Exoknaag 4 december 2016

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Temeraire

Berichten: 3531
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Exoknaag 4 december 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:41

Hier staat mn tas al klaar! Heb ook al geld gepind en de kooi klaar gemaakt.
Zijn jullie er ook klaar voor? :)

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-16 21:32

Temeraire schreef:
Hier staat mn tas al klaar! Heb ook al geld gepind en de kooi klaar gemaakt.
Zijn jullie er ook klaar voor? :)


Ik heb net de deksel voor de muizenbak afgemaakt (had een nietpistool nodig) .. ik hoop dat mijn
rug het morgen uithoud gezien ik vandaag maar 2,5 uur rechtop kon staan op mijn werk :P Dus dat
is even een ding.

De kooien voor de nieuwe hamsters ga ik zo in orde maken. En dan de transportboxen in de tas,
lijst uitprinten, geld en kaartjes klaar leggen en dan ben ik klaar. Maar moet helaas alles in etappes doen.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Exoknaag 4 december 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 08:51

Wij moeten nog pinnen en de spullen pakken. Maar voir de rest zijn we klaar!

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Re: Exoknaag 4 december 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 09:00

Ik zit sinds 7:43 in de trein :D

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Exoknaag 4 december 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 09:18

Ik ben aan het opstarten. Zo de auto aan gooien en kijken wat er gekrabbeld moet worden. En dan iemand hier van t station halen en dan die kant op :D

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Exoknaag 4 december 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 09:42

Wij zijn onderweg! Is er een aparte rij voor etickets?

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Exoknaag 4 december 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 09:47

Ik ga vanmiddag maar eens ff kijken. Iedereen veel plezier

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 11:41

Hier wordt ik rond 11 uur opgehaald en dan gaan ook wij erheen!
2x voor mij maar heb er super zin in!
en als bonus levert het ook nog punten op voor mijn opleiding xD

En indd veel plezier iedereen!

Spelt

Berichten: 867
Geregistreerd: 09-06-10

Re: Exoknaag 4 december 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 11:56

Veel plezier allemaal! Ik ben samen met mijn vriend in april weer van de partij, komt daar ook een topic voor? Enne, ik wil wel foto's zien natuurlijk *\%/*

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Exoknaag 4 december 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 17:16

Helaas geen fotos gemaakt xD
Maar heb me goed vermaakt!
Ooit komt er een wimper gekko of gargoyle gekko xD

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Exoknaag 4 december 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 17:55

Woooeeh! Was leuk :D

Heb iets meer muizen dan de bedoeling ... 16 :o Maar ze hebben een lol in die bak, geweldig.
1.20 is ook wel een flinke ruimte :)

En vier russen, maar die had ik gereserveerd.

Tortilla

Berichten: 474
Geregistreerd: 30-05-14

Re: Exoknaag 4 december 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 17:58

Hier ook iets meer muizen dan gepland, een mooie damesgroep van 8 en een herengroepje van 3.
Tot nu toe geen ruzie, en het is geweldig om te zien in die bak <3

Verder nog een berg voer, een hangmatje en een halve kokosnoot, maar dat is niet zo bijzonder.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Exoknaag 4 december 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 18:06

Ik heb bij de Blue Lagoon een enorm gave wijnrank op de kop kunnen tikken voor maar 15 euro. En een leuke kurkbuis die een hoek vormt waar ze door heen kunnen maar die zit er nog niet in. Die andere tak wel dus ze klauteren alle kanten op. Zo gaaf.

Hier hoor ik heeeeel af en toe wat gepiep, maar laat ze maar even lekker die rangorde uitzoeken :) In de auto en in het transportboxje was het gewoon oké. Nu hebben ze de ruimte. Best overdonderend.

Muizen aanbod was dit jaar wel groot. Toch bizar ....

Temeraire

Berichten: 3531
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:59

Ik heb mijn gereserveerde hamster opgehaald, en 3 fuzz muisjes gekocht <3 van een kleine fokker in de knaagdierhal.
Verder nog een mandje/bedje voor mijn cavia's, en nog wat voer en bodembedekking wat in de aanbieding was. Dus heb me goed ingehouden :D

Foto's van de muisjes (foto van de hamster volgt later):
Afbeelding

Afbeelding

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Exoknaag 4 december 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:58

Uk ben rond 1 uur gegaan. Helemaal geen rij hoor. Vond het knaagdier gedeelte enorm tegen vallen. Had verwacht ook wat meer cavia en konijn te zien en ook spullen daarvoor. Maar bijna niets en 1 persoon met paar caviaatjes, werd doodgegooid met ratten en muizen haha. Reptielen gedeelte daarentegen vond ik ontzettend gaaf. Maar het is voor mij dus een 1malige actie daar ik voor cavia spullen kwam

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 21:02

Tinkermuts schreef:
Uk ben rond 1 uur gegaan. Helemaal geen rij hoor. Vond het knaagdier gedeelte enorm tegen vallen. Had verwacht ook wat meer cavia en konijn te zien en ook spullen daarvoor. Maar bijna niets en 1 persoon met paar caviaatjes, werd doodgegooid met ratten en muizen haha. Reptielen gedeelte daarentegen vond ik ontzettend gaaf. Maar het is voor mij dus een 1malige actie daar ik voor cavia spullen kwam


Het aanbod is ieder jaar anders. En om 10 uur(en daar voor)tot geen idee stond er een enorme rij :) Maar fijn dat jij geen rij had ;)

Het viel mij ook op dat er énorm veel muizen en ratten deze keer waren. In April waren er veel meer cavia's. Konijnen niet, enkel wat angora en een soort demonstratie.

