Tuin tot cavia paradijs omtoveren!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
TinkerTreas

Berichten: 3620
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Tuin tot cavia paradijs omtoveren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 14:43

Katten hebben vaak heel snel door dat ze water over zich heen krijgen als er mensen zijn. Zodra je een voet binnen zet, zitten ze alsnog in de tuin. Beste oplossing is zelf een kat of een hond nemen :D ;)

Wij hadden laatst een vreemde kat in de tuin. Die had een gaatje in het gaas gevonden (die onze katten nog niet ontdekt hadden).
Maar dat beest was in een hoekje gedreven door onze katten. Nou dat beest had zoveel stress, dat hij waarschijnlijk voortaan met een grote boog om onze tuin heen loopt :D

Ik heb het stuk van de cavia's opnieuw ingezaaid. Het gras komt al goed op, maar ze moeten nog wel even geduld hebben voor ze er weer op kunnen.


dewilderoos

Berichten: 241
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Bij het water

Re: Tuin tot cavia paradijs omtoveren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:33

bij ons is er zelfs nog gevaar van roofvogels.. (de kat van de buren durft niet meer sinds de komst van de teckel :+ )

Over illegale houtkap en ontbossing, maken wij ons heel erg boos.
Als milieuvriendelijke oplossing, is ons zadel dan ook boomloos. (@mkdemanvan)

Ir111

Berichten: 11925
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Tuin tot cavia paradijs omtoveren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:41

Ik heb ook veel overlast gehad van katten van de buren, van alles geprobeerd mar niets hielp. :( Pas nu we zelf een kat hebben (die de tuin niet uitkomt) is het probleem opgelost. Maar ja, aan die oplossing heb jij niks... :=

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

x_Jeanine_x

Berichten: 9068
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Tuin tot cavia paradijs omtoveren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:07

Wij hadden ook een katten probleem van de buren :s
En wij hebben een stroomdraadje bovenop de schutting geplaatst! En geen katten meer :)
Laatst keertje stroom vergeten en een klein hoekje van 10 bij 10cm een gat en gelijk een kat, stroom er weer op en nergens last van!

108078
Berichten: 292
Geregistreerd: 09-09-08
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-17 19:43

Een kleine update! Zo ziet het er nu uit.

Afbeelding

Aanwezige planten/kruiden:
- Basilicum
- Peterselie
- Koriander
- Selderij
- Bleekselderij
- Chinese kool (voor ons, niet voor de cavia's)
- Andijvie (HEUL VEEL andijvie :') )

We zijn nu aan het kijken en meten waar we het gras willen. Ik vind dit in ieder geval al een leuk hoekje :)

Edit: ik heb een klein stukje over gelaten voor een pompoenplant :9
Laatst bijgewerkt door 108078 op 15-05-17 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Re: Tuin tot cavia paradijs omtoveren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:44

gaas over de vloer spannen hielp hier tegen katten vinden ze akelig aan hun voeten

Kerstmuts

Zeer mooie pony hengst ter dekking!
http://www.bokt.nl/markt/ad/123200/kleu ... et-monello

108078
Berichten: 292
Geregistreerd: 09-09-08
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-17 19:52

tanjaatjuhh schreef:
gaas over de vloer spannen hielp hier tegen katten vinden ze akelig aan hun voeten


Wij hebben een stroomdraadje (moet nog bevestigd worden). We zitten we wel aan te denken om gelijk ook deze strips te gebruiken rondom. Onze schutting is aan de bovenkant 12 cm breed.

https://www.allestegenongedierte.nl/pes ... At-b8P8HAQ

2 katten hebben afgelopen week ons midden in de nacht 1,5 uur wakker gehouden... Toen is mijn vriend maar naar buiten gegaan met een emmer water. Meerdere buren waren het al van plan. Stonden allemaal voor de deur om de katten we te jagen. Bizar hoeveel irritatie er kan ontstaan door een paar katten. Er zijn hier echt veel katten. Ik wil het risico niet lopen (zo veel mogelijk verkleinen in ieder geval) dat ze in mijn tuin kunnen komen.

TinkerTreas

Berichten: 3620
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Tuin tot cavia paradijs omtoveren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:32

Dat ziet er al mooi uit. Daar zullen je cavia's straks wel van genieten.

Pfff ruziënde katten 's nachts is zo irritant. Dat gebeurt hier ook nog wel eens. Er zitten hier ook enorm veel katten. En bij ons achter woont iemand met een cattery. Die katten komen niet buiten, maar de katers uit de buurt hebben volgens mij alsnog door als er daar 1 krols is.

Tivara
Berichten: 6859
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Tuin tot cavia paradijs omtoveren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:45

Geen ervaring met een cavia tuin, wel met onze eigen katten in onze tuin houden. Die rollers vonden wij inderdaad ook te duur dus zijn we eerst voor een soort "spikes" gegaan (werkte niet) en daarna voor stroom. Stroom werkte eerst ook niet totdat we twee draadjes boven elkaar hebben gespannen zodat ze goed "aarde maken" wat ze niet deden op onze houten schutting ;) Nu hebben we dus twee draadjes parallel boven elkaar lopen met een kleine ruimte ertussen. Het bovenste draadje is aan het stroom apparaat verbonden, het onderste draadje direct aan de aardpen. Zodra de katten op de schutting klimmen en erover heen willen duwen ze met hun poot de twee draadjes tegen elkaar en schrikken ze hard genoeg om niet verder te gaan. Kat 1 heeft het één keer geprobeerd en daarna nooit meer, kat 2 probeert het soms een keertje uit maar gaat niet over de schutting heen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 15:06

Ik denk dat je idd beste nog voor een systeempje kunt gaan met 2 of nog beter , 3 draadjes boven elkaar
Ken verschillende mensen die hun eigen katten binnen de tuin wilden houden v schrikdraad en 5 van de 6 zijn op een drie stads systeem uitgekomen
De 6de op een systeem met 1 draadje
Maar om eerlijk te zijn zou die kat zonder draad ook wel in de tuin blijven
Dat beest is net niet te lui om op de bank te springen , maar dat is dan ook echt lichaamsbeweging genoeg voor een week :')

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Yenni
Berichten: 5451
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 19:08

Afbeelding
Vrijdag komen mijn cavia's in hun nieuwe verblijf! Het hok is behandeld voor de regen. In de loop van de tijd komt er nog een ren omheen van 2 bij 3 meter.

Welke bodembedekking is fijn voor buitenverblijven?

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Tuin tot cavia paradijs omtoveren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:21

oo mooi hok, ik heb ook zoiets. ik heb deze: https://www.tectake.nl/xxl-konijnenhok-402146 maar dan wel helemaal in de verf gezet, 1 trap eruit gehaald zodat het geen tochtgat boven is en zo wel iets meer verbouwd eraan maar nu helemaal naar mijn zin.
Ik gebruik in het hok boven de zinnelijkheidsdoeken voor honden van de action en daarboven op houtkorrels vd AH. Werkt hier erg goed.

Yenni
Berichten: 5451
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Tuin tot cavia paradijs omtoveren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:30

Het hok is behandeld tegen de regen dus ik hoop het rotte tegen te houden...

Mooi hok dito!

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Tuin tot cavia paradijs omtoveren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:33

ik gebruik die doeken eronder zodat het wat extra urine op kan vangen, werkt wel goed.
die vervang ook gelijk met verschonen hok.
Leuk joh, benieuwd hoe je caafjes reageren!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 7 bezoekers