Help! problemen met mijn hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
silkeshorses
Berichten: 199
Geregistreerd: 23-03-17

Help! problemen met mijn hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-17 12:50

hey bokters!

ik heb een vlinderhondje van 11 maanden oud.
als puppy kon ze wel eens koppig zijn maar dit hebben we kunnen doorbreken door assertief te zijn

- we doen agility de sport zelf doet ze graag en de parcourtjes lukken al aardig maar na een parcour loopt ze altijd weg en ze wacht nooit op mijn bevel om te vertrekken
iemand tips?
alvast bedankt om te lezen


moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Help! problemen met mijn hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 13:06

Hoe doet ze het thuis? Hoe goed luistert ze naar commando's? Als je het commando blijf bijvoorbeeld aan leert kan ze ook wachten om vervolgens op te vertrekken wanneer jij het aangeeft.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

silkeshorses
Berichten: 199
Geregistreerd: 23-03-17

Re: Help! problemen met mijn hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-17 13:15

het comando blijf kent ze al alleen voert ze hem niet uit in de les maar thuis doet ze alles

Anoniem

Re: Help! problemen met mijn hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 13:17

Is ook een beetje de leeftijd. Zou gewoon blijven verder trainen met behulp van je instructeurs, die weten vast wel hoe het moet :)

silkeshorses
Berichten: 199
Geregistreerd: 23-03-17

Re: Help! problemen met mijn hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-17 13:20

ja heb ook een nieuwe trainingsmethode gekregen om ze bij mij te laten komen
maar ze hebben nog nooit zo'n hondje gezien ze is gewoon te slim en heeft alles door
hoop dat het voorbijgaat! want krijg maar 1/3 les en de rest zit ik achter haar te roepen

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Help! problemen met mijn hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 13:20

Ik verplaats je topic naar Beestenboel :)

silkeshorses
Berichten: 199
Geregistreerd: 23-03-17

Re: Help! problemen met mijn hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-17 13:27

ok

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Help! problemen met mijn hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 13:44

Ga maar even terug naar de gehoorzaamheid, lekker een basiscursus doen en daarna pas weer de agility oppakken. Ik begrijp überhaupt al niet dat je parcourtjes loopt met een hond die niet wacht bij de start: te vroeg gaan betekent gewoon weer terugzetten, net zo lang tot ze wacht. Je zet dus duidelijk niet door en laat haar maar een beetje gaan, vandaar de broodnodige investering in gehoorzaamheidscursus.

koeien op de weg...

dierenfan
Berichten: 9604
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 13:47

Zo groot probleem normaal gesproken nuet. Bij laatste hindernis iemand zetten die jou hond gelijk iets geeft waar hij of zij dol op is. Dus makkelijkste is speelgoed en trek spelletje doen. Of brokjes strooien maar op trainingsveld dat niet handig. Misschien anders kong met iets lekkers er in en maken dat ae er niet mee weg kan rennen.

Loopt ze verder nooit los?

Wat je ook kan doen is voorlopig trainen aan lange lijn. Dan maar geen parcour lopen. Hier komen is veel belangrijker dan parcour lopen. Persoonlijk vind ik 11 maanden sowieso te vroeg voor behendigheid parcours en daarnaast zit jou hjndje duidelijk veel te vol bij de training en draait door. Veel meer trainen op rust voorlopig ipv trainen op parcourtjes te lopen.

Qua vertrekken ook met 2 mensen werken. Geen kans geven er vandoor te gaan.

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 13:47

Is ze niet een beetje te jong voor behendigheid? Als de parcoursen nu al aardig lukken klinkt het alsof je al even bezig bent. Maar volgens mij sla je een paar stappen over.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Help! problemen met mijn hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 18:07

Een hond van 11 maanden is w jong om al.een heel parcours te kunnen springen als je.het mij vraagt.

Wachten is wachten. Zet je hond neer en geef het commando. Loop 1 pas weg en ga weer terug en beloon. Beweegt ze? Terugzetten en opnieuw beginnen. Pas als ze blijft zitten mag ze het parcours lopen. Niet eerder.

Oefen de start gewoon op de training. Juist daar luistert ze niet.

Blijft ze van de start afkomen? Na 10 min hond pakken en laat de volgende maar starten. Daarna weer opnieuw proberen.

Vooral heeeeel consequent zijn

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Help! problemen met mijn hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:31

Waar doe je behendigheid dan, normaal gesproken mogen honden pas mee doen als ze een jaar zijn (kleine hondjes) of anderhalf jaar voor grote honden.

Gewoon blijven oefenen, of even een half jaar geen behendigheid meer doen maar wat meer trainingen van gehoorzaamheid doen.
Of een combinatie van gehoorzaamheid/spel zoiets.

Ze is ook nog wel erg jong, misschien dat het over een half jaartje dan beter gaat?