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:09

Ik dacht exoknaag....alle soorten knaagdieren...verkeerd gedacht. Vond dat als cavia liefhebber echt tegen vallen. Iemand had tegen mij gezegd dat er later ook nog wel rij zou staan maar had idd de mazzel dat dat niet meer zo was. Vond al die reptielen in die kleine plastic bakjes wel heel sneu hoor.

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Re: Exoknaag 4 december 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:15

Ik vond het heel leuk! Ook leuk dat ik Denise nog even gesproken heb :)

16 muizen :') Stoute Denise...

Ik heb vandaag voor het eerst een fuzz-muisje en en fret vastgehouden. Echt leuke dieren, die fretten!

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Exoknaag 4 december 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:39

Zes muizen meegenomen. Zag hele mooie bij Henry maar ben gauw doorgelopen. Hier heb ik mijn vaste groep opgesplitst en de vier liefste bij de nieuwe gezet. Zitten een paar kleintjes bij en ik heb wat trutten in mijn groep. Dus die gaan er morgen pas bij.

SuzanLarissa

Berichten: 2707
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: durkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:54

Ik was even benieuwd of er ook stands waren met chinchilla spullen of misschien zelfs chinchilla's te koop? ( vermoed het laatste van niet haha )
Voor volgend jaar misschien leuk om even te kijken

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Exoknaag 4 december 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 21:56

Deze keer heb ik zelf geen chinchilla's gezien. Eerdere keren wel. :)

Tortilla

Berichten: 474
Geregistreerd: 30-05-14

Re: Exoknaag 4 december 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:14

Ik vond het aanbod deze keer heel anders dan in april! Zo zie je maar..

Mag ik als leek die net begint met kleurmuizen vragen wat er mis is met Henry? :o

Carr_friesje

Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:35

Oh ik zie dit topic ook echt nu pas haha.

Lange wachtrijen geen last van gehad, wij konden voor opening van de beurs op naam van een kennis via de standhoudersingang naar binnen gegaan.


Aanbod van muizen viel voor mij erg tegen.
Was wel veel muizenverkoop maar formaat en kwaliteit viel erg tegen.
Heb wat dieren van een bevriende fokker overgenomen die ze onder de tafel verkocht en nog een man gehaald van Henry.

Met Henry is trouwens niks mis. Man die al jaren lang showmuizen fokt met een berg ervaring, kennis en goede showkwaliteit dieren.
Je zal over hem heel veel terugvinden dat zijn muizen ineens dood neervallen. En dit kan ook wel kloppen.
Dit is echter niet omdat ze ziek of slecht zijn.
Henry fokt zijn dieren in een steriele omgeving, wat er voor zorgt dat deze muizen weinig tot geen weerstand hebben tegen andere bacteriën dan daar. (elke muizenkolonie heeft namelijk zijn eigen mycoplasma(bacteriesoorten))
Dus zodra je dieren van hem overneemt en gelijk aan je eigen muizen koppelt is de kans heel groot dat ze de bacterie vatten, ziek worden en uiteindelijk dood gaan.
Het beste is om zijn muizen de eerste weken apart te houden. Niet in je eigen muizengroep koppelen, maar wel in dezelfde ruimte houden zodat ze resistentie kunnen opbouwen voor de bacteriehuishouding van je eigen muizengroep. :)

Uiteindelijk nog verliefd geworden op een dumbo velveteen(krul/halflanghaar) rat en daarna bij Sien nog een mooie rattendame uitgezocht. :)

Ergens deze maand ga ik weer koppels maken voor volgend jaar. Dan zal ik zelf ook een tafel hebben op de beurs :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Carr_friesje op 04-12-16 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Temeraire

Berichten: 3531
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:43

De rij leek trouwens een stuk minder lang dan anders. Ik denkt dat steeds meer mensen online kaartjes kopen.

Voor cavia's en konijnen hoef je er inderdaad niet heen te gaan. Wel wat spulletjes en voer ervoor maar verder niet echt. Vroeger had je wel veel cavia's maar laatste jaren niet meer.

In muizen en ratten is altijd het meeste keus, en hamsters zie je ook steeds meer :) wel wisselende kwaliteit, je moet eigenlijk een beetje weten bij wie je wel en niet kunt halen.

Ik heb wel een paar chinchilla spulletjes gezien en 1 dier voor de verkoop, maar ik zou niet alleen daarvoor erheen gaan. Soms is er een fokker uit Frankrijk (?) die aardig wat jonge chinchilla's bij zich heeft maar die was er niet.

Mijn hamster is zowaar wakker :') hij is nu heel voorzichtig en schrikkerig zijn kooi aan het verkennen :(:)

Tortilla

Berichten: 474
Geregistreerd: 30-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:55

Ah kijk, dankjewel! Dat zijn handige dingen om te weten. Ik heb een paar hele mooie muizen bij hem vandaan gehaald, echter wel direct aan andere dieren gekoppeld. Heeft het nog zin als ik ze er tussen uit vis?