen ze nu royal canin urinary s/o. Ze doen het er prima op en de ontlasting stinkt 90% minder dan bij voer uit de supermarkt. Jammer alleen dat het zo duur is, maar we zitten eraan vast helaas.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Vlees/pate voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 06:35

Bij mij is het ook 80% brok hoor :j
Staat sowieso altijd brok... heb nl 2 sphynxen en de mijne moeten echt de hele dag kunnen eten.
Mijn Oosterling heeft gelukkig een goede rem... vol=vol bij hem :')
Natvoer of vers vlees krijgen ze 1x per dag... vuur voor extra aanvullingen en vocht.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Vlees/pate voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 08:51

Alleen brok is het beste voor het gebit, maar alleen natvoer is het beste voor de nieren en hoeft, als er vrijwel geen koolhydraten innen zitten, niet slecht te zijn voor het gebit. Alleen (goed) natvoer is wel slechter echt voor de portemonnee, dus ik voer een vaste hoeveelheid natvoer afhankelijk van het gewicht van de kat en dus hoeveel vocht hij binnen moet krijgen en vul afhankelijk van de conditie al dan niet aan met brokjes.

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Vlees/pate voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 09:06

Wij geven de katten Hills Science Plan en Natural Health. Vooral NH vind ik een hele goede brok :)

Leandra

Berichten: 1595
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 09:36

Mijn katten krijgen Hill's c/d en Hill's t/d. Daar doen ze het super op. Af en toe een zakje zachtvoer van Hill's of een blikje Almo Nature.

Mijn kater is erg kieskeurig en heeft blaasgruis. Mijn andere kat lust alles maar is ook voor veel allergisch. Ze heeft ook een hartprobleem dus is het te riskant om haar onder sedatie te doen voor haar gebit. Met deze combinatie van voer gaat het goed. Mijn kater geen last van gruis en de poes geen last van jeuk en kale plekken en geen tandsteen.

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 12:55


Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Vlees/pate voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 13:01

Het is op zich goed voer qua ingrediënten en analyse, maar wel vrij prijzig. Het is geschikter dan animonda carny voor katten die snel dik worden want het heeft een lager vet- en eiwitgehalte maar een hoger vochtgehalte.

http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... hen/587704

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Vlees/pate voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 13:06

Hoger vochtgehalte vind ik niet erg, heb 1 moeilijke drinker die liefst alleen regenwater wil, maarja op dagen dat ze niet naar buiten kan moet ze wel kraanwater drinken, en dat gaat met moeite.. (fonteintjes alles geprobeerd, zodra het uit de kraan komt vertikt ze het. We zijn nu zo ver dat we van plan zijn een regenton aan te schaffen en op de regenpijp aan te sluiten voor een bakje water voor madam...)

Ze krijgen hier dan samen maar een half bakje/zakje. Dus met 1 doos van 8 zou ik 16 dagen kunnen doen. Zag dat ze ook brokken hebben van lily's maar die zijn weer duurder als de brokken die ze nu krijgen en die vind ik kwalitatief al heel fijn dus ga niet weer van brok wisselen en kost me veel meer.

AnnemiekvM

Berichten: 8248
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Vlees/pate voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 13:09

Qua brokken krijgen ze bij mij Orijen. Dat kunnen ze de hele dag door pakken. En 's avonds een half zakje natvoer. Daar heb ik geen vast merk voor. Voorheen Aplaws maar werd niet zo goed gegeten.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 13:10

Hier krijgen ze vlees altijd op een ikea kinderbordje. Die hebben een rand van 1.5 cm hoog en nadat het vlees erop gaat vul ik het bordje af met water :)
Is altijd schoon op als ik thuis kom :)

Hier krijgen ze kwalitetief goed vlees als het bij zooplus in de aanbieding is en ik daar bestel.
Anders wel eens zakjes van de aldi voor de lekker. Met zijn 2 1 zakje en dan een flinke plons water.

Qua brok krijgen ze Orijen maar die leveren momenteel erg slecht, dus ben voor iets vervangends aan het kijken. ToTW gaan ze van stinken

AnnemiekvM

Berichten: 8248
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Vlees/pate voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 13:13

Ik koop Orijen bij Zooplus.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Vlees/pate voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 13:15

Ochtend brok van de Aldi, avond zakje vlees van de Aldi, tussendoor muizen, vogels, etc...
:+

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 13:35

AnnemiekvM schreef:
Ik koop Orijen bij Zooplus.