Keell94

Berichten: 4047
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:39

silkeshorses schreef:
het comando blijf kent ze al alleen voert ze hem niet uit in de les maar thuis doet ze alles


hier hetzelfde, thuis doet hij alles maar op les vertikte hij het 9/10 keer, nu is de mijne wel al bijna 2 jaar.

11 maanden is wel de puber fase dat ze je uit gaan proberen en ik had met les ook altijd me handen vol (wel geen vlinderhondje, heb een rottweiler dus ook fisiek veel kracht)
enige wat echt helpt is denk ik blijven herhalen, slecht gedrag negeren en goed gedrag belonen.
Wat zegt je trainer hoe je dit aan moet pakken? neem aan dat hij/zij je ook al tips hebt gegeven

Misschien even stoppen met de behendigheid en een gehoorzaamheidscurcus gaan volgen zodat de basis weer even herhaalt wordt?

PW Photographs
Voor meer informatie, zie mijn website - http://www.pwphotographs.nl

Machie

Berichten: 16000
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:42

Barbet schreef:
Waar doe je behendigheid dan, normaal gesproken mogen honden pas mee doen als ze een jaar zijn (kleine hondjes) of anderhalf jaar voor grote honden.


Mijn pup is 6 maanden en die train gewoon al basis agility. Geen raakvlakken, geen palen en niet springen. Agility is zo veel meer dan springen.

Mijn hond mag niet de start doorbreken. Te vroeg komen is terug. 3x te vroeg komen is weg van het veld. Zonder normale start kan je nl niks in t spelletje.

Anoniem

Re: Help! problemen met mijn hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:47

Het is niet voor niets dat je op erkende hondenscholen pas agility mag gaan dien als de hond de basisbeginselen kent zoals los lopen met aandacht. Je hond is er dus nog niet aan toe en wat mij en veel hondenscholen betreft veel te jong.

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:51

Machie schreef:
Mijn pup is 6 maanden en die train gewoon al basis agility. Geen raakvlakken, geen palen en niet springen. Agility is zo veel meer dan springen.

Mijn hond mag niet de start doorbreken. Te vroeg komen is terug. 3x te vroeg komen is weg van het veld. Zonder normale start kan je nl niks in t spelletje.



Ja, zo heb ik dat met mijn hond ook gedaan, inderdaad :)
Maar meer spelenderwijs als voorbereiding als ze eenmaal ouder zijn.
Bij de 'echte' behendigheidslessen, dat bedoelde ik met de leeftijdsgrens.

silkeshorses
Berichten: 199
Geregistreerd: 23-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-17 14:47

GDG schreef:
Ga maar even terug naar de gehoorzaamheid, lekker een basiscursus doen en daarna pas weer de agility oppakken. Ik begrijp überhaupt al niet dat je parcourtjes loopt met een hond die niet wacht bij de start: te vroeg gaan betekent gewoon weer terugzetten, net zo lang tot ze wacht. Je zet dus duidelijk niet door en laat haar maar een beetje gaan, vandaar de broodnodige investering in gehoorzaamheidscursus.



doe altijd nog gehoorzaamheid 1 keer in de week ben nooit gestopt en daar doet ze het wel maar daar hangt ze aan de leiband

ik doe al vanaf 4 maanden agility maar dat zijn voorbereidingen nu ben k echt bezig met parcourtjes dat is het systeem in onze hondenschool en andere honden hebben daar geen probleem mee

silkeshorses
Berichten: 199
Geregistreerd: 23-03-17

Re: Help! problemen met mijn hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-17 14:53

de tainingen van te vroeg starten en terug zetten en dan weg van het veld pas ik ook al toe maar dat weglopen is het probleem zolang ze een parcour mag lopen luistert ze maar dat wachten vind ze niks denk ik en ze zoekt zelf de fun op maar wat valt er aan te doen ze heeft veel trucs door want ze is heel slim

EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Help! problemen met mijn hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 18:21

Dan ben je al te ver weg.
Zet haar neer, geef het commando en zet 2 stappen wrg. Blijft ze zitten is ze braaf en mag ze spelen. Zo bouw je het op

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Help! problemen met mijn hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:09

Dan ga je in de gehoorzaamheidslessen de moeilijkheid opvoeren en trainen op gehoorzaamheid rond behendigheidstoestellen. Start trainen met een enkele hindernis, volgen rond hindernissen, blijven, hierkomen etc.

koeien op de weg...

silkeshorses
Berichten: 199
Geregistreerd: 23-03-17

Re: Help! problemen met mijn hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-17 12:04

ok ga ik proberen


silkeshorses
Berichten: 199
Geregistreerd: 23-03-17

Re: Help! problemen met mijn hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-17 17:06

super goeie les gehad! *\o/*
zonder weglopen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Eliana, IMANDRA, ogidni en 108 bezoekers