Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25708
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 22:05

In het topic over ons andere hondje had ik al laten weten dat we kwakkelde met onze jongste hond. Ongeveer anderhalve maand geleden had hij ineens last van donkere urine met bloed en ontsteking. Na 2 antibioticakuren verbeterde er nog niks en werd zijn urine op kweek gezet. Daar kwamen geen bacteriƫn uit. Ondertussen kreeg hij steeds meer pijn in zijn rug.
Daarop bloedonderzoek en rontgen op zoek naar nier of blaasstenen. Die werden niet gevonden, uit bloedonderzoek kwamen wat afwijkende waarde op albumine en ureum. De dierenarts dacht aan ondervoeding, omdat hij veel afviel, en een resistente bacterie. Vanuit mijn werk als dietist weet ik dat veel artsen onterecht voeding de schuld geven van albumine, dus mijn gevoel ging uit naar een nierprobleem.

We besloten een afspraak te maken in Utrecht in overleg met mijn dierenarts. Zijn gewicht kelderde van de pijn zodra we pijnstillers stopte, maar we gingen eigenlijk nog steeds uit van een ontsteking.
In Utrecht werd meteen een plan opgezet met bloedonderzoek, echo's, scopie, blaaspunctien en urine opvangen. Maar na de eerste echo was het duidelijk... op zijn nier bleek een grote massa te zitten. Mijn kleine kleuter van 3 heeft een niertumor.
Gelukkig een hele voortvarende nefroloog, die direct een CTscan heeft ingezet en overleg heeft gepleegd met de chirurgie. Op de CT-scan was niet te zien wat de massa was, maar gezien alle info kunnen we uitgaan van een tumor, goed- of kwaadaardig. Ze hebben geen uitzaaiingen gevonden, maar weten niet of de tumor vergroeid zit in het buikvlies. Een biopt durven ze niet te nemen, als het kwaadaardig is dan komt de inhoud in het lichaam, waar hij nu nog volledig ingekapseld is.

Binnenkort wordt dus zijn volledige nier verwijdert, en zullen ze die opsturen naar een patholoog. Een heftige operatie volgens mijn eigen dierenarts. Het risico bestaat dat de boel inderdaad vergroeid is met het buikvlies, dan zal hij op de tafel ingeslapen moeten worden.
Voor hem betekend de operatie dus sowieso geen pijn meer. Of de oorzaak is weg, of hij overlijd. Maar voor mezelf... Sensei is mijn kleuter, mijn vriendje. Met zijn grote mond denkend dat hij me moet beschermen, maar stiekem moet hij zelf nog beschermd worden. De arts noemde hem liefkozend een klein banketstaaf omdat hij alles zo gelaten liet gebeuren en dat is precies wat hij is. Iedereen was verbaasd dat zo'n grote stoere beer zo'n klein naief hondje kon herbergen. Ik ga kapot als ik hem nu al verlies... we hebben al zoveel ellende gehad met onze andere hond, mag het geluk nu eindelijk eens aan onze kant komen staan?


Afbeelding

Afbeelding

Eliana

Berichten: 5468
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:11

Heel veel sterkte en succes! Ik duim voor een goede operatie!!

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:12

Wat een ellende. Ik wens jullie heel veel sterkte en heel veel geluk met jullie knappe kerel. Hopelijk een operatie met een happy end.

ImkeTarek

Berichten: 2273
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:15

Ik ben een stille meelezer in je andere topic..
Het zit je niet mee met beide hondjes.. ik ga voor je duimen voor een goede afloop voor beide!!

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:17

Hier nog iemand!

Vreselijk om je maatje zo ziek te zien :(:)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:21

O wat erg... Ik hoop echt dat het een kwestie is van opereren, herstellen en presto
Een lang gelukkig leven
Ik gun het jullie echt zo ontzettend :(:)

Doorzetter

Berichten: 364
Geregistreerd: 24-05-09
Woonplaats: Prov. Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:23

Heel veel sterkte!

Ik duim met je mee, hopen op een goede afloop

Douce

Berichten: 3511
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:29

Ik duim ook mee, vreselijk..

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:33

Heel veel sterkte en hopenlijk slaagt de operatie!

akishino
Berichten: 1879
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:45

Oooh nee, wat vreselijk.
Ik duim mee voor jullie dat ze de tumor kunnen verwijderen en hij over een tijdje weer de machobeer met een klein hartje is :(:)

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:47

Oei das een tegenvaller en een enorme operatie. De duimen draaien dat het goed uitpakt.

Benita
Berichten: 907
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Kleve (duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:51

Ach, veel te jong. Ik duim voor jullie dat het allemaal goed gaat komen. Heel veel sterkte de komende tijd.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 23:00

Weet je al wanneer de operatie is?
Hopelijk komt het goed...

