Kitten bij volwassen kat plaatsen, waar rekening mee houden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kitten bij volwassen kat plaatsen, waar rekening mee houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:36

Maar de grote kan er niet bij..

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Kitten bij volwassen kat plaatsen, waar rekening mee houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 17:18

Afgelopen zondag heb ik de kitten opgehaald. Heel even in het reismandje laten snuffelen, dat ging goed.
Toen deurtje open gedaan, toen ging mijn andere kat er blazend en grommend achteraan. Niet aanvallend overigens, eerder verdedigend. Ze moest er niks van hebben, is in een hoekje gaan zitten en heeft alleen maar gegromd de hele dag. Zelfs als de kitten helemaal niet in zicht was, blazen en grommen. Ik vermoed bang, ze viel ook absoluut niet aan, rende er eerder heel hard blazend van weg. De kitten sliep zondag erg veel.

De 1e nacht heb ik de kitten op mijn slaapkamer gehouden en mijn andere kat in de woonkamer. Vanaf nacht 2 de kitten in de woonkamer en de ander op een andere kamer. De andere kamer is de kitten nog niet geweest en echt het vertrouwde rustige plekje voor de ander merk ik. De kitten is mega hyper sinds maandag, breekt m'n halve huis af inclusief mij. Het is goed dat ik vakantie heb, want ik loop er de hele dag achteraan. De plant is inmiddels verhuisd naar de slaapkamer. Even rustig op de bank zitten eten zit er niet in zonder dat ze in mijn benen, nek of haar hangt. gelukkig deed ze direct alles op de kattenbak. Ik heb dus wel een kleine 2e open kattenbakje gehaald, dit vind ze maar al te leuk, en gooit dus zeker 1 keer per uur het halve grit eruit....... en loopt dat vervolgens door mijn hele woning heen.

Mijn andere kat moest er totaal niks van hebben maar vandaag toch al een grote verbetering! Vanmorgen gaf ik ze eten en stonden ze gewoon naast elkaar zonder geblaas of iets. En vanmiddag sliepen ze ieder op een eettafel stoel naast elkaar. Zolang ik erbij ben is de grote vrij rustig nu, zodra ik weg ben gaat ze ergens hoog veilig zitten en wacht tot ik terug ben. Ik denk dus dat ze nog wat bangig is. Maar, toch in 3 dagen tijd al een hele verbetering moet ik zeggen.

Ik twijfel of ik ze vannacht samen laat, of nog even wacht..

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Re: Kitten bij volwassen kat plaatsen, waar rekening mee houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:34

Wat bij ons ook goe dwerkte was de ouder kat hoge rvoreren (bv aarecht), daar kon het kitten voorlopig toch nog niet bij. En Nu kan hij er wel bij maar weet, als de dames in hun hoekje eten, mag hij er nog niet bij. En wacht keurig op de grond totdat het sein veilig is gegeven en hij alle restjes mag wegstofzuigeren

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 16:48

Inmiddels ruim een week verder even een update.
De kitten is hondsbrutaal en mega hyperactief :+ hangt constant aan me, en gebruikt graag nagels en tanden. Enorm aanhankelijk beestje, zit volgens mij het liefst de hele dag in m'n nek. Het ene moment lach ik me rot om haar, het volgende moment heb ik haast spijt omdat ik geen moment even rustig kan zitten :wow:

De ander heb ik er sinds een paar dagen ook snachts bij gehouden en nu ook al 2 dagen veel alleen omdat ik veel weg ben. En het gaat echt erg goed! Als de kitten als een gek op haar afrent in een wilde bui krijgt ze wel even een tik, maar daar deinst ze goed voor terug. Maar ze lopen zo langs elkaar heen zonder gezeur, gister zag ik ze zelfs even knuffelen aan elkaar en leek het erop dat de grote poes met haar wilde gaan spelen. De grote is echt wel van slag geweest, lag alleen maar op 1 stoel terwijl ze normaal echt een schootkat is en graag op de bank ligt. Dat zie ik nu gelukkig weer terugkomen, ze durft zelfs op schoot terwijl de kitten ernaast op de bank ligt *\o/*

Ook heb ik de kleine kattenbak weggehaald, de kitten vond het leuk om ieder uur al het grit eruit te graven, wat lekker in dat pluizige vachtje bleef hangen en vervolgens het hele huis door ging :roll: ik heb in 5 dagen tijd nog nooit zoveel stof gezogen. Dus sinds 3 dagen heb ik de kleine open kattenbak weggehaald en de grote dichte neergezet en daar gaan ze beiden netjes op, scheelt een hoop rommel!

Ik kan wel zeggen, het is pas een ruime week verder, maar ik zie dit wel goedkomen *\o/*

Paar foto's van de kleine draak

https://www.mupload.nl/img/ys1xb24ixoxgp.jpg
https://www.mupload.nl/img/70qs6qc86am2l.jpg
https://www.mupload.nl/img/enl36yh94l12l.jpg
https://www.mupload.nl/img/bprilufyh4uni.jpg

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Kitten bij volwassen kat plaatsen, waar rekening mee houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 07:44

Fijn dat het goed gaat, wat een schatje!