Maine coon bij allergie?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 14:22

Selka schreef:
Pardon? Een belachelijk bedrag? Waar hebben we het over. Ik ben enorm tegen zomaar boerderij katten die zich vermenigvuldigen, straatkatten, hobby "fokkers" etc. Maar koop vooral een kat van een tientje :j Dan blijven die MP hobby "fokkers" lekker in business.

Als het niet om geld gaat moet TS niet spreken over geen budget hebben.

En daarbij wat Azmay zegt, zonder stamboom geen garantie op een raszuivere Coon wat nu net het idee van TS was.

Ik blijf erbij. Begin er niet aan. Ik voel een MP advertentie kat weg ivm allergie aankomen.


Persoonlijk ben ik inderdaad van mening dat het belachelijk is wat men de dag van vandaag vraagt aan prijzen voor "speciale rassen, kleurtjes, afmetingen enz" zowel bij de katten, honden, minipaarden enz. Men hoeft heus geen bedragen van 750 euro en ruim daarboven te vragen om uit de kosten te komen als fokker, en ja ik weet waar ik over praat, heb het zelf voldoende gedaan met mijn werkhonden om te weten wat fokken en alle medische testen en officiƫle documentatie zijnde stamboeken, rasverenigingen en dergeliljke errond werkelijk kost en dat is absoluut niet wat die dure fokkers je voorhouden!

Roosch

Berichten: 36657
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 14:24

Azmay schreef:
Het probleem wat jij hebt is alleen dat als er geen stamboom bij zit er ook iemand je gewoon een langharige boerderijkat aan het verkopen kan zijn. Normaal is dat totaal niet erg, maar in jouw geval gaat het dus om die allergie en zou ik toch minstens wel willen dat de ouders stamboom hebben (en getest zijn, maar dat is altijd).

Precies dit. Niks mis met papierloze varianten, die heb ik ook. Maar in jullie situatie zou ik met alle liefde meer betalen voor een volle Coon met papier ipv met een langharige thuis te komen die wel voor een allergische reactie zorgt..

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Maine coon bij allergie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 23:04

Een kitten bij een goede fokker vandaan halen die bijv ook de ouderdieren test op HCM is beter dan een 'goedkoop' markplaatskitten waarvan je nooit weet of de ouders getest zijn. HCM is niet grappig en je wilt hopelijk wel lang van je knuffel genieten.

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: Maine coon bij allergie?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 23:06

We gaan onze opties even bekijken.

In iedergeval bedankt iedereen!