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 23:17

Och Nee toch!

Ik ga Ook heel hard duimen!

wat heftig allemaal!

Palmera

Berichten: 9487
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 02:18

Jakkes, wat erg om je twee vriendjes ziek te hebben. :(:) Ik duim dat het weer goed komt en blijft, met beiden!

yumi01
Berichten: 194
Geregistreerd: 01-09-11
Woonplaats: haaksbergen

Re: Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 10:39

Ik ga ook voor jullie Duimen! Ik heb zelf al jaren akita,'s en ik weet wat voor een wereld honden het zijn.

jibberjabber

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:22

Ach, mijn hart breekt hoor als ik jullie hondjes zo zie en over lees. Heel veel sterkte gewenst.

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:55

Heel veel sterkte!! Zo'n jonge hond ;(

secricible

Berichten: 25708
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 15:20

Vannacht als een blok geslapen na alle emoties van gisteren. En vanichtend begonnen de emoties eigenlijk weer van voren af aan, bah... vanochtend lekker inkopen gedaan, hij was flink afgevallen en wil hem zo goed mogelijk de operatie in hebben dus allerlei lekkers gekocht voor door de brokken en even flink vetmesten een paar dagen.
Nog zoveel vragen en twijfels, waar niemand antwoord op heeft. Zijn situatie lijkt op helemaal niks wat ik lees. Hij braakt niet, voelt zich niet ziek. Alleen wat pijn in zijn rug? En dan dat bloed in de urine... Stiekem maakt dat dat ik hoop dat het goedaardig is, of een afwijking ofzo, maar ik weet ergens ook wel dat het niks zegt.
Als hij overlijdt op de tafel, wat dan met onze andere hond? Die kan geen afscheid nemen. We hadden altijd zo besproken dat onze hondjes thuis ingeslapen zouden worden, bij elkaar. En nu bestaat de kans dat ik hem verlies terwijl hij open in een koude ok ligt. Neem ik hem dan nog mee naar huis, zodat ze iig haar broer nog even ziet? Luguber, een dood hondje mee naar huis nemen...
Ook rustig aan het kijken voor een jasje voor hem, want ik vermoed dat er weinig vacht over blijft straks. Kleine praktische zaken. Zaken die me ook weer op de grond zetten en nuchter maken, controle geven... Voor als hij er straks gewoon kwispelend uit komt. "dag baasje, waarom ben je zo verdrietig? Ik bene r toch gewoon?"

Ik had gehoopt vandaag een datum te krijgen. Maar ze hadden ook gezegd begin volgende week. Dan weten we iig waar we naartoe werken.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 15:31

Ik duim voor hem en voor je andere hond. Vreselijk.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 15:33

Moeilijk zoiets, bah...zoveel onzekerheden...

Misschien is het mogelijk bij de operatie te zijn?
Mocht het dan foute boel zijn (wat we natuurlijk heel hard niet hopen!!), dan kun jij in elk geval afscheid nemen terwijl hij nog leeft.
Zijn zus mag dan wellicht nog wel even snuffelen wanneer hij van alle apparatuur af is en hoeft er niet meer met zijn lijfje gesleept te worden :(:)

Maar niet nu al uitgaan van het ergste!
Wie weet valt het reuze mee!

Ariannee

Berichten: 7469
Geregistreerd: 06-02-13
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 15:34

Heel veel sterkte! :(:)
Uiteraard duim ik mee..

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:57

Jeetje wat een slecht nieuws. Mijn duimen heb je!

AlwaysH

Berichten: 11287
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 23:09

Mijn duimen draaien ook! :(:)

secricible

Berichten: 25708
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 17:53

Ik betwijfel of we bij de operatie mogen zijn en ik weet ook niet of ik dat wil. Wil geen chirurg op zijn vingers kijken of het risico lopen dat ze niet openlijk kunnen spreken. Denk niet dat het goed is om daar bij te zijn als baasje. Ik overweeg wel om inderdaad die dag gewoon in de wachtkamer te gaan zitten met een boek en ons andere hondje. Als het dan mis is kunnen we daar ergens afscheid nemen, ik hoef hem ook niet zo nodig open gesneden te zien, maar iig wel achteraf dan nog, een beetje gefatsoeneerd. Ik wil dat iig wel overleggen, wie weet hebben zij daar ervaring mee.

En ik merk dat ik zelf de hele tijd uitga van het ergste.. ik hoop dat dat geen slecht voorteken is, ik ben normaal echt een heel optimistisch persoon. Maar nu na zoveel pech met ze, ben het geloof een beetje kwijt denk ik.