Hondenluik met chip voor grote hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eva1969

Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Hondenluik met chip voor grote hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 15:10

Graag zouden wij voor onze boxer van ons kantoor naar de buitenkennel een hondenluik installeren zodat hij vrij heen en weer kan lopen en ik niet steeds van achter mijn bureau hoef om hem buiten en binnen te laten. Om er zeker van te zijn dat er geen katten naar binnen komen (die zou hij niet heel laten vermoed ik) zou ik graag een luik hebben dat reageert op een chip in zijn halsband en die het luik ontgrendeld als hij binnen een halve meter van het luik is. Dit soort luiken kan ik echter alleen vinden voor kleine honden/grote katten.
Iemand die mij kan helpen? Of wellicht een andere oplossing weet?

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Hondenluik met chip voor grote hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:20

Nieuwsgierig.
Hoe denk je boeven buiten te houden als je zo'n groot luik in je kantoor maakt?
Ik zou minder bang zijn voor katten: die zouden wel stom zijn om binnen te komen bij jou hahaha maar boeven................

Ik denk dat het gezonder is voor je lijf en je bezittingen om steeds op te staan en naar de deur te lopen.
:D :D :D

xSCWxJarig
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:25


Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:32

janouk schreef:
Nieuwsgierig.
Hoe denk je boeven buiten te houden als je zo'n groot luik in je kantoor maakt?
Ik zou minder bang zijn voor katten: die zouden wel stom zijn om binnen te komen bij jou hahaha maar boeven................

Ik denk dat het gezonder is voor je lijf en je bezittingen om steeds op te staan en naar de deur te lopen.
:D :D :D

Als TS na het werk of tussendoor weg gaat kan ze dat luik toch van binnenuit vergrendelen? :)

Ik heb jaren geleden bij kennisen van mijn ouders een luik voor de berner senner (schrijf ik dat zo goed?) gezien, en en daar zaten drie van die grendels op om af te sluiten als ze weg gingen. :)

eva1969

Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Hondenluik met chip voor grote hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 15:42

@Janouk, natuurlijk zorgen we voor een goede vergrendeling aan de binnenkant als we er niet zijn. Het is alleen bedoeld voor als ik op kantoor ben.

@xSCWx, thanks ik kon echt niets vinden, we gaan hier eens achteraan alhoewel ik het ding wel spuuglelijk vind haha.

@Palmera, inderdaad, niemand komt hier ongevraagd binnen hoor ook niet via het hondenluik :)

eva1969

Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 15:47

xSCWx schreef:
Hoeveel ben je bereid uit te geven? Ik heb er wel een gevonden maar die is behoorlijk prijzig https://www.hondenenkattenluiken.nl/ple ... mtr-detail
Je zit dan incl chip rond de €500/€600

Ik heb even gebeld.... rond de € 1.500 euro, dat is me dan weer nét iets te gortig want dat ding moet ook nog ingebouwd!

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Hondenluik met chip voor grote hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:58


Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:58

Je weet dat het heel gezond is om regelmatig op te staan vanachter je bureau he.

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:10

Waarom zou je er een met chip doen? Als je er niet bent doe je het luik toch op slot zeg je net. Zonder chipsysteem is een groot hondenluik al een stuk betaalbaarder.

Katten komen er vast niet heel veel als je zegt dat je hond die niet accepteert.

xSCWxJarig
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:11

eva1969 schreef:
xSCWx schreef:
Hoeveel ben je bereid uit te geven? Ik heb er wel een gevonden maar die is behoorlijk prijzig https://www.hondenenkattenluiken.nl/ple ... mtr-detail
Je zit dan incl chip rond de €500/€600

Ik heb even gebeld.... rond de € 1.500 euro, dat is me dan weer nét iets te gortig want dat ding moet ook nog ingebouwd!

