Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:00

Daar hoef je niet handig voor te zijn, joh!
Hoeft toch niet mooi te worden, als het maar werkt!

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 22:06

Zijn buik is volledig kaal, van borst tm achter zijn mannelijkheid en een aardig stuk omhoog. Verder een vierkant op zijn rug waar de epiduraal is gezet en 3 vd 4 poten zijn deels kaa om aderen te pakken. En 2 vierkanten onder zijn kin |( hij is echt heel niet-sexy nu -O-
Maar vooral zijn kale buik maak ik me zorgen over, daar lijkt hij veel warmte te verliezen.

Shirley, ik ga wel eens denken hoe ik dat zou kunnen doen! Iets kant en klaars is handiger, maar het is zeker een optie om te proberen.

akishino
Berichten: 1871
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:15

Echt heel niet-sexy :D
Sumiko vindt hem zo te horen nog steeds geweldig, dus hij zal zich geen zorgen maken over zijn half kale lijf.
Ik zou denk ik bij koud weer ook gewoon een oude sjaal om zijn buik knopen.

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 22:37

Je kan je broer niet zomaar afvallen toch <<)
Weet niet of hij een omgeknoopte sjaal gaat accepteren en of het blijft zitten, maar zeker de makkelijkste optie om uit te proberen!

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 15:33


secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 23:48

Nou, ik had hem niet meer verwacht, maar om half 6 belde Utrecht toch nog. Het goede nieuws was dat inderdaad alles verwijdert is. En net slechte nieuws was, zoals verwacht, dat het kwaadaardig is.
Wat wel een domper was, is dat ze niet duidelijk hebben wat voor kwaadaardige tumor het is. Maar hey, ergens verbaasd het me ook niet, niks is ooit gemakkelijk geweest de laatste tijd dus dit vast ook niet. :(:)

Hij wordt maandag besproken in het complexe-situaties-overleg tussen alle oncologen. Ze kunnen dmv "kleuren" nog verder zoeken wat voor tumor het is om de nabehandeling te bepalen. Maar dat is kostbaar en moet voor iedere soort tumor apart dus dan zullen ze iig moeten schiften welke mogelijkheden ze willen pakken. Mogelijk is het een vorm van leukemie en dan is chemo aangeraden.

En verder... tja... koffiedik. Het kan terugkomen dus we kunnen iedere 3-6mnd hem laten controleren. Maar dat is voor ons, want als het terug komt kunnen ze niks. Ze kunnen niet nog een nier verwijderen. Tegelijk is het advies om regelmatig nierfunctie te prikken, om snel genoeg te merken als de nierfunctie achteruit gaat zodat hij zo lang mogelijk mee kan en er op tijd bijvoorbeeld een dieet gestart kan worden. Dus het kan nog jaren goed gaan, of over een paar maanden klaar zijn.

Voor mezelf merk ik dat ik er eigenlijk wel redelijk rustig onder ben. Wie dan leeft, wie dan zorgt. We horen maandag wel, en na maandag gaan we gewoon lekker weer genieten. En hij zal iets meer risico lopen om niet oud te worden, maar dat is dan maar zo. We staan iig zelf aan het roer en kunnen het per dag bekijken en dat voelt toch prettiger dan rond die operatie.

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 18:17

Pff, toch weer even slikken ... Dat het kwaadaardig is, wil je uiteraard niet horen. Wel knap van je dat je het zo opneemt. En gelijk heb je. De toekomst is onzeker maar is ze dat niet altijd? De tumor is weg nu, dat is positief!

Mag je nog gewone voeding geven? Toen bij mijn hond een nier werd weggenomen, is die meteen op dieetvoer gezet. Ook bij hem wordt regelmatig de leverwaarden gecheckt maar ondertussen doet hij het al anderhalf jaar prima op 1 nier.

Ik wil nog even meegeven dat ik de manier waarop je met je honden omgaat, geweldig vind. Je liefde, zorg en positieve ingesteldheid ... Echt top!

