Muizen wegjagen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Muizen wegjagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 10:55

Zo'n apparaat heeft echt mijn interesse en voorkeur! :j Ik wist niet eens dat zoiets bestond maar ik ga er achteraan.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:57

ik had ook muizen in mijn kast op stal. Heb eucalyptus olie gekocht, de variant zonder alcohol.
Dit scheelt echt een bak in het aantal muizen, heb nog 1 of 2 keuteltjes gevonden (tegenover honderderden daarvoor). Wel elke 2 a 3 dagen herhalen.

Rocamor

Berichten: 10860
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:58

Let je dan wel op je honden? Die horen dat hoge geluid ook (ik had zelf een kattenverjager in de tuin, maar hoorde die piep ook)...

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 11:04

Rocamor schreef:
Let je dan wel op je honden? Die horen dat hoge geluid ook (ik had zelf een kattenverjager in de tuin, maar hoorde die piep ook)...

-O- Honden leven voornamelijk buiten, muizen zitten binnen op de vliering. Zouden ze daar last van hebben? Dan gaat het feest namelijk gewoon niet door.


mystery1980 schreef:
ik had ook muizen in mijn kast op stal. Heb eucalyptus olie gekocht, de variant zonder alcohol.
Dit scheelt echt een bak in het aantal muizen, heb nog 1 of 2 keuteltjes gevonden (tegenover honderderden daarvoor). Wel elke 2 a 3 dagen herhalen.

En daarmee smeer je de kastwand in? Of spuit je het in zo'n kast? :) Hoe gebruik je het?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:50

Palmera schreef:
Ik ga echt beginnen met kattendeken en dat apparaatje. :)
Het, al dan niet tijdelijk, in huis hebben van een kat zal echt de laatste optie zijn. :)

Een slang is ook een optie. Die kan je muizen ook in de spouwmuren en zo achtervolgen.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Re: Muizen wegjagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:54

ze schijnen ook niet van pepermuntgeur oud te houden. maar of je ze daarmee weg houdt..

Grooming_Mom

Berichten: 438
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:03

Bij ons in de kast op stal hadden de muizen alle rollen pepermunt aangevreten. echt elke pepermuntje rondom afgeknaagd .. tandjes stonden erin ...

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:06

Palmera schreef:
Rocamor schreef:
Let je dan wel op je honden? Die horen dat hoge geluid ook (ik had zelf een kattenverjager in de tuin, maar hoorde die piep ook)...

-O- Honden leven voornamelijk buiten, muizen zitten binnen op de vliering. Zouden ze daar last van hebben? Dan gaat het feest namelijk gewoon niet door.


mystery1980 schreef:
ik had ook muizen in mijn kast op stal. Heb eucalyptus olie gekocht, de variant zonder alcohol.
Dit scheelt echt een bak in het aantal muizen, heb nog 1 of 2 keuteltjes gevonden (tegenover honderderden daarvoor). Wel elke 2 a 3 dagen herhalen.

En daarmee smeer je de kastwand in? Of spuit je het in zo'n kast? :) Hoe gebruik je het?



Ik deed het op het hout druppelen het mag niet aan je handen komen. En op sommige spullen zul je uit moeten kijken of het afgeeft of verkleurt ofzo maar dat weet ik dus niet. Maar ik was niet zo zuinig op mijn stalkast en aangezien de paarden er toch niet bij konden heb ik het gewoon ruim op het hout laten druppelen.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 13:57

Kuggur schreef:
Palmera schreef:
Ik ga echt beginnen met kattendeken en dat apparaatje. :)
Het, al dan niet tijdelijk, in huis hebben van een kat zal echt de laatste optie zijn. :)

Een slang is ook een optie. Die kan je muizen ook in de spouwmuren en zo achtervolgen.

Een slang lijkt me leuker dan een kat. :+


amber15 schreef:
ze schijnen ook niet van pepermuntgeur oud te houden. maar of je ze daarmee weg houdt..


Grooming_Mom schreef:
Bij ons in de kast op stal hadden de muizen alle rollen pepermunt aangevreten. echt elke pepermuntje rondom afgeknaagd .. tandjes stonden erin ...

Ik heb ze met mint niet weggekregen, de gedroogde blaadjes zijn zelfs opgegeten :)


@Mystery1980: op mijn vliering staan zeker geen belangrijke dingen, dus dan is die olie een goede optie :)

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:00

Hier blijkt de beste oplossing toch gewoon al het eten goed wegruimen te zijn. De enige diersoort die bij ons met gif bestreden zijn ratten, omdat die gewoon te gevaarlijk zijn en we geen klemmen kunnen zetten waar zij zitten (onder de houten vloer) en zelfs dat alleen als ze weer echt binnen zitten.

Bij ons zit dus alles in blikken en tonnen, en sinds we dat doen hebben we vrijwel geen muis meer gezien. Wel de huidige populatie wegvangen, anders gaat het nog mis. En denk aan je fruit en groente muisvrij opslaan. Handige plekken voor even snel wat wegleggen zijn de koelkast en magnetron.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Muizen wegjagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 14:07

Op de vliering bewaar ik geen voedsel. Hoe dan ook, ik woon in een ander klimaat, dus bewaar eten eigenlijk altijd al goed afgesloten i.v.m kakkerlakken. Alles, zonder uitzondering, word afgesloten bewaard. :)

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Muizen wegjagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:15

Ondanks je niet van katten houdt, is het wel iets dat werkt, wij wonen echt op de buiten en vooral in de hooischuur hebben we nu met twee poezels veel minder last ervan. We hebben ook een jachthond soms jagen ze samen. Helemaal verdrijven weet ik niet als het mogelijk is bij ons, ons huis is het enige huis tussen allemaal weides en landbouwgronden met mais.
Konijnen, fazanten, marters, muizen, ratten, vossen en veel vogels en insecten horen bij het decor. De marters en ratten laten zich nooit zien, konijnen en fazanten daarentegen krijgen we heel vaak te zien. Soms ook in dode vorm, brrrr

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:04

Ik heb niet meteen tips die nog niet gezegd zijn, maar je huisje spreekt wel enorm tot de verbeelding ... <3

Sorry, offtopic, maar moest het even kwijt :')