Wauw dat is wel erg prijzig inderdaad. Misschien is een andere optie om een luik te kopen die je van beide kanten kan afsluiten. Je kan hem dan van binnenuit dicht doen, waardoor de hond wel zelf naar buiten kan. Dan hoef je alleen nog op te staan om hem binnen te laten (en kunnen er dus ook geen katten naar binnen)

eva1969

Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 16:12

Jennyj01 schreef:
Je weet dat het heel gezond is om regelmatig op te staan vanachter je bureau he.
Hahahaha ja, en loop hier genoeg maar als ik naar de kennel moet ik helemaal omlopen en het is niet handig als ik midden in een rapportage zit. Bovendien wil hij zo snel hij binnen is weer naar buiten :S, vandaar een luik :D

eva1969

Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Hondenluik met chip voor grote hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 16:14

De enige reden voor zo'n chip is inderdaad dat ik bang ben dat er op een onbewaakt ogenblik een kat binnenkomt en dat is eigenlijk onvoorstelbaar want daarvoor zou de kat eerst nog door de kennel moeten en dat overleefd ie al niet denk ik.... misschien toch maar eentje zonder chip dan.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:16

Luik met een afstandsbediening. Hoef je niet op te staan, alleen op een knopje te drukken.

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Re: Hondenluik met chip voor grote hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:13

ik heb 3 grote honden en zelf een luik laten maken, zonder chip. ziet er echt super tof uit! voor als ik er niet ben kan er een schuif in die je met een pinnetje kan afsluiten zodat er niemand naar binnen kan
zal vanavond even foto s maken

eva1969

Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 11:30

essiesilly schreef:
ik heb 3 grote honden en zelf een luik laten maken, zonder chip. ziet er echt super tof uit! voor als ik er niet ben kan er een schuif in die je met een pinnetje kan afsluiten zodat er niemand naar binnen kan
zal vanavond even foto s maken


Graag!

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 09:23

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

eva1969

Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Hondenluik met chip voor grote hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-17 09:41

Dat is inderdaad een mooi luik, bedankt voor de foto's. Gisteren de aannemer hier gehad en die gaat ook wat dingetjes uitzoeken.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Hondenluik met chip voor grote hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:19

Je kunt ook de hond leren de deur open te maken. Met een dranger op de deur valt de deur ook weer netjes dicht. Vader van mijn vriend heeft het de hond geleerd met een touw aan de deur klink. Reuze handig!

eva1969

Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Hondenluik met chip voor grote hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-17 22:33

Nou nee want dan ben ik m straks steeds kwijt plus dat dan al mijn deuren bekrast zijn ;)

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Hondenluik met chip voor grote hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:28

Met de luik ben je hem toch ook steeds kwijt haha

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:34

Saskia9 schreef:
Met de luik ben je hem toch ook steeds kwijt haha

We kunnen er vast wel van uitgaan dat TS dat luik plaatst op een plek waar de achterliggende tuin goed omheind is :)

Persoonlijk zou ik ook geen fan zijn van een hond deuren te leren openen. :) Je moet er niet aan denken dat ze dat overal doen, dus ook op minder veilige plekken

xSCWxJarig
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Hondenluik met chip voor grote hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:58

Inderdaad hond deuren openen aanleren raad ik af... Mijn hond kan het (na een andere hond het zien doen) en sindsdien is ze haast nergens binnen/buiten te houden en heeft ook al eens op straat gelopen. Naast de gekraste deuren inderdaad. Geen aanrader :P

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 07:57

Mijn honden hebben daar personeel voor: onze kat krijgt alle deuren open in huis. Hij springt tegen de deur op, hangt aan de deurhendel en trekt hem naar beneden en de hond duwt de deur open. Teamwork.

Heel lelijk, maar de deurhendel van de keukendeur staat nu recht naar boven om de kat minder houvast te geven en het tuig uit de keuken te houden

eva1969

Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 09:22

Saskia9 schreef:
Met de luik ben je hem toch ook steeds kwijt haha

Gelukkig niet, het luik moet toegang gaan geven tot een buitenkennel van 55m2. Los in de tuin mag alleen onder toezicht, ook ivm graven.