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-16 20:42

Lief van je lukasje, dankjewel! Ze zijn echt ons alles dus zolang zij het goed hebben zijn wij ook tevreden. Tuurlijk geinen wij ook wel eens. Toen Sensei (en Sumiko) in de pubertijd waren geinde ik naar de fokster "ik bind hem wel buiten aan een boom". Zij reageerde met "hang er wel een briefje aan met 'heeft medicijnen nodig', kun je hem later nog ophalen, dan wil toch niemand hem" :+
Dus vroeg haar van de week nog of dat andersom ook werkt. Maar dat is onzin natuurlijk, onze kleine vriend (en vriendinnetje ;) )

Speciaal voer hoeft niet, zolang de nierfunctie 100% is. Zolang ik maar geen zooi voer en geen restjes van tafel e.d. Voer wat ze nu krijgen (simpsons) was prima voor nu.

Je eerste alinea slaat de spijker op zijn kop. Tuurlijk hebben we wel eens een baalmoment, maar over het algemeen is hij pijnvrij, blij en weer behoorlijk de oude aan het worden, dus voor nu gewoon lekker weer samen genieten.

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 11:02

Nou, ze gaan kleuren voor 3 soorten, die alle drie het beste nabehandelt worden met chemotherapie. Is het geen van die 3 maakt het toch niet zoveel meer uit, want dan is er geen effectieve nabehandeling bekend.
Kosten waren erg hoog volgens de chirurg, blijkt het om 30-40euro per kleuring te gaan :+ Snap dat als je 20 kleuringen wil doen je wel een kostenplaatje krijgt, maar na een operatie en een CTscan was dit toch wel even een grinnik (afgezien van het feit dat de verzekering zijn naam ondertussen ook wel kent O:) )

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:13

Dat is inderdaad goed te doen!

Zou daar ook niet naar kijken, hoor, anders is in feite alles voor niets geweest!

Hoe doet hij het nu verder?

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 11:18

Hij voelt zich dikke prima. Alleen is de jeuk nu niet te harden. Dacht gisteren dat hij in zijn rompertje had geplast, tot ik me bedacht dat het niet stonk. Hij heeft dus waarschijnlijk constant dat rompertje zitten likken, ach arme. Als we thuis zijn doen we hem uit, dan is hij zo blij.

Zaterdag gaat hij eindelijk zijn entingen krijgen. 16 december zijn we een weekendje weg en gaan ze naar het pension. Een hele tijd overwogen de boel af te blazen, maar zie eigenlijk niet zo goed in waarom. Wond is dan ver genoeg geheeld en voor nu is hij "gezond" verklaard. Los van of er nog nabehandeling gaat komen, dat plannen we daar dan wel weer omheen. Maak wel voor beide honden even een bladzijde met medische geschiedenis zodat als er daar iets gebeurt ze dat bij de hand hebben voor de dierenarts die bij hun komt.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 12:24

Jeuk door genezing van de wond of door het teruggroeien van de haartjes?
Arm beestje :(:)

Zou zelf ze liever thuis houden dan in een vreemde omgeving ivm weerstand enzo, maar ik ben een zeikerd :o
Kun je niemand bij jou laten logeren dat weekend?

Voor jou zou het zeker lekker zijn, even ertussenuit na al die stress :j

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 12:59

Oei zou ik ook niet aandurven: vaccinaties en pension.

Wat fijn dat het zo goed gaat!
Hopelijk snel de jeuk minder, dat is niks!

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 13:02

beide denk ik.
Haha, ik heb ook wel getwijfeld hoor. Ze hebben een hok met z'n tweetjes, geen contact met andere honden en spelen samen buiten. En zijn weerstand is nu eigenlijk niet meer lager dan dat je bij een gezonde hond ziet. Dus echt een goede reden om ze thuis te houden is er niet. Had ze naar mijn ouders kunnen doen, maar mijn moeder is eigenlijk niet sterk genoeg om Sens de baas te kunnen dus dat doe ik dan ook liever niet.. En heb ook wel goede ervaringen met ons pension gelukkig.
Heb over de entingen overlegd met Utrecht of dat zou kunnen en zij gaven aan dat daar eigenlijk geen redenen voor zijn om het nu niet meer te doen. Vooraf was er steeds sprake van infectie en koorts dus daarom kon enten toen niet, maar al zijn controles zijn nu goed dus advies is gewoon lekker te gaan enten als hij helemaal zichzelf is. Risico om nu zonder entingen te lopen en iets op te lopen is groter dan de entingen pakken aldus Utrecht.

