De tijd komt er weer aan, vlooien, teken en ander ongedierte

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

De tijd komt er weer aan, vlooien, teken en ander ongedierte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 13:35

De fijne tijd, zomer komt er weer aan, en dus ook de vlooien, teken, en ander gespuis. Wat gebruiken jullie om je hond/kat zo vrij mogelijk te houden??

Ik heb zelf voor de honden een aantal jaar een Seresto halsband gehad. En de katten kregen een pipetje van Stronghold of als ik niet bij de DA kwam Frontline (wat hier dus helemaal niet wil werken).
Nu heb ik weer een jonge hond erbij, waarvan ik dus niet weet of die allergisch gaat reageren op die Serestoband. Je hoort nl wel vaker dat de hond er allergisch op reageert. En 1 van de katten reageert op de Frontline met een hele vieze vacht en dat wekenlang. Daarnaast heb ik 2 katten die tekenmagneten zijn := daar kan ik dagelijks tenminste 1 eraf halen.
Daarom ben ik rond aan het kijken ben wat evt in aanmerking zou kunnen komen.
En eigenlijk ben ik niet zo gek van al die chemie (maar als het niet anders kan gebruik ik het dus wel) maar het spul moet wel werkzaam zijn. En ik lees van heel veel "natuurlijke" producten dat ze maar weinig of helemaal niet werken.

Dus brand los, wat gebruiken jullie?? :D

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: De tijd komt er weer aan, vlooien, teken en ander ongedierte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 13:42

Onze hond en kat krijgen Bravecto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 13:52

Ik gebruik toch ook de seresto, de enige tot nu toe die voor onze hond écht werkt voor hele lange tijd (maanden en maanden). Erg blij mee :j. Ik heb nadien ook wel is gelezen over allergische reacties maar gelukkig heeft onze hond daar geen last van.

Wildgirl

Berichten: 11663
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: De tijd komt er weer aan, vlooien, teken en ander ongedierte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 13:54

Hier de hond op Beaphar druppels en de kat een seresto bandje ivm vlooienallergie, werkt perfect

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 13:56

In de wintertijd gebruiken wij bij onze huidige kat de comfortis pillen, maar gezien die alleen voor vlooien werken (wel heel goed overigens) in de zomertijd niet. Onze vorige kat had de seresto band. Ideaal! lange tijd werkzaam tegen vlooien en teken, heb er veel info over opgezocht destijds goede werkzame stof. Kat bleef prima teek en vlooi vrij. Het bandje is zogemaakt dat ze het zelf kunnen loskrijgen (nood sluiting) en een breekstukje ook nog extra. Helaas heeft onze huidige kat een hekel aan bandjes, dus haar hebben we gisteren bravecto druppels gegeven, 3 maanden werkzaam ook nieuwe werkzame stof (dus qua resistentie zal dat er nog weinig zijn).

Ik heb 1 keer vlooien gehad (we hadden eerst druppels bij onze vorige kat... kat gewassen nadat ze in de drijfmest had gerold... en die druppels werken dan schijnbaar niet meer... oepsie). en dat wil ik nooooiiiittt meer.... dus ik ga nooit van die natuurlijke meuk proberen.

viphorse

Berichten: 1509
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: De tijd komt er weer aan, vlooien, teken en ander ongedierte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 13:59

Voor onze honden Bravecto. Staan geen goede recensies over de bijwerkingen maar onze honden doen het er perfect op.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: De tijd komt er weer aan, vlooien, teken en ander ongedierte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 14:34

Hier ook bravecto. Dat is het enge middel dat hier echt werkt en waar ze allemaal tegen kunnen (en we hebben veel geprobeerd).