Ja ik ook, maar daar is het ook erg slecht leverbaar en zeker in grote hoeveelheden.
Welpenhoeve is goedkoper maar daar ook zeer slecht leverbaar.

nafkedemi

Berichten: 1297
Geregistreerd: 31-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 13:53

Hier krijgen de dames per dag 1/2 kuipje animonda petit rafine en een paar keer een afgewogen hoeveelheid brokjes.
De ene porta 21 adult en de ander royal canin aangezien die porta 21 niet zo goed meer eet.

Yltje
Berichten: 1275
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Vlees/pate voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 14:25

Vraagje, kan je ook BARF/KVV bijvoeren? dus niet als compleet voer maar zo een enkele keer per week naast de droge brokken?

Ze krijgen nu al droge brokken met 80% vlees en graanvrij maar vind het een iets te duur grapje om 3 katten volledig op vers te hebben, dus ik dacht aan enkele keer/keren per week ze vers savonds te geven.

Ik kan helaas even gauw niet op het merk komen wat ik ze voer.. Hebben ze ook pas sinds kort bij ons in de dierenwinkel

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 18:43

Yltje schreef:
Vraagje, kan je ook BARF/KVV bijvoeren? dus niet als compleet voer maar zo een enkele keer per week naast de droge brokken?

Ze krijgen nu al droge brokken met 80% vlees en graanvrij maar vind het een iets te duur grapje om 3 katten volledig op vers te hebben, dus ik dacht aan enkele keer/keren per week ze vers savonds te geven.

Ik kan helaas even gauw niet op het merk komen wat ik ze voer.. Hebben ze ook pas sinds kort bij ons in de dierenwinkel


Dat kan wel. Wij doen dat ook, s morgens vlees, s avonds brokjes.

Toch denk ik dat het qua prijs zeker niet heel duur is. Wij betalen 1.60 per worst kvv van 500gram. En als alleen de katten van zouden eten kun je er zes porties uit kunnen halen.

Dus 0,27 cent per kat per keer. Ik vind dat wel meevallen ;) maar ik snap ook dat dat per persoon verschillend kan zijn.

Luniek

Berichten: 423
Geregistreerd: 26-06-10
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Vlees/pate voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 21:11

Onze heren krijgen 's avonds brok. Een tijd lang Ecostyle gevoerd waar ze het fantastisch op deden. Mooie vachten, ze vonden het lekker en geen stinkende ontlasting. Omdat we grote katten hebben sinds een tijdje overgestapt op Kat XL van Brouwers, door de grotere brokken eten ze dat wat makkelijker. Tot nu toe bevalt het ook prima. Tussendoor ook nog Catslovers Gold, Royal canin en Sams Field uitgeprobeerd. Ik vond de vachten daar echter een stuk vetter op worden en de ontlasting ging er echt van stinken. Ben dus heel blij met de Brouwers voeding.
's Ochtends krijgen ze altijd natvoer van Cosma. Natvoer met een hoog vleespercentage en weinig nutteloze toevoegingen. In grootverpakkingen is het gelukkig nog redelijk te betalen bij de Zooplus. :)

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:17

Ik bestel bij zooplus.
Overdag optimanova brokken. Ook 80% vleesgehalte.
Héb nu een kitten erbij en meng het nu met royal canin kitten. De oudste is net 1. de jongste 3 maanden.

Ze krijgen dagelijks vlees (zakje/ bakje/blikje) welke ik ook afwissel. Ik geef het vrn voor het vocht, voeg dan ook flink water toe. Ontdekte recent dat ze regenwater het allerlekkerst vinden. Het waterfonteintje is stuk dus ik laat het even zo :+
Ik geef nu Cosma Natures (forel) eindelijk iets dat mijn oudste lust (almo etc werd niet gegeten) hij lust ook de felix pouches en sheba ovale bakjes, dus ik wissel ze wat af (de laatste zijn niet geweldig maar goed, ik wilder iets voort het vocht)
De kleine lijkt alles te lusten.
Hij krijgt royal canin kitten natvoer en eet mee met het natvoer van de oudste. Blikje gourmet verslint hij ook. Die had ik voor de oudste gehaald omdat ik het niet meer wist maar dat werd ook niet gegeten.

Kvv geprobeerd. Werd niet gegeten.
Gisteren hebben ze dan toevallig wel rauwe kip willen eten.

Overigens koop ik de grotere blikjes van Cosma en vries de helft in.