En mocht eigen dierenarts hem zaterdag alsnog niet vertrouwen om te enten dan gaat mijn man lekker alleen ;)

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 13:12

Pas maar op dat hij het niet met de dierenarts op een akkoordje gooit dan _O-

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 13:26

:') mijn man ben ik niet zo bang voor. Maar sensei.... dat is een heel ander geval _O-
Nee hoor. Sensei is super eenkennig maar in het pension wandelde hij de eerste keer al vrolijk mee richting kennel. En ik nog "ik denk niet dat hij zonder mij mee gaat" faal >;)

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 13:27

Even slikken, maar wel fijn natuurlijk!
Als je een jankend dier moet achterlaten, ga je ook niet lekker weg -O-

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:40

Als die van ons niet bij ons zijn, eten ze niet..... Ooit 2 nachtjes weg geweest. Hondjes naar m'n schoonouders. Taro heeft al de tijd op de deurmat gelegen en wilde niets eten....
Zat mensen die zeggen 'a joh, als ze honger hebben, gaan ze vanzelf eten', maar het zijn al geen vetzakken, dus tegenwoordig maar niet meer weg zonder de mannen :+

Zou het likken niet door het shirt kunnen komen?? Probeert hij ook te likken als het shirt uit is?

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:19

:= _O- doei vrouwtje *\o/*

secricible schreef:
:') mijn man ben ik niet zo bang voor. Maar sensei.... dat is een heel ander geval _O-
Nee hoor. Sensei is super eenkennig maar in het pension wandelde hij de eerste keer al vrolijk mee richting kennel. En ik nog "ik denk niet dat hij zonder mij mee gaat" faal >;)

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 08:57

Nou, veilig door zijn APK gekomen ;)
Nee, dierenarts vond hem goed genoeg om te enten. Sowieso goed moment, want straks met mogelijk chemo gaat weerstand weer naar beneden dus dan kan het ook niet. En ook pension was geen probleem gelukkig.
Ook tot zover geen last gehad van entingen, niet hangerig of sloom geweest. Gewoon nog steeds zijn overvrolijke enthousiaste zelf haha <3

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 09:59

Fijn om te horen!!

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 10:31

Dat klinkt goed!

En kun je toch lekker je weekendje pakken, veel plezier alvast *\o/*

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 11:44

*\o/* *\o/* *\o/* super super..ik ben echt heel blij voor je dat het zó goed gaat,geniet maar van je mannetje <3 <3

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Mijn maatje heeft heel veel duimpjes nodig.... niertumor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:00

Geniet maar even van je weekend! Jullie zijn er ongetwijfeld aan toe na deze gebeurtenissen. Er even tussenuit zal deugd doen.

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 10:58

poeh ja, morgenochtend wegbrengen. Zie er ergens tegenop, maar geloof dat dat gewoon is omdat ik mijn mannetje niet wil missen (hetzelfde voor de andere natuurlijk, maar die is wat makkelijker daarin).
Zojuist wel eventjes een A4tje gemaakt met daarop voornamelijk voor de ander de symptomen van haar aanvallen en wat te doen, maar ook nog even een stukje over Sens geschreven. Mocht er daar wat gebeuren, ook al is het los van die nierproblemen, dat ze extra alert zijn en alles in overleg doen met mijn eigen kliniek. En dat er dus maar 1 nier in zit :+
Kliniek waar pension mee samenwerkt is echt super, ben er al eens geweest met Sumiko bij een onderzoek waar ik mijn eigen (vorige) dierenarts niet mee vertrouwde. Onze fokster komt ook bij deze dierenkliniek dus veel ervaring met het ras ook. Rijd ook niet voor niets naar dit pension, is 45minuten van mijn huis (maar wel om de hoek van mijn ouders die eventueel Sumiko op kunnen halen bij een aanval)

Pension is wat dat betreft wel top. Zijn vrij nuchtere mensen, zitten ook in de paarden en hebben ook wel de paardemens mentaliteit die ik normaal echt heel prettig vind. Liever dat dan van die fruttelaars die hun huisdier als een soort mens zien. Maar op moment ben ik zelf een beetje meer in de koedjie-koedjie modus dus wat ik normaal echt als pre zie vind ik nu wat lastiger 8)7 Losssssslaten _-:( :))