Gea99

Berichten: 1170
Geregistreerd: 26-09-13

Re: De tijd komt er weer aan, vlooien, teken en ander ongedierte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 14:35

Onze honden krijgen ook Bravecto. Geen last van bijwerkingen gelukkig.

roekes

Berichten: 754
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 14:37

Hier krijgen de honden ook bravecto. Dit is het enige middel wat hoed werkt tegen de vele teken die hier zitten

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: De tijd komt er weer aan, vlooien, teken en ander ongedierte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 14:58

Hier Advantix wat zeer goed werkt en nagenoeg geen bijwerkingen. In de praktijk waar ik gewerkt heb ook geen bekend en ook niet bij scalibor of Seresto.
Bravecto vind je in onze praktijk niet en komt ook niet in onze honden. Buiten de "enge"verhalen om ken ik zelf twee gevallen met ernstige bijwerkingen en als je je verdiept in de werkzame stoffen en het feit dat het niet getetst is op de langere termijn wil je dat echt niet in je dier stoppen.
Natuurlijke middelen hebben we ookallemaal getest en alleen werkzaa in extreem hoge doseringen waardoor het ook verre van gezond is dus ik blijf bij advantix en seresto zou 2 e keus zijn. De kat krijgt frontline elke 4 weken.

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: De tijd komt er weer aan, vlooien, teken en ander ongedierte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 15:02

Wij gaan na lang twijfelen toch ook weer van de bravecto. Wel geef ik er maar 1 in het hele jaar en niet elke zoveel maand. En dat werkte hier vorig jaar prima bij een kortharige en half langharige hond

Miiessy

Berichten: 2971
Geregistreerd: 26-10-05
Woonplaats: Zeewolde

Re: De tijd komt er weer aan, vlooien, teken en ander ongedierte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 15:19

Hier krijgt de hond Bravecto pil en de katten Bravecto pippetten.
Nooit bijwerkingen gehad en werkt gewoon echt erg goed

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: De tijd komt er weer aan, vlooien, teken en ander ongedierte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 15:41

Ik geef mijn honden Nexgard tabletten. Werkt uitstekend, geen bijwerkingen gezien en werkt véél langer dan de 6 weken die in de bijsluiter vermeld staat. De laatste keer heb ik ze in juni 2016 gegeven en nu de afgelopen week pas weer omdat ik weer teken tegen kwam. :) De volgende pil krijgen ze pas weer als ik vlooien of teken zie. Benieuwd hoe lang dat deze keer dan duurt.
Hier komen teken en vlooien eigenlijk het hele jaar rond voor, dus ik ben echt heel tevreden. :)

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: De tijd komt er weer aan, vlooien, teken en ander ongedierte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 15:46

Ik lees dus toch nog veel Bravecto.
Ik heb dit ook altijd gegeven gehad, honden reageren niet goed op druppels/pipetten en de gewone huis tuin keuken middeltjes werken verre van.

Ik heb dit jaar nog niets gegeven, omdat ik twijfel wat het beste is.
Mss toch ook maar terug gewoon Bravecto.

KimD

Berichten: 20417
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 16:03

Bravecto geef ik niet meer, dat is me te risicovol. Sowieso ben ik niet fan van iets wat oraal moet worden toegediend. Daardoor moet de teek wel hechten om teeken sterven.

Alles op de huid gaat in het huidvet zitten, dat vind ik persoonlijk prettiger. :j

Sinds dit jaar gebruik ik de Seresto band, wij hebben een MDR-1 hond waardoor veel middelen al überhaupt niet gebruikt kunnen worden.

Edit: Met drie banden hebben we vijf honden voorzien.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 16:08

M.b.t de risicos van tabletten t.o.v andere middelen heb ik voor mezelf een afweging gemaakt.

Twee jaar geleden had ik een vlooienplaag in mijn tuin. Ondanks regelmatig de hondendekens uitkoken, de honden wassen, en pipetjes.
Toen kon ik drie keer per week mijn tuin onder handen nemen met insecticides. Is ook niet al te best. Een paar weken vlovrij geweest en de ellende begon weer.

Nu, met die tabletten moet de vlo eerst bijten om eitjes te leggen. En die eitjes legt zij niet meer, dan is ze al dood. Dat zie ik als het beste middel tegen vlooien.
Al die andere troep is ook niet gezond. :)

Edit: ik geef het het liefst zo min mogelijk, dus zeer zeker niet iedere 8 weken o.i.d. Ik geef het pas weer als ik beestjes zie. Hoe meer tijd ertussen, hoe liever. :)

dierenfan
Berichten: 9614
Geregistreerd: 27-02-10

Re: De tijd komt er weer aan, vlooien, teken en ander ongedierte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 16:46

Hier net als vorig jaar alke 6 bravecto. Vorig jaar was 1 tablet genoeg voor de rest van het jaarm hopelijk nu weer. Ook de pup heeft bravecto op.

dierenfan
Berichten: 9614
Geregistreerd: 27-02-10

Re: De tijd komt er weer aan, vlooien, teken en ander ongedierte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 16:49

Overigens twijfel ik aan het feit of teken eerst moeten hechten bij bravecto. Net een week op vakantie geweest naar de sallandse heuvelrug met ons 6 tal en 3 golden retrievers. Wij hadden 0 teken ( behandeld voordien met bravecto dus)en de goldens die niets hadden gekregen 10 a 20 af gehaald maar allemaal lopende teken. Erg vaag dus dat niet 1 teek vast beet in hun en op de onze niets gevonden werd.

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: De tijd komt er weer aan, vlooien, teken en ander ongedierte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 16:53

Seresto banden hier. Ik durf de bravecto niet meer aan, of het waarheid is of niet, ik neem het risico liever niet. Seresto bevalt me tot nu toe prima.

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Re: De tijd komt er weer aan, vlooien, teken en ander ongedierte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 17:05

Hier ook bravecto voor zowel de honden als de katten. Bij onze dierenarts (grote praktijk meerdere locaties) worden er heel veel verkocht en zijn er nog geen mensen met gegronde klachten geweest, ik geeft het trouwens maar 1 a 2 keer per jaar. In de winter sowieso niet. Ik heb ook hele goede ervaringen met de seresto banden.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 17:19

dierenfan schreef:
Overigens twijfel ik aan het feit of teken eerst moeten hechten bij bravecto. Net een week op vakantie geweest naar de sallandse heuvelrug met ons 6 tal en 3 golden retrievers. Wij hadden 0 teken ( behandeld voordien met bravecto dus)en de goldens die niets hadden gekregen 10 a 20 af gehaald maar allemaal lopende teken. Erg vaag dus dat niet 1 teek vast beet in hun en op de onze niets gevonden werd.


Bij bravecto word de werkzame stof opgenomen in het bloed en de organen en de teek moet eerst een bepaalde tijd bloed zuigen alvorens de teek dood eraf valt. Daarom adviseert de fabrikant ook pipetten als je wilt beschermen tegen ziektes. Daar die nog steeds overgebracht kunnen worden.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: De tijd komt er weer aan, vlooien, teken en ander ongedierte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 17:25

Vanuit mijn opleiding heb ik geleerd om regelmatig van middel te wisselen om geen plaatselijke resistentie op te bouwen voor bepaalde middelen en het hele jaar door alles goed bij te houden.

Bravecto is toen ook ter spraken gekomen en zij geloofde een deel van de verhalen wel. Er zijn ook honden die niet goed op de druppels reageren, maar die werken korter dan de tabletjes en de symptomen zijn plaatselijk direct zichtbaar in de meeste gevallen ( haaruitval op de plek vaar je ze toebrengt. ) Bravecto werkt langer en de kans op een overdosis is veel groter en dus gevaarlijker.

Ik gebruik voor een hond een halsband omdat hij echt veel teken heeft. Bovendien krijgt hij nog een spray over zich heen als we naar het bos gaan. Dan gaat er wel meteen 1/3 fles van dat spul over hem heen, maar in ieder geval geen last van teken. De twee Japanners hebben minder last van teken en die krijgen pipetten. Iedere zoveel maanden wissel ik dus van merk.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: De tijd komt er weer aan, vlooien, teken en ander ongedierte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 17:51

Teatree olie.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 17:54

Hier voor de poezels Broadline. Werkt tegen teken, vlooien en ontwormt gelijktijdig.
Enige nadeel vind ik dat het nogal grote pipetten zijn, dus nogal wat vloeistof en daar zijn ze echt helemaal niet dol op }>

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 17:58

Nabster schreef:
Teatree olie.

Het is de ultime droom als dat zou helpen bij mij thuis. :)
In mijn lange lijst van probeersels kwam dit ook voor, maar het hielp niet. :n